Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

I siste innlegg så er det en kommentar på at bloggen er så bra og ikke alltid viser frem hva som er blitt kjøpt inn...okey...

dumt at ikke samme person har oppdaget at nesten alle innlegg har snikreklame, og at det ikke er kjøpt inn , men sponset😡

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Endret av Papirfly
  • Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gleder meg til det følelsesladede tåredryppende leirbålsamlede morsdagsinnlegget..

:ironi:

• Liker 17
Skrevet (endret)
18 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Gleder meg til det følelsesladede tåredryppende leirbålsamlede morsdagsinnlegget..

:ironi:

Der blir vel snikfotografering av barna bakfra da siden hun ikke lenger tør å vise bilder av de forfra. Og det er ikke pga barnas ve og vel men at hun blir så kritisert for det av  andre innflytelsesrike personer. Tar seg litt dårlig ut når man fremstiller seg selv som perfekt. 

Endret av Surikatt
  • Liker 18
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Papirfly, mod.

Skrevet

Jeg lurer på det samme @Asti Hva er CBE.nos store satsning? Flere lesere eller bedre innhold kan jeg ikke se det har blitt noe av. Tvert i mot. 

Kanskje de satser å leve av å reklamere for interiør og få sponset et helt hus fra kjeller til kvist? Det føles hvert fall slik som leser. Er jo mer overraskende når man ser noe som ikke er sponset/rabattert/tigget seg til/reklame enn når det er det. Og nå setter de i gang en ny runde med oppussing. Skikkelig bærekraftig :kvalm:

Kanskje de tenkte på at barna skulle brukes mer aktivt i reklamesammenheng. Etter jul synes jeg det ble fler og fler reklameinnlegg spesifikt med barna som utstillingsdukker. Dette gikk heldigvis nedover i løpet av sommeren. Spesielt etter kritikken CBE fikk i Aftenposten https://www.aftenposten.no/kultur/i/K5O2o/Kommentar-Caroline-Berg-Eriksen-bruker-sin-egen-datter-som-annonse-Det-er-kanskje-lov_-men-ikke-greit--Sarah-Sorheim En artikkel CBE ENNÅ ikke har svart på. CBE er intet mindre enn en kujon når hun ikke tørr svare på slik berettiget kritikk. 

Kanskje det er trening bloggen vil satse på? Halvmaratonet ble dessverre en gedigen nedtur for meg som er glad i å løpe. Oppkjøringen var bare sutring over at det var for langt (?), for kjedelig, for tungt, hadde ikke tid, hadde ikke overskudd og så videre. PTen er også en nedtur. Begrenset hvor mange "ih jeg er såååå flink å trene på morgenen"-innlegg jeg gidder å lese når jeg selv har vært på jobben en god stund allerede når hun endelig får kavet seg ut døren. Det har vært noen få relativt gode treningsinnlegg men de har stort sett druknet i enda mer umerket reklame. Jeg klarer ikke lengre å se forbi all snikreklame på CBE.no. Den konstante snikreklamen ødelegger totalt for leseopplevelsen. 

Noen av dere andre som har fått med dere hva denne mysterie-satsningen på CBE.no i 2017 har vært? 

• Liker 23
Gjest Snøsøta
Skrevet (endret)

Endringer jeg kan komme på:

De jobber fulltid med bloggen begge to

Bildene har blitt dystrere og fått mer tablå-preg

Alt virker mer iscenesatt enn før. 

I tillegg: bloggen virker mer gjennomsyret av reklame og spons - ser ikke bort fra at de får enda større omsetning når regnskapet legges ut senere i år. Kan hende de har blitt enda flinkere til  å utnytte bloggen som annonse og produktplasseringsplattform - å dra inn mer penger på færre innlegg. Vi ser det samme, eller mindre av det samme som før, UI ser at det kommer mer penger inn.

Endret av Snøsøta
Skrevet

Jeg tror satsingen var gode reklameavtaler, men hvordan vil det bli fremover om det går opp for leserne at innholdet dreier seg om å selge produkt/varer? Dvs. at flere og flere treningsinnlegg egentlig kommer til å handle om å selge produkter fra x-life? Når vil de trofaste leserne se at de utsetter seg for påvirkning uten det normale "filteret" man ellers har når man blir utsatt for reklame?

Gjest Xstrella
Skrevet

Lurer litt på hva fansen ser som inspo her? Blir så matt av fansen som skriver du er så inspo. Til hva? Overforbruk og en jordklode som blir dynget ned av søppel. Ingen pusser opp 3 ganger i året. De kjøper lite selv og krever spons i alt de gjør. Hva er det gode og positive de gjør for samfunnet her?! Ingenting. Ser ingenting bra i denne bloggen og de er ikke alene om det. Bloggere som kun fronter shopping og forbruk, bruk og kast er ingen inspirerende lesestoff! 

Skrevet

Folk synes jo ELLE og alle andre blader er inspirerende, hvorfor ikke en levende blogg-reklame. ;) 

• Liker 3
Gjest Xstrella
Skrevet
3 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Folk synes jo ELLE og alle andre blader er inspirerende, hvorfor ikke en levende blogg-reklame. ;) 

Har ikke kjøpt et ukeblad på minst 20 år. Pga reklamen. Da leser jeg heller på nettet. Så jeg forstår ikke iveren å lese om fremmede som trener, reiser eller shopper for sponsede midler. Ser reklamen Vanessa Rudjord har på tv nå. Det er så falskt at jeg bytter kanal når den vises. 

Skrevet

Jeg tror satsningen må handle om reklameavtaler, samt bildebruken. LKE har vel virkelig satset på bilder siden 2017, og mange av bildene han tar er unektelig gode. 

Reklameavtaler sørger vel for penger til både CBE-bedriften og til UI, så sånn sett - hvis det er det som har vært satsningsområdet (og det virker som det går bra med tanke på hvor mye som faktisk er sponset), så forstår jeg at jeg bloggen har blitt kåret av UI som årets største påvirker. 

Skrevet (endret)
14 hours ago, Kleenex said:

Sangtekst... av Karpe Diem og altså ikke noe Frua eller Frua har dikta sjøl

Joda, men jeg syntes det var likevel snodig at det ble delt av CBE på den måten og helt innafor å diskutere her, i og med at debatten om kroppshysteriet hun bringer med bloggen fortsatt er relevant.

Endret av spagbol
Skrivefeil
  • Liker 12
Skrevet
1 time siden, Newroz skrev:

Jeg tror satsningen må handle om reklameavtaler, samt bildebruken. LKE har vel virkelig satset på bilder siden 2017, og mange av bildene han tar er unektelig gode. 

Reklameavtaler sørger vel for penger til både CBE-bedriften og til UI, så sånn sett - hvis det er det som har vært satsningsområdet (og det virker som det går bra med tanke på hvor mye som faktisk er sponset), så forstår jeg at jeg bloggen har blitt kåret av UI som årets største påvirker. 

Drar inn mest penger til UI, tenker jeg. 

• Liker 9
Gjest Atheena
Skrevet
2 timer siden, Newroz skrev:

Definitivt. De har nok dratt inn gode penger på reklameavtaler. De har mistet lesere, men bloggen betraktes  allikevel som svært lukrativ for annonsørene. De har nok en trofast kjerne av lesere som lar seg påvirke og disse leserne er tydeligvis mange nok enn så lenge. 

Gjest CecilieX
Skrevet

Vedrørende inspirasjon så kan jeg se for meg at mange av "å du er så vakker/flink" - leserne faktisk ser opp til bloggeieren. Når perfekt utseende og kropp er essensielle verdier i hverdagen så vil naturlig nok den avbildede modellen sikkert oppleves som noe å strekke seg etter. Problemet er jo at folk flest vitterlig ikke ser slik ut hver dag. Det er jo en heldagsjobb å vedlikeholde et slikt utseende (evt redigere bort det som ikke er innafor). Vanlige folk har skavanker og dårlige dager. Så er du bittelitt naiv og kjøper narrativet om den perfekt Caroline så er hun nok (dessverre) et forbilde. Som jeg har nevnt før så er det åpenbart slike som mener at kritikerne må være misunnelige fordi de kjenner på misunnelsen selv. Kommer alt ann på hvilke verdier du har og hva som er viktig for deg, noe som heldigvis ofte endrer seg når du blir eldre. 

Skrevet
4 minutter siden, CecilieX skrev:

Vedrørende inspirasjon så kan jeg se for meg at mange av "å du er så vakker/flink" - leserne faktisk ser opp til bloggeieren. Når perfekt utseende og kropp er essensielle verdier i hverdagen så vil naturlig nok den avbildede modellen sikkert oppleves som noe å strekke seg etter. Problemet er jo at folk flest vitterlig ikke ser slik ut hver dag. Det er jo en heldagsjobb å vedlikeholde et slikt utseende (evt redigere bort det som ikke er innafor). Vanlige folk har skavanker og dårlige dager. Så er du bittelitt naiv og kjøper narrativet om den perfekt Caroline så er hun nok (dessverre) et forbilde. Som jeg har nevnt før så er det åpenbart slike som mener at kritikerne må være misunnelige fordi de kjenner på misunnelsen selv. Kommer alt ann på hvilke verdier du har og hva som er viktig for deg, noe som heldigvis ofte endrer seg når du blir eldre. 

Jeg tror at mange leser bloggen fordi de ser opp til det "perfekte arrangerte livet" som presenteres der, men flere skulle fått øynene opp for at en slik påvirkning kan være usunn.

Fra http://www.kk.no/showbiz/kim-kardashian-og-familien-hennes-er-et-viktig-symbol-pa-det-jeg-prover-a-formidle-69413997

" .... vi lever i en verden hvor det moralske aspektet har forsvunnet, og at rikdom og velstand er det som er viktig. Det er jo Kardashian-fenomenet et godt eksempel på.". 

Og

"På spørsmål om hvordan hun tror fremtiden ser ut svarer Lauren engasjert at vi er nødt til å få opp øynene slik at verden ikke bukker under. - Det er absolutt ikke bærekraftig om vi forsetter på den måten her, spesielt ikke for miljøet. Heller ikke med tanke på verdiene våre overfor fellesskapet og familie. Vi har gått fra å ha verdier som omfavner hardt arbeid og det å bidra til fellesskapet, til å bli narsissistiske og grådige. Da jeg spurte flere av de barna jeg intervjuet om hva de drømte om å bli når de blir store svarte de «rik og berømt» - og det er jo ingen jobb. Slike holdninger er urovekkende, og vi har sett forskning som viser at sånne tanker kan lede til depresjon.". 

Skrevet (endret)

Jeg har vanskelig for å forstå at noen kan tro at livet for folk flest er slik som det fremstilles på denne bloggen/bedriften. Det er skremmende at noen blogglesere kan ha dette som et mål. Alt er iscenesatt. Det aller meste av klær og interiør er sponset, plassert i reklameøyemed, noe bedriften uredelig spekulerer i å merke riktig. 

Det rigges med kamerautstyr og lamper og lys og rekvisitter i situasjoner de fleste av oss anser som veldig private. Det er skremmende at dette er normalen for mange av bloggerbarna.

For et stress det må være å skulle leve opp til alt dette hele tiden. Alltid full sminke. Alltid fremstå som perfekt. Og travel. Foto som granskes nøye og må gjennom et nåløye før de kan publiseres. Hva med å kjenne på at man er bra nok, fin nok akkurat som man er? 

Jeg ser ingenting ekte hos cbe.no. Jeg ser bare et iscenesatt, glosset magasin, kjøpt og betalt av annonsører - som veldig få av Norges befolkning kan relatere seg til. Det er trist at unge jenter følger dette og tror at det er sånn livet er. For det er det ikke, for de aller fleste av oss. Heldigvis. Jeg tror ikke at dette er en tilfredsstillende hverdag.  

Tilføyelse: @Asti har gjort en fantastisk jobb med å dokumentere at dette slett ikke er en uskyldig dagbok, men en bedrift. En ganske så kynisk en.

Innlegget er ryddet for persondebatt.

Endret av Papirfly
Tilføyelse
  • Liker 47
Gjest CecilieX
Skrevet

Takk for artikkelen @Asti. Den setter fingeren på det jeg vil definere som en kreftsvulst i samfunnet. Det er en ond sirkel vi havner i hvor rikdom og perfeksjon er målet. Og bloggerne fyrer oppunder. Vi vet at psykiske problemer øker på grunn av dette, men likevel fortsetter de kjøret uten å ta ansvar for påvirkningen. Og CBE er en versting. Jeg vet ikke om noen som tviholder så mye på sitt image som perfekt som henne. Kanskje finnes det flere, men ingen med så mange lesere.

Skrevet
7 minutter siden, CecilieX skrev:

Takk for artikkelen @Asti. Den setter fingeren på det jeg vil definere som en kreftsvulst i samfunnet. Det er en ond sirkel vi havner i hvor rikdom og perfeksjon er målet. Og bloggerne fyrer oppunder. Vi vet at psykiske problemer øker på grunn av dette, men likevel fortsetter de kjøret uten å ta ansvar for påvirkningen. Og CBE er en versting. Jeg vet ikke om noen som tviholder så mye på sitt image som perfekt som henne. Kanskje finnes det flere, men ingen med så mange lesere.

:Nikke: 

Caroline Berg Eriksen fikk som det allerede er nevnt prisen "årets kvinnelige influencer" av UI. Da blir spørsmålet: Hvilken påvirkning er det hun tar ansvar for?  ;) 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...