Gjest Varma Skrevet 3. desember 2017 #44941 Skrevet 3. desember 2017 1 time siden, lille_mai skrev: Hvis hun snikreklamerer for Møllerens hvetemel er det ikke den beste markedsføringen, da man ser tydelig på det siste bildet i seneste blogginnlegg at de bruker ferdig-pepperkakedeig. Har du Imgur? 😊
Cinzia Skrevet 3. desember 2017 #44942 Skrevet 3. desember 2017 Jeg har aldri kommentert her inne før, men nå må jeg bare. Jeg er rett og slett helt målløs over at noen kan ha en sånn blogg som levebrød!!!! Det er helt utrolig at det å ta bilder og fortelle om seg selv kan være noe å leve av!! Spesielt når man egentlig ikke har noe å fortelle om. Dersom hun hadde vært sykepleier for Leger uten grenser og kunne rapportert fra slummen i Kongo, eller reiste rundt for å dokumentere homofiles levekår i Russland, kunne jeg forstått det. Men det vi leser om, er jo helt vanvittig meningsløst!!! Har denne familien i det hele tatt kontakt med omverdenen??? Og bare for å si det: Bildene gir meg litt Catwoman-assosiasjoner...Får en følelse av at man ikke har klart å stoppe i tide med både fillinger og bilderedigering!! 41
AnonymNN Skrevet 3. desember 2017 #44943 Skrevet 3. desember 2017 1 time siden, pelikanen skrev: Jeg kjenner tre andre som har gått på samme skole, men ingen av de har fått jobb som journalist. Vet ikke hva det er med den skolen. Finn det folk som har gått der, som har fått jobb i store aviser eks?Media? Vet dere om noen? De journalister jeg kjenner til har utdannelsen fra andre plasser. De begynte først på medialinjen i Volda. ...så tok de samfunnsstudier, og andre fag på universitetet, før de begynte på journalisten. I dag er de kjente i media. Flere av de største avisene i Norge vil ikke lenger ansette folk fast om de kun har privat toårig journalistutdannelse, som CBE. De må minst bygge på til en bachelor om de skal være aktuelle. Kjenner flere med privat journalistutdannelse som er veldig flinke folk, men de kommer til kort når det skal søkes om jobber i knalltøft marked. 8
Gjest pelikanen Skrevet 3. desember 2017 #44944 Skrevet 3. desember 2017 1 time siden, lille_mai skrev: Hvis hun snikreklamerer for Møllerens hvetemel er det ikke den beste markedsføringen, da man ser tydelig på det siste bildet i seneste blogginnlegg at de bruker ferdig-pepperkakedeig. Si du tuller...?
Gjest pelikanen Skrevet 3. desember 2017 #44945 Skrevet 3. desember 2017 10 minutter siden, AnonymNN skrev: Flere av de største avisene i Norge vil ikke lenger ansette folk fast om de kun har privat toårig journalistutdannelse, som CBE. De må minst bygge på til en bachelor om de skal være aktuelle. Kjenner flere med privat journalistutdannelse som er veldig flinke folk, men de kommer til kort når det skal søkes om jobber i knalltøft marked. Har hun erfaring etter at hun gikk ut fra skolen? Som nyutdannet, det er da du skal få erfaring i jobben du får. Hva jobbet hun med før hun begynte på NKF? Bare nysgjerrig på om hun har vært ute i den virkelige verden. Jeg behersker ikke skrivekunst, men ser iallefall at hennes skriving ikke er god. Selv om hun sier at på blogg (dagbok) opptrer hun ikke som journalist. Vil uansett tro de lærer å skrive i utdannelsen, og at hun bør benytte seg av det, når hun selv sier hun har oppnådd mye, som en mann, og skal leve av det. Hva jobbet gubben hennes med før? Bortsett fra fotballen. Har han utdannelse? Ikke at det betyr noe,men bare nysgjerrig.
AnonymNN Skrevet 3. desember 2017 #44946 Skrevet 3. desember 2017 Akkurat nå, pelikanen skrev: Har hun erfaring etter at hun gikk ut fra skolen? Som nyutdannet, det er da du skal få erfaring i jobben du får. Hva jobbet hun med før hun begynte på NKF? Bare nysgjerrig på om hun har vært ute i den virkelige verden. Jeg behersker ikke skrivekunst, men ser iallefall at hennes skriving ikke er god. Selv om hun sier at på blogg (dagbok) opptrer hun ikke som journalist. Vil uansett tro de lærer å skrive i utdannelsen, og at hun bør benytte seg av det, når hun selv sier hun har oppnådd mye, som en mann, og skal leve av det. Hva jobbet gubben hennes med før? Bortsett fra fotballen. Har han utdannelse? Ikke at det betyr noe,men bare nysgjerrig. Kan ikke svare på alt her, men mener å huske hun var tilkallingsvikar i side2 en kortkort periode. På det tiden bloggen hennes begynte å bli stor. Både Cbe og pilotfrue har vel opprettet blogger etter at de oppdaget hvor tøft det er å få jobb i media. 6
Antoinette Skrevet 3. desember 2017 #44947 Skrevet 3. desember 2017 Hvor er denne haugen med pepperkaker? Hver gang frua lager mat eller inviterer på middag er det jo knapt mat på bildene - bare masse pynt, servise og glass. 12
Glorious Skrevet 3. desember 2017 #44948 Skrevet 3. desember 2017 2 timer siden, Kollontaj skrev: Er det studiet to eller ett år? 2 år. Ingen krav til karakterer og blir sett på som et «tullestudie» i bransjen. Kjenner maaaange som har gått samme linje, ingen jobber som journalister. 8
loffen Skrevet 3. desember 2017 #44949 Skrevet 3. desember 2017 53 minutter siden, Varma skrev: Har du Imgur? 😊 https://imgur.com/rErTH0v 9
Gjest Loffeliten Skrevet 3. desember 2017 #44950 Skrevet 3. desember 2017 Møllerens hvetemel pent og godt synlig plassert med fronten mot kamera på flere bilder (helt tilfeldig, selvsagt, innlegget er jo ikke merket som reklame så da er det IKKE reklame). Ikke at Møllerens er ukjente med fenomenet bloggsponsing, de sponser vel Anne Brith? I alle fall, langt mindre synlig i bildet, en rød boks med ferdigkjøpt pepperkakedeig. Lurer på om Møllerens syns dét er stas. https://imgur.com/a/dcZT6
Gjest Loffeliten Skrevet 3. desember 2017 #44951 Skrevet 3. desember 2017 Ehe, både loffen og loffeliten er naturlig nok opptatt av mel.
Gjest Gillians Skrevet 3. desember 2017 #44952 Skrevet 3. desember 2017 2 timer siden, pelikanen skrev: Jeg kjenner tre andre som har gått på samme skole, men ingen av de har fått jobb som journalist. Vet ikke hva det er med den skolen. Finn det folk som har gått der, som har fått jobb i store aviser eks?Media? Vet dere om noen? De journalister jeg kjenner til har utdannelsen fra andre plasser. De begynte først på medialinjen i Volda. ...så tok de samfunnsstudier, og andre fag på universitetet, før de begynte på journalisten. I dag er de kjente i media. Jeg bekymrer meg ikke akkurat for CBEs karrierefremtid, hun får sikkert flust av spaltist-mulightere i ukeblad når bloggen går ad dundas, hvliket jeg virkelig håper den gjør snart. Den bloggen er noe av dem mest materialistiske, falske og blåste som finnes der ute. Men en skikkelig jobb somjournalist får hun selvfølgelig ikke. Hun har ingenting å vise til på det feltet, snarere tvert imot. Det eneste som hadde bekymret meg, hvis jeg var henne, er at hun ikke har mer tv-erfaring. TV hadde vært det naturlige formatet for henne å være på. Men der er hun åpenbart ikke særlig god? (Har bare sett noe av henne på TV, og da kom hun overhodet ikke gjennom skjermen, noe som er alfa og omega.) Og hvorfor er hun ikke på bloggerne? Tror det hadde vært en god arena for henne å øve seg på, men de kan vel ikke risikere at noe som helst bryter med "glansbildet".
Keaton Skrevet 3. desember 2017 #44953 Skrevet 3. desember 2017 «Bloggerne» er jo virkelig utlevering av barn, bra de ikke er med der. 13
Gjest formula Skrevet 3. desember 2017 #44954 Skrevet 3. desember 2017 5 minutter siden, Gillians skrev: Jeg bekymrer meg ikke akkurat for CBEs karrierefremtid, hun får sikkert flust av spaltist-mulightere i ukeblad når bloggen går ad dundas, Ukebladene er på vei ut, muligens i et enda raskere tempo enn rosabloggene. Kunne også ha tenkt meg å sett henne på bloggerne, men hun kunne nok aldri slippe kontrollen så mye. Dessuten får vi vel være glade for at ikke barna blir eksponert der også. Nok av andre barn som blir det.
Gjest formula Skrevet 3. desember 2017 #44955 Skrevet 3. desember 2017 Men hadde vært veldig gøy å se hvordan den så hektiske hverdagen til CBE framstilt på Bloggerne da, ettersom hår, negler, lunch etc ikke er en del av jobben
loffen Skrevet 3. desember 2017 #44956 Skrevet 3. desember 2017 17 minutter siden, Loffeliten skrev: Ehe, både loffen og loffeliten er naturlig nok opptatt av mel. 4
LizbethOsnes Skrevet 3. desember 2017 #44957 Skrevet 3. desember 2017 5 timer siden, Gulleplutt skrev: Skikkelig ekkelt med de lange neglene oppi deigen, ja. Har aldri vært glad i lange negler, synes det er stygt, men er det ikke upraktisk med slike klør når man har småbarn? Jeg aner ikke - mine brekker av når de vokser til en viss størrelse, haha! Med mindre jeg dropper å leke med både barn og hunder, da. Da hadde de nok holdt seg pene. 5
LizbethOsnes Skrevet 3. desember 2017 #44959 Skrevet 3. desember 2017 2 timer siden, Miranda16 skrev: Mediebransjen har jo opplevd enorme nedskjæringer de siste årene, så da vil de naturligvis plukke folk fra høyskoler. Disse private skolene er kun etter profitt så man bør være kritisk. Journalistisk er ikke en beskyttet tittel heller, men klart de offentlige har høyere kvalitet. Rart hun ikke kom inn på høgskolen hun som hadde så gode karakterer. Hun var jo innom jus også Når fruen har så lav kompetanse, så kan man stille spørsmålstegn ved kvaliteten Jeg har selv utdannelsen Nettjournalist via NKI Nettstudier (18 mnd, kan nok sammenlignes med det kurset hun har tatt), og jeg har aldri hatt problemer med å få jobb. Jeg har dog ikke ønsket fast stilling (det er omtrent umulig med mindre man bor i Oslo eller Trondheim), men jeg har mildt sagt aldri hatt mangel på frilansoppdrag innen akkurat de nisjene jeg har ønsket meg. Jeg har skrevet for, og skriver fremdeles for, de største magasinene, avisene og nettsidene i landet - og kan få så mange oppdrag jeg bare ønsker og har kapasitet til. Så; at det står på skolegangen hennes tviler jeg svært sterkt på, men for å overleve i et yrke som mitt må språket være svært godt behersket, du må jobbe beinhardt og være strukturert og du må så definitivt belage deg på å virkelig ha hektiske dager som journalist innen mange ulike temaer for å bli etablert nok til å kunne velge og vrake. Bare alle "så og si"-ene (jeg har ikke lest bloggen på noen år, godt mulig hun har lært seg at det skrives "så å si" nå) er nok til at jeg godt kan forstå at det ikke var så enkelt å få seg arbeid i denne bransjen. Den er knalltøff og vi har utrolig mange svært dyktige konkurrenter hele tiden. Men; vil man det hardt nok, og jobber målrettet nok mot å faktisk levere etter både lover og etikk (......), er det veldig mulig å klare seg utmerket som journalist, også i dag hvor vi er mange om beinet. 9
Gjest nicecar Skrevet 3. desember 2017 #44960 Skrevet 3. desember 2017 5 timer siden, formula skrev: Synes det blir noe krampaktig nostalgisk over disse advents/juleinnleggene. Hun som gammeldags husmor med tørkle knyttet som hårbånd, barnet i forkle og stor kokkelue (med alt håret hengende utenfor - altså meningsløst og kun til pynt). Det samme med barna i røde julekjoler. Ser ut som målet er å skape en slags Carl Larsson stemning i bildene, men det ser bare kunstig og iscenesatt ut. For ikke å snakke om hvor upraktisk og uhygenisk med disse kjempelange neglene, under de ligger det deig nok til en ekstra liten pepperkake. Æsj!
Fremhevede innlegg