Stjernekikkeren Skrevet 3. desember 2017 #44921 Skrevet 3. desember 2017 3 minutter siden, Vernis skrev: Hjertens enig! Datteren får opplevelser i julekalenderen, opplevelser som deles på nettet og som det tjenes penger på. Det er så stusselig at jeg finner ikke ord for å beskrive hva jeg tenker om det. Dette er så vanvittig sleipt at jeg har ikke ord for det... Eneste grunnen til å ha aktivitetsjulekalender er for å vise det frem på bloggen... "ååå i luke nummer 3 har vi.. møllerens hvetemel, sånn, stikk fingra i deigen og smiiiil mens mamma rister på lommeboka si" 19
Keaton Skrevet 3. desember 2017 #44922 Skrevet 3. desember 2017 Nei, det er skikkelig forstemmende å se at CBE.no bare fortsetter denne evinnelige utleveringen av barndommen til ungene sine. Du som snakker så fint og flott om egne minner fra barndommen (ja, jeg vet det er salgstriks og narrativ og hva har du), men hva om 30 000 andre hadde lest om dette minnet da du var lita - og gjort seg opp en mening om det, kanskje langt unna det du selv husker og tenker om det. Tenk på det, CBE! 14
Gjest Xstrella Skrevet 3. desember 2017 #44923 Skrevet 3. desember 2017 Fremmer hun at kvinner skal tilbake til kjøkkenbenken som hjemmeværende fruer? Hennes jobb er jo å se deilig ut, være hjemmefrue med barna dog de går i bhg da slik at hun får tid til å se bra ut for mannen sin. Hvilke signaler sendes disse til dagens unge kvinner?
Keaton Skrevet 3. desember 2017 #44924 Skrevet 3. desember 2017 (endret) 11 minutter siden, Xstrella skrev: Fremmer hun at kvinner skal tilbake til kjøkkenbenken som hjemmeværende fruer? Hennes jobb er jo å se deilig ut, være hjemmefrue med barna dog de går i bhg da slik at hun får tid til å se bra ut for mannen sin. Hvilke signaler sendes disse til dagens unge kvinner? Jeg vet ikke hva hun prøver på, bloggen lider jo under en definert visjon. Akkurat nå virker det som «tjene penger på barn og barndomsminner» er hensikten. Antrekksposter er det feks få av, kanskje hun går bort fra motedelen (som hun utvilsomt ikke behersker jmf kjolebonanzaen som lignet mest sluttsalget til en polsk outlet (ikke noe stygt om Polen, men likevel ☺️) og sminke/makeup/skjønnhet er det også lite av). Heldyrker derfor «livsstilsbloggen» som hemmafrue i uselvvasket hus der hun diller rundt med pynting og poshing, samt ukentlige møter utenfor huset for å fikse negler, bryn og annet prekært for å holde seg flawless. Endret 3. desember 2017 av Kollontaj 23
yabbadoo Skrevet 3. desember 2017 #44925 Skrevet 3. desember 2017 Jeg holder på å bli sprø av alt de skal «ferdigstille». Ferdigstille kalenderen, ferdigstille juletreet. ALT høres ut som et prosjekt det bare er om å gjøre å bli ferdig med, og det er verken inspirerende eller koselig. 35
Gjest Varma Skrevet 3. desember 2017 #44926 Skrevet 3. desember 2017 31 minutter siden, Snøsøta skrev: Enig med @pøbelsara. Kommer til å gnage på bruken av barn i reklame til influencerne slutter å utnytte forsvarsløse barn i virksomheten sin. Jeg regner hele bloggen som en reklameplattform og skiller ikke mellom reklameinnlegg og generelle innlegg. Enhver innholdsproduksjon på CBE.no er rettet mot å gjøre seg attraktive og for å posisjonere seg for enda høyere satser for reklamesalget. Bruk av barn gir høyere klikk som igjen brukes til å selge seg inn til annonsører. Dette er kynisk utnytting av barn og hjertet mitt knuses av å se barna sine barndomsopplevelser ute på anbud på den måten. At hun ikke kan lære av Jenny Skavlan? Der snakker vi om en hardtarbeidende flott dame, med integriteten i orden. Blir dårlig av den ekstreme bruk og kast mentalitet til CBE, overfladisk og lite bærekraftig livsstil er det hun fronter.
Jeezebel Skrevet 3. desember 2017 #44927 Skrevet 3. desember 2017 1 time siden, formula skrev: Synes det blir noe krampaktig nostalgisk over disse advents/juleinnleggene. Hun som gammeldags husmor med tørkle knyttet som hårbånd, barnet i forkle og stor kokkelue (med alt håret hengende utenfor - altså meningsløst og kun til pynt). Det samme med barna i røde julekjoler. Ser ut som målet er å skape en slags Carl Larsson stemning i bildene, men det ser bare kunstig og iscenesatt ut. For ikke å snakke om hvor upraktisk og uhygenisk med disse kjempelange neglene, under de ligger det deig nok til en ekstra liten pepperkake. Den kokkelua som hun brukte da hun var kokk i programmet "Kjendisrestauranten" hadde hun så vidt jeg husker, helt bak på hodet med alt håret fremover. Husker jeg tenkte at den kokkelua ikke var mye vits i. Lange negler hadde hun nok også den gangen. De laget tross alt mat til reelle gjester, så det var ikke mye hygienisk med hår flagrende over maten. Mener også å huske at Vendela hadde håret i hestehale og kokkelua på toppen, men jeg kan jo ta feil der. Det gjelder jo å ta seg best ut, i en hver setting. 12
Gjest Snøsøta Skrevet 3. desember 2017 #44928 Skrevet 3. desember 2017 1 time siden, Stjernekikkeren skrev: Dette er så vanvittig sleipt at jeg har ikke ord for det... Eneste grunnen til å ha aktivitetsjulekalender er for å vise det frem på bloggen... "ååå i luke nummer 3 har vi.. møllerens hvetemel, sånn, stikk fingra i deigen og smiiiil mens mamma rister på lommeboka si" Helt rått, hvis man ikke kan få sponset kalenderen så kan man i alle fall få mange innlegg med barna i ut av den. Bare vent på skituren, hytta i senga, pepperkakepyntingen. Hei, jenta mi! I kalenderen i dag får du posere i bakken! Og i luke 6 får du posere med godis, vi skal pynte pepperkaker for kamera!
Keaton Skrevet 3. desember 2017 #44929 Skrevet 3. desember 2017 Den adventskalenderen ser ut til å backfire skikkelig. Aktiviteter er flott, men som blogginnlegg? 😡 24
Gjest formula Skrevet 3. desember 2017 #44930 Skrevet 3. desember 2017 36 minutter siden, Varma skrev: At hun ikke kan lære av Jenny Skavlan? Der snakker vi om en hardtarbeidende flott dame, med integriteten i orden. Blir dårlig av den ekstreme bruk og kast mentalitet til CBE, overfladisk og lite bærekraftig livsstil er det hun fronter. CBE har jo flere ganger uttalt at hun er stolt over hva hun har oppnådd. Også i "feministinnlegget" kjører hun hardt på at hun har bygget opp denne bedriften selv, og til og med har ektemannen som ansatt. " jeg er min egen sjef, jeg har de samme rettighetene og mulighetene som menn og disse benytter jeg meg også av. Jeg undertrykker heller ikke andre kvinner, slik som flere her i kommentarfeltet." Vel CBE, vil gå så langt som til å si at du både undertrykker og fratar dine egne barn deres rettigheter gjennom å bruke dem så hensynsløst på bloggen. Men den tanken har vel neppe streifet deg. Eller ser du på å bruke døtrene dine kommersielt som en av dine rettigheter?
Gjest formula Skrevet 3. desember 2017 #44931 Skrevet 3. desember 2017 Disse hyggelige aktivitetene som erstatter omlag halvparten av pakkene i årets adventskalender, er det meningen at de skal deles med leserne? Kanskje også inneholde både barn og reklame? Var i utgangspunktet positivt innstilt denne gangen, men hvis det er sånn synes jeg det er leit.
Populært innlegg Stjernekikkeren Skrevet 3. desember 2017 Populært innlegg #44932 Skrevet 3. desember 2017 18 minutter siden, formula skrev: CBE har jo flere ganger uttalt at hun er stolt over hva hun har oppnådd. Også i "feministinnlegget" kjører hun hardt på at hun har bygget opp denne bedriften selv, og til og med har ektemannen som ansatt. " jeg er min egen sjef, jeg har de samme rettighetene og mulighetene som menn og disse benytter jeg meg også av. Jeg undertrykker heller ikke andre kvinner, slik som flere her i kommentarfeltet." Vel CBE, vil gå så langt som til å si at du både undertrykker og fratar dine egne barn deres rettigheter gjennom å bruke dem så hensynsløst på bloggen. Men den tanken har vel neppe streifet deg. Eller ser du på å bruke døtrene dine kommersielt som en av dine rettigheter? Nå skal jeg skrive noe som gjør at enkelte vil dra feit, sjalu og udugelig kortet, men... HVA eksakt har cbe oppnådd og hva har hun bygget opp, mener hun selv? Ja, bloggen er stor, og den tjener penger, men hva er den å være stolt av? Jeg kan ikke huske én ting eller ett prosjekt de har hatt som ikke endte opp med avsløringer om juks og løgner. Det alle trodde var ekte viste seg å være løgner fra ende til annen, det er jo faktisk ingenting positivt å si om den bedriften, er det? Selv når det er snakk om veldedighet så skjer det ikke hvis ikke DE tjener penger på det. Vet ikke jeg, CBE, om 10 år, når du ser tilbake på ting, hva er du mest stolt av? At du og typen din redigerte den allerede tynne kroppen din enda tynnere? At dere kjøpte søppelsmykker som ikke en gang kosta en krone på ebay og solgte det til tenåringsfansen deres for så mye som over 1000kr? At typen din opptrådte på en ufattelig uprofesjonell måte på nettet for å forsvare deg og bloggen din, til og med gikk så langt som å true folk? Eller er du mer stolt over alt jukset i kommentarfeltet ditt? Der dere personlig måtte kverulere med egne fans på deres private meninger om deg. Eller er du mest stolt over at du solgte barndommen til jentungene dine for penger du ikke en gang har bruk for? 94
lille_mai Skrevet 3. desember 2017 #44933 Skrevet 3. desember 2017 (endret) Hvis hun snikreklamerer for Møllerens hvetemel er det ikke den beste markedsføringen, da man ser tydelig på det siste bildet i seneste blogginnlegg at de bruker ferdig-pepperkakedeig. Endret 3. desember 2017 av lille_mai skrivefeil 27
Populært innlegg Miranda16 Skrevet 3. desember 2017 Populært innlegg #44934 Skrevet 3. desember 2017 (endret) 37 minutter siden, formula skrev: " jeg er min egen sjef, jeg har de samme rettighetene og mulighetene som menn og disse benytter jeg meg også av. Jeg undertrykker heller ikke andre kvinner, slik som flere her i kommentarfeltet." Hun har en utdannelse som man knapt nok burde skryte på seg som en journalistikk utdannelse. Hun har saktens ikke journalistisk kompetanse. Bloggen bærer verken preg, etikk, kritisk tenking, plettfri grammatikk eller et godt språk. Hun klarer ikke engang skrive gode tekster. Når jeg leser anmeldelser av lydbøker eller serier/filmer, så hadde jeg trodd det var en 6-7 klassing som hadde skrevet det Det er mange kvinner der ute som har de samme mulighetene og kompetansen som menn og det er noe CBE langt fra har. Det er mange sterke flotte, smarte kvinner i dette landet. Jenter ligger også fremst på skolen Gudene vet hva hun egentlig mener med rettigheter......? Den dama har verken kontakt med virkeligheten eller samfunnet. CBE er jo best i klassen. Innerst inne føler seg litt underdanige og derfor må med nebb og klør skryte på seg hvor smarte de er. Ingen person som er trygg på seg selv og har god kompetanse i sitt fag, skryter på seg å være lege, advokat, finans analytiker etc... LK har vist hvor lite han har å komme med i debatter. I tillegg så diskuterer han som en unge i trassalderen. Klarer ikke skille mellom privatliv og business. Synes han skal holde seg til å være fotballtrener og kun det. Å være sin egen sjef medfører mye ansvar, men klart det krever ikke en bachelor eller master fra BI og gå til frisøren, trene og lakke negler. Det hun gjør er å signere annonse avtaler og det krever at man kan skrive navnet sitt Å være suksessfull er ikke ensbetydende med å tjene masse penger Endret 3. desember 2017 av Miranda16 50
Gjest pelikanen Skrevet 3. desember 2017 #44935 Skrevet 3. desember 2017 36 minutter siden, formula skrev: CBE har jo flere ganger uttalt at hun er stolt over hva hun har oppnådd. Også i "feministinnlegget" kjører hun hardt på at hun har bygget opp denne bedriften selv, og til og med har ektemannen som ansatt. " jeg er min egen sjef, jeg har de samme rettighetene og mulighetene som menn og disse benytter jeg meg også av. Jeg undertrykker heller ikke andre kvinner, slik som flere her i kommentarfeltet." Vel CBE, vil gå så langt som til å si at du både undertrykker og fratar dine egne barn deres rettigheter gjennom å bruke dem så hensynsløst på bloggen. Men den tanken har vel neppe streifet deg. Eller ser du på å bruke døtrene dine kommersielt som en av dine rettigheter? Samme rettigheter og muligheter som menn? Kvinnene da? C har tatt seg rettigheter, vil jeg si. Hun har fått påpakning og refs for mange av de. I ordinært arbeidsliv, må du innrette deg etter lover og regler. Å sitte hjemme å skrive dagboknotater , gir deg den rettigheten at du kan gi f...i andre. Hva de syns og mener. Det er løgner og bedrag,omgåelse av lovverk.listen er lang som et vondt år. Troverdigheten synkende. Hadde det vært menn, som hun sammenligner seg med, så hadde kvinner,kolegaer og media sagt: bøllete.
Gjest Snøsøta Skrevet 3. desember 2017 #44936 Skrevet 3. desember 2017 7 minutter siden, lille_mai skrev: Hvis hun snikreklamerer for Møllerens hvetemel er det ikke den beste markedsføringen, da man ser tydelig på det siste bildet i seneste blogginnlegg at de bruker ferdig-pepperkakedeig. Oi, du har rett! Voldsomt til fokus på det hvetemelet der da. Kanskje man kan smette litt skjult spons i aktivitetsinnleggene også? Ikke rart hun gleder seg til julemåneden, den er jo en gullgruve.
Gjest pelikanen Skrevet 3. desember 2017 #44937 Skrevet 3. desember 2017 7 minutter siden, Miranda16 skrev: Hun har en utdannelse som man knapt nok burde skryte på seg som en journalistikk utdannelse. Hun har saktens ikke journalistisk kompetanse. Bloggen bærer verken preg, etikk, kritisk tenking, plettfri grammatikk eller et godt språk. Hun klarer ikke engang skrive gode tekster. Når jeg leser anmeldelser av lydbøker eller serier/filmer, så hadde jeg trodd det var en 6-7 klassing som hadde skrevet det Det er mange kvinner der ute som har de samme mulighetene og kompetansen som menn og det er noe CBE langt fra har. Det er mange sterke flotte, smarte kvinner i dette landet. Jenter ligger også fremst på skolen Gudene vet hva hun egentlig mener med rettigheter......? Den dama har verken kontakt med virkeligheten eller samfunnet. CBE er jo best i klassen. Innerst inne føler seg litt underdanige og derfor må med nebb og klør skryte på seg hvor smarte de er. Ingen person som er trygg på seg selv og har god kompetanse i sitt fag, skryter på seg å være lege, advokat, finans analytiker etc... LK har vist hvor lite han har å komme med i debatter. I tillegg så diskuterer han som en unge i trassalderen. Klarer ikke skille mellom privatliv og business. Synes han skal holde seg til å være fotballtrener og kun det. Å være sin egen sjef medfører mye ansvar, men klart det krever ikke en bachelor eller master fra BI og gå til frisøren, trene og lakke negler. Det hun gjør er å signere annonse avtaler og det krever at man kan skrive navnet sitt Å være suksessfull er ikke ensbetydende med å tjene masse penger Jeg kjenner tre andre som har gått på samme skole, men ingen av de har fått jobb som journalist. Vet ikke hva det er med den skolen. Finn det folk som har gått der, som har fått jobb i store aviser eks?Media? Vet dere om noen? De journalister jeg kjenner til har utdannelsen fra andre plasser. De begynte først på medialinjen i Volda. ...så tok de samfunnsstudier, og andre fag på universitetet, før de begynte på journalisten. I dag er de kjente i media.
Miranda16 Skrevet 3. desember 2017 #44938 Skrevet 3. desember 2017 (endret) 13 minutter siden, pelikanen skrev: Jeg kjenner tre andre som har gått på samme skole, men ingen av de har fått jobb som journalist. Vet ikke hva det er med den skolen. Finn det folk som har gått der, som har fått jobb i store aviser eks?Media? Vet dere om noen? De journalister jeg kjenner til har utdannelsen fra andre plasser. De begynte først på medialinjen i Volda. ...så tok de samfunnsstudier, og andre fag på universitetet, før de begynte på journalisten. I dag er de kjente i media. Mediebransjen har jo opplevd enorme nedskjæringer de siste årene, så da vil de naturligvis plukke folk fra høyskoler. Disse private skolene er kun etter profitt så man bør være kritisk. Journalistisk er ikke en beskyttet tittel heller, men klart de offentlige har høyere kvalitet. Rart hun ikke kom inn på høgskolen hun som hadde så gode karakterer. Hun var jo innom jus også Når fruen har så lav kompetanse, så kan man stille spørsmålstegn ved kvaliteten Endret 3. desember 2017 av Miranda16 13
Minnie Mus Skrevet 3. desember 2017 #44940 Skrevet 3. desember 2017 3 hours ago, formula said: Synes det blir noe krampaktig nostalgisk over disse advents/juleinnleggene. Hun som gammeldags husmor med tørkle knyttet som hårbånd, barnet i forkle og stor kokkelue (med alt håret hengende utenfor - altså meningsløst og kun til pynt). Det samme med barna i røde julekjoler. Ser ut som målet er å skape en slags Carl Larsson stemning i bildene, men det ser bare kunstig og iscenesatt ut. For ikke å snakke om hvor upraktisk og uhygenisk med disse kjempelange neglene, under de ligger det deig nok til en ekstra liten pepperkake. Dette reagerte jeg på også, utrolig uhygenisk å bake med disse neglene! 6
Fremhevede innlegg