Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Topptur
Skrevet (endret)
18 timer siden, halvehimmelen skrev:

Jeg synes også dette ser litt pussig ut. Alle bildene i dette innlegget ser tungt redigert ut, uten tvil. Mye rart som foregår med huden på bildene. Enig i at spesielt bilde nr 6 ser ut til å være ganske retusjert rundt munnen, ser ut til at noen kanskje har vært litt for generøs med å jevne ut huden. 

For å kunne argumentere påstandene mine:

Bildet ser ut til å være tatt i et rom med nokså dempet belysning og en softboks ca 45 grader over cbe. Helt enkel og normal lyssetting altså, cirka noe slik som dette:
Dette kan du se pga hvordan skyggene legger seg. Hun har markante skygger under kinnbeina, under haka og under nesa. 

Det ser også ut til at softboksen står plassert litt til høyre for frua, slik som dette:
Her er "trekanten" nesa til frøkna, den veien ansiktet peker på bildet) At lyset står litt til høyre kan vi se på skyggen fra haken på halsen. Denne legger seg skrått over halsen til cbe, noe som vil si at haken blokkerer lyset på venstre side av halsen. Hadde lyset vært rett forfra ville haken ha lagt igjen skygge midt på halsen, på dette bildet ville vel stort sett hele nakken vært skyggelagt i så tilfelle. 

Når noe blir lyssatt fra siden, fremhever dette ansiktstrekk. Du ser for eksempel tydelig skyggene ved neseborene til frua, skyggen ved haka, skyggen fra smilelinjene. At hun da ikke har noe som helst skygge fra amorbuen, som er ganske forhøyet og bør forårsake både highlights og skygger, virker det veldig som at dette er redigert bort. Det er uheldig, fordi det blir jo helt unaturlig uten.

Dette er egentlig tilfelle på nesten alle bildene i dette innlegget, amorbuen er nesten ikke tilstede på noen av dem. Man trenger vel å merke ikke kikke lenger enn opp til headeren for å se en tydelig definert amorbue, også fra en høy lyssetting ikke så alt for ulik denne på bildet. Vi vet altså at cbe definitivt har en armorbue, og med lys litt fra siden burde denne vært veldig tydelig, ikke "vasket" helt bort sammen med resten av ansiktet. 

Kilde fra cbe sin blogg: http://www.carolinebergeriksen.no/2017/11/30/flyttelasset-pakkes-frem-igjen/

Flott forklaring, tusen takk. 

Dette bildet er helt forferdelig. Hun ser ut som en sliten 50 åring med overdose av alt som kan fylles på i hud og lepper. Hun ser jo ikke sånn ut irl, hvorfor poster de dette, tro? (Dette er ikke et spørsmål stilt spesielt til deg altså, jeg bare fortsatte etter å ha skrevet til deg) 

Sitatet er ryddet for brudd på opphavsrett.

Endret av Topptur
Videoannonse
Annonse
Gjest formula
Skrevet

Hun pøser ut nostalgiske førjulsaktiviteter på løpende bånd, der bildene skal gi en forestilling om gammeldags jul i et gammelt hus, med rødkledde barn i for store kokkeluer. Og så ligger plutselig iphonen der og lyser Storytel, blandt mel og pepperkaker? Ser bare veldig merkelig ut. Og ikke det minste hyggelig (som hun liker å si).

Skrevet
1 time siden, Kleenex skrev:

Ja, hvor ble den fine reguleringen av..? Den som hun hadde merker på tennene av til å feste den i. Den som var synlig på alle bilder. Det var kanskje ikke like enkelt å bruke den som Frua antydet i reklameinnlegget?

1. Redigert bort.

2. Bruker det ikke. Men fått betalt.

Skrevet

Sitat fra innlegg "

Jeg er imponert over alt du rekker Caroline! Allerede satt opp juletreet mens jeg har ikke fått opp adventsstjerne og adventslys engang Med fulltidsjobb og to småjenter er jeg skutt på kvelden og sovner som regel når eldtstemann legger seg, haha

• Liker 10
Gjest Xstrella
Skrevet
11 minutter siden, Miranda16 skrev:

Sitat fra innlegg "

Jeg er imponert over alt du rekker Caroline! Allerede satt opp juletreet mens jeg har ikke fått opp adventsstjerne og adventslys engang Med fulltidsjobb og to småjenter er jeg skutt på kvelden og sovner som regel når eldtstemann legger seg, haha

Hennes fulltidsjobb er å være hjemmeværende husfrue og selge hele livet sitt på SoMe. Så derfor har hun tid og energi til å pynte hele huset 1.desember. Hun selger alt som selges kan. Vi andre pynter etter jobb og kaller ikke pynting, frisør, shopping, legge negler, fylle på botox/fillere, prøve klær, bake med barna, skogstur med barna ect for jobb. Må være kjedelig å jobbe 24/7....

Gjest formula
Skrevet
21 minutter siden, Miranda16 skrev:

Sitat fra innlegg "

Typisk eksempel på en mamma som ikke legger nok i det :eeeh:

Skrevet
30 minutter siden, Xstrella skrev:

Hennes fulltidsjobb er å være hjemmeværende husfrue og selge hele livet sitt på SoMe. Så derfor har hun tid og energi til å pynte hele huset 1.desember. Hun selger alt som selges kan. Vi andre pynter etter jobb og kaller ikke pynting, frisør, shopping, legge negler, fylle på botox/fillere, prøve klær, bake med barna, skogstur med barna ect for jobb. Må være kjedelig å jobbe 24/7....

Ikke bare kjedelig, men utrolig slitsomt......

Huff, huff "stakkars" frue. 

Skrevet (endret)

@Pellepingpong:  Jeg lagde imgurene for å kunne dokumentere "galskapen".  Det er bare å forsyne seg.

Tilføyelse: Veldig bra svar. :klappe:  

Her er forresten noen oppdatere versjoner, hvis du heller vil bruke noen av de: 

Bilderedigering: https://imgur.com/a/or4FX

Bloggerbarna: https://imgur.com/a/AWoLv

Diverse: https://imgur.com/a/QlfAE

Klima og miljø: https://imgur.com/a/RGrs3

Kommentarjuks: https://imgur.com/a/ZFKMr

Kroppsfokus: https://imgur.com/a/ACoyR

Reklame: https://imgur.com/a/tN2zG

Opphavsrett: https://imgur.com/a/x5SLW

-------------------------------------

Finner alle samlet her: Caroline Berg Eriksen / Treasures: https://imgur.com/a/3mO86

Endret av Asti
Skrevet

Håper denne Yvonne skjønner at stuen til CBE er en del av "hjemmekontoret" og at hun har gjort det til en del av jobben sin å pynte til jul... Ingen grunn til å la seg imponere over alt hun rekker (med mindre man til vanlig går rundt i nesegrus beundring over folk som gjennomfører arbeidsoppgavene sine da).

1 time siden, Miranda16 skrev:

Sitat fra innlegg "

• Liker 9
Skrevet

Allerede satt opp juletreet? Har hatt god nok tid til det jeg også. Men det skal ikke settes opp enda hos oss. Er datteren min på 7 som uansett pynter. Er ikke så nøye.

• Liker 5
Gjest formula
Skrevet

Nå står altså treet der og skinner hele dagen for å minne oss på juletiden som endelig er over oss.

Altså, er det bare meg, eller er faktisk juletiden over oss? DA blir jeg stresset! Jeg har faktisk tre uker igjen på jobb før det er jul, og har ikke rukket å tenke på hverken juletre eller gaver enda. Skjønner at jula starter tidlig hos bloggerne, men å kalle 4 desember juletiden?

Skrevet

Etter som jeg aldri mer er inne på bloggen hennes mer ble jeg helt satt ut da jeg så dette bildet -  som hun har forandret seg siden høsten 2016! Dette er ikke for å være slem, men hun ser 10 år eldre på dette bildet enn slik jeg husker henne.

• Liker 11
Skrevet

CBE pynter juletreet og skriver om ta-da:

MINNER

så overraskende! 

Men du, en 4-åring er stor nok til å være med å pynte, altså. 

• Liker 22
Skrevet
7 minutter siden, Kollontaj skrev:

MINNER

så overraskende! 

En 4-åring er ikke bare stor nok til å pynte,men skal være med! Det ingenting som er så sjarmerende som når all pynt henger på to grener. Dessuten er det aller finest når det er litt av alt på treet, både nytt,gammelt og laget av barn. Alt skal ikke være i samme farge og matche.

• Liker 24
Gjest Snøsøta
Skrevet

Folk må få feire høytidene som de vil, men julen starter ikke før om tre uker, VI gikk akkurat inn i adventstiden, det er noe helt annet. Det blir som å si at påsken starter ved fastelavn. Det er bare ikke mulig. 

Jul selger vel bedre enn advent da.

Skrevet
13 minutter siden, Kollontaj skrev:

MINNER

så overraskende! 

Eeeh, du skjønner vel at ingen andre enn CBE kommer til å pynte det treet ,  du må jo skjønne at hun tross alt var på jobb i mange timer for å finne ut hvilken kule som skal på hvilken gren og hvor på treet. Det er jo hjemmekontor vet du. 

• Liker 18
Gjest pelikanen
Skrevet
2 timer siden, Xstrella skrev:

Hadde du vært hjemmeværende, så hadde du bakt, selvlagde kalendre, juletre pyntet. Mange der hjemme som går og pusler med jul hele dagen nå. Har ikke tenkt på den. Fikk hengt opp ei stjerne og julegardiner på kjøkkenet i natt. 

Vi hardtarbeidende utemøbler,  burde kanskje legge noe av ferien før jul.

Skrevet

Ifm de siste blogginnleggene om jul, klarer jeg ikke å dy meg..

1) Jeg lurer veldig på hvor dorullnissene og den juletrepynten fra barnehagen kommer til å få plass. Den passer kanskje ikke helt inn blant den ellers harmoniske juletrepynten?? Personlig synes jeg et kaotisk juletre er mer sjarmerende, men meg om det.

2) Hvorfor er ikke en 4-åring stor nok til å pynte selv?? Våre har vært med siden 1-årsalderen, og det har vært helt supert. Må regne med noen knuste julekuler, så vi må jo være litt på vakt, men det er innmari koselig iallefall. 

3) Lydbok for barn mens man baker??? Mine barn er så ivrige på å vise fram alt de gjør, at de ikke har tid til å høre på ei bok, så det virker umiddelbart litt rart. Med mindre det dreier seg om bittelitt reklame her da..... (En annen ting er at lydbøker ikke akkurat gir rom for så mye dialogisk lesing, men det ene utelukker selvfølgelig ikke det andre).

4) Det er faktisk slående hvor harmonisk alt er der i heimen. Hos oss -og de fleste vi kjenner- krangles det av og til så busta fyker. Ungene er grinete etter bhg og de er ikke sjelden både skitne i tøyet etter å ha lekt ute, og snørrete store deler av året. Håret er pent ordnet når de drar om morgenen, men ser ut som det ikke har vært i nærheten av en kam på ettermiddagen. Vi rydder etter beste evne på kvelden, men jeg kan med hånden på hjertet si at det aldri er så ryddig som hos CBE i løpet av dagen. Jeg trodde dette var ganske normalt, men når man leser denne bloggen, får man inntrykk av at alt er kosemose harmonisk 24/7. Aldri en innrømmelse av frustrasjon eller kaos! 

Dette er så fjernt at jeg nesten ikke har ord!!

• Liker 42
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...