Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Drit i at det urealistisk, hun skriver jo om minnene sine, føler du ikke samhold og nærhet, da? Blir du ikke varm i hjertet og føler at CBE og du er to alen av samme lest?

Nei? 

🤣 

• Liker 32
Videoannonse
Annonse
Gjest Ørnefaren
Skrevet
5 minutter siden, Cinzia skrev:

3) Lydbok for barn mens man baker??? Mine barn er så ivrige på å vise fram alt de gjør, at de ikke har tid til å høre på ei bok, så det virker umiddelbart litt rart. Med mindre det dreier seg om bittelitt reklame her da..... (En annen ting er at lydbøker ikke akkurat gir rom for så mye dialogisk lesing, men det ene utelukker selvfølgelig ikke det andre).

4)

Folk er forskjellige. Mine unger syns det er superkoselig å høre på juleeventyr mens vi baker pepperkaker.

Skrevet
3 minutter siden, Cinzia skrev:

Ifm de siste blogginnleggene om jul, klarer jeg ikke å dy meg..

1) Jeg lurer veldig på hvor dorullnissene og den juletrepynten fra barnehagen kommer til å få plass. Den passer kanskje ikke helt inn blant den ellers harmoniske juletrepynten?? Personlig synes jeg et kaotisk juletre er mer sjarmerende, men meg om det.

2) Hvorfor er ikke en 4-åring stor nok til å pynte selv?? Våre har vært med siden 1-årsalderen, og det har vært helt supert. Må regne med noen knuste julekuler, så vi må jo være litt på vakt, men det er innmari koselig iallefall. 

3) Lydbok for barn mens man baker??? Mine barn er så ivrige på å vise fram alt de gjør, at de ikke har tid til å høre på ei bok, så det virker umiddelbart litt rart. Med mindre det dreier seg om bittelitt reklame her da..... (En annen ting er at lydbøker ikke akkurat gir rom for så mye dialogisk lesing, men det ene utelukker selvfølgelig ikke det andre).

4) Det er faktisk slående hvor harmonisk alt er der i heimen. Hos oss -og de fleste vi kjenner- krangles det av og til så busta fyker. Ungene er grinete etter bhg og de er ikke sjelden både skitne i tøyet etter å ha lekt ute, og snørrete store deler av året. Håret er pent ordnet når de drar om morgenen, men ser ut som det ikke har vært i nærheten av en kam på ettermiddagen. Vi rydder etter beste evne på kvelden, men jeg kan med hånden på hjertet si at det aldri er så ryddig som hos CBE i løpet av dagen. Jeg trodde dette var ganske normalt, men når man leser denne bloggen, får man inntrykk av at alt er kosemose harmonisk 24/7. Aldri en innrømmelse av frustrasjon eller kaos! 

Dette er så fjernt at jeg nesten ikke har ord!!

Flott oppsumert. Er nok dette som et målet deres også, fremstå på en måte folk flest ikke har fantasi til å forestille seg en gang. Jeg skjønner godt at de er slitne, å opprettholde dette inntrykket krever jobb og innsats absolutt døgnet rundt.

Bare den pepperkakebakingen.. så forbanna pent og pyntelig hun og jentungen satt og baka, bortsett fra den melboksen som """"tilfeldigvis"""" stod der, så var det jo som et bilde fra et blad. Husker en gang jeg og en venninne baka pepperkaker, og hennes unger var med. Det var mel i håret, fingermerker i mel på alle overflater og klær, og det verste søl å vaske etterpå. Jeg sier ikke at det må bli sånn, men fy flate å avslappende og deilig det er å bare kjøre på, ikke bry seg om det blir skittent eller sølete. Det er jo så sykt slitsomt å måtte passe på alt hele tiden! 

• Liker 12
Gjest Gillians
Skrevet
9 minutter siden, Cinzia skrev:

Ifm de siste blogginnleggene om jul, klarer jeg ikke å dy meg..

1) Jeg lurer veldig på hvor dorullnissene og den juletrepynten fra barnehagen kommer til å få plass. Den passer kanskje ikke helt inn blant den ellers harmoniske juletrepynten?? Personlig synes jeg et kaotisk juletre er mer sjarmerende, men meg om det.

2) Hvorfor er ikke en 4-åring stor nok til å pynte selv?? Våre har vært med siden 1-årsalderen, og det har vært helt supert. Må regne med noen knuste julekuler, så vi må jo være litt på vakt, men det er innmari koselig iallefall. 

4) Det er faktisk slående hvor harmonisk alt er der i heimen. Hos oss -og de fleste vi kjenner- krangles det av og til så busta fyker. Ungene er grinete etter bhg og de er ikke sjelden både skitne i tøyet etter å ha lekt ute, og snørrete store deler av året. Håret er pent ordnet når de drar om morgenen, men ser ut som det ikke har vært i nærheten av en kam på ettermiddagen. Vi rydder etter beste evne på kvelden, men jeg kan med hånden på hjertet si at det aldri er så ryddig som hos CBE i løpet av dagen. Jeg trodde dette var ganske normalt, men når man leser denne bloggen, får man inntrykk av at alt er kosemose harmonisk 24/7. Aldri en innrømmelse av frustrasjon eller kaos! 

Dette er så fjernt at jeg nesten ikke har ord!!

Det er jo hele livsløgnen til CBE det der, alt skal fremstå perfekt HELE tiden. Hun takler jo ikke å innrømme en eneste feil, eller bare at ting faktisk er kaotisk innimellom der og som i ALLE andre hjem.

Gjest formula
Skrevet
45 minutter siden, Vitting skrev:

På bildet ovenfor ser det ut som hun har lepper som "pouter".

På bildet i linken ser det ikke ut som hun har lepper som "pouter": https://imgur.com/a/mnRAT

Det siste bildet er tatt etter det første, hva skjer? Er det masse masse photoshop på bildet i quoten?

Vi vet vel egentlig ingenting om når bildene ble tatt. Hun kunne jo lett ha tatt på julegenseren i oktober og strødd litt mel på bordet, så er vi der....

Skrevet

Nå er det sikkert ikke like kaotisk i et hjem med to hjemmearbeidende foreldre med vaskehjelp som i mange andre, normale hjem.

• Liker 22
Gjest Ellapropella
Skrevet

Showroom er det som slår meg. Et showroom med små barn og familieliv. Eller et korthus. Det er litt leit å tenke på at blogging kan føre til slikt. Og at de som blogger ikke selv ser forandringen og at det hele blir overfladisk og materialistisk. Ytre verdier og ting.. Også ser de det ikke selv fordi forandringen har gått over tid, og alt oppfattes som trolleri og kritikk hvis noen prøver å si noe om det til dem. Det er ikke spesifikt mot denne bloggeren, men også på generell basis i forhold til kjente bloggere med opptjent kapital og "status". Det skjer en nærmest gradvis, umerkelig forandring fra relativt jordnær og fornuftig til spons, vipper, løshår og reiser, møbler, botox osv. Det er trist å se.

Skrevet

Dessuten krangler sikkert ikke fotballfrueparet særlig heller, de er så like at det er vanskelig å si hvor den ene slutter og den andre begynner. 

• Liker 19
Skrevet
25 minutter siden, Emilie112 skrev:

En 4-åring er ikke bare stor nok til å pynte,men skal være med! Det ingenting som er så sjarmerende som når all pynt henger på to grener. Dessuten er det aller finest når det er litt av alt på treet, både nytt,gammelt og laget av barn. Alt skal ikke være i samme farge og matche.

Litt uenig med deg der. Det beste jeg visste da jeg var lita var å stå opp tidlig på julaften morgen for å snike meg inn i stua og se det ferdig pyntede treet som min mor hadde pyntet kvelden før. Og dette er mange år siden, lenge før all juletrepynt skulle matche resten av huset, så det var ikke det som gjorde at hun pyntet mens jeg sov. Jeg har videreført denne tradisjonen med mine barn og de syns det er så koselig. Så barn MÅ ikke være med å pynte treet nei 😉

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, bygdefruen skrev:

Litt uenig med deg der. Det beste jeg visste da jeg var lita var å stå opp tidlig på julaften morgen for å snike meg inn i stua og se det ferdig pyntede treet som min mor hadde pyntet kvelden før. Og dette er mange år siden, lenge før all juletrepynt skulle matche resten av huset, så det var ikke det som gjorde at hun pyntet mens jeg sov. Jeg har videreført denne tradisjonen med mine barn og de syns det er så koselig. Så barn MÅ ikke være med å pynte treet nei 😉

Hadde jo vært litt ille hvis ungene ikke kunne gå inn i stua på en mnd. pga juletreet 😅

• Liker 10
Skrevet
8 minutter siden, formula skrev:

Vi vet vel egentlig ingenting om når bildene ble tatt. Hun kunne jo lett ha tatt på julegenseren i oktober og strødd litt mel på bordet, så er vi der....

Bildene er tatt 2.12

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, miagunda skrev:

Hadde jo vært litt ille hvis ungene ikke kunne gå inn i stua på en mnd. pga juletreet 😅

Ja det er klart. Men det var ikke det som var greia her. Greia var at noen reagerte på at cbe sin datter ikke var med å pyntet treet. 

• Liker 1
Skrevet

Posering med trutmunn og de evinnelige julegenserne begynner å gå på repeat. Og vi er bare kommet til den 4.desember. 

Skrevet
1 time siden, Vitting skrev:

På bildet ovenfor ser det ut som hun har lepper som "pouter".

På bildet i linken ser det ikke ut som hun har lepper som "pouter": https://imgur.com/a/mnRAT

Det siste bildet er tatt etter det første, hva skjer? Er det masse masse photoshop på bildet i quoten?

På julegenserbildet er nok leppene hovne etter det spennende "møtet" i Oslo dagen før.. 

• Liker 30
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Anne B skrev:

Posering med trutmunn og de evinnelige julegenserne begynner å gå på repeat. Og vi er bare kommet til den 4.desember. 

Det bildet hvor hun har på reinsdyrhorn kunne hun gjort noe "morsomt" ut av situasjonen, vist litt glimt i øyet og humor. Istedet velger hun trutmunn med de nye leppene sine. Jeg som er midt i bloggens målgruppe ønsker ikke å se trutmunn og duckface, jeg ønsker å se henne litt mer løssluppen, ett hårstrå eller to som ligger feil osv, for jeg klarer ikke å identifisere meg med denne stadige fremstillingen av det perfekte. 

Endret av Juni Lunde
  • Liker 18
Gjest formula
Skrevet
9 minutter siden, Juni Lunde skrev:

Det bildet hvor hun har på reinsdyrhorn kunne hun gjort noe "morsomt" ut av situasjonen, vist litt glimt i øyet og humor. Istedet velger hun trutmunn med de nye leppene sine. Jeg som er midt i bloggens målgruppe ønsker ikke å se trutmunn og duckface, jeg ønsker å se henne litt mer løssluppen, ett hårstrå eller to som ligger feil osv, for jeg klarer ikke å identifisere meg med denne stadige fremstillingen av det perfekte. 

Enig. Jeg tenker bloggen hadde blitt så mye bedre med litt humor og selvironi. Jeg skjønner heller ikke hva vi voksne kvinner i målgruppen skulle få ut av trutmunn og sexy poseringer.

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Er det bare jeg som allerede er lei av CBEs pjatt om barndomsminner? Det er så lett gjennomskuelig at dette er et eller annet nytt tips hun har fått for å samle sekten folket rundt det beryktede leirbålet. Og som med det meste CBE, så overdriver hun og det blir simpelthen altfor mye. 

Og kan noen gi den angivelige journalisten ei synonymordbok? De siste ukene har det gått inflasjon i bruken av ordet "minner". 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...