Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest nicecar
Skrevet
1 time siden, Gillians skrev:

Jeg bekymrer meg ikke akkurat for CBEs karrierefremtid, hun får sikkert flust av spaltist-mulightere i ukeblad når bloggen går ad dundas, hvliket jeg virkelig håper den gjør snart. Den bloggen er noe av dem mest materialistiske, falske og blåste som finnes der ute. Men en skikkelig jobb somjournalist får hun selvfølgelig ikke. Hun har ingenting å vise til på det feltet, snarere tvert imot. 
Det eneste som hadde bekymret meg, hvis jeg var henne, er at hun ikke har mer tv-erfaring. TV hadde vært det naturlige formatet for henne å være på. Men der er hun åpenbart ikke særlig god? (Har bare sett noe av henne på TV, og da kom hun overhodet ikke gjennom skjermen, noe som er alfa og omega.)
Og hvorfor er hun ikke på bloggerne? Tror det hadde vært en god arena for henne å øve seg på, men de kan vel ikke risikere at noe som helst bryter med "glansbildet".

Hun kan ikke jobbe foran kameraet, med mindre det er mannen hennes som filmer. De får jo ikke redigert og photoshoppa henne til det ugjenkjennelige!!:raven: Husker når de filmet henne i "Skal vi danse" så fikk jeg nærmest sjokk, hun så jo ikke i nærheten så bra ut i virkeligheten som som hun gjør på bloggen - var faktisk en stund usikker på om det var samme dame.

Videoannonse
Annonse
Gjest Snøsøta
Skrevet

oog, fra adventskalenderinnlegg med datter går vi rett over i annonse for barnebøker. Med datterens favoritter som agn og bilder fra adventskalenderbaking som illustrasjon. De gir så f**n i konvensjoner og kritikk. Snakk om å objektifisere sine egne barn.

Skrevet
3 timer siden, pelikanen skrev:

Samme rettigheter og muligheter som menn? Kvinnene da?

C har tatt seg rettigheter, vil jeg si. Hun har fått påpakning og refs for mange av de. I ordinært arbeidsliv, må du innrette deg etter lover og regler.  Å sitte hjemme å skrive dagboknotater , gir deg den rettigheten at du kan gi f...i andre. Hva de syns og mener.

Det er løgner og bedrag,omgåelse av lovverk.listen er lang som et vondt år. Troverdigheten synkende.  Hadde det vært menn, som hun sammenligner seg med, så hadde kvinner,kolegaer og media sagt: bøllete. 

Er det noe igjen? Helt seriøst? Hvem biter på? 

Når hun startet bloggen kan jeg innrømme jeg var fascinert, fordi det var (om ikke enda mer nå!) så fjernt fra min egen hverdag og virkelighet, men ettersom bloggen ble større, de ble tatt i redigering og kommentarfeltjuks så er troverdighet ikke-eksisterende! Og nå som barna blir brukt som objekter for å fronte eget merkenavn og bedrift, så synes jeg det har nådd bunnen. Rett og slett direkte ynkelig! 

Påfallende er det at hun ikke tar til seg kritikk vedrørende dette, og man kan jo undre seg over hva øvrig familie og venner mener.. -Eller om de bare lukker ørene/øynene der også! Noen må vel kunne nå inn og forklare hvorfor enorm eksponering av barna og deres hverdag IKKE er greit?! Mye mulig jeg både er blind,uklok, feit og arbeidsledig i deres øyne, men kan ikke fatte og begripe hva som gjør det hele verdt det?! 

• Liker 18
Skrevet (endret)

- Og der kom reklameinnlegget fra pepperkakebakingen. De satt så lenge og koste seg sammen fordi de hørte på lydbok for barn på Storytel. Huff, nå begynner jeg også å få vondt i hjertet. Jeg skal aldri bruke mine barn på den måten! Jeg blogger ikke, og har ingen grunn til å reklamere for noen ting, men å se CBE sin (mis?)bruk av barn har gjort meg ekstra bevisst på å ikke bruke barn til å fremstille meg selv vellykket på sosiale medier. Jeg kommer aldri til å poste bilde av mine barn som koser seg med baking/ lesestund .... 

Huff!! 

Hilsen trist

Endret av Bell
Gjest nicecar
Skrevet (endret)

Jeg merker at jeg får vondt i magen av å se at hun selger datteren sin for 50.000 ,- rett i kontoen.

Endret av nicecar
Skrevet

Hva er det LKE har gjort med leppene til frua på dette bildet? https://imgur.com/a/mnRAT

Har allerede klaget på det flere ganger, men den mannen er altså så dårlig til å redigere hud. Her er det tydeligvis patch eller stamp tool på leppa som har gått galt i Photoshop, samt alle småfeilene med retusjeringen av huden da. Har Caroline svart på mer nylige spørsmål om redigering? Hadde vært interessant å se hva hun svarer om det i dag, og til hvilken grad hun innrømmer at bildene er retusjert. For med alle feilene LKE etterlater seg i retusjeringen er det i alle fall ingen tvil om at i alle fall hud får gjennomgå. 

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, halvehimmelen skrev:

Hva er det LKE har gjort med leppene til frua på dette bildet? https://imgur.com/a/mnRAT

Har allerede klaget på det flere ganger, men den mannen er altså så dårlig til å redigere hud. Her er det tydeligvis patch eller stamp tool på leppa som har gått galt i Photoshop, samt alle småfeilene med retusjeringen av huden da. Har Caroline svart på mer nylige spørsmål om redigering? Hadde vært interessant å se hva hun svarer om det i dag, og til hvilken grad hun innrømmer at bildene er retusjert. For med alle feilene LKE etterlater seg i retusjeringen er det i alle fall ingen tvil om at i alle fall hud får gjennomgå. 

Ser ut som han har prøvd å redigere bort blåmerker man kan få etter påfyll av fillers.. 🤫😂

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, Endelige skrev:

Ser ut som han har prøvd å redigere bort blåmerker man kan få etter påfyll av fillers.. 🤫😂

Hadde ikke forundret meg. Pinlig da dette er en åpenbar retusjeringsfeil. 

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Bildet ser forresten helt annerledes ut på bloggen enn det det gjør på din imgur... 

For meg ser det ut som et helt anminnelig munnsår. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, lillehammeren skrev:

Bildet ser forresten helt annerledes ut på bloggen enn det det gjør på din imgur... 

For meg ser det ut som et helt alminnelig munnsår. 

Gjest formula
Skrevet

Jeg synes det er skuffende det vi nå ser. Etter å ha holdt barna unna bloggen en periode, er det som om advent virker som et startskudd på henne.

Nå er det plutselig barnebilder i fleng på de siste bloggpostene. Og altså Storytel for barn, som man kan høre på mens man feks baker eller tegner!? Er ikke dette anledninger man kan snakke med hverandre og ha en rolig, koselig stund med barnet sitt, som man kanskje bare ser få timer i en hektisk hverdag? Direkte usmakelig med de duse barnebildene som akkompagnerer reklamen, det vitner om en griskhet som er vanskelig å forstå!

Med tanke på at det bare er 3 desember får jeg bange anelser om hva resten av måneden vil bringe....

Skrevet
1 time siden, Loffeliten skrev:

Møllerens hvetemel pent og godt synlig plassert med fronten mot kamera på flere bilder (helt tilfeldig, selvsagt, innlegget er jo ikke merket som reklame så da er det IKKE reklame). :)  Ikke at Møllerens er ukjente med fenomenet bloggsponsing, de sponser vel Anne Brith? 

I alle fall, langt mindre synlig i bildet, en rød boks med ferdigkjøpt pepperkakedeig. Lurer på om Møllerens syns dét er stas.  

https://imgur.com/a/dcZT6

Se på det bordet der, den hvite svære melboksen sklir like diskre inn som om det skulle vært en sløyd fisk....

• Liker 18
Skrevet

Er det mulig, sier jeg bare. Mindreårige og minner - igjen! Er det noen som går på dette tullballet? Dessverre er det noens privatliv som må lide, ellers hadde dette bare vært å flire av. 

• Liker 21
Skrevet

Barn skal man LESE til, samtidig som man ser på bildene i boken og har en rolig stund rundt akkurat det. Mulig jeg er gammeldags med mine 34 år, men å putte på en lydbok til ungene mens man holder på med andre aktiviteter der man fint kan snakke sammen, gir ikke meg samme godfølelse som å holde en fysisk bok i hånden og et barn på fanget. Mine barn hadde iallfall aldri giddet å sitte i ro og høre på en bok heller, men nå er ikke mine barn «picture perfect»  og hadde aldri sklidd inn i det narrativet CBE fremmer.

• Liker 28
Skrevet

Lydbok er fint i bil, for både barn og voksne.

• Liker 11
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Papirfly, mod.

Skrevet
29 minutter siden, formula skrev:

Jeg synes det er skuffende det vi nå ser. Etter å ha holdt barna unna bloggen en periode, er det som om advent virker som et startskudd på henne.

Nå er det plutselig barnebilder i fleng på de siste bloggpostene. Og altså Storytel for barn, som man kan høre på mens man feks baker eller tegner!? Er ikke dette anledninger man kan snakke med hverandre og ha en rolig, koselig stund med barnet sitt, som man kanskje bare ser få timer i en hektisk hverdag? Direkte usmakelig med de duse barnebildene som akkompagnerer reklamen, det vitner om en griskhet som er vanskelig å forstå!

Med tanke på at det bare er 3 desember får jeg bange anelser om hva resten av måneden vil bringe....

Det er nok fordi desember med advent og jul er solgt til høystbydende for lenge siden. Og kontraktsbrudd blir en dyr affære, så derfor tilbake i god gammel CBE-stil med eksponering av barn på bloggen. Er redd vi har mye reklame rettet mot barn i vente, de kommende ukene, dessverre. 

• Liker 24
Gjest pelikanen
Skrevet
2 timer siden, Loffeliten skrev:

Møllerens hvetemel pent og godt synlig plassert med fronten mot kamera på flere bilder (helt tilfeldig, selvsagt, innlegget er jo ikke merket som reklame så da er det IKKE reklame). :)  Ikke at Møllerens er ukjente med fenomenet bloggsponsing, de sponser vel Anne Brith? 

I alle fall, langt mindre synlig i bildet, en rød boks med ferdigkjøpt pepperkakedeig. Lurer på om Møllerens syns dét er stas.  

https://imgur.com/a/dcZT6

Det står da en pepperkakeboks fra Bertha kaker der....med noe brunt i.😂😂😂

Skrevet
2 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Lydbok er fint i bil, for både barn og voksne.

Det er i bil vi har brukt lydbøker til barn mest istedet for å se på film. Men misliker at hun reklamerer i datterens navn.

Skrevet (endret)
20 timer siden, lillehammeren skrev:

For meg ser det ut som et helt anminnelig munnsår. 

Hvordan ser det ut hos deg? Ta gjerne print screen og del, det er det jeg har gjort i alle fall. 

Synes sletts ikke det ser ut som et alminnelig munnsår. Ofte når man bruker patch tool, healing tool og lignende, ender man opp med å lage et felt i en annen farge eller med unaturlige lys/skygger dersom man ikke gjør en god nok jobb. For eksempel hvis man skal hente fra et område som er mørkere/lysere eller mer ujevnt. Dette er en feil jeg har gjort mange ganger selv i etterbehandling. På dette bildet ser det rett og slett ut som at LKE har gjort en for stor markering og hentet fyll fra et annet sted på leppen.

Jeg kan vise hva jeg mener. Måtte fjerne bildene som jeg hadde lagt rett på KG, men Imgur finnes her: 

https://imgur.com/a/eenBM

Jeg vet ikke med deg, men dette ser i alle fall ikke ut som et vanlig munnsår i mine øyne. Isåfall et veldig pussig et. Veldig rart at det er mørkere skygger rundt hjørnene, men ingen lys som fremhever at leppa har en forhøyning der. Hele feltet er i en annerledes farge. Dette er en av de vanligste feilene mange gjør når de forsøker å retusjere og jevne ut noe, og her har det altså gått galt. 

Det er ikke meningen å virke helt loco som bruker 5 min på å gå i dette så nøye, men du er sikkert ikke den eneste som avfeier dette som et alminnelig munnsår. Det synes i alle fall ikke jeg er rettferdig når det er en ganske åpenbar photoshopflause. Jeg jobber mye med nettopp dette selv, og det var det første jeg så ved dette bildet. Det passer rett og slett ikke inn. 

Bildet er hentet fra frua sin blogg her (direktelink): http://www.carolinebergeriksen.no/2017/12/03/julens-forste-pepperkakebaking/

Endret av halvehimmelen
fjernet bilder pga opphavsrett, lagt til link til imgur
  • Liker 35
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...