Viking-girl Skrevet 28. november 2017 #44621 Skrevet 28. november 2017 7 timer siden, Sol79 skrev: Jeg smilte også da, men egentlig fordi jeg kjente meg igjen. Elsket og se i babybilder av meg selv da jeg var lita, og ser at mine barn også gjør det. Ikke så rart egentlig. Når du var liten ja, ikke når du feks er 30+... Har også et barn som likte i en periode å se på bilder av seg selv og når vi bodde sammen som én familie. Er veldig sjelden vi drar fram småbarnsalbumene nå. 4
Gulleplutt Skrevet 28. november 2017 #44622 Skrevet 28. november 2017 1 time siden, formula skrev: Må si jeg synes det ene bildet fra fødestuen er veldig spesielt. Der sitter hun altså på denne ballen,med perfekt frisyre, nylakkerte negler og foten yndig plassert med tærne i golvet. Alt i et dust rosa lys. Hva er disse menneskene laget av, som i det hele tatt har tanker om posering og lys i en sånn situasjon? De tok sikkert mange bilder. De fleste har nok knipset noen minner fra fødestua, men synes dette bildet er noe for seg selv. Til og med i denne settingen skal hun være yndig og lekker, og vise det fram for alle de tusener som vil se. Synes det nesten er noe groteskt over det hele. Måtte gå tilbake for å studere dette bildet. At hun ser opplagt og snasen ut er nå så sin sak - antar det er tidlig i fødselen. Men den opplagte "se så sensuell jeg er her jeg sitter med rier og vugger på treningsballen" poseringen er både skremmende og trist. Hva slags verden lever hun i? Hva er det hun ønsker å formidle? Nå ble jeg helt satt ut. 46
Gjest LinniBergen Skrevet 28. november 2017 #44623 Skrevet 28. november 2017 14 minutter siden, Gulleplutt skrev: Måtte gå tilbake for å studere dette bildet. At hun ser opplagt og snasen ut er nå så sin sak - antar det er tidlig i fødselen. Men den opplagte "se så sensuell jeg er her jeg sitter med rier og vugger på treningsballen" poseringen er både skremmende og trist. Hva slags verden lever hun i? Hva er det hun ønsker å formidle? Nå ble jeg helt satt ut. Synes det faktisk er enda mer spesielt at hun skriver i den lille rosa teksten "Da du endelig kom, feiret vi med brødskiver og saft". Det virker så ekstremt sykelig å nevne belønning i form av mat hver gang hun gjennomfører noe.
Inocybe Skrevet 28. november 2017 #44624 Skrevet 28. november 2017 1 minutt siden, LinniBergen skrev: Synes det faktisk er enda mer spesielt at hun skriver i den lille rosa teksten "Da du endelig kom, feiret vi med brødskiver og saft". Det virker så ekstremt sykelig å nevne belønning i form av mat hver gang hun gjennomfører noe. Hun skrev likeledes på bloggen at hun belønnet seg selv med hveteboller til fødselen. Husker ikke formuleringen ordrett men det var ingen tvil om meningen. 14
Gjest formula Skrevet 28. november 2017 #44625 Skrevet 28. november 2017 (endret) 59 minutter siden, Gulleplutt skrev: Måtte gå tilbake for å studere dette bildet. At hun ser opplagt og snasen ut er nå så sin sak - antar det er tidlig i fødselen. Men den opplagte "se så sensuell jeg er her jeg sitter med rier og vugger på treningsballen" poseringen er både skremmende og trist. Hva slags verden lever hun i? Hva er det hun ønsker å formidle? Nå ble jeg helt satt ut. Akkurat, et sensuelt bilde, noen timer før barnet kommer til verden. Og sexy bilder i undertøy timer etter fødselen. Hun gjorde jo også et poeng ut av at hun ikke hadde behov for de bleiebindene som er vanlig å bruke rett etter fødsel, med sykehusets nettingtruser utenpå. Ikke var hun plaget med melkespreng/lekkasjer heller. Hun er rett og slett lekker hele veien, uten vanlige barselplager. Synes jeg ser de to rigge seg til på fødestua med profft kamera, skjermer og linser. Og bildene ble som vi vet flotte nok både til blogg og coffee-table bok. Endret 28. november 2017 av formula
mikrobe Skrevet 28. november 2017 #44626 Skrevet 28. november 2017 4 minutter siden, formula skrev: Ikke var hun plaget med melkespreng/lekkasjer heller. Jeg trodde det privilegiet var forbeholdt nybakte fedre. Lærer noe nytt hver dag her. 8
J.. Skrevet 28. november 2017 #44627 Skrevet 28. november 2017 2 timer siden, Krokanis skrev: Under fødsel er håret det første jeg ville fått unna, hadde hun ikke med hårstrikk tro? Hva er dette for noe filleri å henge seg opp i?:p 1
Gulleplutt Skrevet 28. november 2017 #44628 Skrevet 28. november 2017 (endret) 26 minutter siden, formula skrev: Akkurat, et sensuelt bilde, noen timer før barnet kommer til verden. Og sexy bilder i undertøy timer etter fødselen. Hun gjorde jo også et poeng ut av at hun ikke hadde behov for de bleiebindene som er vanlig å bruke rett etter fødsel, med sykehusets nettingtruser utenpå. Ikke var hun plaget med melkespreng/lekkasjer heller. Hun er rett og slett lekker hele veien, uten vanlige barselplager. Synes jeg ser de to rigge seg til på fødestua med profft kamera, skjermer og linser. Og bildene ble som vi vet flotte nok både til blogg og coffee-table bok. Tørrfødsel og tørrmelk. Leit for henne at hun ikke forstår at veldig få sjarmeres av det "tilsynelatende perfekte," de færreste identifiserer seg med det. Husker godt da hertuginne Kate hadde født sitt første barn i England og møtte pressen for første gang. Livmoren var fremdeles ganske stor, slik den ofte er, og hun gjorde ingenting for å skjule det. Det synes jeg var så fint. Endret 28. november 2017 av Gulleplutt Språkball 46
Gjest formula Skrevet 28. november 2017 #44629 Skrevet 28. november 2017 4 minutter siden, Gulleplutt skrev: Tørrfødsel og tørrmelk. Leit for henne at hun ikke forstår at veldig få sjarmeres av det "tilsynelatende perfekte," de færreste av oss identifiserer oss med det. Husker godt da hertuginne Kate hadde født sitt første barn i England og møtte pressen for første gang. Livmoren var fremdeles ganske stor, slik den ofte er, og hun gjorde ingenting for å skjule det. Det synes jeg var så fint. En av grunnene til at jeg lurer på hvem denne bloggen egentlig henvender seg til... Sexy bilder rett før og etter fødsel, bilder der det fokuseres på rumpen hennes, kombinert med blunking og trutmunn. Kan ikke tenke meg at særlig mange småbarnsmødre på hennes egen alder blir sjarmert av dette.
mikrobe Skrevet 28. november 2017 #44630 Skrevet 28. november 2017 3 minutter siden, formula skrev: En av grunnene til at jeg lurer på hvem denne bloggen egentlig henvender seg til... Henne selv? 19
Miranda16 Skrevet 28. november 2017 #44631 Skrevet 28. november 2017 Ironisk at CBE plutselig vil ha en Beyonce rumpe 38
Gjest formula Skrevet 28. november 2017 #44632 Skrevet 28. november 2017 4 minutter siden, Miranda16 skrev: Ironisk at CBE plutselig vil ha en Beyonce rumpe Spørs om det glapp ut av LKE en sen Whiskey Sour - aften at han egentlig synes stor rumpe er ganske sexy. Og da var det vel gjort.
Runnershigh Skrevet 28. november 2017 #44633 Skrevet 28. november 2017 5 timer siden, formula skrev: Må si jeg synes det ene bildet fra fødestuen er veldig spesielt. Der sitter hun altså på denne ballen,med perfekt frisyre, nylakkerte negler og foten yndig plassert med tærne i golvet. Alt i et dust rosa lys. Hva er disse menneskene laget av, som i det hele tatt har tanker om posering og lys i en sånn situasjon? De tok sikkert mange bilder. De fleste har nok knipset noen minner fra fødestua, men synes dette bildet er noe for seg selv. Til og med i denne settingen skal hun være yndig og lekker, og vise det fram for alle de tusener som vil se. Synes det nesten er noe groteskt over det hele. Det reagerte jeg også på! Elsker selv å se på gamle bilder. Men hele poenget er jo at bilder skal gjennskape noe av situasjonen. Dra en tilbake i tid på en måte. Tviler sterkt på at det bildet gjenspeiler noe som helst fra fødselen... Eller det gjenspeilet sikker hvordan CBE ønsket at fødsel skulle fremstå. Slik er jo egentlig hele bloggen, så langt i fra virkeligheten man kommer. 15
Gjest Xstrella Skrevet 28. november 2017 #44634 Skrevet 28. november 2017 Der mistet fotoknudsen meg som kunde. Fader at den frua ikke kan betale noe selv. Og at et seriøst fotofirma sponser barndom til salgs er uhørt. Håper flere unngår de nå. Nå er jeg sur!
Emilie112 Skrevet 28. november 2017 #44635 Skrevet 28. november 2017 1 time siden, Gulleplutt skrev: Husker godt da hertuginne Kate hadde født sitt første barn i England og møtte pressen for første gang. Livmoren var fremdeles ganske stor, slik den ofte er, og hun gjorde ingenting for å skjule det. Det synes jeg var så fint. Er så herrens enig! Kate var bare strålende vakker! Akkurat dette bildet av CBE på denne ballen er brent seg fast i hodet mitt også. Jeg har vært med på ganske mange fødsler ( og ikke bare mine egene,altså) og har aldri sett noen posere i sykehusskjorte med rier før, kanskje for å være morsomme,men aldri for faktisk å se fine ut. Men det var vel samme fødsel hun hadde med Marc Jacobs tøfler og stringtruse om jeg ikke husker helt feil. Hele greia er bare absurd og ganske komisk. Og hvilke signaler sender det ut til fødende kvinner,egentlig? Tatt i betraktning damens egen sitater om at graviditet ikke skal ødelegge kroppen hennes og det vanvittig utseende fokuset som ellers presenteres på bloggen blir jeg flau over min egen generasjon. 34
Keaton Skrevet 28. november 2017 #44636 Skrevet 28. november 2017 7 minutter siden, Xstrella skrev: Der mistet fotoknudsen meg som kunde. Fader at den frua ikke kan betale noe selv. Og at et seriøst fotofirma sponser barndom til salgs er uhørt. Håper flere unngår de nå. Nå er jeg sur! Veldig enig. Trist, er det. 14
Gjest Xstrella Skrevet 28. november 2017 #44637 Skrevet 28. november 2017 8 minutter siden, Emilie112 skrev: Er så herrens enig! Kate var bare strålende vakker! Akkurat dette bildet av CBE på denne ballen er brent seg fast i hodet mitt også. Jeg har vært med på ganske mange fødsler ( og ikke bare mine egene,altså) og har aldri sett noen posere i sykehusskjorte med rier før, kanskje for å være morsomme,men aldri for faktisk å se fine ut. Men det var vel samme fødsel hun hadde med Marc Jacobs tøfler og stringtruse om jeg ikke husker helt feil. Hele greia er bare absurd og ganske komisk. Og hvilke signaler sender det ut til fødende kvinner,egentlig? Tatt i betraktning damens egen sitater om at graviditet ikke skal ødelegge kroppen hennes og det vanvittig utseende fokuset som ellers presenteres på bloggen blir jeg flau over min egen generasjon. Godt skrevet og er enig. Verste oppi dette er at menn er begynt å sammenligne. De og pusher på dama si at det er bare til å gjøre som frua. Da blir jeg provosert. Spise som henne og løpe som henne så er alle kvinner like.
Populært innlegg Stjernekikkeren Skrevet 28. november 2017 Populært innlegg #44638 Skrevet 28. november 2017 Dette med graviditet og fødsel til CBE stikker så uendelig mye dypere enn de forestiller seg. Hvem har ikke spurt sine foreldre om hvordan de ble født, hva skjedde, osv? Vel, i Haus of fotballfruepar trenger ikke ungene å spørre, men de kommer til å lese all den informasjonen som alt ligger på nett. For å oppsumere i korte drag, lykke til med å forklare bort denne oppførsel her. - Et av målene under graviditet var å vise at kroppen ikke trenger å bli ødelagt av det, bare man gjør en god nok innsats så vil mannen din fortsatt være kåt på deg etterpå. - Suge inn og photoshoppe vekk deler av magen på bilder. - Å poste undertøysbilder noen dager etter fødsel som en gedigen fuck you til alle andre kvinner i verden. - Posere på bilder på føden. - Første bilde som noen gang var publisert av en av barna var en sponsorgreie. Og alt det andre jeg ikke husker eller har fått med meg. 55
Gjest Gregor Clegane Skrevet 28. november 2017 #44639 Skrevet 28. november 2017 Utrolig glad for at jeg ikke må vokse opp i det tullet der. Fy faen. All sympati til barna som blir ufrivillige ofre for denne galskapen.
SusieDerkins Skrevet 28. november 2017 #44640 Skrevet 28. november 2017 42 minutter siden, Xstrella skrev: Der mistet fotoknudsen meg som kunde. Fader at den frua ikke kan betale noe selv. Og at et seriøst fotofirma sponser barndom til salgs er uhørt. Håper flere unngår de nå. Nå er jeg sur! Prøv blurb.com istedet. Bedre kvalitet, og hvis du følger dem på instagram kan du plukke opp gode rabattkoder. 9
Fremhevede innlegg