Amber Skrevet 28. november 2017 #44601 Skrevet 28. november 2017 Har ikke lest alle innleggene her de siste dagene men... ang den barnebursdagen; er det ingen som har reflektert over at Vaiana har 6års grense? 3
Gjest Cocosa Skrevet 28. november 2017 #44602 Skrevet 28. november 2017 Spørsmålet mitt om hva budsjettet/prisen på denne bursdagen kom på er slettet! Hva i all verden skal det bety? 😱
Endelige Skrevet 28. november 2017 #44603 Skrevet 28. november 2017 32 minutter siden, Amber skrev: Har ikke lest alle innleggene her de siste dagene men... ang den barnebursdagen; er det ingen som har reflektert over at Vaiana har 6års grense? Så du 18 års filmer før du ble 18? Mener at Vaiana har 6 års aldersgrense er irrelevant.. At den kan ha "Truende skikkelser og enkelte mørke og dramatiske scener" får være opp til hver enkelt å bedømme. Man kjenner sitt barn best, og tviler på CBE har tvunget datteren til å like en skikkelse fordi hun selv liker henne. Eller, man vet jo aldri..🙊 7
elisaday Skrevet 28. november 2017 #44604 Skrevet 28. november 2017 Det der med aldergrense på barnefilmer er vel ikke noe å henge seg opp i? Vi har vel alle sett både barnefilmer og "voksen filmer" uten å ha tatt nevneverdig skade av det? Flisespikkeri spør du meg. 15
Gjest formula Skrevet 28. november 2017 #44605 Skrevet 28. november 2017 Må si jeg synes det ene bildet fra fødestuen er veldig spesielt. Der sitter hun altså på denne ballen,med perfekt frisyre, nylakkerte negler og foten yndig plassert med tærne i golvet. Alt i et dust rosa lys. Hva er disse menneskene laget av, som i det hele tatt har tanker om posering og lys i en sånn situasjon? De tok sikkert mange bilder. De fleste har nok knipset noen minner fra fødestua, men synes dette bildet er noe for seg selv. Til og med i denne settingen skal hun være yndig og lekker, og vise det fram for alle de tusener som vil se. Synes det nesten er noe groteskt over det hele.
mikrobe Skrevet 28. november 2017 #44606 Skrevet 28. november 2017 På kino får alle barn komme inn på 6-årsgrense, riktignok i følge med en voksen. 6
Amber Skrevet 28. november 2017 #44607 Skrevet 28. november 2017 8 minutter siden, Endelige skrev: Så du 18 års filmer før du ble 18? Mener at Vaiana har 6 års aldersgrense er irrelevant.. At den kan ha "Truende skikkelser og enkelte mørke og dramatiske scener" får være opp til hver enkelt å bedømme. Man kjenner sitt barn best, og tviler på CBE har tvunget datteren til å like en skikkelse fordi hun selv liker henne. Eller, man vet jo aldri..🙊 Dette sier jo alt - om holdningen som eksisterer mtp aldersgrenser. Det kan godt hende jeg så 18 års filmer før jeg ble 18, det husker jeg ikke. Hva har det med saken å gjøre? Jeg prøver å lære mine barn å respektere aldersgrenser ( også på SoMe ) slik mine foreldre gjorde med meg. Jeg fikk ikke lov å se før jeg var gammel nok. At en som ikke engang har fylt 4 ser en 6 års film blir litt anderledes - syns du ikke? Å si at foreldre kjenner sine barn best er den dummeste unnskyldningen jeg hører. Barn kan synes ting er skummelt og skremmende selv om de ikke gir uttrykk for det. Men jeg er sikkert gammeldags - alle barn får jo tilgang til både face og insta allerede i åtte ni års alderen så jeg er ikke overrasket over sånne holdninger som kommer her. 8
elisaday Skrevet 28. november 2017 #44608 Skrevet 28. november 2017 2 minutter siden, mikrobe skrev: På kino får alle barn komme inn på 6-årsgrense, riktignok i følge med en voksen. Tror ikke det er så mange barn under 6 år som går på kino alene, men hva vet vel jeg? 😉 4
Inocybe Skrevet 28. november 2017 #44609 Skrevet 28. november 2017 2 timer siden, loffen skrev: Hun til og med ‘overlevde treningen i dag og. Selv i det været her!’ Hun var innendørs på treningssenter! Jaja, viktig å skryte av alt man gjør. Ikke rart hun bare trener innendørs da. I siste reklame fra Get Inspired (20. November) satt hun ute i den kjølige høstskogen med tykk ullen lue og tynne ankelsokker. Sett det samme på tidligere reklamer for vinterløpeklær også. Snø og nakne ankler i skjønn forening. Hun fryser jo stakkarn for hun skjønner jo ikke hvordan hun skal kle seg etter temperaturen 14
Amber Skrevet 28. november 2017 #44610 Skrevet 28. november 2017 1 minutt siden, elisaday skrev: Tror ikke det er så mange barn under 6 år som går på kino alene, men hva vet vel jeg? 😉 4
Inocybe Skrevet 28. november 2017 #44611 Skrevet 28. november 2017 7 minutter siden, formula skrev: Må si jeg synes det ene bildet fra fødestuen er veldig spesielt. Der sitter hun altså på denne ballen,med perfekt frisyre, nylakkerte negler og foten yndig plassert med tærne i golvet. Alt i et dust rosa lys. Hva er disse menneskene laget av, som i det hele tatt har tanker om posering og lys i en sånn situasjon? De tok sikkert mange bilder. De fleste har nok knipset noen minner fra fødestua, men synes dette bildet er noe for seg selv. Til og med i denne settingen skal hun være yndig og lekker, og vise det fram for alle de tusener som vil se. Synes det nesten er noe groteskt over det hele. Viktig å se delikat ut for mannen sin vet du. Fødsel eller ei. 21
Krokanis Skrevet 28. november 2017 #44612 Skrevet 28. november 2017 7 minutter siden, formula skrev: Må si jeg synes det ene bildet fra fødestuen er veldig spesielt. Der sitter hun altså på denne ballen,med perfekt frisyre, nylakkerte negler og foten yndig plassert med tærne i golvet. Alt i et dust rosa lys. Hva er disse menneskene laget av, som i det hele tatt har tanker om posering og lys i en sånn situasjon? De tok sikkert mange bilder. De fleste har nok knipset noen minner fra fødestua, men synes dette bildet er noe for seg selv. Til og med i denne settingen skal hun være yndig og lekker, og vise det fram for alle de tusener som vil se. Synes det nesten er noe groteskt over det hele. Enig, virker ikke som en avslappende stilling, så rett i ryggen og støtter seg med tåa. Og bruker handa som hårstrikk? Under fødsel er håret det første jeg ville fått unna, hadde hun ikke med hårstrikk tro? 7
mikrobe Skrevet 28. november 2017 #44613 Skrevet 28. november 2017 (endret) 20 minutter siden, elisaday skrev: Tror ikke det er så mange barn under 6 år som går på kino alene, men hva vet vel jeg? 😉 Jeg prøvde å unngå spydige svar á la "så små barn går da ikke alene på kino " ved å legge til det med voksne, - dette er tross alt KG. Endret 28. november 2017 av mikrobe 5
elisaday Skrevet 28. november 2017 #44614 Skrevet 28. november 2017 Akkurat nå, mikrobe skrev: Jeg prøvde å unngå spydige svar á la "så små barn går da ikke alene på kino " , - dette er tross alt KG. Jeg prøvde å ordlegge meg så fint som mulig 😆 2
Gjest Skribent Skrevet 28. november 2017 #44615 Skrevet 28. november 2017 Akkurat nå, Amber skrev: Dette sier jo alt - om holdningen som eksisterer mtp aldersgrenser. Det kan godt hende jeg så 18 års filmer før jeg ble 18, det husker jeg ikke. Hva har det med saken å gjøre? Jeg prøver å lære mine barn å respektere aldersgrenser ( også på SoMe ) slik mine foreldre gjorde med meg. Jeg fikk ikke lov å se før jeg var gammel nok. At en som ikke engang har fylt 4 ser en 6 års film blir litt anderledes - syns du ikke? Å si at foreldre kjenner sine barn best er den dummeste unnskyldningen jeg hører. Barn kan synes ting er skummelt og skremmende selv om de ikke gir uttrykk for det. Men jeg er sikkert gammeldags - alle barn får jo tilgang til både face og insta allerede i åtte ni års alderen så jeg er ikke overrasket over sånne holdninger som kommer her. Aldersgrenser er veiledende, en anbefaling som skal fortelle noe om hvilke elementer en film inneholder slik at de som har barn og ungdom kan ta nettopp slike avgjørelser. Du kan velge å ta med 12-åringen på 15-årsgrense. At folk ukritisk lar alle unger se animasjonsfilmer fra de er helt små bare fordi det er «tegnefilm» er for øvrig en uting, der er jeg enig med deg. Både Tarzan og Lion King, eksempelvis, har scener som kan være veldig skremmende, likevel er det utrolig mange som uten motforestillinger lar Disney være «barnevakt» ned til 2-3 års alder. Betenkelig! Har ikke sett Vaiana, vet ikke hvor drøy den er, men hvis fireåringen har sett den på et voksent fang har det vel gått bra siden det er favoritten for tiden?
elisaday Skrevet 28. november 2017 #44616 Skrevet 28. november 2017 (endret) 6 minutter siden, Skribent skrev: Aldersgrenser er veiledende, en anbefaling som skal fortelle noe om hvilke elementer en film inneholder slik at de som har barn og ungdom kan ta nettopp slike avgjørelser. Du kan velge å ta med 12-åringen på 15-årsgrense. At folk ukritisk lar alle unger se animasjonsfilmer fra de er helt små bare fordi det er «tegnefilm» er for øvrig en uting, der er jeg enig med deg. Både Tarzan og Lion King, eksempelvis, har scener som kan være veldig skremmende, likevel er det utrolig mange som uten motforestillinger lar Disney være «barnevakt» ned til 2-3 års alder. Betenkelig! Har ikke sett Vaiana, vet ikke hvor drøy den er, men hvis fireåringen har sett den på et voksent fang har det vel gått bra siden det er favoritten for tiden? Man kan ikke sammenligne Vaiana med Tarzan og Løvenes Konge. Det er en mild, vakker, fargerik og morsom film og jeg forstår ikke at det skal være et problem for 4 åringer å se den filmen. De dypeste temaene flyr rett over hodet på de minste barna. Har inntrykk av at mange barn elsker denne filmen og det har nok ikke så mye med selve handlingen å gjøre, men at det er en visuelt vakker film med fine og morsomme figurer. Men dette blir avsporing så jeg skal ikke preache disney mer 😆 Endret 28. november 2017 av elisaday 5
elisaday Skrevet 28. november 2017 #44618 Skrevet 28. november 2017 Akkurat nå, miagunda skrev: Den innavla hanen er best. Hei Hei for the win ✊ 2
Gjest Skribent Skrevet 28. november 2017 #44619 Skrevet 28. november 2017 2 minutter siden, elisaday skrev: Man kan ikke sammenligne Vaiana med Tarzan og Løvenes Konge. Det er en mild, vakker, fargerik og morsom film og jeg forstår ikke at det skal være et problem for 4 åringer å se den filmen. De dypeste temaene flyr rett over hodet på de minste barna. Har inntrykk av at mange barn elsker denne filmen og det har nok ikke så mye med selve handlingen å gjøre, men at det er en visuelt vakker film med fine og morsomme figurer. Men dette blir avsporing så jeg skal ikke preache disney mer 😆 Ble angrepet av avsporing selv her elsker Disney selv, men har altså ikke sett Vaiana. Høres ut som om jeg bør se den, men det blir nok alene siden vi er langt forbi småbarnsfasen her
elisaday Skrevet 28. november 2017 #44620 Skrevet 28. november 2017 Akkurat nå, Skribent skrev: Ble angrepet av avsporing selv her elsker Disney selv, men har altså ikke sett Vaiana. Høres ut som om jeg bør se den, men det blir nok alene siden vi er langt forbi småbarnsfasen her Du bør se den. Den er dritbra. 6
Fremhevede innlegg