¤flicka¤ Skrevet 27. november 2017 #44541 Skrevet 27. november 2017 1 minutt siden, Shopaholic skrev: Interessant at hun i dette innlegget skriver at hun vil ha en vær varsom-plakat for bloggere. Mulig hun mente en «Vær varsom mot bloggere»-plakat. Det er så slitsomt å ligge i fosterstilling til stadighet, vettu. 47
Cavatina Skrevet 27. november 2017 #44542 Skrevet 27. november 2017 (endret) 1 time siden, ¤flicka¤ skrev: Mulig hun mente en «Vær varsom mot bloggere»-plakat. Det er så slitsomt å ligge i fosterstilling til stadighet, vettu. Ah, der datt femøringen ned når det gjelder uttalelsen rundt speilene i treningskjelleren: "Nå kan jeg kjøre markløft og knebøy og være skråsikker på at det ser riktig ut. Det er jo så viktig :-)" eller noe sånt sitert fra hukommelsen. For i markløft og knebøy er man nemlig visuelt sett veldig nær en fosterstilling bare man går dypt nok ned og holder knær mot bryst, sett fra siden! Endret 27. november 2017 av Cavatina Ble for drøyt selv for meg 10
Gjest Skribent Skrevet 27. november 2017 #44543 Skrevet 27. november 2017 14 timer siden, LizbethOsnes skrev: Jeg fikk selv ekstremt (!) mange kommentarer om at det måtte være noe galt med datteren min, at hun helt sikkert var stygg osv siden jeg ikke ville vise henne frem, så akkurat den biten tror jeg mer enn gjerne på. Det var helt utrolig hvor mange slike og lignende kommentarer det var som kom inn på grunn av avgjørelsen min, noe som selvfølgelig bare gjorde meg enda sikrere på at jeg hadde tatt det eneste riktige valget. Nå er det ingen tvil om at det går mye rare folk rundt omkring - med tanke på hvilke idiotkommentarer som til tider har vært på bloggen også skjønner jeg at man kan bli frustrert. Man må vel nesten bli en smule desillusjonert og kanskje føle for å skape en viss distanse til leserne. Men - her er dette jeg ikke skjønner: Hvorfor skulle det bety noe hva hvem som helst tror om ungen din, egentlig? Når du er så heldig å få friske unger som du selv uansett synes er verdens skjønneste, hva skulle det ha å si om din lokale landsbytulling eller en anonym person på andre kanten av landet tror noe annet? Du og dine nærmeste vet jo sannheten. Stjerner over dammen hører jo de villeste historier om avkommet sitt hele tiden, spekulasjoner i sykdommer og handikap og jeg vet ikke hva - men det er bare en ting å gjøre. Plassere ansvaret der det er - hos ubalanserte fremmede folk - og leve videre mens man skjermer ungene mest mulig. Det finnes ikke ett eneste godt argument for å vise frem ungene. At de nå fortsetter å vise frem ungene daglig i flere kanaler, nå riktignok med skjulte ansikter, er for meg (som flere har vært inne på her) en soleklar innrømmelse av skyld i sterkt kritikkverdig praksis. Nærmeste man kommer en ren innrømmelse av at penger er det viktigste. Hvordan foregår den avveiningen? »Hva gjør vi nå da, skal liksom ikke få bruke ungene lenger... jo, vi bare dekker ansiktene for å stilne de verste kritikerne så kan vi fortsatt tjene penger på dem.» Ikke ett sekund tanker rundt rett til privatliv. En skulle tro at de av alle («ofre» som de er) ville forstå et behov for en viss beskyttelse når de selv synes folks kritiske innspill er så plagsomt? Men oppmerksomheten de får veier kanskje opp for ulempene? Hvor oppmerksomhetssyk må man være da? Hvor mye penger er nok?
Keaton Skrevet 27. november 2017 #44544 Skrevet 27. november 2017 Hun fikk 10 000 flere lesere på dette, sikkert fornøyd med det. 🙃 5
Gjest formula Skrevet 27. november 2017 #44545 Skrevet 27. november 2017 8 minutter siden, Skribent skrev: Nå er det ingen tvil om at det går mye rare folk rundt omkring - med tanke på hvilke idiotkommentarer som til tider har vært på bloggen også skjønner jeg at man kan bli frustrert. Man må vel nesten bli en smule desillusjonert og kanskje føle for å skape en viss distanse til leserne. Men - her er dette jeg ikke skjønner: Hvorfor skulle det bety noe hva hvem som helst tror om ungen din, egentlig? Når du er så heldig å få friske unger som du selv uansett synes er verdens skjønneste, hva skulle det ha å si om din lokale landsbytulling eller en anonym person på andre kanten av landet tror noe annet? Du og dine nærmeste vet jo sannheten. Stjerner over dammen hører jo de villeste historier om avkommet sitt hele tiden, spekulasjoner i sykdommer og handikap og jeg vet ikke hva - men det er bare en ting å gjøre. Plassere ansvaret der det er - hos ubalanserte fremmede folk - og leve videre mens man skjermer ungene mest mulig. Det finnes ikke ett eneste godt argument for å vise frem ungene. At de nå fortsetter å vise frem ungene daglig i flere kanaler, nå riktignok med skjulte ansikter, er for meg (som flere har vært inne på her) en soleklar innrømmelse av skyld i sterkt kritikkverdig praksis. Nærmeste man kommer en ren innrømmelse av at penger er det viktigste. Hvordan foregår den avveiningen? »Hva gjør vi nå da, skal liksom ikke få bruke ungene lenger... jo, vi bare dekker ansiktene for å stilne de verste kritikerne så kan vi fortsatt tjene penger på dem.» Ikke ett sekund tanker rundt rett til privatliv. En skulle tro at de av alle («ofre» som de er) ville forstå et behov for en viss beskyttelse når de selv synes folks kritiske innspill er så plagsomt? Men oppmerksomheten de får veier kanskje opp for ulempene? Hvor oppmerksomhetssyk må man være da? Hvor mye penger er nok? Veldig enig. Hvorfor skulle det faktum at Gerd i Lavangen og Ola på Toten lurer på om det er noe galt med barnet mitt være grunn til å vise det fram? Tenker heller at det er grunn nok til å la det være. Er hellig overbevist om at årsakene til at de valgte å gjøre det den gangen er kombinasjonen stolthet og trang til å vise fram vidunderet, og muligheten for økonomisk vinning. Og så har det bare ballet på seg.
Gjest formula Skrevet 27. november 2017 #44546 Skrevet 27. november 2017 2 timer siden, Ultiva skrev: Dagens blogginnlegg er en opplæringsvideo på en "hverdagslig men klassisk" hårknute. CBE skriver at denne er enkel å lage selv. På videoen er det imidlertid hennes faste frisør som setter opp håret. Men i følge CBEs logikk så er jo sikkert dette det samme som å gjøre det selv, helt uten hjelp fra andre Kunne tenkt meg at Lassebasse hadde filmet henne mens hun satte opp håret selv, så hadde vi fått sett hvor enkelt det er. Meningsløst å se på at en frisør setter opp håret hennes.
Tro Smo Konosoro Skrevet 27. november 2017 #44547 Skrevet 27. november 2017 https://imgur.com/a/Vw2Ha Jeg syns ikke hun ser så rar ut fra den andre siden jeg. Syns faktisk hun ser helt lik ut som fra "den første" siden. Hadde vært fint med litt variasjon i bildene av og til. 9
RompeRusk Skrevet 27. november 2017 #44548 Skrevet 27. november 2017 14 minutter siden, Tro Smo Konosoro skrev: https://imgur.com/a/Vw2Ha Jeg syns ikke hun ser så rar ut fra den andre siden jeg. Syns faktisk hun ser helt lik ut som fra "den første" siden. Hadde vært fint med litt variasjon i bildene av og til. Nei kjære vene, hun ser da helt normalt søt ut. Dette er noe hun har skapt i hodet 21
Gjest nicecar Skrevet 27. november 2017 #44549 Skrevet 27. november 2017 3 timer siden, kokkos skrev: Denne gjorde meg skikkelig trist :-( Har en gutt på samme alder som elsker å pynte seg. Han hadde blitt veldig lei seg over å ikke få vaiana som alle jentene. Det CBE driver med er nok et bevis på at hun er så preget av kjønnsforskjeller og ØNSKER å fortsette å ha det sånn. Hun evner ikke å forstå at den tankegangen hennes er noe som duget bedre i 1950-årene enn i dag. Utrolig trist. Tenker det blir ramaskrik hvis eldste arving en dag ønsker å klippe av seg det lange prinsessehåret og nekter å ha rosa ting i rommet.
Gjest nicecar Skrevet 27. november 2017 #44550 Skrevet 27. november 2017 4 timer siden, Anonym90059005 skrev: Har hun nå typ 20 stk små barnestoler + noen bord, som skal lagres til neste barnebursdag? Har hun virkelig gått til innkjøp av alt det? Lurer på hvor mange tusen denne bursdagen har kostet(om vi glemmer eventuelle sponsede produkter)? Bord/stoler/kjoler til datter/rekvisitter/håndlagde gaveposer+++++ Ja Gud forby om de små fettete barnehendene kommer i nærheten av hennes sponsede møbler og tilbehør. Stue(ne!!!) skal aller helst brukes som museum - og intet annet.
Gjest nicecar Skrevet 27. november 2017 #44551 Skrevet 27. november 2017 3 timer siden, Pikachuchu skrev: Kommer aldri til å holde barna borte fra bloggen så lenge det er mulig å tjene penger på dem, og de er for små til å si ifra selv. Når tiden kommer at de og vennene deres begynner å Google seg selv blir det nok annerledes... Det gjør så vondt å tenke på at hun utnytter nettopp det at de er for små til å si ifra selv..
Gjest nicecar Skrevet 27. november 2017 #44552 Skrevet 27. november 2017 Igjen så legger man merke til den strenge sensuren til CBE. I kommentarfeltet som tilhører innlegget om barnebursdagen er det halleluja-stemning så til de grader, masse ros til fruen som klarte å få til denne bursdagen heeeelt alene. Man ser ingen ting til de kritiske innleggene.
Gulleplutt Skrevet 27. november 2017 #44553 Skrevet 27. november 2017 6 minutter siden, nicecar skrev: Ja Gud forby om de små fettete barnehendene kommer i nærheten av hennes sponsede møbler og tilbehør. Stue(ne!!!) skal aller helst brukes som museum - og intet annet. Med tjue barn i alderen 3-5 (?) hadde jeg også holdt dem unna stua hvis det fantes møbler med lyst stofftrekk der. Ikke noe galt i å ta vare på det man har? Ser at de har lagt ned stor innsats og synes hun er ganske handy. Selv hadde jeg ikke giddet og ser ikke at det er nødvendig, men vi er alle forskjellige. 11
Sandin Skrevet 27. november 2017 #44554 Skrevet 27. november 2017 Altså, jeg er overrasket over hvor lite overdådig det var jeg, hun har jo maset om denne bursdagen en liten evighet OG fikk masse hjelp. Overrasket over at hun "bare" lagde en båt i papp og malte, og den var jo ujevn i fargen og det hele. Unger bryr seg nada om slikt, og jeg er faktisk overrasket over at hun klarte å gi såpass blaffen. Den er ikke engang photoshoppet jevn! Flott! Synes også det er bra at hun har brukt papptallerkener istedenfor å kjøpe et helt service for anledningen. Det ville jo ikke sjokkert meg et sekund om hun gjorde det. Fint at hun lagde kaken sånn nogenlunde selv. Tror barna setter ekstra stor pris på det når det er laget selv fremfor kjøpt ferdig. Likevel ser jeg ikke at dette skulle være SÅ omfattende at det trengs dagevis med arbeid og dugnadsarbeid for å få til. Bordet og stolene er jo for så vidt helt greit å kjøpe inn og lagre. Det kan de nok bruke en del år ved flere anledninger. 21
Rubella Skrevet 27. november 2017 #44555 Skrevet 27. november 2017 Hmm, jeg stusser litt på to ting ang. denne bursdagen: Den skulle være inspirasjon til at man fint kunne ordne en flott temafest helt alene uten andre involverte - men hun fikk masse dugnadshjelp av en haug med slektninger. Dette har de færreste mulighet (eller samvittighet/vett...) til. Med andre involverte, mener hun da heller sponsorer? Halve slekta og utallige kvelder ble satt av til å diske opp til denne feiringa. Dette er IKKE klaging - men jeg synes da festen så nokså normal ut og ikke så overdådig? Bortsett fra barnemøblene og ballongbuen, så er det jo for det meste ferdigkjøpte effekter og pynt. "Båten" (pappeskene) skjønte jeg ikke var en båt før jeg hadde sett på den et par ganger (noe som er helt greit, barn synes det er morsomt uansett!), men hun fikk det liksom til å virke som om de hadde brukt kveld ut og kveld inn på fiksing, DIY og trylling! Hvordan kan dette ha tatt så mye tid? 40
Rubella Skrevet 27. november 2017 #44556 Skrevet 27. november 2017 2 minutter siden, Sandin skrev: Altså, jeg er overrasket over hvor lite overdådig det var jeg, hun har jo maset om denne bursdagen en liten evighet OG fikk masse hjelp. Overrasket over at hun "bare" lagde en båt i papp og malte, og den var jo ujevn i fargen og det hele. Unger bryr seg nada om slikt, og jeg er faktisk overrasket over at hun klarte å gi såpass blaffen. Den er ikke engang photoshoppet jevn! Flott! Synes også det er bra at hun har brukt papptallerkener istedenfor å kjøpe et helt service for anledningen. Det ville jo ikke sjokkert meg et sekund om hun gjorde det. Fint at hun lagde kaken sånn nogenlunde selv. Tror barna setter ekstra stor pris på det når det er laget selv fremfor kjøpt ferdig. Likevel ser jeg ikke at dette skulle være SÅ omfattende at det trengs dagevis med arbeid og dugnadsarbeid for å få til. Bordet og stolene er jo for så vidt helt greit å kjøpe inn og lagre. Det kan de nok bruke en del år ved flere anledninger. Haha, vi skrev ca. nøyaktig det samme, samtidig 3
Gjest formula Skrevet 27. november 2017 #44557 Skrevet 27. november 2017 (endret) 5 timer siden, Anonym90059005 skrev: Har hun nå typ 20 stk små barnestoler + noen bord, som skal lagres til neste barnebursdag? Har hun virkelig gått til innkjøp av alt det? Lurer på hvor mange tusen denne bursdagen har kostet(om vi glemmer eventuelle sponsede produkter)? Bord/stoler/kjoler til datter/rekvisitter/håndlagde gaveposer+++++ Lurer på om disse barnemøblene ble innkjøpt til 3 årsdagen i fjor? Tenker at de kan jo brukes i ganske mange bursdager framover, og selges etterhvert. Synes ellers ikke det ser ut som det er brukt så uhorvelig mye penger her. Vi ser papptallerkener og plastglass, voksduker som kan brukes i mange år og pynten er stort sett av papir. Kjolene fra etsy og ali express koster sikkert ikke heller all verden. Nå har de kanskje ikke tenkt miljømessig bærekraft, men de har spart litt helium da. Ser vi er flere som er inne på det samme her Endret 27. november 2017 av formula
Gjest yeans Skrevet 27. november 2017 #44558 Skrevet 27. november 2017 (endret) Jeg tror faktisk hun har lest tråden og kommentarer her inne om bursdager med papptallerken, hotdog og greier. Og dermed bestemt seg for å følge rådet... Det i seg selv er en liten bragd for henne. Det hender faktisk jeg leser noe i enkelte tråder og det slår meg at "dette er noe hun kunne ha skrevet!". Tror det er flere av bloggere og andre mer eller mindre kjendiser som har anonyme brukere på kg og spør oss vanlige til råds om alt fra fødsler til parterapi... Endret 27. november 2017 av yeans
Gulleplutt Skrevet 27. november 2017 #44559 Skrevet 27. november 2017 24 minutter siden, Rubella skrev: Hmm, jeg stusser litt på to ting ang. denne bursdagen: Den skulle være inspirasjon til at man fint kunne ordne en flott temafest helt alene uten andre involverte - men hun fikk masse dugnadshjelp av en haug med slektninger. Dette har de færreste mulighet (eller samvittighet/vett...) til. Med andre involverte, mener hun da heller sponsorer? Halve slekta og utallige kvelder ble satt av til å diske opp til denne feiringa. Dette er IKKE klaging - men jeg synes da festen så nokså normal ut og ikke så overdådig? Bortsett fra barnemøblene og ballongbuen, så er det jo for det meste ferdigkjøpte effekter og pynt. "Båten" (pappeskene) skjønte jeg ikke var en båt før jeg hadde sett på den et par ganger (noe som er helt greit, barn synes det er morsomt uansett!), men hun fikk det liksom til å virke som om de hadde brukt kveld ut og kveld inn på fiksing, DIY og trylling! Hvordan kan dette ha tatt så mye tid? Hun mente nok sponsorer, ja. 3
Gulleplutt Skrevet 27. november 2017 #44560 Skrevet 27. november 2017 3 minutter siden, yeans skrev: Jeg tror faktisk hun har lest tråden og kommentarer her inne om bursdager med papptallerken, hotdog og greier. Og dermed bestemt seg for å følge rådet... Det i seg selv er en liten bragd for henne. Det hender faktisk jeg leser boe i enkelte tråder og det slår meg at "dette er noe hun kunne ha skrevet!". Tror det er flere av bloggere og andre mer eller mindre kjendiser som har anonyme brukere på kg og spør oss vanlige til råds om alt fra fødsler til parterapi... I kommentarfeltet uttrykte hun for kort tid siden at hun a l d r i leste i denne tråden. Det er jeg 99 % sikker på at de gjør. 20
Fremhevede innlegg