Gjest Bell Skrevet 26. november 2017 #44441 Skrevet 26. november 2017 (endret) Det virker som CBE prøver å fremstille bursdagsfeiringen annerledes i år enn i fjor. Tydelig at de tar til seg kritikk. - Men jeg er veldig, veldig spent på innlegget om barnebursdagen som foregår i dag... Jeg synes også det er bra at de ikke viser frem barnas ansikter i det nyeste blogginnlegget. For min del er det mye, mye bedre enn å vise frem hele barna. Jeg vil også si at det ene bildet av C på julegrantenningen var utrolig fint. Et naturlig smil, hun ser faktisk glad ut! Et friskt pust blant de andre stive, rare poseringene, som det jo er flest av på bloggen. Caroline: Du ser ti år yngre ut når du smiler, og er naturlig i mimikken!! Endret 26. november 2017 av Bell Autocorrect
Gjest nicecar Skrevet 26. november 2017 #44442 Skrevet 26. november 2017 2 timer siden, SKE87 skrev: De kjenner såpass mange med barn at jeg tipper det er venner med barn som er i barnrbursdagen. De fleste vennene har jo 2 barn også har jeg inntrykk av og da blir det jo kjapt 20 barn Mtp hvor sjeldent hun er med disse "vennene" så overasker det meg at hun i det hele tatt har venner.
Gjest Xstrella Skrevet 26. november 2017 #44443 Skrevet 26. november 2017 Slike fasadevenner hadde jeg styrt unna. Der glitter og glamour er viktigere enn mennesket.
Hege899 Skrevet 26. november 2017 #44444 Skrevet 26. november 2017 1 time siden, Ultiva skrev: Så på Snap at det satt to slitne, voksne folk sent i går kveld og blåste opp dusinvis av ballonger til en gigantisk ballongbue. Bare et tips, CBE: ballongpumpe koster 59 kroner på Clas Ohlson. Det er hva vi vanlige dødelige småbarnsforeldre bruker (altså vi som ikke har 4-5 voksne til rådighet i dagevis for å klare å arrangere en barnebursdag). har sikkert ikke samarbeid med Clas Ohlson 29
-venter- Skrevet 26. november 2017 #44445 Skrevet 26. november 2017 3 timer siden, Anne B skrev: Man kan invitere alle eller bare de av samme kjønn eller de som er født samme årstall. Da blir det ikke så mange. Vi har fort 18 barn. 13-14 jenter fra bhg, og barn av venner.
Viking-girl Skrevet 26. november 2017 #44446 Skrevet 26. november 2017 33 minutter siden, Bell skrev: Det virker som CBE prøver å fremstille bursdagsfeiringen annerledes i år enn i fjor. Tydelig at de tar til seg kritikk. - Men jeg er veldig, veldig spent på innlegget om barnebursdagen som foregår i dag... Jeg synes også det er bra at de ikke viser frem barnas ansikter i det nyeste blogginnlegget. For min del er det mye, mye bedre enn å vise frem hele barna. Jeg vil også si at det ene bildet av C på julegrantenningen var utrolig fint. Et naturlig smil, hun ser faktisk glad ut! Et friskt pust blant de andre stive, rare poseringene, som det jo er flest av på bloggen. Caroline: Du ser ti år yngre ut når du smiler, og er naturlig i mimikken!! Likevel hadde hun minsten på armen så alle som så henne lykkelig og naturlig, fikk også sett mer enn vi ville !! 5
Kleenex Skrevet 26. november 2017 #44447 Skrevet 26. november 2017 6 timer siden, Marimekkoen skrev: Har frua eller fruemannnen noen gang gitt leserne en eller annen forklaring på hvorfor de eksponerer sine barn i some? Dårlig eksempel på sammenligning, men Villa paprika satt på God morgen Norge og sa «det er viktig med personvern men alt med måte» «jeg er stolt av barna mine og vil dele « CBE.no gikk vel ikke ut og forsvarte seg etter reaksjonene på den dukkereklamen om jeg husker riktig. Jeg kan ikke erindre å ha lest noe sted hvor de setter ord på hvorfor barna brukes som statister i reklame. Men meget mulig jeg ikke har fått med meg alt. Tilføyelse: ja jeg fikk med meg rallingen i Mimirs kommentarfelt, der nevnte vel LK barna i ordlag lignende «ingen har noe med hva vi gjør med våre barn» (sitat fra hukommelsen). En gang fortalte frua at arvingen nøt godt av inntjeningen, derfor var det ok å vise fram arvingen.. 11
Viking-girl Skrevet 26. november 2017 #44448 Skrevet 26. november 2017 1 time siden, miagunda skrev: Hun hadde bakt kake, trodde den gikk på dugnaden jeg. Ja, hun bakte den hvertfall ikke alene! 🙄 Det ble jo behørig dokumentert på Snap. Mora bakte bunnene og hele bataljonen besteforeldre var med og rullet fondant. 8
Miranda16 Skrevet 26. november 2017 #44449 Skrevet 26. november 2017 Hvorfor gjelder ikke reklamemerkingen også småtrolla? 7
Gjest formula Skrevet 26. november 2017 #44450 Skrevet 26. november 2017 40 minutter siden, Bell skrev: Det virker som CBE prøver å fremstille bursdagsfeiringen annerledes i år enn i fjor. Tydelig at de tar til seg kritikk. - Men jeg er veldig, veldig spent på innlegget om barnebursdagen som foregår i dag... Jeg synes også det er bra at de ikke viser frem barnas ansikter i det nyeste blogginnlegget. For min del er det mye, mye bedre enn å vise frem hele barna. Jeg vil også si at det ene bildet av C på julegrantenningen var utrolig fint. Et naturlig smil, hun ser faktisk glad ut! Et friskt pust blant de andre stive, rare poseringene, som det jo er flest av på bloggen. Caroline: Du ser ti år yngre ut når du smiler, og er naturlig i mimikken!! Tja, hvordan er det så tydelig? Det vi har sett til nå er et lite glimt av bursdagsfeiringen med voksne gjester i et innlegg hvor barna eksponeres massivt. Synes pynt og stæsj går i samme tralten som vanlig, der alt skal matche på en nærmest krampaktig måte. Tror ikke disse har evne til å ta til seg kritikk. Tror ikke de vil heller, de kjører sitt løp uansett.
LilleSnupp Skrevet 26. november 2017 #44451 Skrevet 26. november 2017 PicturePerfect narrativet faller heldigvis igjennom når det kommer til kakepynting. Flott st hun er stolt og viser kaken frem selv om den er milevis fra fin. Hovedgjesten var nok fra seg av begeistring uansett, og det er viktigst. 15
neon_sun Skrevet 26. november 2017 #44452 Skrevet 26. november 2017 52 minutter siden, Bell skrev: Jeg synes også det er bra at de ikke viser frem barnas ansikter i det nyeste blogginnlegget. For min del er det mye, mye bedre enn å vise frem hele barna. Jeg er ikke helt sikker på denne. Jeg lurer veldig på hvordan disse bildene der barna skjuler ansiktene sine blir til. Hvordan forklarer de for en 4 åring at hun skal holde dukken over ansiktet, egentlig? For min del er det noe så uendelig trist og iscenesatt med disse bildene her at det knyter seg litt i magen min. 39
Gjest Gaea Skrevet 26. november 2017 #44453 Skrevet 26. november 2017 9 minutter siden, neon_sun skrev: Jeg er ikke helt sikker på denne. Jeg lurer veldig på hvordan disse bildene der barna skjuler ansiktene sine blir til. Hvordan forklarer de for en 4 åring at hun skal holde dukken over ansiktet, egentlig? For min del er det noe så uendelig trist og iscenesatt med disse bildene her at det knyter seg litt i magen min. Tja, det er jo mulig at de f.eks. spør om hun vil vise frem dukken, og hvorvidt den dekker for ansiktet eller ei kommer an på hvilken vinkel fotografen tar bilder fra. Kan være de tar noen "vanlige" bilder for sin egen skyld og, deretter bøyer seg litt lenger ned og får bilder av denne typen. Det er ikke ment som forsvar av eksponering, ansikt eller ei, men jeg mener at det ikke nødvendigvis er noe mer regissert enn det jeg selv (og de fleste andre) er vant med fra barndommen og tålte helt fint. :-) Altså at det ikke er bildetakningen i seg selv som er problematisk for barnet, bare dette med hvem det deles med.
SKE87 Skrevet 26. november 2017 #44454 Skrevet 26. november 2017 37 minutter siden, Viking-girl skrev: Ja, hun bakte den hvertfall ikke alene! 🙄 Det ble jo behørig dokumentert på Snap. Mora bakte bunnene og hele bataljonen besteforeldre var med og rullet fondant. Det var vel en kake til i går - som hun lagde alene, og en annen til i dag som hun fikk hjelp med - fikk jeg inntrykk av da
Ultiva Skrevet 26. november 2017 Forfatter #44455 Skrevet 26. november 2017 (endret) Jeg syns generelt at det er dårlig utvalg på kakebordene i selskapene deres; det meste er trendy søtsaker og/eller dekket av sukkerpasta. Sikkert stas når det er venninneparty, men tviler på at beste- og oldeforeldre er særlig gira på sukkerpasta og cakepops. Endret 29. november 2017 av Ultiva 13
Keaton Skrevet 26. november 2017 #44456 Skrevet 26. november 2017 Om kaka ble bakt med eller uten hjelp, synes jeg egentlig er bagateller. At hun fastslår at alle kan klare å organisere et slikt arrangement som foreldre «bare man legger nok i det», synes jeg er kritikkverdig å påstå - når det viser seg at de ikke gjorde det alene som foreldre likevel. Bedre å skrive med en gang at de skulle få masse hjelp, da. Blir dobbelkommunikasjon så det holder, men jeg antar at CBE mener at å gjøre det selv innebærer at andre firmaer ikke ordner det, mens vi andre tenker at det betyr at foreldre gjør det på egenhånd. 21
Gjest formula Skrevet 26. november 2017 #44457 Skrevet 26. november 2017 18 minutter siden, Ultiva skrev: Sier meg enig i det. En kake med smaragdgrønt gelélokk og Vaiana-figurer på toppen hadde blitt mye flottere. Og smakt MYE bedre enn den tørre, seige sukkerpastaen 😝 Men det er uansett koselig med hjemmebakst (dog har de vel kjøpt sukkerpastaen?) og det er MYE sjarm i at det også ser hjemmelaget ut 🤗 ... Men jeg savner noe tradisjonell konfekt og is på "kakebordet" fra gårsdagen. Syns generelt at det er dårlig utvalg på kakebordene i selskapene deres; det meste er trend-søtsaker og/eller dekket av sukkerpasta. Sikkert stas når det er venninneparty, men tviler på at beste- og oldeforeldre er særlig gira på sukkerpasta og cakepops. Jeg lar meg hvert fall ikke inspirere av et slikt kakebord. Nå skal det sies at vi hadde en fancy sukkerpasta-kake til ene arvingen for 4-5 år siden. Det ble tatt tre skarve stykker fra den kaken, mens sjokoladekaken pyntet med smågodt ble oppspist med rubbel og bit. Men en langpannekake pyntet til trengsel med smågodt er kanskje ikke delikat nok for cbe.no. Jeg synes kaken de har laget ser helt ok ut, sånne kaker blir alltid bittelitt "klumpete" når man lager dem selv. Savner også sjokoladekaken på bordet, men mulig den er på plass under barnebursdagen i dag. Mye koseligere med hjemmebakt uansett, og det samme med hjemmebursdag, da ligger det litt omtanke bak istedet for å arrangere på lekeland el.
Ultiva Skrevet 26. november 2017 Forfatter #44458 Skrevet 26. november 2017 (endret) 1 time siden, Kollontaj skrev: Om kaka ble bakt med eller uten hjelp, synes jeg egentlig er bagateller. At hun fastslår at alle kan klare å organisere et slikt arrangement som foreldre «bare man legger nok i det», synes jeg er kritikkverdig å påstå - når det viser seg at de ikke gjorde det alene som foreldre likevel. Bedre å skrive med en gang at de skulle få masse hjelp, da. Blir dobbelkommunikasjon så det holder, men jeg antar at CBE mener at å gjøre det selv innebærer at andre firmaer ikke ordner det, mens vi andre tenker at det betyr at foreldre gjør det på egenhånd. "Alle kan arrangere overdådige barnebursdager selv bare man har nok foreldre, svigerforeldre og svogere til å hjelpe seg" mente hun tydeligvis. Endret 26. november 2017 av Ultiva 15
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 26. november 2017 #44459 Skrevet 26. november 2017 1 time siden, LilleSnupp skrev: PicturePerfect narrativet faller heldigvis igjennom når det kommer til kakepynting. Flott st hun er stolt og viser kaken frem selv om den er milevis fra fin. Hovedgjesten var nok fra seg av begeistring uansett, og det er viktigst. ...men det er slike kommentarer som får folk til å bestille kaker fra profesjonelle. Hadde jeg visst at folk gikk rundt og sa at kakene mine var stygge, så hadde jeg kviet meg LITT for å bake selv etterpå. Det er så totalt unødvendig å si sånne ting.
LilleSnupp Skrevet 26. november 2017 #44460 Skrevet 26. november 2017 2 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: ...men det er slike kommentarer som får folk til å bestille kaker fra profesjonelle. Hadde jeg visst at folk gikk rundt og sa at kakene mine var stygge, så hadde jeg kviet meg LITT for å bake selv etterpå. Det er så totalt unødvendig å si sånne ting. Slik kan man også lese innlegget mitt om man ønsker.. 5
Fremhevede innlegg