Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
27 minutter siden, Dorey skrev:

Her er det vanlig fra 4 år, og vi har også  invitert hele avdelingen. 

Jeg også har gjort det - én gang i treårsbursdag. Dvs at de voksne også kom, og vi var totalt 28 stykker. Takk Gud for at vi hadde diger hage og utebursdag (juni). Husker ingenting av denne feiringen, for det var rimelig kaotisk 😮

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
17 timer siden, Stjernekikkeren skrev:

Utdrag fra blogginnlegget: 

"Det handler ikke om å lage den flotteste og største bursdagen, ungene hadde kost seg med langpannekake og flasketuten peker på og det blir helt sikkert slike bursdager i løpet av årene som kommer også. Alt Nelia bryr seg om er at vennene hennes kommer på dagen hennes, det er det som betyr noe for henne og det er det som betyr noe for oss. Jeg synes det er synd at enkelte tror at jeg kun bryr meg om å lage det størst mulig – da kjenner dere ikke meg"

*har klippet litt for å forkorte innlegget*

35 minutter siden, Endelige skrev:

*har klippet litt for å forkorte innlegget*

Men skal man sammenligne så får jeg en bismak så man kan jo spørre seg HVEM hun danderer så voldsomt for; seg selv eller barnet. Mest sannsynlig første.)

Øverste sitat viser jo at CBE ikke gjør dette for barna, men for seg selv. Problemet er at hun nå skaper helt vanvittige bursdagsforventninger for barna sine. Så den listen hun nå legger, må hun fortsette med til de flytter ut (ellers kommer de naturlig nok til å bli veldig skuffede). Spørs om svigerforeldre, svogere og foreldre ønsker å stille opp som sjauere og bakere i dagevis to ganger i året de neste 18 årene.

Dette bursdagsselskapet handler hvert fall ikke om å "klare å gjøre alt selv" slik CBE påstår. Hun har hatt en hel hær av hjelpere, og prislappen på denne 4-årsdagen kan man jo bare lure på. Jeg syns det er uheldig at CBE ønsker å stadfeste på bloggen at "idealet" for barnebursdager skal være slike overdådige selskap. Hun er særdeles privilegert mtp besteforeldre som slipper alt de har i hendene for å hjelpe henne mens hun selv og gemalen tar seg et hviledøgn på en svensk herregård, for ikke å snakke om en ekstrem inntekt i fht nedlagt arbeidstid (hun tjener 2-3 mill i året og har innrømmet ca 8 t arbeidsdager og stort sett helgefri i kommentarfeltet).

Er disse selskapene som presenteres på bloggen laget for å få andre foreldre til å føle seg bra? Nei; det er for at hun selv skal føle seg bra. Mens de færreste andre småbarnsforeldre har mulighet til å gjøre det samme (og gudskjelov for det mtp alt søppelet og hvor bortskjemte unger man får på sikt).

Endret av Ultiva
  • Liker 39
Skrevet
13 minutter siden, Ultiva skrev:

Øverste sitat viser jo at CBE ikke gjør dette for barna, men for seg selv. Problemet er at hun nå skaper helt vanvittige bursdagsforventninger for barna sine. Så den listen hun nå legger, må hun fortsette med til de flytter ut (ellers kommer de naturlig nok til å bli veldig skuffede). Spørs om svigerforeldre, svigers og foreldre ønsker å stille opp som sjauere og bakere i dagevis to ganger i året de neste 18 årene.

Dette bursdagsselskapet handler hvert fall ikke om å "klare å gjøre alt selv" slik CBE påstår. Hun har hatt en hel hær av hjelpere, og prislappen på denne 4-årsdagen kan man jo bare lure på. Jeg syns det er uheldig at CBE ønsker å stadfeste at "idealet" for barnebursdager skal være slike overdådige selskap. Hun er særdeles privilegert mtp besteforeldre som slipper alt de har i hendene for å hjelpe henne, for ikke å snakke om en ekstrem inntekt i fht nedlagt arbeidstid (hun tjener 2-3 mill i året og har innrømmet 40 t arbeidsuke). Er disse selskapene for å få foreldre til å føle seg bra? Nei; det er for at hun selv skal føle seg bra. Mens de færreste andre småbarnsforeldre har mulighet til å gjøre det samme (og gudskjelov for det mtp alt søppelet og hvor bortskjemte unger man får på sikt).

Det er helt sykt. Jeg har egentlig ikke ord, annet enn at IKKE SØREN om den bedriften skal få påvirke (eller være til inspirasjon, som det så pent heter) hvordan vi legger lista for normale bursdagsfeiringer for barna. 

• Liker 21
Skrevet
2 timer siden, Sol79 skrev:

Hvem inviterer man egentig når man inviterer 20 barn i en 4-årsdag? Hele avdelingen på barnehagen? Her er det ikke vanlig med barnehagefeiring før man fyller 5 år.

vi hadde hele avdelingen fra 4-årsdagen, så det er normalt i min verden

• Liker 2
Skrevet

Det må være en trist tilværelse når ALT handler om en perfekt fasade. Jeg tviler ikke på at frua og frua til frua er glad i sine barn, men de legger opp til en tilværelse som for andre virker kunstig og påtatt. Dette kan da umulig være sundt.

Hadde jeg hatt barn i samme barnehage som frua ville jeg ikke likt å delta i dette opplegget. 

• Liker 25
Skrevet
3 minutter siden, Chrisssi skrev:

Det må være en trist tilværelse når ALT handler om en perfekt fasade. Jeg tviler ikke på at frua og frua til frua er glad i sine barn, men de legger opp til en tilværelse som for andre virker kunstig og påtatt. Dette kan da umulig være sundt.

Hadde jeg hatt barn i samme barnehage som frua ville jeg ikke likt å delta i dette opplegget. 

frua til frua 😂😂

• Liker 18
Skrevet
2 timer siden, Marimekkoen skrev:

Har frua eller fruemannnen noen gang gitt leserne en eller annen forklaring på hvorfor de eksponerer sine barn i some?

Det nærmeste de kommer er vel da de valgte å vise det eldste barnet for første gang, der begrunnelsen for det bla er som følger:

- Det har føles unaturlig å skjerme henne på den måten vi har gjort til nå.

-Hun skal ikke skjules på denne måten, hun er bare et menneske som alle andre. 

I tillegg kommer det fram at det faktisk er lesernes skyld at de har landet (bloggspråk) på denne beslutningen:

-Det har føles unaturlig å skjerme henne på den måten vi har gjort til nå, og dette har i tillegg skapt veldig stor nysgjerrighet blant dere lesere, noe jeg forstår veldig godt. Men denne nysgjerrigheten har brakt med seg situasjoner jeg tror vi kan være foruten i fremtiden dersom vi velger å ikke skjerme henne på samme måte. 

Konklusjonen hun er et menneske, og skal ikke skjules framstår veldig merkelig i dag, men var ikke like merkelig for fire år siden, da det knapt var fokus på barneeksponering overhodet.

Skrevet

Jeg tenker at hvis jeg hadde vært forelder i fruas barnehage og bedt dit, uansett hvor mye jeg hadde kledd opp meg selv og ungen min så hadde jeg aldri følt at vi passa inn der.. Hennes selskaper ser rett og slett ut som en bakgrunn for photoshoots hvor det ikke er meninga å søle noe og alle barn sitter pent på plassen sin og ikke søler noe som helst. Det er så kunstig og gloret at det mister jo all kosen! Alt er så perfekt at det blir en parodi på seg selv. 

• Liker 21
Skrevet
2 timer siden, Sol79 skrev:

Hvem inviterer man egentig når man inviterer 20 barn i en 4-årsdag? Hele avdelingen på barnehagen? Her er det ikke vanlig med barnehagefeiring før man fyller 5 år.

Man kan invitere alle eller bare de av samme kjønn eller de som er født samme årstall. Da blir det ikke så mange. 

Skrevet
2 minutter siden, formula skrev:

Det nærmeste de kommer er vel da de valgte å vise det eldste barnet for første gang, der begrunnelsen for det bla er som følger:

- Det har føles unaturlig å skjerme henne på den måten vi har gjort til nå.

-Hun skal ikke skjules på denne måten, hun er bare et menneske som alle andre. 

I tillegg kommer det fram at det faktisk er lesernes skyld at de har landet (bloggspråk) på denne beslutningen:

-Det har føles unaturlig å skjerme henne på den måten vi har gjort til nå, og dette har i tillegg skapt veldig stor nysgjerrighet blant dere lesere, noe jeg forstår veldig godt. Men denne nysgjerrigheten har brakt med seg situasjoner jeg tror vi kan være foruten i fremtiden dersom vi velger å ikke skjerme henne på samme måte. 

Konklusjonen hun er et menneske, og skal ikke skjules framstår veldig merkelig i dag, men var ikke like merkelig for fire år siden, da det knapt var fokus på barneeksponering overhodet.

:roll: herregud så tett, sannheten er vel nærmere dette her:

"Hun skal ikke skjules fordi hun er en perfekt liten prinsesse med langt hår som passer fint som tilbehør på mammas arm. Jeg vet at vi egentlig ikke har en eneste god grunn til å la selskaper som festligeting.no kjøpe bursdagen til vår datter, så derfor tenker vi at hvis vi, som vanlig, later som at vi er ryggradsløse pushovers og skylder på at leserene ønsker det, så kommer vi ut av det rikere og skyldfri, tada! Ja, og hun er selvsagt et menneske med rettigheter, og de rettighetene tilsier at hun burde vært skjermet fra vårt offentlige liv, men vi bruker heller den unnskyldningen den andre vegen. Ah, så smarte vi var i dag" 

• Liker 40
Skrevet
26 minutter siden, Amafalathiel skrev:

vi hadde hele avdelingen fra 4-årsdagen, så det er normalt i min verden

Her begynte vi ikke før 1.klasse, alle av samme kjønn. De 6 første årene hadde vi "kun" familie/søskenbarn som i seg selv var nok. Hjelp av familien fikk jeg først da vi feiret konfirmasjon. 1 kjøpekake, og kaker bakt av frivillige i familien. Middagen og kaffien og medbrakte kaker hadde vi på restaurant. Hun legger opp til et vanvittig press på de andre foreldrene, for ikke å snakke om fremtidige bursdager og konfirmasjoner. Håper bloggen er død innen den tid! 

• Liker 5
Skrevet

De kjenner såpass mange med barn at jeg tipper det er venner med barn som er i barnrbursdagen. De fleste vennene har jo 2 barn også har jeg inntrykk av og da blir det jo kjapt 20 barn

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Zokutine skrev:

Det er så mye CBE gjør som provoserer meg. Eksponering av barn, «venninne-tips» for å selge produkter som jeg ikke kan fatte at folk går på, at hun alltid skal fremstå så perfekt og visstnok bruker samme klesstørrelsen hele livet selvom kroppen forandrer seg. And so on.  

Men det verste tror jeg må være det intervjuet hun hadde med «the skinny confidential» for noen år siden, hvor hun sa at hennes største motivasjon var å vise andre kvinner at en graviditet ikke ødelegger kroppen. Med å ødelegge kroppen mener hun jo å gå opp i vekt. For det må jo være det verste som kan skje under en graviditet/fødsel?? 

Jeg gikk knapt opp i vekt da jeg var gravid med min første, men fikk en alvorlig fødselsskade under fødsel som denne gangen gjorde at jeg egentlig ønsket keisersnitt. 

Gikk heller ikke opp noe særlig denne gangen, var nå godt over halvveis i svangerskapet, og alt var bra med babyen både på tidlig og ordinær ultralyd. Men noen uker etter ordinær ultralyd slutter babyens hjerte bare å slå, og jeg måtte inn å føde mitt døde barn.. Det verste jeg noen gang har opplevd. 

Men så flott at jeg ikke ødela kroppen ved å gå for mye opp i vekt da!! 

Kondolerer :klem: 

Det du forteller setter virkelig CBEs verden i perspektiv. Hun har vel nevnt noe om friske barn, men nærmest bare i en bisetning. Utseendet har vært hovedfokus både under og etter begge graviditetene hennes. Trist at det finnes personer med så lite refleksjon som CBE og enda tristere at hun blir kalt influenser. 

• Liker 39
Skrevet

Jeg må innrømme at det gleder meg litt å tenke på 20 ekstremt glade og livlige barn i nærheten av den hvite sofaen. 

Jeg er ikke bedre enn det. 

Skrevet
4 timer siden, Marimekkoen skrev:

Har frua eller fruemannnen noen gang gitt leserne en eller annen forklaring på hvorfor de eksponerer sine barn i some? 

Det nærmeste hun har kommet en forklaring er hva hun uttalte rundt nysgjerrighet fra fansen da de først valgte å holde førstefødte utenfor bloggen. Ettersom folk visstnok spekulerte i utseende, tok bilder av de offentlig, og kom på døra for å hilse på, så konkluderte de med at det var mye bedre  å fôre fansen med mer privatliv... Når folk opptrådte grenseløst inn i deres privatliv, så svarte de med grenseløs eksponering tilbake. For dette var selvsagt mye klokere enn å sette grenser og verne om familien. :murvegg:

Og dette med spekulasjoner fra fansen om utseende undrer meg veldig... At CBE må bevise for fansen at det ikke er noe galt med datterens utseende sier jo mer om henne enn om fasen. Kunne ikke hun bare være stolt av datteren uten å måtte få bekreftelse og anerkjennesle fra hele verden? 

(Link til blogginnlegget hvor hun redegjør for valget om å eksponere førstefødte http://www.carolinebergeriksen.no/2014/03/15/var-nelia/

• Liker 14
Skrevet

Bursdagsinnlegg vol.1 ute, spekket med barnebilder, riktig nok stort sett bakfra, eller med ansiktet duset ut eller skjult på annen måte.

Det er jo tydelig at hun vet at eksponeringen ikke er bra eller akseptert, men likevel MÅ hun. Hun greier liksom ikke å la det være. 

Er det anledningen til å få høre hvor søte barn hun har laget som hun ikke kan la gå fra seg? Er det behovet for skryt og ros som er så sterkt at det overvinner barnas rettigheter? Eller er det barnas røde ullkåper som skal vises? Temmelig sikker på at det kommer spørsmål om hvor de er kjøpt.

Skrevet

Egentlig burde det innlegget forbigås i stillhet. At man ikke ser ansikter gjør ingen forskjell. Utleveringen er massiv. 

• Liker 14
Skrevet (endret)

Så på Snap at det satt to slitne, voksne folk sent i går kveld og blåste opp dusinvis av ballonger til en gigantisk ballongbue.

Bare et tips, CBE: ballongpumpe koster 59 kroner på Clas Ohlson. Det er hva vi vanlige dødelige småbarnsforeldre bruker (altså vi som ikke har 4-5 voksne til rådighet i dagevis for å klare å arrangere en barnebursdag). 

Endret av Ultiva
  • Liker 37
Skrevet

Hun hadde bakt kake, trodde den gikk på dugnaden jeg.

• Liker 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...