Populært innlegg Runnershigh Skrevet 25. november 2017 Populært innlegg #44341 Skrevet 25. november 2017 4 timer siden, penny_ skrev: At det finnes slanke mennesker er en trigger i seg selv, så skal folk slutte å være slanke da eller? Jeg skal prøve å gi deg et utfyllende svar på problemstillingen Folk skal selvsagt få ha de kroppen de har. Problemet er hvordan hun formidler informasjonen rundt kropp, mat, trening osv. IKKE at hun er slank. Noen av symptomene ved en spiseforstyrrelse er ofte søken etter store mengder informasjon om dietter, overdreven trening, vekt, kosthold osv. Et sted hvor lidelsen får blomstre fritt. Bloggen til CBE anser jeg som en bibel for dette. Ikke fordi hun er slank, men fordi hun promoterer informasjon om vekt, kosthold og trening på det jeg mener er en skadelig måte. Ønsket hun selv at bloggen skal være en slik plattform? Hva oppnår hun ved dette? Det er helheten for meg som er problematisk, og klesstørrelsedebatten bør ses i sammenheng med hennes formidling rundt livstil forøvrig. Jeg har skrevt noe tidligere i tråden vedr. trening, og hvordan hun skaper seg et narrativ som treningsguru. Hun har blant annet skrevet om at hun to uker før termin i siste svangerskap løp intervaller på 12km/t. Slik promotering av egne prestasjoner er gjennomgående, samtidig som hun ofte formidler det i en kontekst hvor det fremstår at er lett å få til. Jeg tenker mange lesere vil kjenne uheldig press på egen prestasjoner gjeldene sunnhet, kosthold og vekt, fremfor livsglede en sunn livsstil gir. Etter et rask googelsøk på CBE og lavkarbo. finner jeg frem flere skremmende uttaleser av frua gjeldene mat. Disse uttalelsene er riktig nok eldre, men jeg ser det fortsatt relevant da hun gjennomgående tviholder på egen argumenterer, og jeg har til gode å høre at hun erkjenner sitt eget ansvar gjeldene dårlig påvirkningskraft. Sitat CBE: "Du er vel klar over at det er karbohydrater som gjør at du legger på deg? Karbohydrater får kroppen til å produsere insulin, som blokkerer fettforbrenningen, og som igjen gjør deg feit" "Kombinerer jeg sukker med fett vil jeg bli smellfeit, og det er ikke det jeg ønsker" Dette er ikke å fronte et sunt kosthold med lavkarbo, men derimot skremselspropaganda som kan være direkte skadelig. Hva gjør hun godt med dette? Skremme usikre ungdom til å bli med i lavkarboklubben, i frykt for at de ikke skal kjenne seg bra nok? Videre er det gjentagende at hun ofte drar inn samvittighet når det gjelder inntak av mat. Sitater fra bloggen: "endelig en is med god samvittighet" og "endelig spise brød igjen med god samvittighet" Det er skummelt å blande inn samvittighet med mat. For egentlig skal vel all mat kunne nytes med god samvittighet? Er ikke slik at man skal ha dårlig samvittighet om man velger brød med karbo. Min erfaring er at hvis jeg konfronterer eller påpeker slike synspunkter i bloggen, blir dette enten slettet, eller ikke besvart. Om jeg er så heldig og får et svar er det gjerne noe svada om at hun ikke har ansvars for andres menneskers helse osv.. Jeg forventer ikke at CBE er feilfri, eller skal ha en blogg uten noe form for formidling som kan ha dårlig påvirkningskraft. Men på noen områder kan hun gjøre svært enkle preg, men velger likvel å tviholde på at hun vet best. Dette provoserer meg! Jeg forventer at hun som influnenser skal ha et reflektert forhold til problemstillingen, og ta til seg kritikk og refleksjoner fra leserne, uten å avvise og fraskrive seg ansvar. Her har hun en laaaaang vei å gå! 68
Gjest Gregor Clegane Skrevet 25. november 2017 #44342 Skrevet 25. november 2017 Dette sunnhetstyranniet og kroppspresset i dagens samfunn har gått altfor langt. Helt i orden at det er et visst fokus på saken, men alt med måte. Folk ser forskjellig ut, har med seg ulik bagasje og lever ulike liv, noe man bør han en grunnleggende respekt for. Alle er vi mennesker, alle er vi ulike, og takk og lov for det. Ville blitt utrolig ensporet hvis alle skulle vært en klone av hverandre. Man bør være meget forsiktig med å kommentere andres utseende. Kommentarer om kropp kan være destruktivt. At personer som CBE konstant minner oss på "at det er viktig å være sunn" og legger opp til en verden hvor alle helst burde se ut som en selleristang, er så totalt feilslått og bidrar til å dra andre med seg ned i søla. Det gir helt feil signaler, noen hun bør tenke over. Ungdommer i en sårbar fase i livet er spesielt utsatt. Et for stort fokus på helse og kosthold er heller ikke spesielt sunt. For noen år tilbake gikk første sesong av programmet "Hvem bryr seg?" ¨på TV2, og der tok de opp noe veldig interessant, som i stor grad gjenspeiler holdningene mange har til dette med kropp. Ta en titt på videoene under, de bør dere få med dere.
Gjest pelikanen Skrevet 25. november 2017 #44343 Skrevet 25. november 2017 2 timer siden, Runnershigh skrev: Jeg skal prøve å gi deg et utfyllende svar på problemstillingen Folk skal selvsagt få ha de kroppen de har. Problemet er hvordan hun formidler informasjonen rundt kropp, mat, trening osv. IKKE at hun er slank. Noen av symptomene ved en spiseforstyrrelse er ofte søken etter store mengder informasjon om dietter, overdreven trening, vekt, kosthold osv. Et sted hvor lidelsen får blomstre fritt. Bloggen til CBE anser jeg som en bibel for dette. Ikke fordi hun er slank, men fordi hun promoterer informasjon om vekt, kosthold og trening på det jeg mener er en skadelig måte. Ønsket hun selv at bloggen skal være en slik plattform? Hva oppnår hun ved dette? Det er helheten for meg som er problematisk, og klesstørrelsedebatten bør ses i sammenheng med hennes formidling rundt livstil forøvrig. Jeg har skrevt noe tidligere i tråden vedr. trening, og hvordan hun skaper seg et narrativ som treningsguru. Hun har blant annet skrevet om at hun to uker før termin i siste svangerskap løp intervaller på 12km/t. Slik promotering av egne prestasjoner er gjennomgående, samtidig som hun ofte formidler det i en kontekst hvor det fremstår at er lett å få til. Jeg tenker mange lesere vil kjenne uheldig press på egen prestasjoner gjeldene sunnhet, kosthold og vekt, fremfor livsglede en sunn livsstil gir. Etter et rask googelsøk på CBE og lavkarbo. finner jeg frem flere skremmende uttaleser av frua gjeldene mat. Disse uttalelsene er riktig nok eldre, men jeg ser det fortsatt relevant da hun gjennomgående tviholder på egen argumenterer, og jeg har til gode å høre at hun erkjenner sitt eget ansvar gjeldene dårlig påvirkningskraft. Sitat CBE: "Du er vel klar over at det er karbohydrater som gjør at du legger på deg? Karbohydrater får kroppen til å produsere insulin, som blokkerer fettforbrenningen, og som igjen gjør deg feit" "Kombinerer jeg sukker med fett vil jeg bli smellfeit, og det er ikke det jeg ønsker" Dette er ikke å fronte et sunt kosthold med lavkarbo, men derimot skremselspropaganda som kan være direkte skadelig. Hva gjør hun godt med dette? Skremme usikre ungdom til å bli med i lavkarboklubben, i frykt for at de ikke skal kjenne seg bra nok? Videre er det gjentagende at hun ofte drar inn samvittighet når det gjelder inntak av mat. Sitater fra bloggen: "endelig en is med god samvittighet" og "endelig spise brød igjen med god samvittighet" Det er skummelt å blande inn samvittighet med mat. For egentlig skal vel all mat kunne nytes med god samvittighet? Er ikke slik at man skal ha dårlig samvittighet om man velger brød med karbo. Min erfaring er at hvis jeg konfronterer eller påpeker slike synspunkter i bloggen, blir dette enten slettet, eller ikke besvart. Om jeg er så heldig og får et svar er det gjerne noe svada om at hun ikke har ansvars for andres menneskers helse osv.. Jeg forventer ikke at CBE er feilfri, eller skal ha en blogg uten noe form for formidling som kan ha dårlig påvirkningskraft. Men på noen områder kan hun gjøre svært enkle preg, men velger likvel å tviholde på at hun vet best. Dette provoserer meg! Jeg forventer at hun som influnenser skal ha et reflektert forhold til problemstillingen, og ta til seg kritikk og refleksjoner fra leserne, uten å avvise og fraskrive seg ansvar. Her har hun en laaaaang vei å gå! Veldig frekt å slette spørsmål du stiller. Det er kloke spørsmål du stiller, men hun tar seg nær av det. Hun vil fremstå som ufeilbarlig.
Gjest Skribent Skrevet 25. november 2017 #44344 Skrevet 25. november 2017 For øvrig, det illustreres på Snap at mannlige (noe slitne) slektninger skrur sammen egne barnemøbler, de monteres i anledning feiringen... Du vet, til en person som fyller fire og hvis liv avhenger av å leve i en reklamereality... Burde si noen velvalgte ord her, ser jeg, men... colour me sceptic.
Cavatina Skrevet 25. november 2017 #44345 Skrevet 25. november 2017 4 timer siden, Asti skrev: For de som ikke kjenner til PT-Åge: https://imgur.com/a/nwGGj (PT-Åge =cbe/lke, jfr. "comment-author-admin...") Han har blitt erstattet med noe så kjedelig som speil... - http://www.carolinebergeriksen.no/2017/11/24/oppussing-endelig-speil-pa-treningsrommet/ - "Endelig har vi fått speil på treningsrommet og jeg synes det ble så bra! .... Nå kan jeg kjøre markløft, knebøy og planke og være helt sikker på at jeg gjør det riktig. Det er tross alt veldig viktig :-) " Hæ? Har cbe trent med PT i flere år, og i tillegg tatt et sponset deltids PT-kurs på deltid uten å ha lært seg korrekt teknikk for de mest basale øvelsene innen styrketrening etter alle disse årene, før etter at hun fikk speil i kjelleren? Så vil jeg enten tro at det skorter på sirkulasjon i topplokket, eller at cbe er hellig overbevist om at det skorter på sirkulasjon i topplokket på leserne. De færreste trenger speil for å utføre disse øvelsene teknisk korrekt etter flere år med PT. I så fall vil jeg veldig gjerne se cbe demonstrere disse speilavhengige øvelsene, for det er nummeret før jeg mistenker at cbe egentlig lider av gym-Norges mest utpregede diagnose: Kukerundtsyndrom. Speil er dog svært nødvendig for å kjøre korrekt V-tegn og trutmunn gjennom speilreflekskameraet i høyt fremadskreden alder. Det blir en påminnelse om å dra inn magen og kinnene for å se mest mulig ungdommelig ut. Det er derfor det heter speilreflekskamera. Tross alt. 37
Viking-girl Skrevet 25. november 2017 #44346 Skrevet 25. november 2017 6 timer siden, Asti skrev: Takk. Og så må vi ikke glemme bruk av helium: https://imgur.com/a/0aQgD (skjermbilder der cbe.no blir gjort oppmerksom på hvorfor de ikke bør reklamere for heliumsballonger osv.). Vet man om ulempene med heliumsballonger, så bør man slutte med det, men i den alternative virkeligheten, dvs. cbe.no sin så fortsetter man å reklamere for det... Dvs. påvirker andre til å kjøpe... I følge LKE på Facebook: vi "prøver å holde det til et minimum". Hva med å ta avstand fra Festlige Ting sin pushing av heliumsballonger 100% ?? Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig. 13
Gjest eksiltronder Skrevet 25. november 2017 #44347 Skrevet 25. november 2017 https://www.sa.no/nyhet/fotball/sport/na-far-lars-kristian-eriksen-en-ny-rolle-i-tune-dette-er-veldig-bra-for-oss/s/5-46-431500 Så har jammen ridderen fått ny jobb også!
cerruti Skrevet 25. november 2017 #44348 Skrevet 25. november 2017 12 timer siden, Cissacissa skrev: Jeg synes hun ser litt sånn...drag-aktig ut. Spesielt når hun kler seg opp i glitter, paljetter og fløyel. Jeg vet ikke hva det er, muligens sminken. De kraftige øyenbrynene, de overdimensjonerte vippene, det tykke laget med foundation, contouringen som går litt skeis, at hun både har sterk farge på lepper OG øyne (og forsåvidt alt), at alt er litt over-the-top...?? Can't help it Tror det også skyldes botox og fillers. 5
Gjest TulleteKatt Skrevet 25. november 2017 #44349 Skrevet 25. november 2017 35 minutter siden, eksiltronder skrev: https://www.sa.no/nyhet/fotball/sport/na-far-lars-kristian-eriksen-en-ny-rolle-i-tune-dette-er-veldig-bra-for-oss/s/5-46-431500 Så har jammen ridderen fått ny jobb også! ‘Folk på min egen alder’ Flertallet ligger vel på 26-27. Og synes det er harry med LV ‘ fotballveske’ i garderoben.
Nobile Skrevet 25. november 2017 #44350 Skrevet 25. november 2017 “– Jeg er i alle fall en spiller som liker å snakke mye og dirigere de som er rundt meg.” No shit 😂😂 37
Viking-girl Skrevet 25. november 2017 #44351 Skrevet 25. november 2017 15 minutter siden, Nobile skrev: “– Jeg er i alle fall en spiller som liker å snakke mye og dirigere de som er rundt meg.” No shit 😂😂 De to siste årene i Odd hadde han ikke mye spilletid. Han var ofte ute med småskader og satt mye på benken. Dette er også grunnen til at han nå spiller/trener med Tune 2 dager i uka. Det var ingen overgangsklubber. Han har ingen landskamper å vise til (bortsett fra på U21 når han var ung og "god", heller ingen scoringer her. Han har scoret 2 mål på 13 kamper i Tune, 6.divisjon... Fint at han nå kan trene 2 kvelder i uka, samt være heltidsfotograf for konas blogg. Mao hjemmeværende. Han bør innse at hans dager som fotballspiller i Tippeligaen er talte for et par år siden. I fotballsammenheng er han for pensjonist å regne. 18
Nobile Skrevet 25. november 2017 #44352 Skrevet 25. november 2017 Jeg hintet mer til at jeg har inntrykk av at han liker å dirigere folk generelt 12
Viking-girl Skrevet 25. november 2017 #44353 Skrevet 25. november 2017 3 minutter siden, Nobile skrev: Jeg hintet mer til at jeg har inntrykk av at han liker å dirigere folk generelt Sant som det er sagt. Det har vi skriftlige beviser på. 4
MorUgle Skrevet 25. november 2017 #44354 Skrevet 25. november 2017 13 timer siden, Aricia skrev: Motiv? Hva har hennes motiver med noe som helst å gjøre her?? Ingen bryr seg om Carolines motiver. Det er effekten av det stadige fokuset på kropp og størrelse som er saken, fordi det beviselig virker triggende på kvinner som sliter med spiseforstyrrelse. Om Caroline er ute etter å forverre andres spiseforstyrrelse, eller om hun bare driter i det av grunner vi ikke har innsikt i, har ingen som helst betydning. Motivene hennes er rakende likegyldige. Om hun tar ansvar eller ei, så har hun faktisk ansvar uansett, noe feks Finn Skårderud har sett triste eksempler på i sin praksis. Trist at hun lever så godt med det, særlig ettersom hun også selv har slitt med samme lidelse. Selvfølgelig driter i andre, bare hun selv tjener penger. Det er det som er hennes fokus. 7
Gjest formula Skrevet 25. november 2017 #44355 Skrevet 25. november 2017 7 timer siden, Skribent skrev: For øvrig, det illustreres på Snap at mannlige (noe slitne) slektninger skrur sammen egne barnemøbler, de monteres i anledning feiringen... Du vet, til en person som fyller fire og hvis liv avhenger av å leve i en reklamereality... Burde si noen velvalgte ord her, ser jeg, men... colour me sceptic. Synes også det er litt spesielt at det faktisk må kjøpes og monteres egne barnestoler og bord til bursdagen. Det er vel barn i 4 årsalder det er snakk om vil jeg tro, og de sitter da helt fint i vanlige møbler? Så også et glimt av en litt eldre, mannlig slektning som kjevlet for livet på en blå masse (marsipan?), så her settes alle kluter til. Må bare innrømme at jeg er spent på hvordan de har tenkt å vise denne bursdagen. Krysser fingrene for null barneeksponering og null helium.
Gjest Cocosa Skrevet 25. november 2017 #44356 Skrevet 25. november 2017 Var ikke poenget å vise at man klarer å lage barnebursdag selv? Altså, om man trenger nye møbler og ti mann til å bake, pynte og snekre, så går ikke dette under å «klare selv». Det hele blir bare merkelig 😂
Gjest CecilieX Skrevet 25. november 2017 #44357 Skrevet 25. november 2017 Som inspirasjon for leserne er jo dette helt på trynet. Folk har verken tid eller tilgang til så mye menneskelig hjelp. Så da er det vel bare å konkludere med at bloggens siktemål er å nok en gang vise leserne hvor sabla flink bloggeieren er.
Rubella Skrevet 25. november 2017 #44358 Skrevet 25. november 2017 7 minutter siden, Cocosa skrev: Var ikke poenget å vise at man klarer å lage barnebursdag selv? Altså, om man trenger nye møbler og ti mann til å bake, pynte og snekre, så går ikke dette under å «klare selv». Det hele blir bare merkelig 😂 Klarer å lage barnebursdag selv? 14
Gjest formula Skrevet 25. november 2017 #44359 Skrevet 25. november 2017 Ja hun annonserte jo at denne gangen ville hun gjøre alt selv. Nå har vi jo sett på snap bestefedre som snekrer møbler og kjevler marsipan, og at moren hennes tydelig hadde styringen over kakebunnene. Så hva skal CBE gjøre? Pynte til trengsel antagelig. Både huset, hovedgjesten og seg selv.
Gjest Cocosa Skrevet 25. november 2017 #44360 Skrevet 25. november 2017 Det blir jo bare mer og mer tydelig hvem som lever i en «alternativ virkelighet».
Fremhevede innlegg