Levina Skrevet 24. november 2017 #44261 Skrevet 24. november 2017 (endret) 1 time siden, Anne B skrev: Det er ikke sånn at hvis man ser et bilde av en person som opplyser om størrelse så kan det være en rettledning til hvilken størrelse man selv kan bruke. Man har forskjellig kroppsfasong og med tanke på at hun til tider er redigert i hjel så kan man ikke vite hvordan hun egentlig ser ut. Selvfølgelig er det slik at man kan få et veldig godt inntrykk av hvilken størrelse kan selv kan kjøpe, ved at modellen oppgir sin høyde og man ser på bildet. Dette fordi størrelser man variere. Får en flåsete bemerkning på at hun har redigert seg ihjel. De bildene av redigeringen var så lite at jeg knapt hadde sett det, og derfor for meg uforståelig at hun gjorde det. Hva er egentlig problemet at hun oppgir størrelsen sin. Det er jo den størrelsen hun bruker. Hun er slank og trent og liker tydligvis klær som sitter litt etter. Skal ikke mennesker som er veldig slanke eller lave fortelle størrelse de bruker, bare fordi noen kan ta seg nær av det, og de kan blir påvirket negativt. Det får da være måte på hva Caroline skal ta ansvar for. Jeg er at det er helt vanlig at modellene oppgir sin høyde og størrelse når man kjøper klær på nett. Er jo klart at hun ønsker at de som skal kjøpe klærne hun reklamerer for, skal få best mulig utgangspunkt til riktig størrelse. Det er ikke måte på hva slaks skjulte motiver enkelte av dere tillegger CBE. For dere størrelse kritikere her inne, dere må bare godta at noen bruker størrelse x small, selv om det tydligvis plager enkelte. Hun godtar tydligvis at jakker eller gensere kan være litt kortere på ermene, fordi klærne skal sitte litt etter. Smak og behag og åpenbart hennes preferanse. Endret 24. november 2017 av Levina 2
Gjest Anne B Skrevet 24. november 2017 #44262 Skrevet 24. november 2017 4 minutter siden, Levina skrev: Selvfølgelig er det slik at man kan få et veldig godt inntrykk av hvilken størrelse kan selv kan kjøpe, ved at modellen oppgir sin høyde og man ser på bildet. Dette fordi størrelser man variere. Får en flåsete bemerkning på at hun har redigert seg ihjel. De bildene av redigeringen var så lite at jeg knapt hadde sett det, og derfor for meg uforståelig at hun gjorde det. Hva er egentlig problemet at hun oppgir størrelsen sin. Det er jo den størrelsen hun bruker. Hun er slank og trent og liker tydligvis klær som sitter litt etter. Skal ikke mennesker som er veldig slanke eller lave fortelle størrelse de bruker, bare fordi noen kan ta seg nær av det, og de kan blir påvirket negativt. Det får da være måte på hva Caroline skal ta ansvar for. Jeg er at det er helt vanlig at modellene oppgir sin høyde og størrelse når man kjøper klær på nett. Er jo klart at hun ønsker at de som skal kjøpe klærne hun reklamerer for, skal få best mulig utgangspunkt til riktig størrelse. Det er ikke måte på hva slaks skjulte motiver enkelte av dere tillegger CBE. For dere størrelse kritikere her inne, dere må bare godta at noen bruker størrelse x small, selv om det tydligvis plager enkelte. Hun godtar tydligvis at jakker eller gensere kan være litt kortere på ermene, fordi klærne skal sitte litt etter. Smak og behag og åpenbart hennes preferanse. Størrelsen til CBE varierer ikke. Den er alltid XS og nei, det plager meg ikke. Det er hun som er opptatt av størrelser, ikke oss.
mikrobe Skrevet 24. november 2017 #44263 Skrevet 24. november 2017 18 minutter siden, penny_ skrev: Men KT-trøyene er jo kort i armene på henne. http://www.carolinebergeriksen.no/2017/09/12/snart-ullsesong-og-peiskos/http://www.carolinebergeriksen.no/2016/09/25/nyheter-fra-kari-traa/ På andre: https://www.getinspired.no/klaer/ullklaer/kari-rose-h-z-mauve Hun har jo ikke akkurat gorilla-armer heller Da blander jeg nok to leverandører/episoder. I stand corrected. Og jeg har aldri insinuert at hun er gorilla. 2
penny_ Skrevet 24. november 2017 #44264 Skrevet 24. november 2017 2 minutter siden, Anne B skrev: Jeg handler på nett og veier ikke 80 kilo. Bukser for eksempel, finnes i utallige fasonger og fordi CBE oppgir str XS sier det meg ingenting. Det er buksens modell som har noe å si her. I tillegg kan vi ikke vite om hun bruker XS eller om hun er redigert tynnere. Trange jeans er vanskelig, for den skal jo passe nesten på millimteren både rundt livet, rumpa, lårene og leggene. Det handler jeg aldri på nett. Om du vet hvor stor/liten du er i forhold til henne (basert på like klær dere har), så hjelper det, men nå er du vel en av kritikerne, så du boikotter kanskje alt hun reklamerer for? LK er ikke så flink til å redigere at han klarer å redigere klærne trangere eller videre uten at mønstret på klærne og i bakgrunnen blir helt skjevt og uklart. Vi har jo sett det tidligere arbeidet hans og hvordan han redigerer huden i ansiktet. 1
Levina Skrevet 24. november 2017 #44265 Skrevet 24. november 2017 1 minutt siden, Anne B skrev: Størrelsen til CBE varierer ikke. Den er alltid XS og nei, det plager meg ikke. Det er hun som er opptatt av størrelser, ikke oss. Det var ikke hennes størrelse jeg mente, men generelt. Størrelser kan variere. Det er leserne hennes som er opptatt av størrelse og etterspør dette. Hun svarer. 1
mikrobe Skrevet 24. november 2017 #44266 Skrevet 24. november 2017 3 minutter siden, Levina skrev: Det er leserne hennes som er opptatt av størrelse og etterspør dette. Det vet man jo ikke. 14
Gjest Asti Skrevet 24. november 2017 #44267 Skrevet 24. november 2017 2 minutter siden, Levina skrev: Det var ikke hennes størrelse jeg mente, men generelt. Størrelser kan variere. Det er leserne hennes som er opptatt av størrelse og etterspør dette. Hun svarer. Ja, bare skyld på leserne du... CBE har altså ikke noe ansvar?
Keaton Skrevet 24. november 2017 #44268 Skrevet 24. november 2017 1 minutt siden, Levina skrev: Det var ikke hennes størrelse jeg mente, men generelt. Størrelser kan variere. Det er leserne hennes som er opptatt av størrelse og etterspør dette. Hun svarer. Artig at de spør, etter 7-8 års blogging, størrelsen er jo alltid XS, selv da hun gikk gravid. 29
Levina Skrevet 24. november 2017 #44269 Skrevet 24. november 2017 1 minutt siden, Asti skrev: Ja, bare skyld på leserne du... CBE har altså ikke noe ansvar? Nei, Caroline har ikke noe ansvar for at folk ikke tåler at hun oppgir sin størrelse som da er 34/x-small. Er det bare de som er medium og større som kan får oppgi sin størrelse. Jeg forstår ikke at folk kan blir provosert av dette. Man ser en kropp som er sunn og frisk. 5
Gjest Asti Skrevet 24. november 2017 #44270 Skrevet 24. november 2017 (endret) 9 minutter siden, Levina skrev: Nei, Caroline har ikke noe ansvar for at folk ikke tåler at hun oppgir sin størrelse som da er 34/x-small. Er det bare de som er medium og større som kan får oppgi sin størrelse. Jeg forstår ikke at folk kan blir provosert av dette. Man ser en kropp som er sunn og frisk. Ansvar i forhold til å la være å oppgi størrelse, jfr. punkt 7 i http://sunnfornuft.unitedbloggers.no.(retningslinjer utarbeidet av Kvinneguiden.no, United Influencers og psykiater Finn Skårderud i Villa Sult i samarbeid med Bonnier Media og Aller Media). Jeg tror ikke at f.eks. Finn Skårderud ikke tåler at CBE oppgir størrelsen sin, eller at han blir provosert av det. Det handler om helt andre ting... Endret 24. november 2017 av Asti Feil lenke
millemåne1 Skrevet 24. november 2017 #44271 Skrevet 24. november 2017 11 minutter siden, Kollontaj skrev: Artig at de spør, etter 7-8 års blogging, størrelsen er jo alltid XS, selv da hun gikk gravid. Haha! Ikke sant! Har ikke folk fått det med seg enda?? 14
penny_ Skrevet 24. november 2017 #44272 Skrevet 24. november 2017 2 minutter siden, Asti skrev: Ansvar i forhold til å la være å oppgi størrelse, jfr. punkt 7 i http://kampanje.com/medier/2016/07/toppblogger-ut-mot-sunn-fornuft-plakaten/ . Jeg tror ikke at f.eks. Finn Skårderud ikke tåler at CBE oppgir størrelsen sin, eller at han blir provosert av det. Det handler om helt andre ting... Men hva er argumentasjonen for at man bør følge punkt nr 7? Får man dårligere selvtillit av å få vite at noen bruker XS enn av å se bilder av vedkommende eller av å se en tynn person på gata? 1
Miranda16 Skrevet 24. november 2017 #44273 Skrevet 24. november 2017 Skal jeg være ærlig så tror jeg at fotballparet planter disse spørsmålene om str selv. 44
Levina Skrevet 24. november 2017 #44274 Skrevet 24. november 2017 Akkurat nå, Asti skrev: Ansvar i forhold til å la være å oppgi størrelse, jfr. punkt 7 i http://kampanje.com/medier/2016/07/toppblogger-ut-mot-sunn-fornuft-plakaten/ . Jeg tror ikke at f.eks. Finn Skårderud ikke tåler at CBE oppgir størrelsen sin, eller at han blir provosert av det. Det handler om helt andre ting... Caroline har tydligvis et annet syn på dette og ønsker å hjelpe sine lesere med de spørsmål som er relatert til kjøp av klær. Man kan ikke gjøre alle til lags....at enkelte spekulerer i andre motiv enn det Caroline tydligvis fronter, kan da ikke hun ta ansvar for.
Gjest Asti Skrevet 24. november 2017 #44275 Skrevet 24. november 2017 (endret) 19 minutter siden, penny_ skrev: Men hva er argumentasjonen for at man bør følge punkt nr 7? Får man dårligere selvtillit av å få vite at noen bruker XS enn av å se bilder av vedkommende eller av å se en tynn person på gata? Hva tror du er grunnen til at "Kvinneguiden.no, United Influencers og psykiater Finn Skårderud i Villa Sult i samarbeid med Bonnier Media og Aller Media" utarbeidet disse retningslinjene, og bl.a. dette punktet? Jeg trodde det sa seg selv. Her er en som skriver litt om hva som er problemet med å skrive størrelse (lenke til blogg): https://bloggomtoppbloggere.com/2017/10/16/hvilken-storrelse-bruker-du/ Endret 24. november 2017 av Asti
Gjest eksiltronder Skrevet 24. november 2017 #44276 Skrevet 24. november 2017 35 minutter siden, Levina skrev: Selvfølgelig er det slik at man kan få et veldig godt inntrykk av hvilken størrelse kan selv kan kjøpe, ved at modellen oppgir sin høyde og man ser på bildet. Dette fordi størrelser man variere. Får en flåsete bemerkning på at hun har redigert seg ihjel. De bildene av redigeringen var så lite at jeg knapt hadde sett det, og derfor for meg uforståelig at hun gjorde det. Kan jeg anbefale Specsavers?
Pearl2.0 Skrevet 24. november 2017 #44277 Skrevet 24. november 2017 Noe annet som spiller inn ang å oppgi klesstørrelse: hun har brukt samme størrelse fra 2009 til nå, men hun ser jo helt annerledes ut nå enn før! Bare sammenlikne et bilde av henne i 2010 og nå. Ser ut som to forskjellige damer, hun ser mye bedre ut nå! 15
Levina Skrevet 24. november 2017 #44278 Skrevet 24. november 2017 1 minutt siden, eksiltronder skrev: Kan jeg anbefale Specsavers? Takk for tipset, men synet mitt er helt fint!
penny_ Skrevet 24. november 2017 #44279 Skrevet 24. november 2017 (endret) 6 minutter siden, Asti skrev: Hva tror du er grunnen til at "Kvinneguiden.no, United Influencers og psykiater Finn Skårderud i Villa Sult i samarbeid med Bonnier Media og Aller Media" utarbeidet disse retningslinjene, og bl.a. dette punktet? Jeg trodde det sa seg selv. Her er en som skriver litt om hva som er problemet med å skrive størrelse (lenke til blogg): https://bloggomtoppbloggere.com/2017/10/16/hvilken-storrelse-bruker-du/ Spiseforstyrrede vil vel alltid prøve å komme inn i den minste størrelsen som er å oppdrive i damestørrelse uansett. "Hun der var fin og tynn, hun bruker sikkert XS! Da må jeg også komme meg inn i den for å bli like fin" Endret 24. november 2017 av penny_ 4
Gjest Asti Skrevet 24. november 2017 #44280 Skrevet 24. november 2017 På 6.10.2017 den 22.25, Runnershigh skrev: Ja, dette har betydning for folk. Spesielt for folk med spiseforstyrrelse. Jeg har vært der selv for mange år siden. Tragisk nok var frua ett av mine store forbilder når det kom til kropp. Jeg husker jeg googlet opp og ned for å finne vekten hennes. Hun skrev tydelig i kommentarfeltet at hun brukte str 24!!! i bukser (finnes det fortsatt?) og hadde et midjemål på 57cm. (har screenshot på dette). Selv kjøpte jeg meg en bukse i str 24, som jeg hadde som mål å passe i. Jeg startet på lavkarbo, og fulgte alle hennes anbefalinger. Heldigvis klarte jeg aldri å komme inn i buksa før jeg fikk profesjonell hjelp. Poenget mitt er ikke å klandre frua for spiseforstyrrelse jeg hadde. Den kom selvfølgelig av helt andre grunner. Men jeg skjønner virkelig ikke at hun ønsker å være en plattform hvor spisefortyrra personer kan dyrke sin forstyrrelse? Poenget mitt er at det er totalt unødvendig av CBE å forteller leserene om størrelse, midjemål, vektøkning i svangerskapet osv. Hva et dette godt for? Jeg har mange argumenter til hvorfor hun ikke skal gjøre det, men finner ikke ett eneste godt argument til hvorfor hun skal forteller om det...Holder det ikke å skrive at klærne er små/ store i størrelsen? Siden mange ikke forstår hva som er galt med at CBE skriver størrelsen sin, så velger jeg å sitere deg. Takk for at du delte erfaringen din.
Fremhevede innlegg