Kleenex Skrevet 24. november 2017 #44221 Skrevet 24. november 2017 Frua har vinglass på bilde i innlegget med reklame for kjolen hun har på seg. Er dette lov? 5
Gjest Sirkustjukk Skrevet 24. november 2017 #44222 Skrevet 24. november 2017 13 minutter siden, Kleenex skrev: Frua har vinglass på bilde i innlegget med reklame for kjolen hun har på seg. Er dette lov? Fire bilder i innlegget som viser (sannsynlig) alkoholholdig drikke; ikke så lurt😉 Forrige gang for de som ikke har satt seg inn i regelverket: https://www.vg.no/rampelys/i/bV7Gq/caroline-berg-eriksen-brot-alkoholreklameloven-igjen
Gjest Sobril Skrevet 24. november 2017 #44223 Skrevet 24. november 2017 24 minutter siden, Sirkustjukk skrev: Fire bilder i innlegget som viser (sannsynlig) alkoholholdig drikke; ikke så lurt😉 Forrige gang for de som ikke har satt seg inn i regelverket: https://www.vg.no/rampelys/i/bV7Gq/caroline-berg-eriksen-brot-alkoholreklameloven-igjen "Guslund i Helsedirektoratet forteller at dersom Eriksen bryter alkoholreklameforbudet igjen innen ett år vil Helsedirektoratet vurdere tvangsmulkt. De ser strengere på saken når det er under ett år mellom sakene." Så får vi nå se da...
Emilie112 Skrevet 24. november 2017 #44224 Skrevet 24. november 2017 1 time siden, penny_ skrev: Det er veldig nyttig. Om det er moralsk riktig er noe annet. Hvis jeg har like bukser som CBE og jeg vet hvilken størrelse hun har i dem, så vil det også være nyttig å vite hvilken størrelse hun har i andre bukser om jeg har tenkt til å kjøpe dem over nett. Om hun bruker XS og jeg S i samme bukse, så vet jeg at jeg bør bestille S om hun har XS i en annen bukse. Kanskje jeg også må ta M alt ettersom hvor trang XS er på henne. Om et plagg er lite eller stort i størrelsen er veldig subjektivt da jeg ikke aner hva det sammenlignes med. Noen liker at alt er trangt, mens andre liker det litt baggy. Hvis jeg vil at en baggy genser skal være trang, så vil jeg jo tro at den er veldig, veldig stor i min vanlige størrelse selv om det er slik den skal være. Helt håpløst altså. Det hadde vært like informativt om hun kun hadde svart: normal str så du kan bestille str du pleier å bruke. Somm hun faktisk avslutter kommentaren på. Da kunne du forholdt seg til nettopp det og det er jo essensen for folk flest, ikke akkurat hvilken str nettopp ff bruker. 14
Ultiva Skrevet 24. november 2017 Forfatter #44225 Skrevet 24. november 2017 1 time siden, Kleenex skrev: Frua har vinglass på bilde i innlegget med reklame for kjolen hun har på seg. Er dette lov? https://imgur.com/a/ZNgMW Her er bildene du referer til, hentet fra carolinebergeriksen.no. Eksponeringen av alkohol er svært fremtredende på flere bilder, og innlegget er merket som reklame. Dette er nok en gang et klart brudd på alkoholreklameloven, kun noen måneder etter at de ble refset av helsedirektoratet for tredje gang: https://www.nrk.no/ostfold/_fotballfrue_-brot-loven-om-alkoholreklame-1.13582789 Sitat "Reklame for alkoholholdig drikk er forbudt. Forbudet gjelder også reklame for andre varer med samme merke eller kjennetegn som alkoholholdig drikk. Slike varer må heller ikke inngå i reklame for andre varer eller tjenester.» 20
Gjest formula Skrevet 24. november 2017 #44226 Skrevet 24. november 2017 Skjønner ikke at hun kan mene at joggebuksen er for stor, den sitter jo som støpt. Skulle hun hatt den trangere kunne hun jo like gjerne gått for tights.
penny_ Skrevet 24. november 2017 #44227 Skrevet 24. november 2017 1 time siden, Emilie112 skrev: Det hadde vært like informativt om hun kun hadde svart: normal str så du kan bestille str du pleier å bruke. Somm hun faktisk avslutter kommentaren på. Da kunne du forholdt seg til nettopp det og det er jo essensen for folk flest, ikke akkurat hvilken str nettopp ff bruker. Sånn er det ikke for meg, og åpenbart gjelder det mange andre også. Det er vel en grunn til at nettbutikkene skriver hvilken størrelse modellene bruker og hvor høye de er. Jeg bruker alt fra XS til M i overdeler fra vanlige/kjente merker og butikker, så det er ikke noe som heter normal størrelse for meg. Jeg tror ikke jeg har noen like klær som CBE som jeg har sett, så størrelse hjelper ikke i dette tilfellet, men det finnes jo de som kjøper det hun viser frem.
swiftyness Skrevet 24. november 2017 #44228 Skrevet 24. november 2017 47 minutter siden, Ultiva skrev: https://imgur.com/a/ZNgMW Her er bildene du referer til, hentet fra carolinebergeriksen.no. Eksponeringen av alkohol er svært fremtredende på flere bilder, og innlegget er merket som reklame. Dette er nok en gang et klart brudd på alkoholreklameloven, kun noen måneder etter at de ble refset av helsedirektoratet for tredje gang: https://www.nrk.no/ostfold/_fotballfrue_-brot-loven-om-alkoholreklame-1.13582789 Gjelder dette også selv om alkoholen ikke er på samme bildene som det hun reklamerer for? 1
Krokanis Skrevet 24. november 2017 #44229 Skrevet 24. november 2017 Som motvekt til den bursdagsfesten CBE og co steller i stand tro? http://www.tv2.no/underholdning/9477509/ 7
Gjest Anna Nas Skrevet 24. november 2017 #44230 Skrevet 24. november 2017 (endret) 48 minutter siden, swiftyness skrev: Gjelder dette også selv om alkoholen ikke er på samme bildene som det hun reklamerer for? Mye tyder på at alkoholforskriften gjelder all tekst og bilder i innlegget. I FOs veiledning står det at det som legges ut sammen med annonselenker også er reklame, og derfor må følgerne gjøres oppmerksom på ("skjønne") at hele innlegget er reklame. Endret 24. november 2017 av Anna Nas
Cavatina Skrevet 24. november 2017 #44231 Skrevet 24. november 2017 (endret) 55 minutter siden, penny_ skrev: Sånn er det ikke for meg, og åpenbart gjelder det mange andre også. Det er vel en grunn til at nettbutikkene skriver hvilken størrelse modellene bruker og hvor høye de er. Jeg bruker alt fra XS til M i overdeler fra vanlige/kjente merker og butikker, så det er ikke noe som heter normal størrelse for meg. Jeg tror ikke jeg har noen like klær som CBE som jeg har sett, så størrelse hjelper ikke i dette tilfellet, men det finnes jo de som kjøper det hun viser frem. Hvis klesstørrelsen til en hvilken som helst blogger, eller høyden til en modell på en nettside skal fortelle hvilken størrelse man selv skal kjøpe, trenger i alle fall jeg at også vitale mål oppgis så jeg kan sammenligne. At noen bruker str "slik og sånn" og er ca. "så lang" på sokkelesten er verdiløs informasjon, når det er så tydelig at folk flest er forskjellig bygget og at klesmerker er inkonsekvente på størrelsene. Like forbanna oppgir cbe minste størrelse konsekvent, samme hvor plagget kommer fra. Det henger ikke helt på greip når cbe til tider ser ut til å ha fått på seg noe altfor trangt, men likevel insisterer på å ha samme størrelse som da hun slet med et "forstyrret kostholdsmønster der hun aldri gikk ned i vekt". Endret 24. november 2017 av Cavatina 18
Gjest formula Skrevet 24. november 2017 #44232 Skrevet 24. november 2017 47 minutter siden, Cavatina skrev: Det henger ikke helt på greip når cbe til tider ser ut til å ha fått på seg noe altfor trangt, men likevel insisterer på å ha samme størrelse som da hun slet med et "forstyrret kostholdsmønster der hun aldri gikk ned i vekt". Det henger absolutt ikke på greip. Og det er jo grundig dokumentert med bilder at hun hadde en annen figur for noen år tilbake enn hun har nå.
Gjest Topptur Skrevet 24. november 2017 #44233 Skrevet 24. november 2017 Men hvorfor spør når svaret alltid er xs eller 34/36? Noen må være treigere enn andre.
Stjernekikkeren Skrevet 24. november 2017 #44234 Skrevet 24. november 2017 6 timer siden, Amafalathiel skrev: det er lunsjen som koster det. Frokosten er inkludert. Aha, takk (uansett megadyrt)
Gjest yeans Skrevet 24. november 2017 #44235 Skrevet 24. november 2017 Er jeg den eneste som tenker at bildet der hun har grønn kjole er photoshoppa? Tapeten forandrer plutselig avstand i mønsteret og leggen hennes er tykkere enn halsen.
Coralie Skrevet 24. november 2017 #44236 Skrevet 24. november 2017 6 minutter siden, yeans skrev: Er jeg den eneste som tenker at bildet der hun har grønn kjole er photoshoppa? Tapeten forandrer plutselig avstand i mønsteret og leggen hennes er tykkere enn halsen. Ser slik ut. Halsen har jo et hakk inn på venstre side. 2
penny_ Skrevet 24. november 2017 #44237 Skrevet 24. november 2017 5 minutter siden, yeans skrev: Er jeg den eneste som tenker at bildet der hun har grønn kjole er photoshoppa? Tapeten forandrer plutselig avstand i mønsteret og leggen hennes er tykkere enn halsen. Ehm.. mine legger er også tykkere enn halsen min 2
Gjest yeans Skrevet 24. november 2017 #44238 Skrevet 24. november 2017 Akkurat nå, penny_ skrev: Ehm.. mine legger er også tykkere enn halsen min Ok. Men det bildet er garantert photoshoppa. Måler du avstand på tapetmønster så ser du at det ikke stemmer overens med virkeligheten. Spesielt ikke når det danner en z.
Rubella Skrevet 24. november 2017 #44239 Skrevet 24. november 2017 52 minutter siden, yeans skrev: Er jeg den eneste som tenker at bildet der hun har grønn kjole er photoshoppa? Tapeten forandrer plutselig avstand i mønsteret og leggen hennes er tykkere enn halsen. Hmm, ser ingen tegn til photoshop. Er jo et hjørne bak henne, er det ikke det som gjør at tapeten ser litt rar ut? 1
pøbelsara Skrevet 24. november 2017 #44240 Skrevet 24. november 2017 4 timer siden, penny_ skrev: Sånn er det ikke for meg, og åpenbart gjelder det mange andre også. Det er vel en grunn til at nettbutikkene skriver hvilken størrelse modellene bruker og hvor høye de er. Jeg bruker alt fra XS til M i overdeler fra vanlige/kjente merker og butikker, så det er ikke noe som heter normal størrelse for meg. Jeg tror ikke jeg har noen like klær som CBE som jeg har sett, så størrelse hjelper ikke i dette tilfellet, men det finnes jo de som kjøper det hun viser frem. Men fruen bruker jo alltid str 34 og xs uansett hvilke plagg hu har på seg - så da skjønner jeg ikke den logikken. 13
Fremhevede innlegg