Cavatina Skrevet 24. november 2017 #44241 Skrevet 24. november 2017 16 minutter siden, pøbelsara skrev: Men fruen bruker jo alltid str 34 og xs uansett hvilke plagg hu har på seg - så da skjønner jeg ikke den logikken. Tipper den ekte cbe i virkeligheten er helt som oss andre, med varierende størrelsesmerking i klesskapet, og at størrelsen som konsekvent oppgis på bloggen er en del av det uforandrede narrativet i den statiske, ufornyede glansede reklamekanalen cbe.no. 25
Rubella Skrevet 24. november 2017 #44242 Skrevet 24. november 2017 (endret) Jeg forstår I hvert fall ikke hvordan det er mulig å bruke kun én størrelse. De varierer jo helt enormt! Har bukser og shorts fra 34 til 38 i skapet. Topper blir noen ganger altfor svære og noen ganger pøkseskinn i str. 36/S. Spesielt HM synes jeg er ekstreme på inkonsekvente størrelser blant de ulike konseptene deres. Endret 24. november 2017 av Rubella 11
Keaton Skrevet 24. november 2017 #44243 Skrevet 24. november 2017 (endret) Bilder av frua kan ikke lenger sjekkes mht PS, andre bilder ligger fortsatt ute som før. Øverst er av den grønne kjolen som omtalt over her, det andre bildet er av menyen. https://imgur.com/a/DKwRB Kilde: carolinebergeriksen.no Endret 24. november 2017 av Kollontaj 9
Guffen Skrevet 24. november 2017 #44244 Skrevet 24. november 2017 Hjørnet der de to veggene møtes er bak henne, om man ser på gulvlistene. Men ser man på tapetet ser det ut som hjørnet er rett bak peisen.... Enten er det noe optiske illusjoner ute å går, eller så er det litt julesnusk. 3
Ultiva Skrevet 24. november 2017 Forfatter #44245 Skrevet 24. november 2017 På 22.11.2017 den 13.52, Amafalathiel skrev: Pernille 4 timer siden Svar Mange fine tips. Men jeg er skuffet over eksponeringen av barna. Caroline Berg Eriksen 53 minutter siden Svar Ettersom dette er bilder som allerede ligger på bloggen, ser jeg ikke helt hva som er galt med det. 35
Gjest formula Skrevet 24. november 2017 #44246 Skrevet 24. november 2017 (endret) 14 minutter siden, Guffen skrev: Hjørnet der de to veggene møtes er bak henne, om man ser på gulvlistene. Men ser man på tapetet ser det ut som hjørnet er rett bak peisen.... Enten er det noe optiske illusjoner ute å går, eller så er det litt julesnusk. Enig i at det ser rart ut. Etter hvordan gulvlistene møtes, skulle hjørnet være bak henne og være synlig over hodet hennes. I stedet ser hjørnet ut til å ha havnet foran henne? Merkelig. Synes igrunnen hele bildet er rart. Som om hun er limt inn. Endret 24. november 2017 av formula
Viking-girl Skrevet 24. november 2017 #44247 Skrevet 24. november 2017 (endret) Bildene hun tok av seg selv på instastory ligner ikke på hennes figur kontra bloggen i det hele tatt. Hverken foran eller bak. Om noen kan forklare hvordan jeg lager imgur eller noe lignende så kan dere få se. Endret 24. november 2017 av Viking-girl 5
Gjest nicecar Skrevet 24. november 2017 #44248 Skrevet 24. november 2017 (endret) 6 timer siden, Cavatina skrev: Hvis klesstørrelsen til en hvilken som helst blogger, eller høyden til en modell på en nettside skal fortelle hvilken størrelse man selv skal kjøpe, trenger i alle fall jeg at også vitale mål oppgis så jeg kan sammenligne. At noen bruker str "slik og sånn" og er ca. "så lang" på sokkelesten er verdiløs informasjon, når det er så tydelig at folk flest er forskjellig bygget og at klesmerker er inkonsekvente på størrelsene. Like forbanna oppgir cbe minste størrelse konsekvent, samme hvor plagget kommer fra. Det henger ikke helt på greip når cbe til tider ser ut til å ha fått på seg noe altfor trangt, men likevel insisterer på å ha samme størrelse som da hun slet med et "forstyrret kostholdsmønster der hun aldri gikk ned i vekt". Dette er nok årsaken til at hun skriver som hun skriver; Leser: "Awwww, vakre Caroline, kan du ikke fortelle hvilken størrelse du bruker i den kjolen" (Nå setter jeg det litt på spissen her ) Caroline svarer: "Jeg bruker størrelse 34 " når hun egentlig prøver å fortelle: Jeg er fortsatt veldig fin og slank og bruker 'modellstørrelse' - ergo, fortsatt perfekt folkens!!!! Endret 24. november 2017 av nicecar
Cissacissa Skrevet 24. november 2017 #44249 Skrevet 24. november 2017 Jeg synes hun ser litt sånn...drag-aktig ut. Spesielt når hun kler seg opp i glitter, paljetter og fløyel. Jeg vet ikke hva det er, muligens sminken. De kraftige øyenbrynene, de overdimensjonerte vippene, det tykke laget med foundation, contouringen som går litt skeis, at hun både har sterk farge på lepper OG øyne (og forsåvidt alt), at alt er litt over-the-top...?? Can't help it 46
Gjest Anne B Skrevet 24. november 2017 #44250 Skrevet 24. november 2017 42 minutter siden, nicecar skrev: Dette er nok årsaken til at hun skriver som hun skriver; Leser: "Awwww, vakre Caroline, kan du ikke fortelle hvilken størrelse du bruker i den kjolen" (Nå setter jeg det litt på spissen her ) Caroline svarer: "Jeg bruker størrelse 34 " når hun egentlig prøver å fortelle: Jeg er fortsatt veldig fin og slank og bruker 'modellstørrelse' - ergo, fortsatt perfekt folkens!!!! Det er ikke sånn at hvis man ser et bilde av en person som opplyser om størrelse så kan det være en rettledning til hvilken størrelse man selv kan bruke. Man har forskjellig kroppsfasong og med tanke på at hun til tider er redigert i hjel så kan man ikke vite hvordan hun egentlig ser ut.
millemåne1 Skrevet 24. november 2017 #44251 Skrevet 24. november 2017 34 minutter siden, Cissacissa skrev: Jeg synes hun ser litt sånn...drag-aktig ut. Spesielt når hun kler seg opp i glitter, paljetter og fløyel. Jeg vet ikke hva det er, muligens sminken. De kraftige øyenbrynene, de overdimensjonerte vippene, det tykke laget med foundation, contouringen som går litt skeis, at hun både har sterk farge på lepper OG øyne (og forsåvidt alt), at alt er litt over-the-top...?? Can't help it Helt enig. 7
Keaton Skrevet 24. november 2017 #44252 Skrevet 24. november 2017 https://imgur.com/a/VdakE CBE.no og Caroline Berg Eriksen. 16
penny_ Skrevet 24. november 2017 #44253 Skrevet 24. november 2017 32 minutter siden, Anne B skrev: Det er ikke sånn at hvis man ser et bilde av en person som opplyser om størrelse så kan det være en rettledning til hvilken størrelse man selv kan bruke. Man har forskjellig kroppsfasong og med tanke på at hun til tider er redigert i hjel så kan man ikke vite hvordan hun egentlig ser ut. Jo, det er det. Hvis man ikke klarer å bruke det til noe, så handler man lite på nett eller så har man så annerledes kropp fra modellene at det blir vill gjetting. Jeg skjønner jo at en på 80 kg vil slite med det fordi det er ganske mange størrelser i mellom. Jeg bruker det stadig vekk fordi jeg vet at en standard Zalando-modell er litt tynnere og litt høyere enn meg. Hvis en genser i XS er akkurat passe til en tynn Zalando-modell, så bestiller jeg S. Funker hver gang. Er den stor på modellen, så bestiller jeg samme størrelse. 4
Gjest formula Skrevet 24. november 2017 #44254 Skrevet 24. november 2017 Synes ikke det treningsrommet ser noe trivelig ut i det heletatt, dystert og med gitter foran de små vinduene og kaldt lys. Men nå er jo dette er et hus som har overlevd andre verdenskrig og fører med seg trange dører og diverse annet, så det er kanskje ikke så enkelt å få det litt hyggeligere? Synes ikke speil hjalp så veldig heller, selv om det er utrolig viktig å ha så man ser at man gjør ting riktig! Eller var det viktigste i dette innlegget å få vise fram flat mage og trutmunn? Usikker.
SKE87 Skrevet 24. november 2017 #44255 Skrevet 24. november 2017 4 minutter siden, formula skrev: Synes ikke det treningsrommet ser noe trivelig ut i det heletatt, dystert og med gitter foran de små vinduene og kaldt lys. Men nå er jo dette er et hus som har overlevd andre verdenskrig og fører med seg trange dører og diverse annet, så det er kanskje ikke så enkelt å få det litt hyggeligere? Synes ikke speil hjalp så veldig heller, selv om det er utrolig viktig å ha så man ser at man gjør ting riktig! Eller var det viktigste i dette innlegget å få vise fram flat mage og trutmunn? Usikker. Resgerte på antrekk og «pose» selv. Jeg sier det IGJEN, dama er 30 år! 7
mikrobe Skrevet 24. november 2017 #44256 Skrevet 24. november 2017 23 minutter siden, penny_ skrev: Jo, det er det. Hvis man ikke klarer å bruke det til noe, så handler man lite på nett eller så har man så annerledes kropp fra modellene at det blir vill gjetting. Jeg skjønner jo at en på 80 kg vil slite med det fordi det er ganske mange størrelser i mellom. Jeg bruker det stadig vekk fordi jeg vet at en standard Zalando-modell er litt tynnere og litt høyere enn meg. Hvis en genser i XS er akkurat passe til en tynn Zalando-modell, så bestiller jeg S. Funker hver gang. Er den stor på modellen, så bestiller jeg samme størrelse. Jeg skjønner hva du vil frem til. Problemet med CBE.no er at det konsekvent opplyses om XS uansett hvor plaggene er fra. For en stund tilbake var det mye snakk her om noen trøyer fra KT som var korte i ermene i de minste størrelsene, men ikke på CBE (som tidligere hadde sagt at hun har lange ben og armer). Om det kommer hvite løgner innimellom så vil det jo ikke hjelpe noen. 9
LilleSnupp Skrevet 24. november 2017 #44257 Skrevet 24. november 2017 Kjære Caroline Berg Eriksen! Kan du være så snill å slutte med den trutmunnen? Det ser bare dumt ut av en voksen kvinne! 28
penny_ Skrevet 24. november 2017 #44258 Skrevet 24. november 2017 (endret) 15 minutter siden, mikrobe skrev: Jeg skjønner hva du vil frem til. Problemet med CBE.no er at det konsekvent opplyses om XS uansett hvor plaggene er fra. For en stund tilbake var det mye snakk her om noen trøyer fra KT som var korte i ermene i de minste størrelsene, men ikke på CBE (som tidligere hadde sagt at hun har lange ben og armer). Om det kommer hvite løgner innimellom så vil det jo ikke hjelpe noen. Men KT-trøyene er jo kort i armene på henne. http://www.carolinebergeriksen.no/2017/09/12/snart-ullsesong-og-peiskos/http://www.carolinebergeriksen.no/2016/09/25/nyheter-fra-kari-traa/ På andre: https://www.getinspired.no/klaer/ullklaer/kari-rose-h-z-mauve Hun har jo ikke akkurat gorilla-armer heller Endret 24. november 2017 av penny_ 2
Gjest Asti Skrevet 24. november 2017 #44259 Skrevet 24. november 2017 (endret) Vedr. diskusjon om klesstørrelse: Det er en grunn til anbefalingen om å la være å skrive størrelse. Fra http://sunnfornuft.unitedbloggers.no Disse retningslinjene er utarbeidet av Kvinneguiden.no, United Influencers og psykiater Finn Skårderud i Villa Sult i samarbeid med Bonnier Media og Aller Media. Målet å bevisstgjøre digitale opinionsledere på deres rolle og påvirkningskraft når det kommer til kroppsbilde og idealer. ..... 7. Skriv gjerne om klær, men unngå å skrive hvilken klesstørrelse du bruker. Husk at leserne ikke kjenner deg i virkeligheten, og bare gjetter på om deres kropper faktisk er like. Får du spørsmål om størrelsen du bruker i et plagg, svar heller på om du opplever at plagget er lite, stort eller normalt i størrelsen. CBE.no har etter min mening i årevis hatt usunt kroppsfokus: https://imgur.com/a/ACoyR . Tilføyelse: Glemte denne: https://imgur.com/a/s5fSj Viser at klesstørrelsen hun oppga i flere år, måtte være mer villedende enn veiledende. Og vet man hvordan det er i dag? Det eneste vi vet er at bloggeren løy til leserne over flere år, og ingen vet om hun gjør det fremdeles. Endret 24. november 2017 av Asti
Gjest Anne B Skrevet 24. november 2017 #44260 Skrevet 24. november 2017 (endret) 52 minutter siden, penny_ skrev: Jo, det er det. Hvis man ikke klarer å bruke det til noe, så handler man lite på nett eller så har man så annerledes kropp fra modellene at det blir vill gjetting. Jeg skjønner jo at en på 80 kg vil slite med det fordi det er ganske mange størrelser i mellom. Jeg bruker det stadig vekk fordi jeg vet at en standard Zalando-modell er litt tynnere og litt høyere enn meg. Hvis en genser i XS er akkurat passe til en tynn Zalando-modell, så bestiller jeg S. Funker hver gang. Er den stor på modellen, så bestiller jeg samme størrelse. Jeg handler på nett og veier ikke 80 kilo. Bukser for eksempel, finnes i utallige fasonger og fordi CBE oppgir str XS sier det meg ingenting. Det er buksens modell som har noe å si her. I tillegg kan vi ikke vite om hun bruker XS eller om hun er redigert tynnere. Endret 24. november 2017 av Anne B
Fremhevede innlegg