Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest TulleteKatt
Skrevet
19 minutter siden, Topptur skrev:

Hvor ser du at hun ikke har gjort dette 'selv' (dvs med hjelp av mor, far, svigermor, svigerfar, svoger og to stk foreldre)?

Snapchat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, TulleteKatt skrev:

Snapchat.

Jeg følger henne på snap, og har ikke sett noe annet enn et lite glimt fra noe som ser ut som et helt vanlig selskap. Har ikke sett spons eller reklame av noe slag.

Gjest TulleteKatt
Skrevet

For to-tre dager siden ble det snappet på kveldstid at hun og mot bakte kake, så påfølgende dag at andre familiemedlemmer hjalp til med kjevling av fondant etc.

Gjest pelikanen
Skrevet
55 minutter siden, formula skrev:

Ja hvor ser du dette? Kan ikke se at hun har delt noe om denne 4 årsdagen enda.

Gikk inn på bloggen. Hun i rød kjole.  Små barnemøbler..ballonger...rosa løper på utsiden. Mulig jeg har kom til en tidligere bursdag. Trykte på en link her inne...tror jeg

Skrevet
17 timer siden, LizbethOsnes skrev:

Jeg kan kun snakke for meg selv, men jeg vet at det ville ha vært direkte livsfarlig for meg å få beskjed om at feks. Fotballfrue (som er en del større og ikke minst høyere enn det jeg var da jeg var syk) brukte XS i et plagg, og jeg selv ikke fikk det på meg dersom jeg hadde kjøpt det samme. Jeg overdriver ikke her; det ville faktisk ha vært veldig, veldig, veldig farlig. Jeg sier ikke at det er hennes feil at jeg var syk, eller at det hadde vært hennes feil dersom jeg ble langt verre av en slik opplevelse (noe jeg definitivt hadde blitt), men det koster så EKSTREMT lite å bare å la være. Det er det som er så forbanna frustrerende for min del når det kommer til denne debatten. 

For henne tror jeg faktisk at det koster mye å la være. Jeg tror hun er veldig avhengig av den anerkjennelsen og det er nok drivkraften. Hun har et ekstremt perfeksjonist fokus og det er veldig viktig for henne å bruke XS og 34. 

Skrevet

Synes det er merkelig at samtidig som lesertallene på bloggen går ned, så øker antallet følgere og likere på facebooksiden hennes? Der sank også tallene jevnt og trutt til for noen få dager siden, nå har de økt med kanskje ca 30, synes det er rart. Hvem er disse? Og er det reelle lesere/følgere, eller er de kjøpt?

Skrevet (endret)
43 minutter siden, Atheena skrev:

For henne tror jeg faktisk at det koster mye å la være. Jeg tror hun er veldig avhengig av den anerkjennelsen og det er nok drivkraften. Hun har et ekstremt perfeksjonist fokus og det er veldig viktig for henne å bruke XS og 34. 

Anerkjennelse er CBEs drivkraft nr 1. Hun MÅ dokumentere hver eneste treningsøkt, hun MÅ legge ut bilder av seg selv poserende i undertøy og gapesmil underveis i svangerskapene og i hun MÅ poste bilde av seg selv i stringtruse og push up-bh 4 dager etter fødsler. Hun MÅ holde overdådige barnebursdager og hun MÅ snappe seg selv 4-5 ganger daglig mens hun blafrer med de falske øyenvippene inn i kamera og beundrer seg selv. Dette er hennes aller største motivasjon og drivkraft; å få høre fra vilt fremmede at hun er pen, flink og slank. Det virker som et forferdelig slitsomt liv; å hele tiden søke bekreftelse fra vilt fremmede. Ikke rart hun er superstressa.

Dette hadde imidlertid vært helt greit, dersom veteranbloggeren ikke formidlet den narsisisstiske galskapen på bedriftens offentlige SoMe-kanaler. CBE er en influencer som dessverre også påvirker andre til å hylle ekstremmaterialisme og å strebe etter klesstørrelse xs selv som høygravid. 

I tillegg har bedriften blitt refset i mediene en rekke ganger, blant annet for tre lovbrudd på alkoholreklameloven og refs fra Statens Legemiddelverk for uansvarlig reklame (Natural Cycles som CBE påsto var 99% sikkert). Dette er altså bedriften og arven etter CBE og LKE. Jeg hadde vært så skamfull at jeg ikke hadde turt å gå ut av huset.

Endret av Ultiva
  • Liker 31
Skrevet
Akkurat nå, Stjernekikkeren skrev:

Utdrag fra blogginnlegget: 

"Det handler ikke om å lage den flotteste og største bursdagen, ungene hadde kost seg med langpannekake og flasketuten peker på og det blir helt sikkert slike bursdager i løpet av årene som kommer også. Alt Nelia bryr seg om er at vennene hennes kommer på dagen hennes, det er det som betyr noe for henne og det er det som betyr noe for oss. Jeg synes det er synd at enkelte tror at jeg kun bryr meg om å lage det størst mulig – da kjenner dere ikke meg"

Jo, faktisk er det akkurat slik vi kjenner deg, akkurat som du har valgt å fremstille deg selv!

det er det mest fascinerende med hele frua - hvordan hun bevisst og kalkulert fremstiller seg selv på en bestemt måte, og når hun får kritikk får det innvender hun at vi ikke kjenner henne. Det er jo helt absurd! Og det er et fenomen som gjentar seg hver gang det er noe hun får kritikk for.

• Liker 31
Skrevet
Akkurat nå, Amafalathiel skrev:

det er det mest fascinerende med hele frua - hvordan hun bevisst og kalkulert fremstiller seg selv på en bestemt måte, og når hun får kritikk får det innvender hun at vi ikke kjenner henne. Det er jo helt absurd! Og det er et fenomen som gjentar seg hver gang det er noe hun får kritikk for.

Utrolig at hun tror hun kommer unna med den, ganske tett å påstå at folk ikke kjenner henne når de snakker utfra det de finner på bloggen hennes.. Så da innrømmer hun at alt det andre er løgn da, eller? Hva skal en si?

• Liker 17
Skrevet (endret)
44 minutter siden, Atheena skrev:

det tror jeg du har helt rett i, og det er vanskelig å si så mye mer om det, uten å begynne å spekulere i en diagnose.

Men i forlengelsen av det som er diskutert rett over her om hennes påstander om at vi "ikke kjenner henne", så er det jo sånne mønster som dette som gjør at vi kjenner henne langt bedre enn hun tror, og kanskje bedre enn hun kjenner seg selv mistenker jeg og.

For å ta et eksempel: Hun ynder jo å fremstille seg selv som en søt og sympatisk person. Men vi bygger jo på mye mer enn selve teksten når vi danner oss en oppfatning. Vi bygger på bildene hun poster, svarene hun gir i kommentarfeltet, det at hun ikke forplikter seg til Sunn Fornuftplakaten osv osv - og inntrykket mange av oss sitter igjen med da, er jo at hun er en ganske usympatisk og lite empatisk person, og at hun kanskje har noen issues som Atheena er inne på her.

Endret av Amafalathiel
  • Liker 23
Skrevet
6 timer siden, Viking-girl skrev:

De to siste årene i Odd hadde han ikke mye spilletid. Han var ofte ute med småskader og satt mye på benken. Dette er også grunnen til at han nå spiller/trener med Tune 2 dager i uka. Det var ingen overgangsklubber. Han har ingen landskamper å vise til (bortsett fra på U21 når han var ung og "god", heller ingen scoringer her. Han har scoret 2 mål på 13 kamper i Tune, 6.divisjon...  Fint at han nå kan trene 2 kvelder i uka, samt være heltidsfotograf for konas blogg. Mao hjemmeværende. Han bør innse at hans dager som fotballspiller i Tippeligaen er talte for et par år siden. I fotballsammenheng er han for pensjonist å regne. 

Mener å huske at han spiller i forsvar og der er de ikke kjent for å score mye. Derimot var Fotballfruemannen god på banen når han var skadefri, ifølge min bedre halvdel. 

• Liker 11
Skrevet (endret)
20 minutter siden, Amafalathiel skrev:

18 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Utrolig at hun tror hun kommer unna med den, ganske tett å påstå at folk ikke kjenner henne når de snakker utfra det de finner på bloggen hennes.. Så da innrømmer hun at alt det andre er løgn da, eller? Hva skal en si?

Jeg tror man kan si at hun har skjønt bloggmediets særtrekk og potensiale veldig godt.

Et skinn av sannhet, stadige forsikringer om sannferdighet, og om virkelighet, og "dette er min oppriktige mening, elsk på denne genseren" osv, Og samtidig, når det passer best sånn, har man alltid en fluktrute klar som består i å bedyre at "bloggen viser bare en liten del av det som er meg, det er så mye jeg ikke viser eller deler. Dere vet ingenting om meg".

Da tjener man penger som gress på content marketing, OG man kan vri seg unna alle ytringer og alt ansvar for det bloggen fronter. Bloggen som genre ligger der og vipper i grenselandet mellom det sanne og det fiktive, og bloggeren har alle fordelene av det (mens leserne taper og føres bak lyset).

Endret av Aricia
  • Liker 16
Skrevet
2 minutter siden, Aricia skrev:

Jeg tror man kan si at hun har skjønt bloggmediets særtrekk og potensiale veldig godt.

Et skinn av sannhet, stadige forsikringer om sannferdighet, og om virkelighet, og "dette er min oppriktige mening, elsk på denne genseren" osv, Og samtidig, når det passer best sånn, har man alltid en fluktrute klar som består i å bedyre at "bloggen viser bare en liten del av det som er meg, det er så mye jeg ikke viser eller deler. Dere vet ingenting om meg".

Da tjener man penger som gress på content marketing, OG man kan vri seg unna alle ytringer og alt ansvar for det bloggen fronter. Bloggen som genre ligger der og vipper i grenselandet mellom det sanne og det fiktive, og bloggeren har alle fordelene av det (mens den som taper er leserne).

Dette er egentlig ganske kvalmt å tenke på.. Alle de naive unge jentene som før eller siden har bitt på denne fruas anbefalinger og yndlingsditt og datt. Så hvis bloggen bare viser en del av henne, så har den vist noen av de verste sidene et menneske kan ha,  mener nå jeg. 

• Liker 8
Skrevet
11 minutter siden, Aricia skrev:

Da tjener man penger som gress på content marketing, OG man kan vri seg unna alle ytringer og alt ansvar for det bloggen fronter. Bloggen som genre ligger der og vipper i grenselandet mellom det sanne og det fiktive, og bloggeren har alle fordelene av det (mens leserne taper og føres bak lyset).

jeg tror likevel hun har forregnet seg. Det er klart at hun kan lure folk til å tro at hun elsker den genseren og det barnesetet, mens hun privat bruker helt andre produkter.

Men hun har også i denne prosessen blottstilt de styggeste sidene ved sin personlighet, og muligens mentale issues i samme slengen, på en måte som hun ikke lenger kan kontrollere. 

• Liker 18
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Amafalathiel skrev:

jeg tror likevel hun har forregnet seg. Det er klart at hun kan lure folk til å tro at hun elsker den genseren og det barnesetet, mens hun privat bruker helt andre produkter.

Men hun har også i denne prosessen blottstilt de styggeste sidene ved sin personlighet, og muligens mentale issues i samme slengen, på en måte som hun ikke lenger kan kontrollere. 

Ikke uenig i det. Etter hvert vil det nok bli synlig for alle leserne.

Og grepet i seg selv stivner liksom også når det er utbrukt. Det funker en stund, men leserne gjennomskuer det  etter hvert (og har nå stort sett gjennomskuet det for lengst), og så dør rosabloggfenomenet.

Endret av Aricia
  • Liker 10
Skrevet
3 timer siden, Bambi1995 skrev:

Er sikker på at det ALDRI vil bli slutt mellom CBE og LKE, det ville jo ødelegge den perfekte fasaden, og det å være alenemor er jo skikkelig flaut og tragisk mest sannsynlig:nori:(jeg syntes ikke det, altså). 

Det her blir på kanten altså... -Men jeg har noen ganger tenkt at hun blir lei av L-K jeg da. At hun nå er «musklene» i forholdet og at hun går lei fotballstjernen sin.

• Liker 3
Skrevet (endret)
38 minutter siden, cerruti skrev:

Det her blir på kanten altså... -Men jeg har noen ganger tenkt at hun blir lei av L-K jeg da. At hun nå er «musklene» i forholdet og at hun går lei fotballstjernen sin.

Jeg tenker at de to bør holde sammen, fordi de er et "godt" team som tenker likt, men også fordi de kan ha litt problemer med å finne andre hvis de skiller lag, etter alt som har vært...

Endret av Stjernekikkeren
  • Liker 8
Skrevet

Du må unektelig være rimelig tett i pappen når du oppfører deg som frua gjør mens det fremdeles er allmennheten det er noe "galt" med... 

• Liker 16
Skrevet
3 minutter siden, elisaday skrev:

Du må unektelig være rimelig tett i pappen når du oppfører deg som frua gjør mens det fremdeles er allmennheten det er noe "galt" med... 

Disse to er så overbevist om egen fortreffelighet at de kommer aldri til å ta selvkritikk på noe som helst. Det kommer alltid til å være de andres feil, til og med når det dreier seg om Norges lover...

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...