Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, formula skrev:

-Jeg synes du får ufortjent mye pes på forskjellige forum..-

-Jeg skjønner jo når jeg leser på diverse forum..-

Fra en og samme kommentar på siste blogginnlegg. Er det mange/flere forum rundt omkring som diskuterer CBE, eller er det så vanskelig å få trykket Kvinneguiden utav seg? Spør fordi jeg ikke vet.

Et raskt søk på "Fotballfrue forum" viser minst 4 forskjellige forum som diskuterer henne.

kvinneguiden, klikk, babyverden og forum.doktoronline. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutter siden, Mounira76 skrev:

Et raskt søk på "Fotballfrue forum" viser minst 4 forskjellige forum som diskuterer henne.

kvinneguiden, klikk, babyverden og forum.doktoronline. 

Jeg søkte, men begrenset søket til siste måneden, og da er det vel bare her inne firmaet/bloggen diskuteres. 

Skrevet
1 time siden, Topptur skrev:

Bursdagen var veldig fin, men jeg håper de har kost seg med forberedelsene, for de fleste fireåringer setter slett ikke pris på innsatsen. 

En 4-åring skjønner ikke omfanget av dette. Man kan ikke forvente at de skal sette mer pris på en slik bursdagsfeiring enn en mer vanlig feiring selv om CBE liker å fremstille det slik. 

Skrevet

Det er egentlig ganske ufattelig at de ikke har reflektert mer kritisk rundt de mulige konsekvensene av eksponeringen de driver på med.

Jeg hadde vært bekymret for at barna jeg solgte barndommen til ville tatt avstand fra meg på et eller annet tidspunkt.

• Liker 27
Gjest ricecrispies
Skrevet
11 timer siden, Asti skrev:

Stemmer. Sitat CBE:

• 19.11. "Det er null stress å lage en bursdag hvor det serveres pølser i brød, godteposer og kaker, men spesielt tidkrevende er det ikke."
  • 26.11.: "Vi har spist pølser, chips, kaker og snop..."

Jfr. https://imgur.com/a/mSl1E (med kildehenvisning)

😂

Skrevet
12 timer siden, Amafalathiel skrev:

Og der var bursdagsinnlegget på plass. De har spist pølser, chips og snop. Var det ikke nettopp det hun disset i kommentarfeltet nettopp? Menyen for oss som ikke legger så mye i det???

He he

• Liker 6
Skrevet
11 timer siden, Asti skrev:

Stemmer. Sitat CBE:

• 19.11. "Det er null stress å lage en bursdag hvor det serveres pølser i brød, godteposer og kaker, men spesielt tidkrevende er det ikke."

Så da skjønner jeg ikke helt hva hun har vært så stresset for? Og fått inn hele familien på dugnad for? 

Den ballong-pynte-greia har de hatt før (men da har den vært sponset..) og ellers så var jo alt egentlig ganske ordinært. Ikke noe å stresse sånn for i alle fall.. 

Hadde ikke CBE eksponert barna siden så hadde jeg faktisk syntes bursdagen var Ok. Mye mer en hva jeg ville lagt i det og hva en 4.åring trenger for at bursdagen skal bli helt perfekt, men hun velger jo selv. Jeg hadde tenkt at stresset med barnebursdag var tid jeg ikke fikk tilbake.. 

• Liker 17
Gjest Sirkustjukk
Skrevet

Akk ja, sikkert en sånn derre alternativ virkelighet hvor hvor det er egne kriterier for henne når det kommer til "alle kan fikse bursdag uten andre innvolverte"-regla🙄

Skrevet

Har hun nå typ 20 stk små barnestoler + noen bord, som skal lagres til neste barnebursdag? Har hun virkelig gått til innkjøp av alt det? 

Lurer på hvor mange tusen denne bursdagen har kostet(om vi glemmer eventuelle sponsede produkter)? Bord/stoler/kjoler til datter/rekvisitter/håndlagde gaveposer+++++

• Liker 18
Skrevet
13 timer siden, Asti skrev:

Stemmer. Sitat CBE:

Caroline har nok ikke spist dette, men barna og resten av familien. Jeg har enda tilgode å se henne spise pølse, chips, kaker og snop, annet enn sine sukkerfrie produkter og sin lille innpakkede sjokoladebit til kaffien etter en tur på mølla. Caroline er jo som kjent en person som belønner seg med "pizza med tynn bunn" etter feks årets Imsdals halvmaraton, bekreftet på blogg og Snap. 

• Liker 28
Skrevet
12 timer siden, nicecar skrev:

Hvor var det denne diskusjonen tok sted? Er det en FB-gruppe?

På Mimir Kristijanssons Facebook side. Er åpen for alle :) 

• Liker 3
Skrevet
31 minutter siden, Ultiva skrev:

Jeg tillot meg rett og slett å ta et bilde av den ene kommentaren i imguren din:

https://imgur.com/aLaOLQh

Her har vi uttalelser som; løst sitert:

"Det kan være inspirerende for andre å se at det faktisk er mulig å arrangere en temabursdag selv, uten hjelp fra andre involverte." 

"Det er kjempefint å vise leserne hvordan de kan gjøre det selv."

Caroline Berg Eriksen, du har hatt 6 - SEKS ekstra voksenpersoner i sving flere kvelder på rad for å hjelpe til! Det kalles virkelig ikke å gjøre det selv!

Denne bloggen har blitt så selvhøytidelig og virkelighetsfjern at den egentlig er ganske morsom..

#letthemeatcake 

Jeg var i utgangspunkt veldig positiv til CBEs tanker om å ta bursdagsbonanzaen litt ned og gjøre det selv. Men jeg kan ikke si jeg er så imponert over CBEs tilnærming nå. Det er jo nøyaktig samme greia hun holder på med denne gangen bare at nå er det dugnad det går i mens det ellers har vært spons :roll:  Hva er forskjellen liksom? Fortsatt er det uhorvelig mange mennesker og timer lagt i noe som ville ha vært like bra (fra bursdagsbarnet synspunkt) om det hadde vært roet litt ned.

Men CBE bruker også denne gangen barnets dag til innhold på bloggen (jobb) og styrke sitt eget ego (se så flink jeg er). Hvor ble det av hensynet til barnet? Er det ikke barnets interesser og behov som burde stå i sentrum og ikke morens? Barnet har sikkert hatt en fin fest for all del. Det bare lyset gjennom at her er det mor og mors interesser som igjen er førstepri. 

PS Kutt ut alle bildene av barn :fy_fy: Det hjelper veldig lite at ansiktene er sløret for det er fortsatt informasjon om barnet. Ideelt sett skulle det ikke ha vært et enste ord om barnebursdag på bedriftens SoMe. Barns privatliv skal være privat. Alltid. Punktum!

• Liker 40
Skrevet
13 timer siden, nicecar skrev:

"Maui til guttene og Vaiana til jentene"

Jeg må bare riste på hodet nå..

Denne gjorde meg skikkelig trist :-( Har en gutt på samme alder som elsker å pynte seg. Han hadde blitt veldig lei seg over å ikke få vaiana som alle jentene. 

• Liker 36
Skrevet

Kommer aldri til å holde barna borte fra bloggen så lenge det er mulig å tjene penger på dem, og de er for små til å si ifra selv. Når tiden kommer at de og vennene deres begynner å Google seg selv blir det nok annerledes...

• Liker 13
Skrevet

Gratis bruksanvisning på kontorvennlig og klassisk hårknute på 1 - 2 - 3:

1. Ta en strikk i din dominante hånd.
2. Samle håret bak i nakken/på hodet, og tvinn lengdene løst sammen mens du lager en knute.
3. Fest knuten med strikken, og trekk ut noen hårlengder rundt ansiktet for en tilfeldig og "classy look".

Kan kombineres med bruksanvisning for den svært bloggertrendy sveisen 1-trinns "Scandi wave" til lillelørdagens "after-work-hours with whiskey sour" om håret ditt er fuktig når du lager knuten:

1. Ta ut strikken, rist litt på håret og kjem håret lett med fingrene.

Tadaaa!

• Liker 45
Skrevet
11 timer siden, Kollontaj skrev:

Noe helt annet; hvorfor presentere seg som journalist på Instagram når hun avfeier at journalistikk har noe med blogging å gjøre? (Har det stått journalist der hele tiden, forresten?)

http://www.carolinebergeriksen.no/2010/11/22/a-blogge-er-ikke-journalistikk/

Interessant at hun i dette innlegget skriver at hun vil ha en vær varsom-plakat for bloggere.

• Liker 13
Skrevet (endret)
7 timer siden, Anonym90059005 skrev:

Har hun nå typ 20 stk små barnestoler + noen bord, som skal lagres til neste barnebursdag? Har hun virkelig gått til innkjøp av alt det? 

Lurer på hvor mange tusen denne bursdagen har kostet(om vi glemmer eventuelle sponsede produkter)? Bord/stoler/kjoler til datter/rekvisitter/håndlagde gaveposer+++++

Har spurt om pris. Spent på om den blir godkjent 🙄 Edit: flere timer etter de første (nusselige) kommentarene ble godkjent og besvart, står fortsatt spørsmålet mitt på vent. 

Endret av Cocosa
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...