J.. Skrevet 29. november 2017 #44701 Skrevet 29. november 2017 20 minutter siden, Articuno skrev: Man kan jo ikke se at hun er gravid en gang! Men så blir ikke alle så store,selv om de er gravide.. Så er plasseringen av morkake,musklatur i magen,fostervannmengde også faktorer som spiller inn for stor/liten mage.. 3
Populært innlegg lille_mai Skrevet 29. november 2017 Populært innlegg #44702 Skrevet 29. november 2017 52 minutter siden, J.. said: Men så blir ikke alle så store,selv om de er gravide.. Så er plasseringen av morkake,musklatur i magen,fostervannmengde også faktorer som spiller inn for stor/liten mage.. Problemet er ikke at hun er "for liten". Jeg kjenner mange, både usunne og veldig sunne, kvinner som har hatt veldig små mager under og rett etter graviditet. Det skjer. Det er naturlig variasjoner. Problemet er besattheten på egen kropp, rent estetisk, og å ha den som hovedfokus under graviditet og rett etter fødsel. I min mening hadde dette fokuset vært like sykt dersom hun hadde hatt en annen kroppsfasong også. Så jeg tror det er viktig å ikke kritisere kroppen hennes, men heller kritisere hvorfor dette var hennes hovedfokus. Dette er symptomatisk for tiden vi lever i og CBE personifiserer det virkelig. Ikke engang i barsel får kvinnekroppen være i fred, den må være vakker, slank, og ikke minst seksuelt tiltrekkende for både kvinner og menns beundring. 72
J.. Skrevet 29. november 2017 #44703 Skrevet 29. november 2017 1 minutt siden, lille_mai skrev: Ikke engang i barsel får kvinnekroppen være i fred, den må være vakker, slank, og ikke minst seksuelt tiltrekkende for både kvinner og menns beundring. Enig i at dette er helt på jordet,ja. Men å kommentere str på magen er en uting uansett hva man vil poengtere.. 2
Gjest Articuno Skrevet 30. november 2017 #44704 Skrevet 30. november 2017 54 minutter siden, J.. skrev: Enig i at dette er helt på jordet,ja. Men å kommentere str på magen er en uting uansett hva man vil poengtere.. Da burde hun ikke legge ut bilde av magen sin på internett da kanskje. Om hun ikke vil at folk skal kommentere den..! Hvorfor legger hun ut bilder av magen sin?
Gjest Gillians Skrevet 30. november 2017 #44705 Skrevet 30. november 2017 3 timer siden, lille_mai skrev: Problemet er ikke at hun er "for liten". Jeg kjenner mange, både usunne og veldig sunne, kvinner som har hatt veldig små mager under og rett etter graviditet. Det skjer. Det er naturlig variasjoner. Problemet er besattheten på egen kropp, rent estetisk, og å ha den som hovedfokus under graviditet og rett etter fødsel. I min mening hadde dette fokuset vært like sykt dersom hun hadde hatt en annen kroppsfasong også. Så jeg tror det er viktig å ikke kritisere kroppen hennes, men heller kritisere hvorfor dette var hennes hovedfokus. Dette er symptomatisk for tiden vi lever i og CBE personifiserer det virkelig. Ikke engang i barsel får kvinnekroppen være i fred, den må være vakker, slank, og ikke minst seksuelt tiltrekkende for både kvinner og menns beundring. Så sant, dette handler overhodet ikke om kroppen, dette handler om tankegang. Jeg har i mitt liv mange folk med samme tendenser uansett kroppsfasong. De er opphengt.
Kleenex Skrevet 30. november 2017 #44706 Skrevet 30. november 2017 (endret) 9 timer siden, Kollontaj skrev: De prøver så godt de kan med menneskelige, myke sider denne høsten. Gode barndomsminner, familieverdier og lysere bilder. Ja, og de gikk hardt ut med svart og endte på mykere hvitt og det til tross for at de elsket svart. Det er kronene som bærer skipet. Endret 30. november 2017 av Kleenex Ønsket å utdype litt. 6
Populært innlegg Viking-girl Skrevet 30. november 2017 Populært innlegg #44707 Skrevet 30. november 2017 (endret) 7 timer siden, lille_mai skrev: Problemet er ikke at hun er "for liten". Jeg kjenner mange, både usunne og veldig sunne, kvinner som har hatt veldig små mager under og rett etter graviditet. Det skjer. Det er naturlig variasjoner. Problemet er besattheten på egen kropp, rent estetisk, og å ha den som hovedfokus under graviditet og rett etter fødsel. I min mening hadde dette fokuset vært like sykt dersom hun hadde hatt en annen kroppsfasong også. Så jeg tror det er viktig å ikke kritisere kroppen hennes, men heller kritisere hvorfor dette var hennes hovedfokus. Dette er symptomatisk for tiden vi lever i og CBE personifiserer det virkelig. Ikke engang i barsel får kvinnekroppen være i fred, den må være vakker, slank, og ikke minst seksuelt tiltrekkende for både kvinner og menns beundring. Da hun la ut postfødsel bildet første gang med teksten "I feel so empty" parerte Komikerfrue etter sin fødsel nr 2 i samme outfit med teksten "I feel so blessed". Heia Komikerfrue ! 👏🏼👏🏼👏🏼 Endret 30. november 2017 av Viking-girl 50
Ultiva Skrevet 30. november 2017 Forfatter #44708 Skrevet 30. november 2017 (endret) 1 time siden, Viking-girl skrev: Da hun la ut postfødsel bildet første gang med teksten "I feel so empty" parerte Komikerfrue etter sin fødsel nr 2 i samme outfit med teksten "I feel so blessed". Heia Komikerfrue ! 👏🏼👏🏼👏🏼 Signerer denne. CBE fremmer en farlig trend: Sitat Jordmor Marie Svedberg mener at kvinner er mer opptatt av kropp og slanking enn før, og det er ikke bare positivt. Flere får fødselsdepresjon, fødselsangsten har økt og det samme har kravet til å se bra ut i følge henne(Westerveld og Knapstad, 2014). Hun synes det er bra at kvinner er opptatt av helse og kropp, men at fokuset i sosiale medier er så voldsomt at det kan påvirke kvinners selvbilde negativt og at presset til å se bra ut blir enda sterkere. Hentet fra: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=3244 ... Men hvem bryr seg vel om hva andre gravide føler, så lenge påvirkeren Caroline Berg Eriksen får posert i stringtrusa og mottatt sin hyllest Det triste er, som flere skriver, at hovedfokuset er på den overfladiske kroppen og ikke på mirakelet det faktisk er å få lov til å føde et friskt barn. Endret 30. november 2017 av Ultiva 29
Populært innlegg AnonymNN Skrevet 30. november 2017 Populært innlegg #44709 Skrevet 30. november 2017 Hadde jeg vært yngre og mer usikker på egen kropp da jeg ble gravid ville faktisk post-fødsel bildene til cbe fucka med hodet mitt. I 20-årene så jeg dessverre på kroppen hennes som et ideal, skrekk og gru. Tenk om jeg skulle strebet etter hennes kropp gjennom graviditeten og etter fødselen, det hadde ikke vært bra for hverken meg eller baby. Nå har jeg passert 30 og fått et helt annet forhold til kropp, men det er garantert mange som har cbes bilder i bakhodet under graviditet og etter fødsel. Når man legger ut slike bilder handler det ikke «om å vise at alle gravide kropper er ulike». Det er «se på meg hvor stålkontroll jeg har». Skam på henne for de hun har påvirket med disse bildene. For det er garantert mange. 64
Gjest Anne B Skrevet 30. november 2017 #44710 Skrevet 30. november 2017 9 timer siden, Articuno skrev: Da burde hun ikke legge ut bilde av magen sin på internett da kanskje. Om hun ikke vil at folk skal kommentere den..! Hvorfor legger hun ut bilder av magen sin? Fordi hun er ekstremt selvopptatt og avhengig av skryt og bekreftelser fra fremmede mennesker.
Gjest formula Skrevet 30. november 2017 #44711 Skrevet 30. november 2017 Ser hun skal komme med julegavetips til barn. Blir ikke veldig forbauset om leketøysbutikken MAMINO er representert der, etter å ha fått lov til å spamme kommentarfeltet i ukesvis, med link til nettbutikken. Går utfra at det er butikkens eier som kommenterer, navnet stemmer ihvertfall. Så allerede nå har butikken hatt masse reklame inne på bloggen, noe jeg vil tro betyr en hel del nå før jul. Og CBE følger opp: Mamino har fantastiske ting, og noe kommer til å ligge under juletreet i år
Gjest Cocosa Skrevet 30. november 2017 #44712 Skrevet 30. november 2017 18 minutter siden, AnonymNN skrev: Hadde jeg vært yngre og mer usikker på egen kropp da jeg ble gravid ville faktisk post-fødsel bildene til cbe fucka med hodet mitt. I 20-årene så jeg dessverre på kroppen hennes som et ideal, skrekk og gru. Tenk om jeg skulle strebet etter hennes kropp gjennom graviditeten og etter fødselen, det hadde ikke vært bra for hverken meg eller baby. Nå har jeg passert 30 og fått et helt annet forhold til kropp, men det er garantert mange som har cbes bilder i bakhodet under graviditet og etter fødsel. Når man legger ut slike bilder handler det ikke «om å vise at alle gravide kropper er ulike». Det er «se på meg hvor stålkontroll jeg har». Skam på henne for de hun har påvirket med disse bildene. For det er garantert mange. Jeg nærmer med snart 30 og venter mitt første barn. Jeg er i uke 20 og har en tydelig fotballmage - mens fotballfrue har flat mage i uke 27. Alle mager er forskjellige, men det jeg reagerer på er at hun mener at det å få mage er en «side-effekt» med graviditeten. Altså, hallo! Jeg har spydd og spyr fortsatt i femte måned, må testes for svangerskapsdiabetes og pådrar meg mest sannsynlig bekkenløsning. I tillegg er det en rekke andre risikofaktorer ved å være gravid, blant annet svangerskapsforgiftning mm. Jeg er bare glad babyen i magen min har det fint selv om jeg har vært sengeliggende siden jeg fant ut av graviditeten! Jeg har slitt mye med kroppen/selvbildet mitt, men det å se at frøet i magen har blitt en fin kul er noe av det fineste jeg har opplevd. Den vokser og er forhåpentligvis frisk. Bi-effekten med graviditeten er alle timene jeg har kastet opp og hatt smerter, slitt med søvn og ikke klart å få i meg mat. Ikke om jeg legger på meg x antall kilo, får strekkmerker eller hengepupper. For meg er CBE ikke noe jeg klarer å sammenligne meg med, da vi tydelig har helt ulike fokus på graviditeten - baby vs kropp. Heldigvis.
Gjest Sirkustjukk Skrevet 30. november 2017 #44713 Skrevet 30. november 2017 18 minutter siden, formula skrev: Ser hun skal komme med julegavetips til barn. Blir ikke veldig forbauset om leketøysbutikken MAMINO er representert der, etter å ha fått lov til å spamme kommentarfeltet i ukesvis, med link til nettbutikken. Går utfra at det er butikkens eier som kommenterer, navnet stemmer ihvertfall. Så allerede nå har butikken hatt masse reklame inne på bloggen, noe jeg vil tro betyr en hel del nå før jul. Og CBE følger opp: Mamino har fantastiske ting, og noe kommer til å ligge under juletreet i år Og CBE lurer på hvorfor folk alltid mistenker snikreklame🙄
Kleenex Skrevet 30. november 2017 #44714 Skrevet 30. november 2017 13 minutter siden, Sirkustjukk skrev: Og CBE lurer på hvorfor folk alltid mistenker snikreklame🙄 Ja hvorfor mistenker vi ALLTID snikreklame? Rare greier det der... Nettbutikker og navn dukker stadig opp, iallefall flere ganger pr uke hos Frua. 14
Viking-girl Skrevet 30. november 2017 #44715 Skrevet 30. november 2017 1 time siden, formula skrev: Ser hun skal komme med julegavetips til barn. Blir ikke veldig forbauset om leketøysbutikken MAMINO er representert der, etter å ha fått lov til å spamme kommentarfeltet i ukesvis, med link til nettbutikken. Går utfra at det er butikkens eier som kommenterer, navnet stemmer ihvertfall. Så allerede nå har butikken hatt masse reklame inne på bloggen, noe jeg vil tro betyr en hel del nå før jul. Og CBE følger opp: Mamino har fantastiske ting, og noe kommer til å ligge under juletreet i år Ikke fra meg hvertfall. 4
Gjest Topptur Skrevet 30. november 2017 #44716 Skrevet 30. november 2017 Fire nærbilder pluss informasjon om hvor skoene er kjøpt samt uforbeholdent skryt i innlegget - men ikke reklame?
Emilie112 Skrevet 30. november 2017 #44717 Skrevet 30. november 2017 "Hvor deilig er det ikke å faktisk ta seg tid til velvære i en hektisk hverdag? Dette er noe jeg er altfor dårlig på å prioritere selv" sitat fra bloggen i dag. Jeg lurer egentlig på hvor lat hun mener generasjonene hennes kan få være om samfunnet skal gå rund og videre? Skulle vi alle ha behov for like mye pauser fra hverdagen hadde ikke samfunnet akkurat vært produktivt. Bloggen bør komme seg ned på jorda og heller gjøre noe for samfunnet i stedet for å applaudere for latskap. 42
Gjest formula Skrevet 30. november 2017 #44718 Skrevet 30. november 2017 2 minutter siden, Topptur skrev: Fire nærbilder pluss informasjon om hvor skoene er kjøpt samt uforbeholdent skryt i innlegget - men ikke reklame? Og ps! Skoene er fra Zara :-) Jøss, hun holdt helt på å glemme å fortelle hvor hun har kjøpt dem!
Gjest Xstrella Skrevet 30. november 2017 #44719 Skrevet 30. november 2017 Kjekt for døtrene å lese senere at magen ble en side effekt av graviditet. Eh ja, alle gravide får magen større. Noen større enn andre, noen mindre. Hvor ellers skal barnet på 3,5 kg vokse??
Gjest Cocosa Skrevet 30. november 2017 #44720 Skrevet 30. november 2017 1 minutt siden, Xstrella skrev: Kjekt for døtrene å lese senere at magen ble en side effekt av graviditet. Eh ja, alle gravide får magen større. Noen større enn andre, noen mindre. Hvor ellers skal barnet på 3,5 kg vokse?? I mitt hode er liksom en voksende magen selve symbolet på en graviditet 😂
Fremhevede innlegg