Keaton Skrevet 1. desember 2017 #44801 Skrevet 1. desember 2017 Jeg trodde hun var ferdig med å lyve for leserne sine, for ikke å snakke om rett TIL dem, slik hun gjør når hun hevder at de er i kontakt med FO. 15
pøbelsara Skrevet 1. desember 2017 #44802 Skrevet 1. desember 2017 1 time siden, Gulleplutt skrev: Ja, hvorfor mener du at hun ikke har det? Må innrømme at jeg er litt oppgitt over latterliggjøringen av hjemmekontor. Det er mange dyktige forretningskvinner (og menn) som har hjemmekontor. Hjemmekontor betyr jo ikke at man ikke jobber? Vel. Når jeg har hjemmekontor, er jeg ikke hos negldesigneren. Jeg pakker heller ikke inn kalendergaver til ungene. det skulle tatt seg ut! 25
Stjernekikkeren Skrevet 1. desember 2017 #44803 Skrevet 1. desember 2017 21 minutter siden, Asti skrev: Nei, men LKE har nok litt å si: https://www.oep.no/search/result.html?period=lastMonth&fromDate=&toDate=&dateType=documentDate&caseDescription=&descType=both&caseNumber=&documentNumber=&sender=lars+kristian+eriksen&senderType=both&documentType=all&legalAuthority=&archiveCode=&list2=125&searchType=advanced&Search=Søk+i+journaler Noen burde lære ham der at noen ganger så er det best å bare bøye hodet og holde kjeften igjen! Eller.. i hans tilfelle, sette seg på hendene sine mens han teller til 5000. 18
Ultiva Skrevet 1. desember 2017 Forfatter #44804 Skrevet 1. desember 2017 7 minutter siden, pøbelsara skrev: Vel. Når jeg har hjemmekontor, er jeg ikke hos negldesigneren. Jeg pakker heller ikke inn kalendergaver til ungene. det skulle tatt seg ut! Nå er det jo slik at mesteparten av CBEs arbeidsoppgaver faller innunder hva folk flest liker å slappe av og kose seg med på fritiden. Være seg negl- og hårpleie, lage julegodteri og smoothies, lage kalendergaver, pynte til jul, trene på treningssenter, dolle seg opp og å prøve på masse dyre, fine klær og sko osv. Det er jo en eneste lang kavalkade av egenpleie og kos. 18
Keaton Skrevet 1. desember 2017 #44805 Skrevet 1. desember 2017 (endret) CBE har en typisk velværejobb. Høyere på Maslow kommer du ikke når arbeidsinntekten din går ut på å vise hvordan du setter strikk i håret, bånd rundt en blomsterbukett og sløyfer på pakker. Det kaller man ekte velværejobb. Endret 1. desember 2017 av Kollontaj 28
Kleenex Skrevet 1. desember 2017 #44806 Skrevet 1. desember 2017 4 timer siden, formula skrev: Blir veldig rart når hun sier at hun har hjemmekontor i dag. Det blir jo ellers sagt av folk som har kontor på arbeidsplassen, men som jobber hjemmefra innimellom. Hun har jo jobben og kontoret sitt hjemme til vanlig? Har ikke Frua alltid hjemmekontor eller har jeg misforstått? 5
Gjest boblebrist Skrevet 1. desember 2017 #44807 Skrevet 1. desember 2017 1 minutt siden, Kleenex skrev: Har ikke Frua alltid hjemmekontor eller har jeg misforstått? Hun har utekontor når hun får lakkert neglene sine og har mystiske og spennende møter med UI.
bibbis Skrevet 1. desember 2017 #44808 Skrevet 1. desember 2017 57 minutter siden, Asti skrev: Jeg vet ikke om dere husker: "Vi tar den dialogen direkte med FO, men takk for tilbakemeldingen :)" ? Det var CBE sitt svar til lesere som gjorde henne oppmerksom på slurvingen med reklamemerkingen - https://imgur.com/a/yuahG (med kildehenvising). Etter det svaret fra CBE har jeg vært spent på hva som har kommet ut av "dialogen", da det for min del fremstod som svært usannsynlig at der hadde vært en dialog CBE&Co hadde fått noe som helst ut av... Nå har jeg lest skrivet som Forbrukerombudet sendte den 13.11.17 etter tilsynet i høst. Det var sjokkerende hvor dårlig CBE fremdeles er, når det gjelder merkingen. Samtidig ser jeg at vi her inne på KG (som lever i en alternativ virkelighet ifølge CBE - https://imgur.com/a/YqB2e) faktisk har hatt rett hele tiden, når det gjelder hvordan det skal merkes. Så kanskje CBE&Co heretter skal jekke seg ned noen hakk, når de svarer leserne sine? Jeg viser kun til hovedfunnene til FO. Blogg: Feil ved (1 ikke merket +15 utydelig merket ) 16 av 18 reklameinnlegg Instagram: Feil ved (2 ikke merket +7 utydelig merket ) 9 av 9 reklameinnlegg Facebook: Feil ved (2 ikke merket +13 utydelig merket) 15 av 17 reklameinnlegg Snapchat: Feil ved (1 utydelig merket + 1 manglet navn på annonsør) 2 av 4 reklameinnlegg Dokumentasjon: https://imgur.com/a/iVdDu (med kildehenvisning) Og alt dette var fra en periode på to-tre uker... 🙄 15
Kleenex Skrevet 1. desember 2017 #44809 Skrevet 1. desember 2017 48 minutter siden, Asti skrev: Nei, men LKE har nok litt å si: https://www.oep.no/search/result.html?period=lastMonth&fromDate=&toDate=&dateType=documentDate&caseDescription=&descType=both&caseNumber=&documentNumber=&sender=lars+kristian+eriksen&senderType=both&documentType=all&legalAuthority=&archiveCode=&list2=125&searchType=advanced&Search=Søk+i+journaler Får man lest disse dokumentene eller blir det kanskje synlig for alle hvis man bestiller innsyn?
SusieDerkins Skrevet 1. desember 2017 #44810 Skrevet 1. desember 2017 25 minutter siden, Kleenex skrev: Har ikke Frua alltid hjemmekontor eller har jeg misforstått? ikke når hun er i møter hos frisøren og negledesignerer 4
Gjest pelikanen Skrevet 1. desember 2017 #44811 Skrevet 1. desember 2017 Hjemmekontor...hva er det i dag. Holder med en mobil. Mange har hjemmekontor. Eks kan de ta en dag hjemme,jobbe hjemmefra. Det betyr at de har en urejobb også. De går til jobben hver dag, de kommer hjem på ettermiddagen. De sitter på jobben og gjør en samfunnsviktig jobb. Så kan de ta en kontorarbeid hjemme, av ulike årsaker. Da jobbes det like mye, som det gjøres på utejobben. Egenpleie, og andre ting skjer ikke i den tiden. Hvor mange setninger er hvert innlegg fra henne? Fra hennes ståsted, som journalist bør ikke det være noe problem. Jeg forventer masse på en timer. Innlegg som hun kan spare til senere. Hun er tross alt hjemmeværende og har god tid. Hennes mann er hjemmeværende. ..to om å få barna ut av huset på morgenen. Da har hun hele dagen til å forfatte noe hjernedødt, forme kroppen i en stiv stilling, vise filler og botoxstivhet, så gubben kan brenne av noen bilder. Ennå er det masse timer igjen av dagen. Så tyter om hjemmekontor....hører hun ikke selv hvordan det lyder? Folk ler av henne, og hun forstår det ikke selv? Når en 14 åring rister på hodet... og hun er voksen?
blåbærpai Skrevet 1. desember 2017 #44812 Skrevet 1. desember 2017 Skulle ferdigstille julekalender. Og: ..hadde glemt hvor lang tid det tok å knytte 24 sløyfer. LOL!!!!!!!! Hvor lang tid kan det ta? 5 min? 46
Stjernekikkeren Skrevet 1. desember 2017 #44813 Skrevet 1. desember 2017 1 minutt siden, blåbærpai skrev: Skulle ferdigstille julekalender. Og: ..hadde glemt hvor lang tid det tok å knytte 24 sløyfer. LOL!!!!!!!! Hvor lang tid kan det ta? 5 min? Spørs hvor mange YouTube videoer en må se for å gjøre det helt perfekt. 30
penny_ Skrevet 1. desember 2017 #44814 Skrevet 1. desember 2017 (endret) 5 minutter siden, blåbærpai skrev: Skulle ferdigstille julekalender. Og: ..hadde glemt hvor lang tid det tok å knytte 24 sløyfer. LOL!!!!!!!! Hvor lang tid kan det ta? 5 min? Du må jo forstå at de som bare knyter skolisseknute bruker 5 minutter. Fruen derimot legger litt mer innsats og omtanke i knutene! Det er jo såååå gøy selv om hun egentlig ikke har tid! Endret 1. desember 2017 av penny_ 41
Gjest Newroz Skrevet 1. desember 2017 #44815 Skrevet 1. desember 2017 2 timer siden, Asti skrev: Jeg vet ikke om dere husker: "Vi tar den dialogen direkte med FO, men takk for tilbakemeldingen :)" ? Det var CBE sitt svar til lesere som gjorde henne oppmerksom på slurvingen med reklamemerkingen - https://imgur.com/a/yuahG (med kildehenvising). Etter det svaret fra CBE har jeg vært spent på hva som har kommet ut av "dialogen", da det for min del fremstod som svært usannsynlig at der hadde vært en dialog CBE&Co hadde fått noe som helst ut av... Nå har jeg lest skrivet som Forbrukerombudet sendte den 13.11.17 etter tilsynet i høst. Det var sjokkerende hvor dårlig CBE fremdeles er, når det gjelder merkingen. Samtidig ser jeg at vi her inne på KG (som lever i en alternativ virkelighet ifølge CBE - https://imgur.com/a/YqB2e) faktisk har hatt rett hele tiden, når det gjelder hvordan det skal merkes. Så kanskje CBE&Co heretter skal jekke seg ned noen hakk, når de svarer leserne sine? Jeg viser kun til hovedfunnene til FO. Blogg: Feil ved (1 ikke merket +15 utydelig merket ) 16 av 18 reklameinnlegg Instagram: Feil ved (2 ikke merket +7 utydelig merket ) 9 av 9 reklameinnlegg Facebook: Feil ved (2 ikke merket +13 utydelig merket) 15 av 17 reklameinnlegg Snapchat: Feil ved (1 utydelig merket + 1 manglet navn på annonsør) 2 av 4 reklameinnlegg Dokumentasjon: https://imgur.com/a/iVdDu (med kildehenvisning) Takk for oversikten! Det der sier det meste..... Jeg forstår virkelig ikke hvorfor de ikke klarer å merke riktig. Nå er det mye snakk om "hjemmekontor" i tråden. Kanskje en del av denne hjemmekontortilværelsen burde bli brukt til å sette seg inn i regelverket de må følge og lage gode rutiner for merke riktig?
loffen Skrevet 1. desember 2017 #44816 Skrevet 1. desember 2017 52 minutter siden, blåbærpai skrev: Skulle ferdigstille julekalender. Og: ..hadde glemt hvor lang tid det tok å knytte 24 sløyfer. LOL!!!!!!!! Hvor lang tid kan det ta? 5 min? Knøt 48 i går kveld, jeg. Rundt 48 poser, på mye mindre enn en time. Dog uten å dele det på some. Kanskje derfor det gikk så radig. 18
Gjest Anna Nas Skrevet 1. desember 2017 #44817 Skrevet 1. desember 2017 "For oss er det viktig å være en troverdig partner for våre kunder såvel som for våre følgere. Dermed følger vi markedsføringsloven og har full åpenhet rundt sponsede innlegg og merker disse deretter." http://salg.unitedbloggers.no/?_ga=2.240209665.342738918.1512168301-497453370.1512168301 ... 😂
Gjest Loffeliten Skrevet 1. desember 2017 #44818 Skrevet 1. desember 2017 Det er nok ikke sløyfeknytingen som tar tid, men all jobben rundt. Så travelt, så mye som må gjøres! Dandere, posere, fotografere, redigere...
Keaton Skrevet 1. desember 2017 #44819 Skrevet 1. desember 2017 Med så lange negler tar sløyfeknytingen lengre tid, antakeligvis. 20
Gjest Asti Skrevet 1. desember 2017 #44820 Skrevet 1. desember 2017 3 minutter siden, Anna Nas skrev: "For oss er det viktig å være en troverdig partner for våre kunder såvel som for våre følgere. Dermed følger vi markedsføringsloven og har full åpenhet rundt sponsede innlegg og merker disse deretter." http://salg.unitedbloggers.no/?_ga=2.240209665.342738918.1512168301-497453370.1512168301 ... 😂 Unnskyld, men jeg har fulgt med på den lemfeldige merkingen CBE har drevet på med i årevis, og det de skriver er bare vås... Tror de virkelig på dette? Forhåpentligvis får de nå litt bakkekontakt, når en av deres "influencer" som de kaller påvirkerne, blir tatt med "buksene nede" av Forbrukerombudet på det siste varslede tilsynet. Tro hvordan det står til med resten av deres påvirkere? Er nok ikke noe bedre, kanskje t.o.m. verre. Tror bl.a. Camilla Pihl er hakket verre på Snapchat.. Hun merker vel knapt nok noe... Takk @Anna Nas og så må jeg le litt med deg 😂.
Fremhevede innlegg