Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
27 minutter siden, formula skrev:

Blir veldig rart når hun sier at hun har hjemmekontor i dag. Det blir jo ellers sagt av folk som har kontor på arbeidsplassen, men som jobber hjemmefra innimellom. Hun har jo jobben og kontoret sitt hjemme til vanlig? 

Er vel hennes måte å framstå "folkelig" og normal på🤦🏽‍♀️ og bommer igjen når hun til daglig ønsker å fremstå som så mye bedre enn alle andre -bak den flotte fasaden hun har opparbeidet og påkostet seg. For et blodslit. Kjenner jeg får makk!

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet
35 minutter siden, formula skrev:

Blir veldig rart når hun sier at hun har hjemmekontor i dag. Det blir jo ellers sagt av folk som har kontor på arbeidsplassen, men som jobber hjemmefra innimellom. Hun har jo jobben og kontoret sitt hjemme til vanlig? 

I blant blogger hun jo når hun er hos frisøren for sponset behandling, som må merkes.. er vel det som er utekontor da.

• Liker 21
Skrevet
11 minutter siden, LilleSnupp skrev:

I blant blogger hun jo når hun er hos frisøren for sponset behandling, som må merkes.. er vel det som er utekontor da.

😂 Sikkert på hennes planet

• Liker 6
Gjest pelikanen
Skrevet
37 minutter siden, Endelige skrev:

Er vel hennes måte å framstå "folkelig" og normal på🤦🏽‍♀️ og bommer igjen når hun til daglig ønsker å fremstå som så mye bedre enn alle andre -bak den flotte fasaden hun har opparbeidet og påkostet seg. For et blodslit. Kjenner jeg får makk!

Hjemmekontor?  For å sitte å taste at du skal fikse negler og henge opp julekuler osv. Tror hun har misforstått det med hjemmekontor. Fikse negler? Det er ikke så vanlig for arbeidene kvinner. Tar å klipper de, filer og lakker. Jeg må ikke ut. Hun ser på det som jobb...pga noen sponser dette. Ærlig talt, dette er ikke jobb. Hadde hun gått rundt i byen å puttet reklame i postkassen noen timer, så ville jeg sagt en 15 %stilling.

Det hun lirer av seg på pc ..krever faktisk ikke mye. Så travelt som hUn har det, kanskje gå ned i antall timer foran speilet.  Engasjere seg,få litt innpust fra livet utenom boblen? Bli besøkssenter på sykehjemmet,  frivillig i kirkens bymisjon, støttekontakt,  bidra på frelsesarmeen. ...er masse

Skrevet

Dette har jeg spurt om, og fått svar på, før. Hun mener helt oppriktig at hun Har"hjemmekontor" når hun ikke har møter utenfor hjemmet. 

• Liker 7
Gjest pelikanen
Skrevet
På 30.11.2017 den 10.57, formula skrev:

Ser hun skal komme med julegavetips til barn. Blir ikke veldig forbauset om leketøysbutikken MAMINO er representert der, etter å ha fått lov til å spamme kommentarfeltet i ukesvis, med link til nettbutikken. Går utfra at det er butikkens eier som kommenterer, navnet stemmer ihvertfall. Så allerede nå har butikken hatt masse reklame inne på bloggen, noe jeg vil tro betyr en hel del nå før jul. Og CBE følger opp: Mamino har fantastiske ting, og noe kommer til å ligge under juletreet i år ;)

Jeg går fint forbi disse butikkene pga av at de bruker bloggere. Det er ikke troverdig. Ingen av de kjøper produkter de reklamerer for. De er betalt for å vise de. 

Troverdigheten deres er på bånn.

Skrevet

Som flere har nevnt, for å ha hjemmekontor så må en vel ha et... utekontor man går til ellers? 

• Liker 14
Skrevet
17 timer siden, CoolSistah skrev:

Jeg tror det med å føle seg stresset og tro at man har en hektisk hverdag først og fremst sitter i hodet. Jeg føler ofte at jeg har mye å gjøre, men ser jo at det ikke stemmer om jeg sammenlikner meg med andre. Hallo - det finnes alenemødre der ute som både studerer og jobber, og som samtidig har tid til trening og husarbeid. Helt uten at de maser om hvor hektisk liv de har. Hva som er hektisk for én kan være rolig for en annen, og disse grensene endrer seg jo etter hva man er vandt til. Ved å endre tankemåte kan man til en viss grad gi seg selv en mindre stressende hverdag, uavhengig av om stresset er reelt eller ikke. Men det som overrasker meg er fruas totale mangel på perspektiv og selvinnsikt. At hun velger å bruke timesvis på julekalendere og egenpleie er jo hennes valg, men der er jo nettopp det, et valg. Det blir bare rart å kalle det for hektisk! Om jeg velger å bruke seks timer på tv-titting daglig, får jeg mindre tid til andre ting og sannsynligvis for lite søvn. Men jeg går jo ikke rundt og snakker om hvor lite søvn jeg får fordi jeg er så travel likevel. Det er jo bare en prioritering! 

Og om fremstillingen av livet som superhektisk kun er for reklamens del, skjønner jeg likevel ikke hvorfor hun ikke synes det er flaut? De ulike narrativene henger jo ikke sammen. At hun ikke føler seg som en løgner? 

Nettopp. Hun ser ikke ut til å skjønne dette selv, og det er skummelt. Hun håner jo nesten de som faktisk har full timeplan. Og som det sies, det er ingenting som heter dårlig tid, alt handler om hvordan man bruker tiden og hva man prioriterer.

• Liker 8
Gjest Snøsøta
Skrevet

Det hjemmekontoret deres stammer nok fra fradragsreglene for skatten "Med hjemmekontor menes eget/egne rom i hjemmet som utelukkende benyttes i inntektserverv. Kombinert bruk av et rom i boligen til arbeidsrom og for eksempel stue eller soverom, kommer ikke inn under reglene for hjemmekontor." (Skatteetaten.no). Veldig normalt hos selvstendig næringsdrivende, har hatt det selv.

Men at hun blander et begrep i skattefradragsreglementet med hjemmekontor i det ordinære arbeidslivet er jo bare uhyre komisk og illustrerer hvor lite kontakt hun har med en normal hverdag.

Jeg og har hjemmekontor!! Jeg dauuer..:laugh:

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for latterliggjøring, persondebatt og spekulasjoner.

Papirfly, mod.

Endret av Papirfly
Gjest TulleteKatt
Skrevet

Hun klarte dog å merke først den tredje snappen med neglræl. #bestiklassen

Skrevet
1 time siden, På besøk skrev:

Dette har jeg spurt om, og fått svar på, før. Hun mener helt oppriktig at hun Har"hjemmekontor" når hun ikke har møter utenfor hjemmet. 

Ja, hvorfor mener du at hun ikke har det? 

Må innrømme at jeg er litt oppgitt over latterliggjøringen av hjemmekontor. Det er mange dyktige forretningskvinner (og menn) som har hjemmekontor. Hjemmekontor betyr jo ikke at man ikke jobber?  

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Gulleplutt skrev:

Ja, hvorfor mener du at hun ikke har det? 

Må innrømme at jeg er litt oppgitt over latterliggjøringen av hjemmekontor. Det er mange dyktige forretningskvinner (og menn) som har hjemmekontor. Hjemmekontor betyr jo ikke at man ikke jobber?  

De har kontor om de ikke i tillegg har en arbeidsplass med kontorplass slik at de ved tilfeller der de jobber hjemmefra med rette kan kalle det for å ha hjemmekontor.  

• Liker 12
Skrevet
8 minutter siden, Kollontaj skrev:

De har kontor om de ikke i tillegg har en arbeidsplass med kontorplass slik at de ved tilfeller der de jobber hjemmefra med rette kan kalle det for å ha hjemmekontor.  

Ok, jobber hjemmefra da. :) 

• Liker 1
Gjest pelikanen
Skrevet
59 minutter siden, Snøsøta skrev:

Det hjemmekontoret deres stammer nok fra fradragsreglene for skatten "Med hjemmekontor menes eget/egne rom i hjemmet som utelukkende benyttes i inntektserverv. Kombinert bruk av et rom i boligen til arbeidsrom og for eksempel stue eller soverom, kommer ikke inn under reglene for hjemmekontor." (Skatteetaten.no). Veldig normalt hos selvstendig næringsdrivende, har hatt det selv.

Men at hun blander et begrep i skattefradragsreglementet med hjemmekontor i det ordinære arbeidslivet er jo bare uhyre komisk og illustrerer hvor lite kontakt hun har med en normal hverdag.

Jeg og har hjemmekontor!! Jeg dauuer..:laugh:

Jeg har også hjemmekontor. Et eget rom. Hyller med permer. Hyller for andre viktige ting. Penneholder, binders, stempel. Men er så aktiv der inne, at det er nok ikke sirlig orden på"kontorpulten" hyller osv.

Hva jeg bruker kontoret til? Det blir en del scanninger til arbgiver, mailer, så har jeg en stor hobby i tillegg. Ja, dette er utenom fast jobb. 

Jeg syns nesten litt synd i henne. Sitter der i boblen og leker hektisk hverdag. Det blir liksom som enkelte uføre.....sitter å taster på nett. Det går i det samme hele tiden. De har ingen kolegaer, ingen innputt,  ikke noe engasjement utenom de selv. Desverre, har jeg sett mange av de på hønehjørnet. De virker helt uopplyste.  

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke om dere husker:  "Vi tar den dialogen direkte med FO, men takk for tilbakemeldingen :)" ? Det var CBE sitt svar til lesere som gjorde henne oppmerksom på slurvingen med reklamemerkingen - https://imgur.com/a/yuahG (med kildehenvising).

Etter det svaret fra CBE har jeg vært spent på hva som har kommet ut av "dialogen", da det for min del fremstod som svært usannsynlig at der hadde vært en dialog CBE&Co hadde fått noe som helst ut av...

Nå har jeg lest skrivet som Forbrukerombudet sendte den 13.11.17 etter tilsynet i høst. Det var sjokkerende hvor dårlig CBE fremdeles er, når det gjelder merkingen. Samtidig ser jeg at vi her inne på KG (som lever i en alternativ virkelighet ifølge CBE - https://imgur.com/a/YqB2e) faktisk har hatt rett hele tiden, når det gjelder hvordan det skal merkes. Så kanskje CBE&Co heretter skal jekke seg ned noen hakk, når de svarer leserne sine?

Jeg viser kun til hovedfunnene til FO.

• Blogg: Feil ved (1 ikke merket +15 utydelig merket ) 16 av 18 reklameinnlegg
  • Instagram: Feil ved (2 ikke merket +7 utydelig merket ) 9 av 9 reklameinnlegg
  • Facebook: Feil ved (2 ikke merket +13 utydelig merket) 15 av 17 reklameinnlegg
  • Twitter: Feil ved (1 ikke merket +14 utydelig merket) 15 av 18 reklameinnlegg
  • Snapchat: Feil ved (1 utydelig merket + 1 manglet navn på annonsør) 2 av 4 reklameinnlegg

Dokumentasjon: https://imgur.com/a/iVdDu (med kildehenvisning)

Endret av Asti
La til tekst
Gjest Zeitgeist
Skrevet

@Asti: Ikke mye #bestiklassen der, nei. 

Det hadde jo vært interessant å høre hva CBE selv har å si om dette, men helvete kommer nok til å fryse over før det skjer. 

Skrevet
1 minutt siden, Lafemmemauvaise skrev:

@Asti: Ikke mye #bestiklassen der, nei. 

Det hadde jo vært interessant å høre hva CBE selv har å si om dette, men helvete kommer nok til å fryse over før det skjer. 

Nei, men LKE har nok litt å si:  https://www.oep.no/search/result.html?period=lastMonth&fromDate=&toDate=&dateType=documentDate&caseDescription=&descType=both&caseNumber=&documentNumber=&sender=lars+kristian+eriksen&senderType=both&documentType=all&legalAuthority=&archiveCode=&list2=125&searchType=advanced&Search=Søk+i+journaler

;) 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...