Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 timer siden, Glorious skrev:

Er ikke ukentlige frisør- og negletimer velvære? Det samme med daglig dusj og nybarberte legger? I mine hektiske hverdag har jeg ikke tid til å barbere leggene hver dag engang. Siste innlegg er virkelig et hån. 

Hehe. Med jobb, småbarn, rydding/vasking og trening - så blir mine legger barbert kanskje hver 14. dag. Lurer på hvordan fotballfruemannen hadde reagert på dét 😆

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, Sobril skrev:

Lurer på hvordan fotballfruemannen hadde reagert på dét 😆

Med photoshop? ;) 

• Liker 25
Gjest Gillians
Skrevet

Hehe, ganske fjernt å posere sånn "moteaktig" i en ugly Christmas sweather. Da har man liksom ikke helt forstått greia med dem. Hun posererer jo som om det skulle vært en ny Ganni-genser :D 
Mener ikke å være slem, for hårfrisyren kan hun jo bare endre, men skjønner ikke greia med den hårstilen hennes? 
Ser ut som avkappa reip. Utrolig merkelig valg, og veldig lite naturlig bevegelse og fall i det. Har hun virkelig også extencions på det korte håret? Da må håret hennes være veldig tynt naturlig, eller blir det kanskje det når man bruker extensions så mye?

Skrevet

Blir helt fra meg. LKE er så dårlig til å redigere hud. Og i det nyeste innlegget har han jo gått helt amok 😩

• Liker 21
Skrevet
5 hours ago, halvehimmelen said:

Jeg tviler ikke litt på at frua selv føler seg veldig travel og at hverdagen er så himla hektisk, men hun ser ut til å mangle perspektiv rundt hvor utrolig fri arbeidsdager hun har i forhold til oss "normale" mennesker som ikke lever av å utlevere oss selv. Det stemmer nok veldig at de mangler input fra omverdenen, og derfor ikke har noe kritisk blikk rettet rundt verken egen bedrift eller hverdag. Klart man kan bli sliten og stresse med kalendere og overdrevne barnebursdager, men dette er da luksus å kunne få holde på med, og noe svært få har mulighet til å bruke så masse ressurser på.

At innholdsproduksjon er tidkrevende er det ingen tvil om, jeg skjønner at de bruker mange timer dagen på å skrive, ta bilder, komme med nye idéer, planlegge sosiale medier og lignende. Men det er faktisk himla unikt å kunne bruke arbeidsdagen sin til å for eksempel titte på møbler eller fikse til barnebursdag eller drive med oppussing. Klart det er relevant for jobben hennes, siden jobben er å vise frem livet, men jeg skulle ønske hun selv klarte å ha litt skråblikk mot eget forbruk og hvordan hun uttaler seg på bloggen. Det er vel litt mye å forvente. 

Jeg tror det med å føle seg stresset og tro at man har en hektisk hverdag først og fremst sitter i hodet. Jeg føler ofte at jeg har mye å gjøre, men ser jo at det ikke stemmer om jeg sammenlikner meg med andre. Hallo - det finnes alenemødre der ute som både studerer og jobber, og som samtidig har tid til trening og husarbeid. Helt uten at de maser om hvor hektisk liv de har. Hva som er hektisk for én kan være rolig for en annen, og disse grensene endrer seg jo etter hva man er vandt til. Ved å endre tankemåte kan man til en viss grad gi seg selv en mindre stressende hverdag, uavhengig av om stresset er reelt eller ikke. Men det som overrasker meg er fruas totale mangel på perspektiv og selvinnsikt. At hun velger å bruke timesvis på julekalendere og egenpleie er jo hennes valg, men der er jo nettopp det, et valg. Det blir bare rart å kalle det for hektisk! Om jeg velger å bruke seks timer på tv-titting daglig, får jeg mindre tid til andre ting og sannsynligvis for lite søvn. Men jeg går jo ikke rundt og snakker om hvor lite søvn jeg får fordi jeg er så travel likevel. Det er jo bare en prioritering! 

Og om fremstillingen av livet som superhektisk kun er for reklamens del, skjønner jeg likevel ikke hvorfor hun ikke synes det er flaut? De ulike narrativene henger jo ikke sammen. At hun ikke føler seg som en løgner? 

• Liker 28
Skrevet

Frua og frua har startet «prosjekt julehus».Selv slang jeg fram en gammel adventsstake.... Forbruket i det huset er horribelt! 

• Liker 14
Gjest boblebrist
Skrevet (endret)

Flytteesker med logo godt synlig i bakgrunnen på flere av bildene, i tillegg til at det nevnes i innlegget (riktignok uten firmanavnet). Kan ikke hjelpe for at jeg er skeptisk, det kan ikke være et uhell så oppstilte og redigerte disse bildene er. Fint med gratisreklame da.

Endret av boblebrist
Skrevet

Blir nok ikke tid til noe velvære på en stund, disse hektiske hverdagene vet dere. Nå er det fullt opp med julepynting til over helga, dagen i dag er nok satt av, i tillegg har det vært stressende besøk hos frisør og dobbel PT time denne uka. 

• Liker 13
Gjest formula
Skrevet
18 minutter siden, Anonym90059005 skrev:

Blir nok ikke tid til noe velvære på en stund, disse hektiske hverdagene vet dere.

Nei, velværet må nok pent vente. Nå snappet hun nettopp at hun pusler med adventskalenderen, så kom ikke her å si at hverdagen ikke er hektisk! 

Gjest formula
Skrevet

Er ikke bare hun som har en hektisk hverdag. Nå deler hun linken til SA 24 nov., der det blir forkynt at LKE skal trene Tune, med følgende ord: "Se det, se det! Er ikke redd for å ha mange jern i ilden i hvert fall :D"

Hva slags jern er det han har i ilden, bortsett fra å fotografere kone, barn og hjem? 

Skrevet
7 minutter siden, formula skrev:

Er ikke bare hun som har en hektisk hverdag. Nå deler hun linken til SA 24 nov., der det blir forkynt at LKE skal trene Tune, med følgende ord: "Se det, se det! Er ikke redd for å ha mange jern i ilden i hvert fall :D"

Hva slags jern er det han har i ilden, bortsett fra å fotografere kone, barn og hjem? 

Dilte etter frua på hennes gjøren og laden? De får jo ofte så lite kvalitetstid, så fint å kunne være sammen om noe i ny og ne.

• Liker 16
Skrevet
7 minutter siden, formula skrev:

Han har mange jern i ilden, må skjønne. Garantert mange fler enn alle oss her inne til sammen! Men alt må holdes hemmelig. Fordi det bare er å fotografere kone, barn og hjem. Og redigere. Og kommentere. Tar tid det. Mye tid når man er selvtitulert over lav sko.. 

• Liker 23
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt, personangrep, latterliggjøring og spekulasjoner.

Papirfly, mod.

Skrevet

Ser hun skriver at hun har hjemmekontor i dag, noe som blant annet innebærer å ferdigstille julekalender til datteren, og å pusle med prosjekt julekule(ref snap). Noen som sa travel hverdag? 

• Liker 31
Skrevet
39 minutter siden, Anonym90059005 skrev:

Ser hun skriver at hun har hjemmekontor i dag, noe som blant annet innebærer å ferdigstille julekalender til datteren, og å pusle med prosjekt julekule(ref snap). Noen som sa travel hverdag? 

Julekule??? Er det ikke bare å henge opp stjerne i vinduet og en adventstake og komme seg på jobb? Når ble jul en fulltidsjobb?

Skrevet

For ikke å snakke om sponsa negltime idag! For en hektisk dag! 

• Liker 15
Skrevet
22 minutter siden, Anne B skrev:

Julekule??? Er det ikke bare å henge opp stjerne i vinduet og en adventstake og komme seg på jobb? Når ble jul en fulltidsjobb?

Jeg bruker maaange timer på å pynte til jul, elsker det, men det skjer selvfølgelig på kveld/helg og er en fritidssyssel :) 

• Liker 14
Gjest Snøsøta
Skrevet
14 timer siden, CoolSistah skrev:

Jeg tror det med å føle seg stresset og tro at man har en hektisk hverdag først og fremst sitter i hodet. Jeg føler ofte at jeg har mye å gjøre, men ser jo at det ikke stemmer om jeg sammenlikner meg med andre. Hallo - det finnes alenemødre der ute som både studerer og jobber, og som samtidig har tid til trening og husarbeid. Helt uten at de maser om hvor hektisk liv de har. Hva som er hektisk for én kan være rolig for en annen, og disse grensene endrer seg jo etter hva man er vandt til. Ved å endre tankemåte kan man til en viss grad gi seg selv en mindre stressende hverdag, uavhengig av om stresset er reelt eller ikke. Men det som overrasker meg er fruas totale mangel på perspektiv og selvinnsikt. At hun velger å bruke timesvis på julekalendere og egenpleie er jo hennes valg, men der er jo nettopp det, et valg. Det blir bare rart å kalle det for hektisk! Om jeg velger å bruke seks timer på tv-titting daglig, får jeg mindre tid til andre ting og sannsynligvis for lite søvn. Men jeg går jo ikke rundt og snakker om hvor lite søvn jeg får fordi jeg er så travel likevel. Det er jo bare en prioritering! 

Og om fremstillingen av livet som superhektisk kun er for reklamens del, skjønner jeg likevel ikke hvorfor hun ikke synes det er flaut? De ulike narrativene henger jo ikke sammen. At hun ikke føler seg som en løgner? 

Er enig med deg i det meste, men dette kan bare være sant om de samtidig har noen personer i kulissene som hjelper til. Som bursdagen CBE skulle bevise at hun kunne gjøre selv. Eller barna er 17-18 og tar i et tak. Eller både jobb og studier er deltid. Gjerne alt dette samtidig. Døgnet har bare ikke så mange timer og slike eksempler bidrar til å tøye grensene for hva som er normalt til det umulige og får vanlige folk til å føle at de ikke strekker til.

Vi har alle ei superkvinnevenninne. Ei som jobbet seg gjennom krevende studier og betalte ned studielånet når hun var ferdig. Ei mor i barnehagen som har full jobb og nybakt brød hver dag. Men hun venninna hadde ikke aleneansvar for småbarn, og supermom har gjerne moren sin i samme hus, som hjelper til. 

Gjest Gillians
Skrevet
3 timer siden, Anonym90059005 skrev:

Hun MÅ da skjønne selv at dette er fritidssysler og det andre anser som koselige aktiviteter, ikke jobb? Eller har hun så forvridd virkelighetsoppfatning at hun faktisk anser dette som "slitsom" jobb? I så fall blir jeg litt redd for henne, da har hun jo mistet helt forståelsen av hva et vanlig liv inneholder. Og det misunner jeg henne mildt sagt ikke.

Gjest formula
Skrevet

Blir veldig rart når hun sier at hun har hjemmekontor i dag. Det blir jo ellers sagt av folk som har kontor på arbeidsplassen, men som jobber hjemmefra innimellom. Hun har jo jobben og kontoret sitt hjemme til vanlig? 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...