Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 minutter siden, Kollontaj skrev:

Tidligere har hun skrevet at annonse som er dedikerte reklameinnlegg brukes maks 2 ganger i uka. På tre uker skulle det blitt 6 innlegg, men det er 11, dvs nesten det dobbelte. Er det reklameinnlegg på Instagram, kommer disse i tillegg.

kilde: http://www.carolinebergeriksen.no/2015/11/21/ukens-lesersporsmal-14/

Kanskje hun mente merkede innlegg.. :fnise:

Sorry, kunne bare ikke dy meg.

• Liker 27
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, Kollontaj said:

Tidligere har hun skrevet at annonse som er dedikerte reklameinnlegg brukes maks 2 ganger i uka. På tre uker skulle det blitt 6 innlegg, men det er 11, dvs nesten det dobbelte. Er det reklameinnlegg på Instagram, kommer disse i tillegg.

kilde: http://www.carolinebergeriksen.no/2015/11/21/ukens-lesersporsmal-14/

Jeg tror ikke hun teller med disse innleggende som "bare" inneholder annonselenker i dette regnskapet. Dette er ikke innlegg hun for betalt for å skrive, annet enn inntekter fra kjøp som gjøres via lenkene.

Ang. inntekt mener jeg å ha lest at hun tjener omtrent det samme på disse annonselenkene som hun bruker på klærne. Klarte ikke finne kilde på akkurat dette, men tror jeg leste det i kommentarfeltet. Uansett, to rene annonseinnlegg i uken, som de kan tjene 50.000 kr på, gir 400.000 kr i løpet av en måned. Jeg vil tro dette beløpet er før skatt, men det er likevel en høy sum.

I et nylig innlegg deler hun for øvrig at de samlet inn 145.000 kr til veldedighet i fjorårets julekalender (kilde: http://www.carolinebergeriksen.no/2017/11/17/min-storste-samarbeidsavtale-noensinne/). Om jeg husker rett, skulle dette være 20 % av overskuddet fra kalenderen. Det betyr at i løpet av desember tjente de 580.000 kr - en meget solid årslønn. Jeg vil tro de har en ganske solid inntekt, for å si det slik.

• Liker 11
Skrevet
7 timer siden, Benson skrev:

Trodde de fleste barn foretrakk pølser og godteposer jeg. Men det er kanskje ikke for ungene man har selskap?

Det selskapet er nok ikke bare for ungene, tipper det er mer for bloggen, eventuelle sponsorer, fremtidige samarbeidspartnere.. ja, så kynisk er jeg. 

• Liker 15
Skrevet
10 timer siden, Newroz skrev:

http://www.carolinebergeriksen.no/2017/10/30/enda-et-flyttelass/ 

Jupp, her var det. 

https://imgur.com/a/xC8BG? 

Viser tydelig at på en måned har de plutselig fått supergod tid og har fått sett fem serier? Begge deler kan vel ikke stemme.... 

Hun jobber ca 8 timer i ukedagene. Da skjønner ikke jeg hvorfor hun har så dårlig tid. https://imgur.com/a/nr4DK 

Grenseland kom ut 2. november. Dette følger de med på nå. 30. oktober fulgte de med på Suits. Virker som de nettopp hadde begynt på sesong 5. Og nå den siste tiden har hun vært hektet på Stranger Things. Travelt, altså. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg leser ikke bloggen, men av det dere legger ut av printscreens fra kommentarfeltet virker den høflige tonen i møte med kritikk ganske påtatt og tillært. Som at hun har snakket med en kommunikasjonsrådgiver og lært seg noen nøkkelord.  Jeg leser det i hvert fall med en ganske anstrengt stemme inni hodet mitt. Gøy å se for seg motsetningsforholdet mellom det hun tenker og skriver. 

• Liker 16
Skrevet
15 timer siden, pelikanen skrev:

De er to hjemmeværende....sånn som arbeidsledige har det. For meg er dette veldig fordummende.  At en voksen kvinne å velge å fremstå slik.

Her føler jeg behov for å arrestere deg litt. At de jobber hemmefra er ikke ensbetydende med at de ikke jobber. Jeg er ganske sikker på at det er en del jobb med bloggen. Innlegg skal planlegges, skrives (det tar lenger tid enn mange tror), bilder skal tas, redigeres, mailer skal besvares, kommentarfeltet skal ivaretas, annonsører og avtaler skal tas hånd om og hun skal se mest mulig perfekt ut på alle bilder. Jeg tror definitivt at det ligger en god del jobb bak. 

• Liker 19
Skrevet
8 timer siden, yeans skrev:

Det blir jo litt ja. Pluss andre ting. Men minus skatt/moms blir det uansett mindre. Og det huset spiser nok endel penger bare på lys, oppvarming og renhold. Det er vel enormt mye mer utgifter på det huset enn huset på Siljan. 

Det ville derfor ikke overraske meg om de så smått oppdager at de må stramme inn livreima etterhvert (som oppdragene faller).

Om ekteparet har vært smarte ville jeg tro de har spart en del. Med en inntekt paret sammen i fjor på ca 2,8 mill og formue på 4 mill så tror jeg de vil ha det ok noen år fremover. Men der forutsetter at de setter av en del penger.

Og det er vel ikke så mange her inne som vet hva de gjør med sine penger

• Liker 5
Skrevet (endret)
22 timer siden, penny_ skrev:

Hun jobber ca 8 timer i ukedagene. Da skjønner ikke jeg hvorfor hun har så dårlig tid. https://imgur.com/a/nr4DK 

Grenseland kom ut 2. november. Dette følger de med på nå. 30. oktober fulgte de med på Suits. Virker som de nettopp hadde begynt på sesong 5. Og nå den siste tiden har hun vært hektet på Stranger Things. Travelt, altså. 

Ikke mer enn 8 timer lange arbeidsdager? Men hvorfor påstår hun at hun jobber så mye da? Da jobber hun faktisk ikke flere timer enn hvermansen, som tjener en liten brøkdel av hva hun gjør. De fleste som tjener 2 mill i året jobber VELDIG mye mer enn 40 t i uka!

20 timer siden, princesse skrev:

Om ekteparet har vært smarte ville jeg tro de har spart en del. Med en inntekt paret sammen i fjor på ca 2,8 mill og formue på 4 mill så tror jeg de vil ha det ok noen år fremover. Men der forutsetter at de setter av en del penger.

Og det er vel ikke så mange her inne som vet hva de gjør med sine penger

De har hvert fall investert i en leilighet i Oslo som de ikke klarer å få solgt.

Endret av Ultiva
  • Liker 12
Skrevet
10 timer siden, Newroz skrev:

Mulige forklaringer: 

• Hun ikke sett disse seriene, og det er et "falskt" tips til leserne sine. Det er jo ikke greit.... 
  • Årsaken til at hun er så travel at hun må pløye igjennom en mengde med serier for å skrive et blogginnlegg med tips.
  • Hun ser en del på TV som en god del andre, og har ikke så dårlig tid at hun må bortprioritere det.  

Hun skriver jo at hun har det SÅ hektisk at hun nesten kun har tid til å se på serier mens hun trener stakkars. Og som vi får dokumentert på snap, så virker det som om CBE har tid til å trene hver eneste morgen, ofte med PT, mens mannen tar seg av morgenstell og bhg-levering. Hun kaller seg travel. Jeg kaller henne bortskjemt og privilegert. 

• Liker 42
Skrevet

Den kommende barnebursdagen må da slå alle rekorder når det gjelder innsats? Ikke nok med at de brukte lørdagen, de bruker kveldene denne uka, og hyrer inn besteforeldre til å hjelpe. 

I stedet for å se en film eller serier på lørdag, så jobbet vi med dette, og det samme gjør vi andre kvelder denne uken :) Fra og med torsdag får jeg også mye hjelp fra besteforeldrene til ***** for å få alt klart. 

Altså, jeg blir målløs. Og motvillig nysgjerrig kjenner jeg. Hva er det de egentlig lager, som krever så utrolig mange arbeidstimer?

Er det båten i papp som barna skal leke med? Vil tro det går med noen ruller tape. Ser for meg at en gjeng fireåringer skal oppi denne båten og herje, litt usikker på om det er mulig at en pappbåt tåler dette mer enn noen minutter.  Men, nå er det kanskje ikke lagt opp til annet enn forsiktig prinsesselek denne dagen.

Skrevet (endret)
22 minutter siden, formula skrev:

Den kommende barnebursdagen må da slå alle rekorder når det gjelder innsats? Ikke nok med at de brukte lørdagen, de bruker kveldene denne uka, og hyrer inn besteforeldre til å hjelpe. 

I stedet for å se en film eller serier på lørdag, så jobbet vi med dette, og det samme gjør vi andre kvelder denne uken :) Fra og med torsdag får jeg også mye hjelp fra besteforeldrene til ***** for å få alt klart. 

Altså, jeg blir målløs. Og motvillig nysgjerrig kjenner jeg. Hva er det de egentlig lager, som krever så utrolig mange arbeidstimer?

Er det båten i papp som barna skal leke med? Vil tro det går med noen ruller tape. Ser for meg at en gjeng fireåringer skal oppi denne båten og herje, litt usikker på om det er mulig at en pappbåt tåler dette mer enn noen minutter.  Men, nå er det kanskje ikke lagt opp til annet enn forsiktig prinsesselek denne dagen.

Samme om båten tåler noe, så lenge den tar seg bra ut på bildene på forhånd.

Klart det går med noen timer forberedelse, når frua sikkert skal lage håndlagde bordkort, til en gjeng barn som ikke vet hva bordkort er engang. 

Alt handler om at alt skal være perfekt i regissørens øyne, for å gi en glanset og perfekt "uoppnåelig" setting, uavhengig av om knøttene bryr seg eller ei. 

Det latterligste av alt er hennes eget narrativ om at hun/de er så travle småbarnsforeldre, som er fanget i tidsklemma. De styrer sin egen hverdag totalt, med tilnærmet full handlingsfrihet og fleksibilitet. Alt stress hun eventuelt måtte oppleve, har hun valgt 100 % selv. Og om man ser hva hun gjør av ulike ærend en gjennomsnittlig uke mellom 8--16, så tror jeg ikke du finner et eneste arbeidende menneske, som virkelig mener at hun har en slitsom hverdag.

Ps: Bursdagen blir helt sikkert fin og morsom for de små, handler ikke om det.

Endret av Anonym90059005
  • Liker 22
Skrevet (endret)
36 minutter siden, formula skrev:

Som andre har foreslått; her er det bare å forvente polynesisk festmeny, LKE iført blomsterkrans som helsteker et villsvin ute i hagen og bikkjene utkledt som Te-Fiti og Te-Ka. En båt med vindmaskin i front og nitidig forseggjorte bordkort som barna kan ta med seg og glemme igjen i bilen, jeg mener henge opp på hedersplassen over peisen i stua.

Det mest spennende blir jo vertinnens antrekk. I fjorårets barnebursdag gikk hun for "femme fatale " med trang, knallrød kjole og signalrød leppestift. Hva blir det i år??

Endret av Ultiva
  • Liker 31
Skrevet
9 timer siden, Kruset skrev:

Jeg tror ikke hun teller med disse innleggende som "bare" inneholder annonselenker i dette regnskapet. Dette er ikke innlegg hun for betalt for å skrive, annet enn inntekter fra kjøp som gjøres via lenkene.

Ang. inntekt mener jeg å ha lest at hun tjener omtrent det samme på disse annonselenkene som hun bruker på klærne. Klarte ikke finne kilde på akkurat dette, men tror jeg leste det i kommentarfeltet. Uansett, to rene annonseinnlegg i uken, som de kan tjene 50.000 kr på, gir 400.000 kr i løpet av en måned. Jeg vil tro dette beløpet er før skatt, men det er likevel en høy sum.

I et nylig innlegg deler hun for øvrig at de samlet inn 145.000 kr til veldedighet i fjorårets julekalender (kilde: http://www.carolinebergeriksen.no/2017/11/17/min-storste-samarbeidsavtale-noensinne/). Om jeg husker rett, skulle dette være 20 % av overskuddet fra kalenderen. Det betyr at i løpet av desember tjente de 580.000 kr - en meget solid årslønn. Jeg vil tro de har en ganske solid inntekt, for å si det slik.

Tror det er viktig å si "omsatte for", ikke tjente. Det er 25% moms + skatt + to, eller var det tre? ansatte som skal ha lønn fra dette. 

• Liker 2
Skrevet
53 minutter siden, Ultiva skrev:

Hun skriver jo at hun har det SÅ hektisk at hun nesten kun har tid til å se på serier mens hun trener stakkars. Og som vi får dokumentert på snap, så virker det som om CBE har tid til å trene hver eneste morgen, ofte med PT, mens mannen tar seg av morgenstell og bhg-levering. Hun kaller seg travel. Jeg kaller henne bortskjemt og privilegert. 

Men jobben hans er jo mye mindre enn hennes. Det er "bare" bilder, liksom. Hun er modellen og journalisten og sminkøren og shoppingen tar veeeldig lang tid. Klart det er han som tar morgenstellet slik at hun får tid til å trene og ta seg best mulig ut som bloggens ansikt utad. 

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, Kollontaj skrev:

Maks to ganger i uka, seks serier; det henger ikke i hop, nei. 

Sånn går det når man ikke skriver sannheten. Man husker ikke hva man har skrevet før. Sannheten husker en alltid

• Liker 12
Skrevet
18 minutter siden, Ultiva skrev:

i

Det mest spennende blir jo vertinnens antrekk. I fjorårets barnebursdag gikk hun for "femme fatale " med trang, knallrød kjole og signalrød leppestift. Hva blir det i år??

det blir nok en kombinasjon av bikini og glødende bein

• Liker 15
Gjest Skribent
Skrevet

Sant - den kjolen hun hadde i barnebursdagen i fjor var jo voksenversjonen av den røde off-the-shoulder-kjolen innkjøpt til fireåringen i år - får vi matchende antrekk til jul? :overrasket: 

En ting er å ville inspirere andre med antrekksbilder, men hvor får cbe selv inspirasjonen til å vampe opp jentungen fra? Pinlig og leit.

Skrevet
17 timer siden, Ultiva skrev:

Ser unektelig pussig ut med lang, tykk fuskepelskåpe, bare bein og åpne sandaler. Winter meets summer liksom.

https://imgur.com/6Clpg5G

Er jo helt vanlig å se på snap at hun går rundt inne i huset med diger ullue og t skjorte. Blir litt av det samme.

Skrevet
16 minutter siden, Skribent skrev:

Sant - den kjolen hun hadde i barnebursdagen i fjor var jo voksenversjonen av den røde off-the-shoulder-kjolen innkjøpt til fireåringen i år - får vi matchende antrekk til jul? :overrasket: 

En ting er å ville inspirere andre med antrekksbilder, men hvor får cbe selv inspirasjonen til å vampe opp jentungen fra? Pinlig og leit.

Gir meg Little Miss Sunshine - vibber hele greia.

Skrevet

Det slår meg at frua kun viser klær som (hun mener) er flatterende for henne. Hun hadde den ene buksedressen eller no, ned litt mer maskulint uttrykk, men ellers er jo alt likt. Hvis hun ønsker å bli tatt seriøst som en inspirasjon, så må hun vise ulike stiler.

Som noen i kommentarfeltet sa, hvorfor viser hun ikke feks.den lille sorte med fem forskjellige looks? Jeg tror jeg vet svaret, men frua vil vel ikke innrømme at hun ikke er kreativ nok til det?

• Liker 15
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...