Gjest formula Skrevet 22. november 2017 #44081 Skrevet 22. november 2017 9 timer siden, Amafalathiel skrev: gjenbruk av ikke mindre enn 6 (av 9) bilder av barna for å illustrere et innlegg om gavetips til voksen damer :headmeetdesk: #slippbloggerbarnafri Tåpelig og totalt unødvendig. Som om gjenbruk av barnebilder gjør det bedre. Nå har de jo skjerpet seg litt ift barneeksponering, men viser jo med denne billedbruken at de fremdeles har en vei å gå.
Gjest Snøsøta Skrevet 22. november 2017 #44082 Skrevet 22. november 2017 For å være interessant og relevant må man ta imot impulser i noen form. Så mye som de har stengt seg inne på bloggen de siste årene og skjermet seg mer og mer fra resten av verden blir deres repertoire snevrere og snevrere. De er jo nesten aldri ute i den virkelige verden! Frua blir sliten av å "sitte på jakt" i flere timer på internett når hun handler, klarer ikke å formidle noe interessant (eller korrekt) fra reiser, utstillinger og bokbad, og må pusse opp huset igjen og igjen for å ha noe å skrive om. Det eneste som skjer av utvikling er at annonsørene skifter og at barna vokser. Og - at bildene blir dystrere og dystrere.
Gjest Anna Nas Skrevet 22. november 2017 #44083 Skrevet 22. november 2017 (endret) 18 timer siden, Atheena skrev: Det er klart det er er penger å hente på affiliatelinker. Jeg regner med at de klærne fra Nelly og Boozt går rett i retur og at merkelappene aldri blir tatt av. Kan godt være at hun har fikset seg avtale utover affiliatelinker i tillegg og at de sender henne de klærne de ønsker at hun viser frem. Er ikke store forskjellen på Get inspired innlegget og julekjoleinnlegget. De har sikkert spart tid på å ta alle bildene foran lilla lerret i stuen kontra å dra ut for å lete etter location. Ok, takk. Jeg følger ikke spesielt godt med, tydeligvis. Selv om det ikke er en stor overraskelse at det er gode penger å hente, ante jeg virkelig ikke at bloggleseres affiliate-nettkjøp kan representere millioninntekt. (I følge Thomas Moen til VG). CBEs forklaring om at kjøp via lenke gir "et lite kickback"* må jo være blant tidenes største underdrivelser. Vedlegger *imgur og lenke til blogginnlegget som imgur med utsagnet er hentet fra: https://imgur.com/a/IdOvk http://www.carolinebergeriksen.no/2017/10/03/detaljer-pa-soverommet-elektrisk-peis/ Altshoplenken jeg postet i går viser jo at lenkekjøp genererer atskillig mer enn et "lite kickback". Hvis det er sånn de fleste nettbutikkene opererer og enkelte influencere kan ha bedre avtaler enn altshop-eksemplet også, er det jammen ikke rart de er så ivrige med affiliate-reklameinnlegg. Endret 22. november 2017 av Anna Nas Fjernet et ord.
Pigaloppen Skrevet 22. november 2017 #44084 Skrevet 22. november 2017 Er ikke de videoene hun legger ut med hairtutorials #Reklame...? 7
Gjest Gillians Skrevet 22. november 2017 #44085 Skrevet 22. november 2017 Ser hun ligger på rundt 30 000 daglige lesere nå, bare for noen år siden var det 90 000 og milevis foran neste blogger. Tror dere de har merket det på inntektsfronten? Eller er sponsorene så idioter at de ikke ser på det enorme omdømmetapet og dalende populariteten bedriften har gjennomgått? Jeg syns nemlig ikke det virker som om de har dalende inntekter, men det kan jo kanskje speiles i at det er mer reklame, og for mindre eksklusive greier. (Selv om så eksklusiv har jo reklamen aldri vært der.) Jeg er også nesten imponert over hvor lite spennende ting CBE har fått ut av bloggen, der har andre vært mye flinkere.
Gjest Anna Nas Skrevet 22. november 2017 #44086 Skrevet 22. november 2017 Akkurat nå, Gillians skrev: Ser hun ligger på rundt 30 000 daglige lesere nå, bare for noen år siden var det 90 000 og milevis foran neste blogger. Tror dere de har merket det på inntektsfronten? Eller er sponsorene så idioter at de ikke ser på det enorme omdømmetapet og dalende populariteten bedriften har gjennomgått? Jeg syns nemlig ikke det virker som om de har dalende inntekter, men det kan jo kanskje speiles i at det er mer reklame, og for mindre eksklusive greier. (Selv om så eksklusiv har jo reklamen aldri vært der.) Jeg er også nesten imponert over hvor lite spennende ting CBE har fått ut av bloggen, der har andre vært mye flinkere. Kanskje det er affiliate som er mest innbringende for tiden? Blogger med mye affiliatereklame er jo egentlig en nettbutikk.
BellaSwan Skrevet 22. november 2017 #44087 Skrevet 22. november 2017 Klart hun ikke slutter å poste bilder av barna sine. Det vil jo si det samme som at hun gir oss andre (vanlige dødelige, eksperter, kjendiser o.l) rett og at hun og LKE tar feil. Og det funker jo ikke, de har vel aldri noensinne innrømmet at de har tatt feil og har nok ingen intensjon om å begynne med det nå heller. 15
Ultiva Skrevet 22. november 2017 Forfatter #44088 Skrevet 22. november 2017 (endret) 1 time siden, Anna Nas skrev: Kanskje det er affiliate som er mest innbringende for tiden? Blogger med mye affiliatereklame er jo egentlig en nettbutikk. Cbe.no er jo registrert som annonseformidler for reklame i Brønnøysundregisteret, så da er jo veien kort til en ren nettbutikk. Cookiesene som plantes når man trykker på lenkene på bloggen blir jo også liggende i leserens nettleser i ukes- eller månedsvis. Så nettbutikk er en god beskrivelse. 1 time siden, Gillians skrev: Ser hun ligger på rundt 30 000 daglige lesere nå, bare for noen år siden var det 90 000 og milevis foran neste blogger. Tror dere de har merket det på inntektsfronten? Eller er sponsorene så idioter at de ikke ser på det enorme omdømmetapet og dalende populariteten bedriften har gjennomgått? Jeg syns nemlig ikke det virker som om de har dalende inntekter, men det kan jo kanskje speiles i at det er mer reklame, og for mindre eksklusive greier. (Selv om så eksklusiv har jo reklamen aldri vært der.) Jeg er også nesten imponert over hvor lite spennende ting CBE har fått ut av bloggen, der har andre vært mye flinkere. Cbe.no har mer og mer reklame, derav høyere inntjening på tross av at de har mistet 70 % av leserne i løpet av de siste tre årene (svært mange forsvant etter kommentar- og bilderedigeringsjukset, hvor de valgte å legge skylden på leserne). 3 timer siden, pøbelsara skrev: Jeg tror nemlig ikke at det har vært slik at folk ikke bryr seg om det er reklame - jeg tror at mange ikke har tenkt over hvor mye reklame det er, før de ser det når det merkes slik det skal. Det kommer jo tydelig frem i kommentarfeltet nå hvor frustrert hun er over at folk tilsynelatende aldri blir fornøyd. *klippet vekk deler av innlegget for å korte ned* Dette er jo en av grunnene til hvorfor bloggere har foretrukket skjult markedsføring. For når alt skal merkes korrekt, så skjønner jo enda flere lesere at de sitter og leser en reklameavis. Endret 22. november 2017 av Ultiva 9
Gjest formula Skrevet 22. november 2017 #44089 Skrevet 22. november 2017 1 time siden, Snøsøta skrev: For å være interessant og relevant må man ta imot impulser i noen form. Så mye som de har stengt seg inne på bloggen de siste årene og skjermet seg mer og mer fra resten av verden blir deres repertoire snevrere og snevrere. De er jo nesten aldri ute i den virkelige verden! Frua blir sliten av å "sitte på jakt" i flere timer på internett når hun handler, klarer ikke å formidle noe interessant (eller korrekt) fra reiser, utstillinger og bokbad, og må pusse opp huset igjen og igjen for å ha noe å skrive om. Det eneste som skjer av utvikling er at annonsørene skifter og at barna vokser. Og - at bildene blir dystrere og dystrere. Dette! CBE mangler evne til å fornye seg. Det går i den sammen tralten, året rundt, år etter år. På mange måter kan man vel si de har malt seg inn i et hjørne. De har valgt en livsstil som krever høy inntekt, og føler seg muligens "tvunget" til å fortsette i samme spor. Tilværelsen blir styrt av en stadig jakt på sponsorer og reklamejobber, som genererer inntekter på det nivået de trenger for å fortsette denne overdådige livsførselen. Når leserne da begynner å miste interessen, havner de i en kinkig situasjon, noe som gjør dem en smule rådville. Noe jeg synes vi tydelig kan se for tiden.
Gjest yeans Skrevet 22. november 2017 #44090 Skrevet 22. november 2017 Hm. "Melkes det som melkes kan, før det er for sent!" ser ut til å være mantraet det leves etter. Kjenner jeg ikke orker å se mer av den bloggen nå (eller andre blogger for den saks skyld). Og hvertfall ikke på instagram.
Stjernekikkeren Skrevet 22. november 2017 #44091 Skrevet 22. november 2017 Hender at jeg leser noen av innleggene hun poster, og jeg må ærlig talt si at hun skriver ikke spesielt bra eller interessant, jeg leser ikke teksten fordi den er morsom og kul å lese for å si det sånn. Så ta bort annonsørene, bildene, reklamene, så synes jeg ikke hun har noe som helst å formidle. Hun hadde en gigantisk sjanse til å stikke ting dypere med det bokbadet, men valgte å skylde på overfladiske lesere som sikkert ikke ville vært interessert. Eneste grunnen til at hun tror ingen ville likt det er fordi hun har gjort den bloggen sin til et glanset og overfladisk salgsmagasin. 25
Gjest formula Skrevet 22. november 2017 #44092 Skrevet 22. november 2017 (endret) Ser at hun støtt og stadig i kommentarfeltet blir tipset om treleker fra en butikk ved navn Mamino. Er dette en form for skjult reklame? Så en snap en tid tilbake der barna lekte med noen pastellfargede treleker, men det trenger jo ikke ha noen sammenheng, selvfølgelig. Synes bare det er rart at hun godtar at det i kommentarfeltet linkes direkte til nettbutikken, uten at hun får noe igjen for det. Endret 22. november 2017 av formula
millemåne1 Skrevet 22. november 2017 #44093 Skrevet 22. november 2017 3 timer siden, Gulleplutt skrev: Jeg tror hun kommer til å streve i fortsettelsen. Folk har blitt mer bevisste på hvor kommersiell denne bloggbusinessen er. Det handler ikke om vennskapelige venninneråd. Det handler om cash, cash og atter cash. Og at hun kynisk utnytter de to kjæreste hun har på veien er til å grine av. Bildet av ettåringen, med sponsa ballonger og kake og hva det nå var i bakgrunnen, er noe av det tristeste jeg har sett. Helt enig! Det bildet har liksom brent seg fast. 8
Inocybe Skrevet 22. november 2017 #44094 Skrevet 22. november 2017 37 minutter siden, Stjernekikkeren skrev: Hender at jeg leser noen av innleggene hun poster, og jeg må ærlig talt si at hun skriver ikke spesielt bra eller interessant, jeg leser ikke teksten fordi den er morsom og kul å lese for å si det sånn. Så ta bort annonsørene, bildene, reklamene, så synes jeg ikke hun har noe som helst å formidle. Hun hadde en gigantisk sjanse til å stikke ting dypere med det bokbadet, men valgte å skylde på overfladiske lesere som sikkert ikke ville vært interessert. Eneste grunnen til at hun tror ingen ville likt det er fordi hun har gjort den bloggen sin til et glanset og overfladisk salgsmagasin. Hadde ikke vært noe problem å lage enda et innlegg om bokbadet etterpå. «Mange har spurt om hva jeg synes om gårsdagens bokprek så jeg vil fortelle litt mer...» Jeg nekter å tro på man MÅ ha lest boken for å få noe interessant ut av å høre to så skarpe litteraturelskere som Mirmir Kristjansson og Jan Guillou diskutere passjonen deres. I stedet sitter man igjen med følelsen av at bokpraten gikk fullstendig over hodet på CBE og LKE og de bare satt og kjedet seg gjennom seansen mens de planla hvor mange måter de kunne vise fram kveldens antrekk på. Dette inntrykket passer for så vidt godt med «biblioteket» de laget. Litt mindre godt med Storytell-reklamene, men det er jo også bare noe hun får betalt for å late som. 29
Gjest formula Skrevet 22. november 2017 #44095 Skrevet 22. november 2017 3 timer siden, Gulleplutt skrev: Jeg tror hun kommer til å streve i fortsettelsen. Folk har blitt mer bevisste på hvor kommersiell denne bloggbusinessen er. Det handler ikke om vennskapelige venninneråd. Det er jo litt morsomt at disse venninnene nå er snurt pga all reklamen, og faktisk ikke forstår at den har vært der hele tiden. Bare at nå er den merket.
Aricia Skrevet 22. november 2017 #44096 Skrevet 22. november 2017 1 time siden, Stjernekikkeren skrev: Hender at jeg leser noen av innleggene hun poster, og jeg må ærlig talt si at hun skriver ikke spesielt bra eller interessant, jeg leser ikke teksten fordi den er morsom og kul å lese for å si det sånn. Så ta bort annonsørene, bildene, reklamene, så synes jeg ikke hun har noe som helst å formidle. Hun hadde en gigantisk sjanse til å stikke ting dypere med det bokbadet, men valgte å skylde på overfladiske lesere som sikkert ikke ville vært interessert. Eneste grunnen til at hun tror ingen ville likt det er fordi hun har gjort den bloggen sin til et glanset og overfladisk salgsmagasin. Hun var jo helt åpen om at hun ikke har, og ikke trenger å ha noe å formidle når hun mener å ha fått tilbakemeldinger fra leserne om at hun inspirerer dem sånn "bare for at jeg er meg". 27
SusieDerkins Skrevet 22. november 2017 #44097 Skrevet 22. november 2017 Pernille 4 timer siden Svar Mange fine tips. Men jeg er skuffet over eksponeringen av barna. Caroline Berg Eriksen 53 minutter siden Svar Ettersom dette er bilder som allerede ligger på bloggen, ser jeg ikke helt hva som er galt med det. 23
Gjest formula Skrevet 22. november 2017 #44098 Skrevet 22. november 2017 (endret) 50 minutter siden, Amafalathiel skrev: Pernille 4 timer siden Svar Mange fine tips. Men jeg er skuffet over eksponeringen av barna. Caroline Berg Eriksen 53 minutter siden Svar Ettersom dette er bilder som allerede ligger på bloggen, ser jeg ikke helt hva som er galt med det. Et svar som vitner at hun tenker sånn som jeg trodde hun tenkte(gjenbruk er ikke så farlig) Også første gang jeg ser at hun slipper gjennom en kommentar om eksponeringen av barna, og faktisk erkjenner at hun i det hele tatt er bevisst på dette. Ut av svaret hennes kan vi vel tolke det sånn at det ikke blir nye bilder av dem? (lovåhåpe) Endret 22. november 2017 av formula
Pigaloppen Skrevet 22. november 2017 #44099 Skrevet 22. november 2017 21 minutter siden, Amafalathiel skrev: Caroline Berg Eriksen 53 minutter siden Svar Ettersom dette er bilder som allerede ligger på bloggen, ser jeg ikke helt hva som er galt med det. Dette sier litt om hennes syn på eksponeringen av barna deres... 23
Inocybe Skrevet 22. november 2017 #44100 Skrevet 22. november 2017 «Ettersom dette er bilder som allerede ligger på bloggen, ser jeg ikke helt hva som er galt med det.» 18
Fremhevede innlegg