J.. Skrevet 21. november 2017 #44041 Skrevet 21. november 2017 20 minutter siden, På besøk skrev: Det slår meg at frua kun viser klær som (hun mener) er flatterende for henne. Hun hadde den ene buksedressen eller no, ned litt mer maskulint uttrykk, men ellers er jo alt likt. Hvis hun ønsker å bli tatt seriøst som en inspirasjon, så må hun vise ulike stiler. Som noen i kommentarfeltet sa, hvorfor viser hun ikke feks.den lille sorte med fem forskjellige looks? Jeg tror jeg vet svaret, men frua vil vel ikke innrømme at hun ikke er kreativ nok til det? Gjort det før.
Pellepingpong Skrevet 21. november 2017 #44042 Skrevet 21. november 2017 15 timer siden, Lafemmemauvaise skrev: Liten rettelse: CBE har vaskehjelp så hun sparer jo inn noe tid der i alle fall ... Vet dere hvilket firma hun bruker? Vi skal skaffe vaskehjelp, men om noen sponser henne så bruker vi et annet. 6
Gjest formula Skrevet 21. november 2017 #44043 Skrevet 21. november 2017 2 minutter siden, Pellepingpong skrev: Vet dere hvilket firma hun bruker? Vi skal skaffe vaskehjelp, men om noen sponser henne så bruker vi et annet. Husker ikke hva det het, men det var de som vasket do først, og så resten av badet med samme klut. Ble vist på tv2.
Femilie Skrevet 21. november 2017 #44044 Skrevet 21. november 2017 33 minutter siden, Pellepingpong skrev: Vet dere hvilket firma hun bruker? Vi skal skaffe vaskehjelp, men om noen sponser henne så bruker vi et annet. Freska sponser de fleste andre bloggere, sikkert henne også. 6
Gjest Anna Nas Skrevet 21. november 2017 #44045 Skrevet 21. november 2017 (endret) Jeg synes det virker rart dersom CBE.no opplyser at det ikke er noen vesentlige inntekter knyttet til affiliateprogram, men at inntekten bare dekker utgifter til klærne som bestilles (noe sånt)? Jeg stusser fordi jeg har lest mange nyhetsartikler om bloggerinntekter som nevner affiliateprogram som det mest lønnsomme og inntektsbringende for en betydelig andel bloggere som også tjener mye på annonser. En indikasjon på hvor lukrativt det kan være, er det altshop.no skriver om sitt affiliateprogram. Jeg ante virkelig ikke at den slags kunne være så innbringende. Jeg visste heller ikke at nettbutikken (og eventuelt bloggeren?) kan lagre informasjonskapsel/cookie som er aktiv på bloggleserens harddisk* i hele 365 dager. Ved å kartlegge klikk, navigasjon, kjøp, kjøpsvaner og handlemønster så lenge som 365 dager får de virkelig god oversikt over hva blogglesere foretar seg. Det betyr jo også at mange bloggere har god oversikt over hva leserne foretar seg og foretrekker, og kan skreddersy kommunikasjonen sin ganske så presist. * Dvs hvis bloggleseren klikker på affiliatelenken Endret 21. november 2017 av Anna Nas Forsøkt å rette opp en klønete fremstilling.
Kruset Skrevet 21. november 2017 #44046 Skrevet 21. november 2017 4 hours ago, Tørst said: Tror det er viktig å si "omsatte for", ikke tjente. Det er 25% moms + skatt + to, eller var det tre? ansatte som skal ha lønn fra dette. Du har nok et poeng Det var mest en kommentar til hvor inntektene kommer fra.
Gjest Atheena Skrevet 21. november 2017 #44047 Skrevet 21. november 2017 1 time siden, Anna Nas skrev: Ang hva som genererer inntekter til Treasures, synes jeg det virker rart dersom de/hun opplyser at det ikke er noen vesentlige inntekter knyttet til affiliateprogram. Jeg stusser fordi jeg har lest mange nyhetsartikler om bloggerinntekter som nevner affiliateprogram som det mest lønnsomme og inntektsbringende for en betydelig andel bloggere som også tjener mye på annonser (ikke banner). Jeg regner med at ikke alle affiliateprogram gir like gode inntekter og fordeler, men en indikasjon på hvor lukrativt det kan være, er det altshop.no skriver om sitt affiliateprogram. De tipser også om hva hva som skal til for å lage selgende innlegg. Jeg ante virkelig ikke at den slags kunne være så innbringende. Jeg visste heller ikke at det lagres informasjonskapsel/cookie som blir liggende på bloggleserens harddisk så lenge som 365 dager (hvis vedkommende ikke aktivt sletter cookies). Det betyr at mange bloggere har god oversikt over mange leseres kjøpsvaner og handlemønster og kan skreddersy kommunikasjonen sin etter det. Det er klart det er er penger å hente på affiliatelinker. Jeg regner med at de klærne fra Nelly og Boozt går rett i retur og at merkelappene aldri blir tatt av. Kan godt være at hun har fikset seg avtale utover affiliatelinker i tillegg og at de sender henne de klærne de ønsker at hun viser frem. Er ikke store forskjellen på Get inspired innlegget og julekjoleinnlegget. De har sikkert spart tid på å ta alle bildene foran lilla lerret i stuen kontra å dra ut for å lete etter location.
Ultiva Skrevet 21. november 2017 Forfatter #44048 Skrevet 21. november 2017 (endret) 6 minutter siden, Atheena skrev: Det er klart det er er penger å hente på affiliatelinker. Jeg regner med at de klærne fra Nelly og Boozt går rett i retur og at merkelappene aldri blir tatt av. Kan godt være at hun har fikset seg avtale utover affiliatelinker i tillegg og at de sender henne de klærne de ønsker at hun viser frem. Er ikke store forskjellen på Get inspired innlegget og julekjoleinnlegget. De har sikkert spart tid på å ta alle bildene foran lilla lerret i stuen kontra å dra ut for å lete etter location. Men rimelig talentløst at de har brukt 11 timer på å ta bilder mot én lilla bakgrunn. Det er jo like lite variasjon i bakgrunnen som i forgrunnen... Angående merkelapper så har du nok rett i det. Hun har tross alt hatt synlig merkelapp flere ganger, og det er MYE klær (som hun "eelsker") som vi aldri ser igjen. Endret 21. november 2017 av Ultiva 15
Viking-girl Skrevet 21. november 2017 #44049 Skrevet 21. november 2017 7 timer siden, princesse skrev: Om ekteparet har vært smarte ville jeg tro de har spart en del. Med en inntekt paret sammen i fjor på ca 2,8 mill og formue på 4 mill så tror jeg de vil ha det ok noen år fremover. Men der forutsetter at de setter av en del penger. Og det er vel ikke så mange her inne som vet hva de gjør med sine penger Klart de salter ned pengene sine, hun er gift med en sunnmøring! Når både hun og de små kan boltre seg i sponsa klær og sko hele året gjennom, de får sponset alt fra innbo, mat, pynt, nips, naps, frisør, negler, reiser, OSV så sier det seg selv at de sparer kolossalt med penger, og drar inn masse penger på reklameannonsene sine. De har mye mer penger enn de klarer å bruke opp. Det er jo en grunn til at de kunne kjøpe Villa Kulås, har leilighet i Oslo som de kan leie ut mens de venter på å få den solgt. Lasse får sikkert pensjon siden han er pensjonert fotballspiller, pluss alle inntektene de klarer å generere gjennom bloggen. Han sørger nok for å spare til den dagen blogg ikke fenger folket lenger, samtidig så de har til sukker på grøten i mellomtida og vel så det. Og nei, jeg er ikke feit & misunnelig ✌🏼 17
Gjest formula Skrevet 21. november 2017 #44050 Skrevet 21. november 2017 31 minutter siden, Viking-girl skrev: Og nei, jeg er ikke feit & misunnelig Tror ærlig talt ikke det er mange som misunner dem, til tross for pengene de håver inn på sitt private lille Truman Show/Stepford Wife skuespill. Ja, de tjener penger, men for en uhyggelig pris de betaler. Ikke minst de to små, som ikke engang er klar over at de har roller i denne galskapen. I mine øyne er de uskyldige offer for foreldrenes altoverskyggende grådighet. Takker meg til et helt normalt liv, med normale bursdager og normale klær, både til julebord og ellers
På besøk Skrevet 21. november 2017 #44051 Skrevet 21. november 2017 4 timer siden, J.. skrev: Gjort det før. Gjort hva før? Jeg kan ikke huske noen nylige innlegg der hun var vist noe annet enn uoriginale antrekk med en salig blanding av alt hun tror er "in"? Som mange her har sagt før: Hun var en gang kreativ og inspirerende både når det gjaldt trening, klær og interiør. Nå er alt over the top, uinspirerende og heseblesende... 3
Keaton Skrevet 21. november 2017 #44052 Skrevet 21. november 2017 Jeg tror at bloggen fikk en knekk i begynnelsen av 2015 og at dette preger bloggeierne mer enn de later som. 32
Turkis Sau Skrevet 21. november 2017 #44053 Skrevet 21. november 2017 Jeg synes hele bloggen er motbydelig. 21
Gjest formula Skrevet 21. november 2017 #44054 Skrevet 21. november 2017 "Bloggen har fine bilder, men blir mer og mer reklamepreget og mindre og mindre personlig, synest jeg." "Ja til flere personlige innlegg, og nei til enda mer reklameinnlegg, annonser osv osv. Savner litt mer Caroline…" I kommentarfeltet kommer det oftere og oftere klager på at det er for mye reklame, og for lite personlig innhold. Kan tenke meg at det er vanskeligere å lure inn reklamen nå, da den må merkes. Leserne legger omsider merke til hvor mye reklame det er på denne bloggen, og hvor lite venninnestoff det egentlig er. Tror de har en stor utfordring foran seg hvis de skal fortsette å ha like mye reklame (tjene like mye penger ) når leserne tydelig er mer oppmerksomme på dette. Synes mengden reklame har økt ganske voldsomt etter at bloggen nå skal være to årsverk, i forhold til da hun var alene om den, samtidig som kvaliteten på innleggene er dalende. Med hennes sutring kombinert med nebbete svar og LKEs stadig mer aggressive utspill i div media, må jeg si jeg er spent på hvor lenge de klarer å holde skuta flytende. Itillegg har de denne historien med kommentarfeltjukset og manipuleringen av bilder å dra med seg, troverdigheten er nok ødelagt for all framtid. Mulig litt mindre selvrettferdighet og mer ydmykhet hadde gjort susen. Men det får vi neppe se.
Gjest Sobril Skrevet 21. november 2017 #44055 Skrevet 21. november 2017 20 minutter siden, formula skrev: "Bloggen har fine bilder, men blir mer og mer reklamepreget og mindre og mindre personlig, synest jeg." "Ja til flere personlige innlegg, og nei til enda mer reklameinnlegg, annonser osv osv. Savner litt mer Caroline…" I kommentarfeltet kommer det oftere og oftere klager på at det er for mye reklame, og for lite personlig innhold. Kan tenke meg at det er vanskeligere å lure inn reklamen nå, da den må merkes. Leserne legger omsider merke til hvor mye reklame det er på denne bloggen, og hvor lite venninnestoff det egentlig er. Tror de har en stor utfordring foran seg hvis de skal fortsette å ha like mye reklame (tjene like mye penger ) når leserne tydelig er mer oppmerksomme på dette. Synes mengden reklame har økt ganske voldsomt etter at bloggen nå skal være to årsverk, i forhold til da hun var alene om den, samtidig som kvaliteten på innleggene er dalende. Med hennes sutring kombinert med nebbete svar og LKEs stadig mer aggressive utspill i div media, må jeg si jeg er spent på hvor lenge de klarer å holde skuta flytende. Itillegg har de denne historien med kommentarfeltjukset og manipuleringen av bilder å dra med seg, troverdigheten er nok ødelagt for all framtid. Mulig litt mindre selvrettferdighet og mer ydmykhet hadde gjort susen. Men det får vi neppe se. Men det er helt klart at de fleste bloggere nå må kjøre på med mer og mer reklameinnlegg hvis de overhodet skal tjene penger. Blogging ser ut til å være en trend i tilbakegang hvis man ser på lesertallene på blogglisten.no.
Gjest formula Skrevet 21. november 2017 #44056 Skrevet 21. november 2017 1 minutt siden, Sobril skrev: Men det er helt klart at de fleste bloggere nå må kjøre på med mer og mer reklameinnlegg hvis de overhodet skal tjene penger. Blogging ser ut til å være en trend i tilbakegang hvis man ser på lesertallene på blogglisten.no. Ja, det må de. Men tenker at det hadde vært enklere for CBE om hun ikke hadde tviholdt på "venninneforholdet" og samtidig sneket inn umerket reklame så lenge. Nå når reklamen blir så synlig, får de jo sjokk, og blir skuffet og irriterte.
Gjest Gillians Skrevet 21. november 2017 #44057 Skrevet 21. november 2017 (endret) Bra kommentar for Forbrukerombudet og Medietilsynet nå i DN, med skikkelig spark til toppbloggerne for enlendig merking Så glad de endelig tar skikkelig tak i dette, har irritert meg sånn at de får sope inn millioner på villedende reklame Endret 21. november 2017 av Gillians
caskerette Skrevet 21. november 2017 #44058 Skrevet 21. november 2017 2 timer siden, På besøk skrev: Gjort hva før? Jeg kan ikke huske noen nylige innlegg der hun var vist noe annet enn uoriginale antrekk med en salig blanding av alt hun tror er "in"? Som mange her har sagt før: Hun var en gang kreativ og inspirerende både når det gjaldt trening, klær og interiør. Nå er alt over the top, uinspirerende og heseblesende... Ja, og festplanlegging. Det var hun god på før. Jeg syntes det var flott at hun skulle lage barnebursdagen selv, fremfor å benytte seg av spons, men det ser jo også ut til å bli et underlig over the top-opplegg. Men det gjenstår å se. En interessant (og personlig) form for mammablogging kan gjerne være å vise morsomme og kreative diy-ideer for barnebursdager, helt uten å eksponere de små. 10
Keaton Skrevet 21. november 2017 #44059 Skrevet 21. november 2017 Det er å håpe @caskerette, denne objektiviseringen og kommersialiseringen av mindreårige som bloggen har stått i bresjen for, er uheldig for de aktuelle personene. 8
Gjest Anna Nas Skrevet 21. november 2017 #44060 Skrevet 21. november 2017 21 timer siden, yeans skrev: Nøyaktig hvor kommer inntekten til frua og mannen fra nå for tiden? Jeg har ikke satt meg inn i dette da bloggen og disse trådene har vært av null interesse over lang lang tid for meg. Denne saken er flere år gammel og mye kan ha skjedd de siste årene, men den gir en pekepinn: https://www.vg.no/forbruker/sosiale-medier/slik-tjener-toppbloggerne-millioner/a/23373285/
Fremhevede innlegg