Gjest yeans Skrevet 21. november 2017 #44061 Skrevet 21. november 2017 (endret) 3 timer siden, På besøk skrev: Gjort hva før? Jeg kan ikke huske noen nylige innlegg der hun var vist noe annet enn uoriginale antrekk med en salig blanding av alt hun tror er "in"? Som mange her har sagt før: Hun var en gang kreativ og inspirerende både når det gjaldt trening, klær og interiør. Nå er alt over the top, uinspirerende og heseblesende... Men la nå det være sagt også at forandringer gjennom livet og kan være krevende. Jeg husker ikke hvor gammel CbE er men hun har gått fra ungpike i Oslo leilighet, blitt gift, taklet og fortsatt takler en umoden mann, flyttet to ganger til, fått 2 barn og bestrebet seg på å holde seg slank, ta seg av et firma, samtidig som hun har måtte takle en god del ting i offentlighetens ansikt. Det tar uten tvil på. Det krever nok mye mer av henne enn hun pr i dag kanskje er i stand til å vedgå for seg selv og andre. Og med det forsøkte jeg vel å forklare hva jeg tror er årsak til innleggene. Endret 21. november 2017 av yeans
mm456 Skrevet 21. november 2017 #44062 Skrevet 21. november 2017 (endret) Nå er kanskje ikke jeg et barn, men jeg føler ikke at det er så voldsomt lenge siden mine foreldre lagde bursdag for meg (jeg var barn på 00-tallet). Både jeg, og alle vennene mine, hadde bursdag med typ pølser/pizza/taco og noen hjemmelagde kaker, godteposer osv. Hadde seriøst brydd meg katta om et perfekt gjennomført tema da jeg var fire år gammel (eller litt eldre for den slags skyld), jeg var storfornøyd med Disney-prinsesse kopper/tallerkner fra Nille i flere år Er det virkelig normalt at foreldre nå om dagen kjører gjennomført tema og arbeider mangfoldige dager/uker med forberedelser? Endret 21. november 2017 av mm456 27
Ultiva Skrevet 21. november 2017 Forfatter #44063 Skrevet 21. november 2017 (endret) 32 minutter siden, mm456 skrev: Nå er jeg kanskje ikke et barn, men jeg føler ikke at det er så voldsomt lenge siden mine foreldre lagde bursdag for meg (jeg var barn på 00-tallet). Både jeg, og alle vennene mine, hadde bursdag med typ pølser/pizza/taco og noen hjemmelagde kaker, godteposer osv. Hadde seriøst brydd meg katta om et perfekt gjennomført tema da jeg var fire år gammel (eller litt eldre for den slags skyld), jeg var storfornøyd med Disney-prinsesse kopper/tallerkner fra Nille i flere år Er det virkelig normalt at foreldre nå om dagen kjører gjennomført tema og arbeider mangfoldige dager/uker med forberedelser? Nei. Et slikt opplegg som CBE beskriver her forbeholdes nok foreldre som har store mengder fritid, litt for mye (nye) penger samt et voldsomt behov for anerkjennelse fra andre. Jeg har forøvrig ikke noe problem med å se for meg at det i fremtiden kommer til å være vondt for neste bursdagsbarn ut å feire med pølsefest og stollek etter å ha feiret i et slags Mini-Disneyland hos den særs privilegerte klassevenninnen i Kulåsparken. Endret 21. november 2017 av Ultiva 41
Keaton Skrevet 21. november 2017 #44064 Skrevet 21. november 2017 Nei. Ikke normalt. Nå gjøres vel dette mest for bloggen, ikke for den som har bursdag (håper jeg.) 16
Inocybe Skrevet 21. november 2017 #44065 Skrevet 21. november 2017 (endret) 16 minutter siden, mm456 skrev: Nå er kanskje ikke jeg et barn, men jeg føler ikke at det er så voldsomt lenge siden mine foreldre lagde bursdag for meg (jeg var barn på 00-tallet). Både jeg, og alle vennene mine, hadde bursdag med typ pølser/pizza/taco og noen hjemmelagde kaker, godteposer osv. Hadde seriøst brydd meg katta om et perfekt gjennomført tema da jeg var fire år gammel (eller litt eldre for den slags skyld), jeg var storfornøyd med Disney-prinsesse kopper/tallerkner fra Nille i flere år Er det virkelig normalt at foreldre nå om dagen kjører gjennomført tema og arbeider mangfoldige dager/uker med forberedelser? Nei. Kopper og ballonger fra Nille holder i massevis. I den alderen vil de uansett helst leke. Presiserer: barna vil helst leke med lekene som allerede er tilgjengelig i huset. Endret 21. november 2017 av Inocybe 10
Keaton Skrevet 21. november 2017 #44066 Skrevet 21. november 2017 (endret) Heldigvis har ikke mine barn blitt bedt i slike bursdager, selv om vi bor i et nabolag med høyinntektsgrupper. Muligens skyldes det at utdanningsnivået blant foreldrene her, er godt over snittet for fylket. Pølser er det ikke alltid, da, det serveres både pizza og taco. ☺️ Endret 21. november 2017 av Kollontaj 17
Gjest formula Skrevet 21. november 2017 #44067 Skrevet 21. november 2017 34 minutter siden, yeans skrev: Men la nå det være sagt også at forandringer gjennom livet og kan være krevende. Jeg husker ikke hvor gammel CbE er men hun har gått fra ungpike i Oslo leilighet, blitt gift, taklet og fortsatt takler en umoden mann, flyttet to ganger til, fått 2 barn og bestrebet seg på å holde seg slank, ta seg av et firma, samtidig som hun har måtte takle en god del ting i offentlighetens ansikt. Det tar uten tvil på. Det krever nok mye mer av henne enn hun pr i dag kanskje er i stand til å vedgå for seg selv og andre. Og med det forsøkte jeg vel å forklare hva jeg tror er årsak til innleggene. Tror du har helt rett. Det har nok kostet enormt mye å skulle opprettholde fasaden.
Gjest pelikanen Skrevet 21. november 2017 #44068 Skrevet 21. november 2017 31 minutter siden, mm456 skrev: Nå er kanskje ikke jeg et barn, men jeg føler ikke at det er så voldsomt lenge siden mine foreldre lagde bursdag for meg (jeg var barn på 00-tallet). Både jeg, og alle vennene mine, hadde bursdag med typ pølser/pizza/taco og noen hjemmelagde kaker, godteposer osv. Hadde seriøst brydd meg katta om et perfekt gjennomført tema da jeg var fire år gammel (eller litt eldre for den slags skyld), jeg var storfornøyd med Disney-prinsesse kopper/tallerkner fra Nille i flere år Er det virkelig normalt at foreldre nå om dagen kjører gjennomført tema og arbeider mangfoldige dager/uker med forberedelser? Det er ikke normalt. Har lyst å sette en diagnose på denne galskapen.
Gjest Hoppetau Skrevet 21. november 2017 #44069 Skrevet 21. november 2017 Leste en huskeregel for småbarnsbursdager hvor det ble påpekt at de håndterer selskap på størrelse med "antall år+ ca 2 gjester" og at stort større selskap enn fort blir overveldende for de yngste. Bringer det opp nå fordi det sier noe om skalaen på hva de små barna trenger av sin bursdag. De trenger noen nære venner og selskap uten mye ståhei. I fokus bør barnets behov være, ikke hvor fancy og stort det skal være. Hos oss er pølser, gele og godtepose samt å se mottakerens rom det vesentlige i barnehagealder. Noen har hatt selskap på lekeland/McDobalds i barmehagealser, men det er tydekig at de selskapene ikke treffer de små barna (de sitter på foreldrenes fang, leker lite, snakker lite med hverandre ol), mens de små hjemneselskapene er stoooor stas. Så at opplegget CBE driver med på ingen måte handler om barna er veldig tydelig. Det handler om bloggen... Trist!!
Keaton Skrevet 21. november 2017 #44070 Skrevet 21. november 2017 Downsizing er jo i tiden, men ikke blant nyrike bloggere med lite annen kapital enn penger. Bærekraftig og moderasjon er fy-ord som ødelegger businessen. 19
Gjest Atheena Skrevet 21. november 2017 #44071 Skrevet 21. november 2017 Mitt inntrykk som er gjeldende her jeg bor er at folk betaler seg ut av det for å ikke ha det hjemme. Det har vært gokart, lekeland, trampolineland osv. Det er nok som skjer i forhold til barnas aktiviteter og jobb slik at folk har ikke tid. Det er aktiviteter som barna går på flere ganger i uken, samt lekser og jobb. Folk har ikke tid til det hun driver med. Bor i Oslo på et typisk sted hvor folk har penger og høyere utdannelse.
Tørst Skrevet 21. november 2017 #44072 Skrevet 21. november 2017 2 timer siden, mm456 skrev: Nå er kanskje ikke jeg et barn, men jeg føler ikke at det er så voldsomt lenge siden mine foreldre lagde bursdag for meg (jeg var barn på 00-tallet). Både jeg, og alle vennene mine, hadde bursdag med typ pølser/pizza/taco og noen hjemmelagde kaker, godteposer osv. Hadde seriøst brydd meg katta om et perfekt gjennomført tema da jeg var fire år gammel (eller litt eldre for den slags skyld), jeg var storfornøyd med Disney-prinsesse kopper/tallerkner fra Nille i flere år Er det virkelig normalt at foreldre nå om dagen kjører gjennomført tema og arbeider mangfoldige dager/uker med forberedelser? Nei. Hilsen forelder til én som hittil har laget to helt ordinære bursdager - for familien, nesten ingen barn til stede. Vi styra litt med mat, men det var fordi mange kom langveisfra. Første året bakte besteforeldrene alle kakene, andre året bakte noen (uten at vi ba om det) + at vi kjøpte en skikkelig staselig kake. Tror dette er mer vanlig. Det er heller ikke vanlig å ha barnebursdag med barnehagen når de er så små som to år. 4
Gjest Amanda87 Skrevet 21. november 2017 #44073 Skrevet 21. november 2017 1 time siden, pelikanen skrev: Det er ikke normalt. Har lyst å sette en diagnose på denne galskapen. Det virker hvertfall som Caroline har flink pike syndrom. Har dette selv og ser likhetene, men hun er enda verre enn meg.
Vitulina Skrevet 21. november 2017 #44074 Skrevet 21. november 2017 Når man er blogger leves livet etter hva som ser best ut på nettopp bloggen. Ergo blir alt påtatt og overdrevet. Andre kaller det pur galskap 11
Populært innlegg SusieDerkins Skrevet 21. november 2017 Populært innlegg #44075 Skrevet 21. november 2017 9 minutter siden, Amanda87 skrev: Det virker hvertfall som Caroline har flink pike syndrom. Har dette selv og ser likhetene, men hun er enda verre enn meg. jeg synes ikke egentlig hun er så veldig flink.... Hvem som helst ville vel fått til et smashing lekkert selskap med den ubegrensede tiden og alle de voksne hjelperne hun har til disposisjon? Er det egentlig så imponerende at fire voksne (for besteforeldrene kommer inn og hjelper fra torsdag), med masse tid til fri disposisjon, klarer å sette sammen etsypynt de har sett på pinterest + male en pappeske?Kan vi ikke slutte å bli så imponerte over noe som bare er iscenesettelse?! Jeg er mer imponert over de min datter var hos i går, som hadde tradisjonell hjemmebursdag en novembermandag kl 17, etter at begge foreldrene hadde vært på jobb, og både bursdagsbarnet og gjestene hadde vært på skole og sfo. De serverte både pizza og pølser, og da klokka ble sju var det ingen barn som var trøtte, og ingen ville hjem. DET er flink mamma og pappa det!! En annen ting er at jeg syntes det var veldig kjekt å få en helt normal hjemmebursdagsinvitasjon, etter at de siste tre har vært på diverse lekeland. Det har bekymret meg at lekeland lå an til å bli normalen i denne klassen, for det er ikke alle som har økonomi til det. Når mine barn maser om lekeland, forklarer jeg at vi har hjemmebursdag for at bursdagsbarnet skal være i fokus, så går vi heller på lekeland med en venn eller to en annen dag. Når de er på lekelandbursdag kan de være i bursdag i to timer uten å forholde seg til bursdagsbarnet. 83
SusieDerkins Skrevet 21. november 2017 #44076 Skrevet 21. november 2017 (endret) gjenbruk av ikke mindre enn 6 (av 9) bilder av barna for å illustrere et innlegg om gavetips til voksen damer :headmeetdesk: #slippbloggerbarnafri Endret 21. november 2017 av Amafalathiel 24
Keaton Skrevet 21. november 2017 #44077 Skrevet 21. november 2017 35 minutter siden, Amafalathiel skrev: gjenbruk av ikke mindre enn 6 (av 9) bilder av barna for å illustrere et innlegg om gavetips til voksen damer :headmeetdesk: #slippbloggerbarnafri Ja, hva i alle dager er det godt for? Henger ikke på greip. (Dvs der i gården gjør det jo det.) 8
Gjest Skribent Skrevet 22. november 2017 #44078 Skrevet 22. november 2017 Venter bare på reklamen etter bursdagen - når alle de uskyldige spørsmålene kommer om hvor de har kjøpt materiell til å være så flinke helt på egen hånd og de kan svare diverse navn på diverse leverandører... Da er det jo ikke reklame engang, "bare" lenker, og BARE fordi leserne er så nysgjerrige på alt de gjør! Japp...
pøbelsara Skrevet 22. november 2017 #44079 Skrevet 22. november 2017 Ikke greit med alle de bildene av ungene. Selv om det er jul og rødt og koselig og alt. Hun strever nå - mellom de stadig tydeligere og flere stemmene som taler MOT noen form for eksponering av ungene - og de som etterlyser den "gamle" Caroline - hun som ikke bare hadde velpolerte reklameinnlegg, men som viste frem hverdagen sin og var uhøytidelig.. KLart det kommer et veiskille nå som alle må merke tydelig(ere). Jeg tror nemlig ikke at det har vært slik at folk ikke bryr seg om det er reklame - jeg tror at mange ikke har tenkt over hvor mye reklame det er, før de ser det når det merkes slik det skal. Det kommer jo tydelig frem i kommentarfeltet nå hvor frustrert hun er over at folk tilsynelatende aldri blir fornøyd. Men hun skal ha for at hun slipper gjennom noe annet enn hyllningsinnlegg. 26
Gulleplutt Skrevet 22. november 2017 #44080 Skrevet 22. november 2017 Jeg tror hun kommer til å streve i fortsettelsen. Folk har blitt mer bevisste på hvor kommersiell denne bloggbusinessen er. Det handler ikke om vennskapelige venninneråd. Det handler om cash, cash og atter cash. Og at hun kynisk utnytter de to kjæreste hun har på veien er til å grine av. Bildet av ettåringen, med sponsa ballonger og kake og hva det nå var i bakgrunnen, er noe av det tristeste jeg har sett. 28
Fremhevede innlegg