Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Håper man slipper festlige ting og heliumsballonger. Kudos for at de fikser (det meste?) selv. Håper også at hun kan vise oss egen bakst til selskapet, og bilder av de ferdige kulissene uten at barna må være med på bildene. 

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Gjest Sirkustjukk
Skrevet
6 minutter siden, Ultiva skrev:

"Det tar utrolig mye tid og innsats å arrangere barnebursdager," så hun "vil bevise at det går an å klare det selv"?

Hvilken planet bor hun egentlig på? 95 % av landets foreldre fikser dette selv flere ganger i året.

#letthemeatcake

Edit: en barnebursdag blir ikke "mer perfekt " enn andre av å pumpe opp 250 ballonger og å pynte med digre rådyr av papp utenfor inngangsdøra. Som influencer for ekstremmaterialisme så bidrar hun derimot langt mer til at det ikke blir noen planet igjen å overta for "hovedgjesten" og de andre inviterte. 

Akk ja🙄

https://imgur.com/a/uD6vS

Gjest pelikanen
Skrevet
1 time siden, formula skrev:

Hun blir faktisk spurt om hvorfor hun velger å gjøre alt selv til denne barnebursdagen!

Og svarer: jeg vil vise at det er mulig å gjøre alt selv, til tross for at det krever utrolig mye tid og innsats.

Ærlig talt, er det ikke sånt foreldre gjør? Opptil flere ganger i året, om man har flere barn? For folk flest er det vel en selvfølge å stelle i stand til bursdag selv, for sitt eget barn.

Har aldri tenkt på at noen må vise meg at det faktisk "er mulig". Det krever litt tid og innsats ja, men ikke utrolig mye.

Har selv svart belte i barnebursdag med ulike tema, noe jeg har kost meg med ettermiddager og kvelder, ETTER jobb.

At det er mulig å gjøre alt selv? Det var dagens blonde. Herregud, det er det vi har gjort i alle år.å fikse barnebursdag krever ikke så mye. Mødre med full jobb ute, og er alene med barn gjør dette hvert år. Skal det lages et nummer ut av at det går an å lage til selv? Hvilke planet er hun på?eller hvilke stein er hun krabbet frem fra?

Men det er kanskje vanskelig å finne glass som matcher tyllkjolen til bursdagsarnet?  Tror hun skal drite i hva som passer til hva.. .for er det noe unger driter i, så er det . De vil ha sjokoladekake og brus. Pølser er digg.Tro om hun rekker å bake, eller om det blir en sponset kake fra bakeren

Skrevet

Det kommer helt an på hva man legger i det, H.E, og hvordan hverdagen ser ut ellers.

Hvordan skal man tolke dette?

Vi "vanlige foreldre" legger ikke så mye følelser og jobb i det som de gjør? Og at hverdagen vår ikke er like "hektisk" som deres?

Skrevet
8 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

ehm, ja, mener hun å si at vanlige norske småbarnsforeldre som ordner bursdagen selv ikke har det travelt? ikke gjør det fint nok?

• Liker 27
Skrevet
2 timer siden, Ultiva skrev:

Den "mer sofistikerte" lilla fuskepelsjakken har til og med glinsende sølvfór inni, for et kupp! :nori:

Helt ærlig; CBE kjøpte altså 6 fuskepelsjakker og 10 glinsende, kroppsnære festkjoler i velour for egne penger "for å vise frem på bloggen". Antrekkene var forvekslende like og hun kunne med stort hell ha prøvd å variere mer. Ikke alle vil kjøre "flørtende, nyrik russer"-tema på julebordet. Forbruksbonanzaen på denne bloggen er så ekstrem! Altså; TI nesten like kjoler! SEKS nesten like kåper! Og dette er altså kun for benyttelse i to blogginnlegg (og forhåpentligvis jul- og nyttårsaften, siden hun "elsker" disse kjolene, men hvem tror vel egentlig på det). 

Haha, det gikk jeg nesten glipp av! Man kan være lilla muppet om dagen og nattens sild i måneskinn bare ved å snu den, 2 i 1 varp. :fnise:

Helt ærlig så får jeg ikke dette her til å gå opp i opp, den mengden klær du oppsummerer er mange plagg for ett eneste blogginnlegg, hvis dette her har hebdt relativt ofte alle de årene hun har blogget så må jo mengden klær de har kjøpt kunne fylle en container etterhvert..! Hvor pokker blir det av disse tingene etter endte bilder, skal hun gå med alt dette selv, eller blir det sendt i retur pengene tilbake takk? En kan jo begynne å lure.

• Liker 12
Skrevet

Jeg kjenner jeg er ganske glad for at mitt barn ikke skal I bursdag hos familien Eriksen...hvordan skal vanlige dødlige mennesker klare å toppe dette? Eller, klarer gjør sikkert mange men er det ok signaler å sende ut til gjestene? Det vil jo være samme barnet som hvert år har de mest oppspjåka feiringene, ene året etter det andre med tema som overgår alt annet.

Nei, takke seg til bursdag med ballonger, fisking I trappa etter godteposer, toro sjokoladekake og bildedokumentasjon kun til eget bruk. Og jeg er like glad I mine barn som hun er. Fornøyde har de også alltid vært.

• Liker 29
Gjest CecilieX
Skrevet

Om mannen min hadde lagt ut bilde for å skryte til sine venner på Insta over ryggen (!!!) min så hadde jeg følt meg relativt dum. Hva vil han formidle? 

"Se på meg da, så fin rygg dama mi har, heldige meg". "Dama mi har finere rygg enn dama di..."

Ser for meg at gutter i puberteten kan snakke slik seg i mellom, men at en voksen mann poster skrytebilde av ryggen til kona? Hvis det er det du har å være stolt av i livet, så sier det mye om et snevert interessefelt

Skrevet
23 minutter siden, pelikanen skrev:

At det er mulig å gjøre alt selv? Det var dagens blonde. Herregud, det er det vi har gjort i alle år.å fikse barnebursdag krever ikke så mye. Mødre med full jobb ute, og er alene med barn gjør dette hvert år. Skal det lages et nummer ut av at det går an å lage til selv? Hvilke planet er hun på?eller hvilke stein er hun krabbet frem fra?

Men det er kanskje vanskelig å finne glass som matcher tyllkjolen til bursdagsarnet?  Tror hun skal drite i hva som passer til hva.. .for er det noe unger driter i, så er det . De vil ha sjokoladekake og brus. Pølser er digg.Tro om hun rekker å bake, eller om det blir en sponset kake fra bakeren

men selv om man ligger lista litt høyere enn langpannekake, så er det jo fremdeles ikke spesielt vanskelig å gå all out med vaianatallerkner og vimpler og popcornbeger.

Hva er det egentlig hun driver på med som er så mye enormt tidkrevende enn det andre gjør, bortsett fra dårlig planlegging og tusen timer på pinterest? Hvor mange timer MÅ man egentlig bruke på pinterest for å komme opp med Sofia den førstetema, Frozentema eller Vaianatema? Det er jo med respekt å melde ikke spesielt vanskelig å finne disneytemating i en butikk nær deg, uten å dille rundt på pinterest først. 

• Liker 17
Skrevet
22 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Man kan være lilla muppet om dagen og nattens sild i måneskinn

Sikkert noe sånt som var målet med disse fantastiske jakkene:fnise:

Skrevet
51 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Jeg dauer! Det er min kommentar.

Mener hun for alvor at de har det travlere enn de fleste andre barnefamilier? Helt på alvor? 

Skrevet
9 minutter siden, Topptur skrev:

Jeg dauer! Det er min kommentar.

Mener hun for alvor at de har det travlere enn de fleste andre barnefamilier? Helt på alvor? 

Leser det mer som at de har utrolig mye tid til å dille med slikt, i motsetning til de som har en vanlig jobb.

• Liker 7
Gjest Max Potente
Skrevet

Frasen "Baby Got Back" er fra den kjente låta og videoen til Sir Mix-A-Lot der han hyller dameromper- en klassisk old school rap-låt. Den heter "back" og ikke "butt" for å kunne bli spilt på radio.

https://www.youtube.com/watch?v=_JphDdGV2TU

Jeg antar at grunnen til at objektet presser svaien og rompa ut på et så kunstig vis er for å gi illusjonen av at objektet har en saftig rompe, men det funka tydeligvis ikke siden alle her antar at LKE hyller ryggen. :P

Skrevet

Virker som CBE er det jeg kaller gladstressa, sånn som finner noe å stresse for uansett hva det skulle være. Virker rett og slett som om de liker å ha ekstremt mye å gjøre, og dermed finner på mye rart.

• Liker 8
Skrevet
6 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Virker som CBE er det jeg kaller gladstressa, sånn som finner noe å stresse for uansett hva det skulle være. Virker rett og slett som om de liker å ha ekstremt mye å gjøre, og dermed finner på mye rart.

nja, de virker mer som sånne folk som ikke evner å planlegge slik at ting blir gjort enkelt og hensiktsmessig.

Typisk eksempel den sommeren de var på en gresk øy en uke, så dro de hjem en uke, og så reiste de tilbake til naboøya for å være der en uke. Jeg tror de fleste hadde klart å ordne logistikken der på minst fem enklere måter.

• Liker 31
Skrevet
11 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Virker rett og slett som om de liker å ha ekstremt mye å gjøre,

Synes faktisk ikke det virker som de har spesielt mye å gjøre. Eller, jeg er vel egentlig usikker på hva de faktisk gjør. Av det de viser på bloggen, er det stort sett ting andre gjør utenom jobb.

Skrevet
50 minutter siden, Max Potente skrev:

Frasen "Baby Got Back" er fra den kjente låta og videoen til Sir Mix-A-Lot der han hyller dameromper- en klassisk old school rap-låt. Den heter "back" og ikke "butt" for å kunne bli spilt på radio.

https://www.youtube.com/watch?v=_JphDdGV2TU

Jeg antar at grunnen til at objektet presser svaien og rompa ut på et så kunstig vis er for å gi illusjonen av at objektet har en saftig rompe, men det funka tydeligvis ikke siden alle her antar at LKE hyller ryggen. :P

Det jo egentlig ganske komisk at LK plutselig har blitt fan av "back". 

"Kim Kardashian og Beyoncé ja. Etter min smak er de 15 - 20 kg. for tunge. I hvert fall Kim Kardashian, hun har hofter og rumpe som jeg vil betegne som enorme" (hentet fra https://www.rb.no/lsk-magasinet/hun-veier-15-20-kilo-for-mye/s/1-95-4692564

:balltre:

• Liker 40
Gjest Max Potente
Skrevet (endret)
17 minutter siden, Focaccia said:

Det jo egentlig ganske komisk at LK plutselig har blitt fan av "back". 

"Kim Kardashian og Beyoncé ja. Etter min smak er de 15 - 20 kg. for tunge. I hvert fall Kim Kardashian, hun har hofter og rumpe som jeg vil betegne som enorme" (hentet fra https://www.rb.no/lsk-magasinet/hun-veier-15-20-kilo-for-mye/s/1-95-4692564

:balltre:

Ja, det kan du trygt si. Men nok en gang er CBE.no 15-20 kilo for baktunge selv så langt som de ligger etter trendmessig. Nå er jo den komiske moten med kunstig store romper over og det blir ansett som litt harry.

Her er det også et par anatomiske ting noen tydeligvis ikke har skjønt. Å, så vanskelig å være så perfekt for hele verden! For et jævla kjør! :pinar:

Endret av Max Potente
Skrevet
2 timer siden, Sirkustjukk skrev:

2 timer siden, Amafalathiel skrev:

ehm, ja, mener hun å si at vanlige norske småbarnsforeldre som ordner bursdagen selv ikke har det travelt? ikke gjør det fint nok?

Hallo, det er selvfølgelig INGEN som har det så vanvittig hektisk, stressende og travelt som CBE! Her om dagen gikk det altså i ETT fra kl 11-15!! :regler:Det er heller INGEN som prioriterer tiden sin bedre enn henne!! Hun legger i tillegg listen usedvanlig høyt for sine mindreåriges selskap fordi hun selvfølgelig også er en perfekt mamma som matcher papp-sugerørene med papp-honeycombene, cocktailkjolen med løperen utenfor og ikke minst så harmonerer fargenyansen på de åtte bittesmå papp-popcornkrusene med de åtte bittesmå muffinsene av seig, sponset sukkerpasta (ja for CBE har det altså SÅ travelt med å surfe i timevis etter Pinterest-inspo at ikke engang jeg rekker å sette komma når jeg beskriver henne!!1!!11).

• Liker 46
Skrevet (endret)

jeg gleder meg til å se menyen til Vaianapartyet, for ifølge CBE er det "null stress å lage en bursdag hvor det serveres pølser i brød, godteposer og kaker, men spesielt tidkrevende er det ikke.". Jeg antar at dette er en beskrivelse av gapet mellom andres hjemmebursdager, og hennes hjemmebursdager.

Så da antar jeg at lista blir lagt høyt på matfronten, og ikke bare på fjase- og stæsjefronten.

Endret av Amafalathiel
  • Liker 20
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...