Gjest formula Skrevet 27. september 2017 #39981 Skrevet 27. september 2017 Det ER jo litt morsomt at forsvarerne til CBE på bloggen så og si alltid begynner kommentaren sin med "Jeg gir meg over – er det rart det er krig i verden?", "I alle dager!" og "Blir helt oppgitt av kommentarfeltet her !" osv osv. Ser det hver gang det blir litt opphetet i kommentarfeltet. Det ER litt morsomt. Og litt rart.
LFNemi Skrevet 27. september 2017 #39982 Skrevet 27. september 2017 9 minutter siden, fina skrev: Hm, dette kommentarforsøket ble slettet i løpet av få minutter. Alt for å fremstå mest mulig angrepet av "konservative moralist-feminister" i kommentarfeltet og tydeliggjøre at alle som er uenige med henne åpenbart er fæle, forkastelige mennesker? Virker som hun bare har sluppet gjennom den verste, enklest motbeviselige dritten, og latt saklige kommentarer gå i søplekassa. Kanskje det kan være en ide for de av dere som skriver konstruktive saklige kommentarer til CBE, å ta screenshot av dem. Fordi jeg tenker, at om media vil undersøke hvordan CBE sensurer vekk alt de ikke liker(eventuelt skrive ny sak om bedriften CBE), kanskje går dem inn her og får en ide til hvordan bevise hvor ensformig og "uekte" hennes kommentarfelt er. For når det blir satt søkelys på eksponering av barn, skjult reklame og clickbites i bloggverden vil uten tvil CBE bli en av de bloggerene som vil bli diskutert og også brukt som eksempel på eksponering og skjult reklame. En ting jeg kan rose CBE for er at hun hvertfall ikke driver med klikkhoreri. 19
lenebu Skrevet 27. september 2017 #39983 Skrevet 27. september 2017 Feminisme føyer seg til markedsføringsloven og forskningsresultater, i listen over ting alle kan tolke slik de selv vil. 16
Kleenex Skrevet 27. september 2017 #39984 Skrevet 27. september 2017 4 timer siden, Pikachuchu skrev: Sikkert fønvind i dag da... Må være et spennende område rent meteorologisk! Veldig spennende vær i Østfold for tida ja. 6
Kollontaj Skrevet 27. september 2017 #39985 Skrevet 27. september 2017 21 minutter siden, Aricia skrev: @Kollontaj: I det intervjuet fra 2013 er oppfatningen av feminisme klisjéaktig, ja, enig i det. Men det hun har skrevet i kommentarfeltet i dag er jo derimot helt postmoderne, i en slags negativ, "alt flyter"-betydning av begrepet. Feminist er å gjøre akkurat som man vil, gjerne i motstrid til det begrepet historisk har betydd, vise fingeren til verden mens man gjør det, og så hylles for det. Anti-feminister er de som ikke hyller. For de er kvinner verst. Postfaktuelt, nesten. Kunnskapsforakten er ganske åpenbar. 9
MissLucy Skrevet 27. september 2017 #39986 Skrevet 27. september 2017 1 time siden, formula skrev: Her kunne jo CBE svart at, jeg gjør en jobb for Desenio, og viser et utvalg av deres produkter. Dette har ingenting med meg som person å gjøre. Istedet får hun masse reaksjoner og en debatt hun selv deltar i. Og selvsagt settes sinnene i kok her inne, noe hun også var klar over. Noe som tilsammen gir bloggen en liten boost, noe som selvsagt er velkomment. Så jeg tenker dette er et nøye planlagt stunt. Jepp. Lesertallene har vært rekordlave i det siste, og da er det jo en kjent strategi å vise fingern til kvinner som er uenige. Jeg bare gidder ikke. 9
Gjest Anne B Skrevet 27. september 2017 #39987 Skrevet 27. september 2017 For alt vi vet, er det LKE som forfatter svarene i kommentarfeltet. Hun vil selvsagt aldri innrømme at hun kan ta feil og det er schizofrent å fremstå som to personer, en privat og en jobb CBE?
Kollontaj Skrevet 27. september 2017 #39988 Skrevet 27. september 2017 @Anne B Nei, etter at han dreit seg ut med falske kommentarer fikk CBE ansvar for kommentarfeltet. Hun dreit seg ut med bilderedigeringen, dette arbeidsområdet tok LKE over. Så, ja. 7
miagunda Skrevet 27. september 2017 #39989 Skrevet 27. september 2017 2 timer siden, pøbelsara skrev: Hun hevder jo at genseren i eplehageinnlegget ble kjøpt til eget bruk, men at responsen var så voldsom at hun av sitt gode hjerte ville lage et antrekksinnlegg med annonselenker. Hun har hatt litt lemfeldig omgang med sannheten før, så hvem vet? Reneste mor Theresa altså. Tror nok det ble noen tårevåte øyne fra fansen 9
Emilie112 Skrevet 27. september 2017 #39990 Skrevet 27. september 2017 Kommentarfeltet under dette bildet innlegget er jo riktig morsomt. Her har tydelig CBE blitt tråkket på tærne når man spør hva hun mener med feminisme, og ser tydelig at hun selv ikke klarer å skille jobb og privatliv når hun mener kritikk til Caroline Berg Eriksen på carolinebergeriksen.no er person angrep. 14
Kollontaj Skrevet 27. september 2017 #39991 Skrevet 27. september 2017 (endret) Hun mener det er hennes personlige smak, dvs fordi hun har valgt bildene helt selv. CBE, prøv nå og tenk deg at du velger bilder som ikke kommer fra dette bildefirmaet. Da begynner du kanskje å nærme deg personlig smak. Vurder deretter å ikke vise frem rommet på bloggen, dvs hold det personlig. Endret 27. september 2017 av Kollontaj 9
pøbelsara Skrevet 27. september 2017 #39992 Skrevet 27. september 2017 Jeg fatter ikke hvorfor hun tar det så personlig. Jeg skjønner jo at folk spør, feminisme er ikke det første som slår meg når jeg tenker på henne. Litt sånn postfeminsime, kanskje. Retten til å selv velge å fremstå som et objekt og til helt fritt og ubundet av alle tradisjoner å velge rosa og prinsessedrømmen. Jeg kan med litt velvilje kjøpe den. Selv om jeg mener at alle de kvinnene som hevder at de velger tradisjonelt fordi de kan det, og ikke fordi det er en forventet rolle, ikke helt ser hvordan rolleforventninger påvirker dem. De påvirker oss alle. Jeg klarer imidlertid ikke å kjøpe ekstremforbruket hennes, som toppes av hennesevne og vilje til å pynte seg med fattige kvinners hår som noen slags feminisme whatsoever, men jeg fatter ikke at hun tar det så personlig heller. Det er et reklameinnlegg. 16
Aricia Skrevet 27. september 2017 #39993 Skrevet 27. september 2017 (endret) 30 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg fatter ikke hvorfor hun tar det så personlig. Jeg skjønner jo at folk spør, feminisme er ikke det første som slår meg når jeg tenker på henne. Litt sånn postfeminsime, kanskje. Retten til å selv velge å fremstå som et objekt og til helt fritt og ubundet av alle tradisjoner å velge rosa og prinsessedrømmen. Jeg kan med litt velvilje kjøpe den. Selv om jeg mener at alle de kvinnene som hevder at de velger tradisjonelt fordi de kan det, og ikke fordi det er en forventet rolle, ikke helt ser hvordan rolleforventninger påvirker dem. De påvirker oss alle. Jeg klarer imidlertid ikke å kjøpe ekstremforbruket hennes, som toppes av hennesevne og vilje til å pynte seg med fattige kvinners hår som noen slags feminisme whatsoever, men jeg fatter ikke at hun tar det så personlig heller. Det er et reklameinnlegg. Kanskje nettopp derfor - hun prøver å redde et snev av innleggets troverdighet? Eventuelt at påstanden om at hun er feminist skaper temperatur og reaksjoner, og det ser hun seg tjent med? Endret 27. september 2017 av Aricia 7
Gjest Anne B Skrevet 27. september 2017 #39994 Skrevet 27. september 2017 1 time siden, Emilie112 skrev: Kommentarfeltet under dette bildet innlegget er jo riktig morsomt. Her har tydelig CBE blitt tråkket på tærne når man spør hva hun mener med feminisme, og ser tydelig at hun selv ikke klarer å skille jobb og privatliv når hun mener kritikk til Caroline Berg Eriksen på carolinebergeriksen.no er person angrep. Ja, det er helt fantastisk. Er cbe.no hennes alter ego, hvem er hvem og når? Jeg er ikke en person på jobb og en annen hjemme. Jeg er den samme. Hun svarer frekt og de som er kritiske blir beskylt for å mangle oppdragelse noe hun helt mangler selv. Videre hevder hun at hun aldri har sagt at å fikse tenner, hår og negler er jobb. Klart det er jobb, det er spons og reklame hele veien.
Kollontaj Skrevet 27. september 2017 #39995 Skrevet 27. september 2017 (endret) Et reklameinnlegg der hun selv har valgt motivene. Kanskje det føles mer personlig enn å ha reklame for Adams eller Jysk, men om man plutselig føler så mye som bedriftsleder bør man kanskje tenke seg om et par ganger før man svarer. Hår, negler osv er da jobb, hun tjener på dette. Edit: Bestillingen var en "pakke" foreslått av plakatfirmaet. Endret 27. september 2017 av Kollontaj 10
Piggi Skrevet 27. september 2017 #39996 Skrevet 27. september 2017 Nå har bloggomtoppbloggere tatt saken! De roser ( vel fortjent ) Asti opp i skyene. Håper det blir blest om dette igjen og alt kommer frem. 15
Aricia Skrevet 27. september 2017 #39997 Skrevet 27. september 2017 1 minutt siden, Piggi skrev: Nå har bloggomtoppbloggere tatt saken! De roser ( vel fortjent ) Asti opp i skyene. Håper det blir blest om dette igjen og alt kommer frem. Lenke? 1
Kleenex Skrevet 27. september 2017 #39998 Skrevet 27. september 2017 3 minutter siden, Piggi skrev: Nå har bloggomtoppbloggere tatt saken! De roser ( vel fortjent ) Asti opp i skyene. Håper det blir blest om dette igjen og alt kommer frem. Hvor??
Piggi Skrevet 27. september 2017 #39999 Skrevet 27. september 2017 Akkurat nå, Kleenex skrev: Hvor?? https://bloggomtoppbloggere.com/2017/09/27/en-fotballfrues-historie/ 4
Piggi Skrevet 27. september 2017 #40000 Skrevet 27. september 2017 4 minutter siden, Aricia skrev: Lenke? https://bloggomtoppbloggere.com/2017/09/27/en-fotballfrues-historie/
Fremhevede innlegg