Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Prøver å få deg noen overskrifter i VG igjen nå Caroline? Litt lite klikk om dagen?

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
34 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg tenker forøvrig at dagens innlegg er et f#ck alkoholreklameforbudet-innlegg. 

Blir mange fuck-armbånd i samlingen etterhvert. 

Enig med deg og @Amafalathiel at hvis hun likevel gir bort gratis reklame hadde det vært en flott gjest å gi det til noen som trenger det mer enn Kicks, Gregotel og Ganni :) 

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, Nobile skrev:

Er det lov å selv lage en reklame med Jim Beam? Og Whiskey sour ? Ref. Hennes siste blogginnlegg 

Redaksjonell omtale er lov. På samme måte som de fleste aviser har vinanmeldelser, og tv2 hjelper deg anbefaler hvilke viner du bør kjøpe på taxfree for å spare penger. Hun ønsker jo å fremstå som et magasin, og dette er jo et veldig vanlig innslag i magasiner. Jeg tenker det er mye annet man kan ta henne på, dette er faktisk innafor. Hun burde kanskje bare lagt til at lesere under 20 ikke skal benytte seg av oppskriften.

De falske svettedråpene derimot :svett:

• Liker 6
Skrevet (endret)
9 minutter siden, På besøk skrev:

Redaksjonell omtale er lov. På samme måte som de fleste aviser har vinanmeldelser, og tv2 hjelper deg anbefaler hvilke viner du bør kjøpe på taxfree for å spare penger. Hun ønsker jo å fremstå som et magasin, og dette er jo et veldig vanlig innslag i magasiner. Jeg tenker det er mye annet man kan ta henne på, dette er faktisk innafor. Hun burde kanskje bare lagt til at lesere under 20 ikke skal benytte seg av oppskriften.

De falske svettedråpene derimot :svett:

Jeg vet at redaksjonell omtale er lov. Nå har imidlertid firmaet som eier og driver bloggen skrevet i Brønnøysund at selskapet skal drive med 

Sitat
Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder og annet
som naturlig faller sammen med dette.

Og da tenker jeg at hovedmålet deres er at de skal drive salg av annonseplass - og det står ikke et ord om at de skal drive redaksjonell virksomhet der - så går det nemlig et viktig skille her. Senteraviser/annonseavsier kan ikke skrive innlegg av redaksjonell karakter for å prommotere alkohol - fordi de selger annonser/reklameplass. Spennende å se hva h-dir sier - dette er nemlig en gråsone. Det vet nok ganske sikkert de to bloggeierne. De vet nok også at helsedirektoratet følger med på hva de gjør. Så det blir spennende å se. Rart at de lager et slik innlegg som kan gi store mediebølger rett før helgen de skal feire barnebursdag, forresten. Pressen kan jo ødelegge hele barnebursdagen for dem.

Endret av pøbelsara
  • Liker 18
Skrevet
1 time siden, Nobile skrev:

Er det lov å selv lage en reklame med Jim Beam? Og Whiskey sour ? Ref. Hennes siste blogginnlegg 

Jeg vil bare legge til at der hvor det ikke er lov å ha med alkohol er når det er en reklame. Redaksjonell omtale er lov. Det CBE ble felt på her nylig var at hun i en reklame for Gina Tricot hadde med seg en flaske sjampanje og sjampanjeglass. 

Neste spørsmål er om ikke alt SoMe-innholdet til Treasures er å regne som reklame i og med at salg av annonseplass er bedriftens selvdefinerte hovedformål. Da vil å så fall all alkohol være forbudt å vise. 

Interessant er det også at etter at først sjampanjeflasken og der nest sjampanjeglasset ble slettet fra bloggen så ligger de originale bildene fortsatt ute på medeierens IG.  Gråsoner my ass. 

• Liker 8
Skrevet (endret)

Tipper dette er gjort kun for å provosere, skape diskusjon, få media og klikk. Antallet lesere og følgere daler for tiden. Men få gjerne oppmerksomhet rundt  whiskey sour, bare la minstebarnet få feire ettårsdagen i helgen uten 35 000 gjester. Ser jo forøvrig at hun sitter og forklarer seg fortløpende i kommentarfeltet, så dette var de forberedt på, og vil gjerne ha reaksjoner.

Endret av formula
Skrevet

Jepp, det hadde vært helt supert hvis de hadde feiret den bursdagen helt uten gjester fra SoMe.  

• Liker 8
Skrevet

Hehe nå nekter hun for at saklige innspill i kommentarfeltet slettes eller avvises. Cute. 

• Liker 21
Skrevet (endret)

Hva er egentlig greia med å fronte alkoholbruk på en blogg? Drikke midt i uka på snapchat? Frua mener det er redaksjonell omtale, og jeg som trodde dette var et glossy magasin som solgte reklameplass. Venter bare på; "hvor er glassene fra?" 

Joda, der kom spørsmålet he he..

Endret av Kleenex
Ønsket å utdype litt.
  • Liker 11
Skrevet
27 minutter siden, fina skrev:

Hehe nå nekter hun for at saklige innspill i kommentarfeltet slettes eller avvises. Cute. 

Og sletter kommentaren min om at det her på kg fins bevis for at kommentarer slettes. How ironic. 

• Liker 18
Gjest Kaktuspotte
Skrevet

Karoline, Lege har svart - eller LKE som legen også kan kalles. 

Gjest Snøsøta
Skrevet

Interessant definisjon av feminisme - frihet til å være og leve som man vil, inkludert å promotere livsvalg og handlinger som direkte motarbeider arbeidet med å oppnå like rettigheter for kvinner. Symbolet på kvinnefrigjøring er visst å bake cupcakes når man vil.

Aldri har jeg sett så mange som har valgt å være hjemmeværende som et ledd i sin personlige frigjøringskamp som i det kommentarfeltet. Om de ikke selv fabrikkerer kommentarer lengre så er det noen andre som gjør det. På pur faan tenker jeg, og for å støtte opp om bloggsfærens grenseløse selvdigging på bekostning av samfunnsansvar, grunnleggende verdier og andres menneskeverd. Ikke bare for å støtte bloggerne, men for å bidra til å rettferdiggjøre trenden med å sette seg selv først, alltid.

Skrevet
1 time siden, fina skrev:

Under hvilket innlegg er det?

Skrevet
Akkurat nå, Topptur skrev:

Under hvilket innlegg er det?

Feministplakaten. Ctrl+F Ninni. 

• Liker 4
Gjest Sirkustjukk
Skrevet

Alltid skeptisk når noen ser behov for å flashe yrkestittel i CBEs kommentarfelt🙄

Skrevet
19 minutter siden, Snøsøta skrev:

Interessant definisjon av feminisme - frihet til å være og leve som man vil, inkludert å promotere livsvalg og handlinger som direkte motarbeider arbeidet med å oppnå like rettigheter for kvinner. Symbolet på kvinnefrigjøring er visst å bake cupcakes når man vil.

Aldri har jeg sett så mange som har valgt å være hjemmeværende som et ledd i sin personlige frigjøringskamp som i det kommentarfeltet. Om de ikke selv fabrikkerer kommentarer lengre så er det noen andre som gjør det. På pur faan tenker jeg, og for å støtte opp om bloggsfærens grenseløse selvdigging på bekostning av samfunnsansvar, grunnleggende verdier og andres menneskeverd. Ikke bare for å støtte bloggerne, men for å bidra til å rettferdiggjøre trenden med å sette seg selv først, alltid.

Selvsagt skriver de i kommentarfeltet selv, ingenting er forandret, annet enn at ingen i hele verden kan bevise det. Eller....det hadde vært så fantastisk morsomt om noen med skills hadde hacket seg inn på bloggen, og....nei. Nå skal jeg slutte å dagdrømme:)

Skrevet (endret)

Sitat

Alltid skeptisk når noen ser behov for å flashe yrkestittel i CBEs kommentarfelt🙄

Jepp. PT-Åge har ødelagt litt for det. 

:trene: 

Endret av pøbelsara
  • Liker 21
Skrevet

De må gjerne drikke sprit 24/7 for min del altså, jeg skal ikke moralisere over drikkevaner - men en blogg som fronter sunn mat, trening, barn, familieidyll, vegetarmat og alt som er perfekt... på hvilken planet er det naturlig plutselig å begynne med whiskydrinker par-tre ganger i uka? :fnise:  Jeg må bare le av hvor «sofistikert» alt liksom skal være. Livet i villaen - vi sitter i «biblioteket» med cocktails når barna er i seng. Ække bøker her, men vi har barskap, da.

Det neste blir leienbutler.no - «James er her et par ganger i uken, det er så maaaagisk å slippe å blande drinkene selv, og hvor adorable er ikke smokingen hans? Elsk på!» :filer: 

(Sorry, det renner over innimellom :fnise: slett i vei... )

Skrevet

Det er da ingenting annet enn litt avansert klikkhoreri! Lesertallene, antall følgere og kommentarer faller. Selvsagt har de sittet og lagt en plan for diverse innlegg de vet kommer til å engasjere.

• Liker 10
Skrevet
21 minutter siden, Skribent skrev:

De må gjerne drikke sprit 24/7 for min del altså, jeg skal ikke moralisere over drikkevaner - men en blogg som fronter sunn mat, trening, barn, familieidyll, vegetarmat og alt som er perfekt... på hvilken planet er det naturlig plutselig å begynne med whiskydrinker par-tre ganger i uka? :fnise:  Jeg må bare le av hvor «sofistikert» alt liksom skal være. Livet i villaen - vi sitter i «biblioteket» med cocktails når barna er i seng. Ække bøker her, men vi har barskap, da.

Det neste blir leienbutler.no - «James er her et par ganger i uken, det er så maaaagisk å slippe å blande drinkene selv, og hvor adorable er ikke smokingen hans? Elsk på!» :filer: 

(Sorry, det renner over innimellom :fnise: slett i vei... )

Morsomt :babygutt:

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...