Elizabeth2014 Skrevet 30. september 2017 #40161 Skrevet 30. september 2017 Har ikke klikket meg inn på bloggen på år og dag. Klikket meg inn nå; fikk meg en god latter av at hun reklamerer for Ali Express! ..er det mulig? Er ikke Ali Express kun "made in China"-billigvarer i lavere enn "Nille"-kvalitet, samt med risiko for å handle av svindelselgere..? 14
Gjest Gillians Skrevet 30. september 2017 #40162 Skrevet 30. september 2017 9 minutter siden, Elizabeth2014 skrev: Har ikke klikket meg inn på bloggen på år og dag. Klikket meg inn nå; fikk meg en god latter av at hun reklamerer for Ali Express! ..er det mulig? Er ikke Ali Express kun "made in China"-billigvarer i lavere enn "Nille"-kvalitet, samt med risiko for å handle av svindelselgere..? Hun reklamerer jo for all mulig trash så lenge hun får penger for det. Ikke spesielt smart merkevarebygging. Men kanskje de innser at hun ikke kan være toppblogger resten av livet og melker det for alt de kan. Jeg fortsår ikke at de ikke tenker litt mer på image. FF er vel den bloggeren som er minst spesifikk og er "litt av alt" litt mammablogger, litt "mote", litt trening, litt mat. Den dagen hun ikke får så mye klikk lenger har hun ikke noen andre bein å stå på. Hun er ikke spesiell eller spesielt flink til noe og dermed også veldig utbyttbar. Jeg tror hun blir fort glemt når interessen først daler, og det har den jo allerede begynt å gjøre.
Gjest Cocosa Skrevet 30. september 2017 #40163 Skrevet 30. september 2017 Jeg har heller ikke klikket meg inn på bloggen på år og dag, nettopp fordi bloggeren mangler fullstendig troverdighet hos meg. Men jeg ser flere av dere skriver at den daler. På hvilken måte? Er det mye? Og hvorfor det, tror dere?
Gjest Anna Nas Skrevet 30. september 2017 #40164 Skrevet 30. september 2017 Jeg tror sikkert CBE og LKE er omsorgsfulle foreldre, og de ville heller ikke vært mindre omsorgsfulle selv om gebursdagsfeiringen hadde foregått i litt enklere former enn de jeg leser om i tråden her. Saken er jo den at bloggen er jobben: Annonsører skal ha valuta for pengene (eller hva de nå bidrar med av materielle ting) og leserne må underholdes. En barnegebursdag er en kjærkommen anledning til virkelig å engasjere de sterkt familieorienterte leserne, som antakelig er majoriteten av de faste leserne som lar seg begeistre av CBE.no. Sånn apropos feminisme, mistenker jeg at merkevaren CBE slår an hos så mange nettopp fordi den på mange måter representerer det helt motsatte av hva de assosierer med en feminist. Jeg har ikke selv lest feministdiskusjonen på CBE.no, men ser for meg at Marta Breens blogginnlegg kunne vært oppklarende for både team CBE og mange andre wannabefeminister som ikke forstår hva begrepet står for. Det nytter ikke å lage seg en ny definisjon og deretter hevde at man er feminist "som om feminisme er et frekt lite rosa skjerf i halsen", for å sitere Breen.
pøbelsara Skrevet 30. september 2017 #40165 Skrevet 30. september 2017 Alle blogger er nede i rundt 30 000 lesere per dag. For var det jo kanskje tre ganger mye. Og nesten ingen kommenterer lenge heller, bortsett fra når hun blir forbanna fordi noen stiller spørsmål ved hva slags feminist hun er. Da ryker det over 100. 5
minimymlen Skrevet 30. september 2017 #40166 Skrevet 30. september 2017 2 timer siden, Amafalathiel skrev: jeg husker det egentlig motsatt - alt var kjøpt/gitt/sponset av Anne Brith, og kommentarfeltet tok litt av over det at det nettopp IKKE var et "helt normalt kakebord" med kaker familien hadde bakt. http://www.carolinebergeriksen.no/2014/04/07/barnedapen-kakebordet/ Kanskje jeg bare har drømt det, mente jeg hadde sett et kakebord til med "vanlige" kaker og ikke noe som ser ut som det er laget i sukkerspinn 1
Gjest formula Skrevet 30. september 2017 #40167 Skrevet 30. september 2017 De som synes Caroline er en så fantastisk god mor, ser nok på forberedelsene til denne bursdagen som om det er omtanke for barnet som ligger bak all denne planleggingen.
Aricia Skrevet 30. september 2017 #40168 Skrevet 30. september 2017 16 minutter siden, formula skrev: De som synes Caroline er en så fantastisk god mor, ser nok på forberedelsene til denne bursdagen som om det er omtanke for barnet som ligger bak all denne planleggingen. Enig, det er jo en måte å respondere på, altså anerkjenne i kommentarfeltet all innsatsen hun dokumenterer i blogginnlegget. Og det at det lurer spons og Panduro og Festlige Greier i bakgrunnen her utelukker jo heller ikke at det er omtanke for bursdagsbarnet som motiverer festopplegget samtidig. Altså, selvsagt er det også det! Det er jo nettopp den dobbeltheten som gjør det så vanskelig å diskutere dette her uten å framstå som slemme og kyniske. 13
pøbelsara Skrevet 30. september 2017 #40169 Skrevet 30. september 2017 21 minutter siden, formula skrev: De som synes Caroline er en så fantastisk god mor, ser nok på forberedelsene til denne bursdagen som om det er omtanke for barnet som ligger bak all denne planleggingen. Sikkert. Mens for andre blir det selve symbolet på hemningsløs og hensynsløs brudd på barnets rett til privatliv. 10
På besøk Skrevet 30. september 2017 #40170 Skrevet 30. september 2017 Og der var ballongene sponsa! (Snap) 11
Gjest CecilieX Skrevet 30. september 2017 #40171 Skrevet 30. september 2017 20 minutter siden, formula skrev: De som synes Caroline er en så fantastisk god mor, ser nok på forberedelsene til denne bursdagen som om det er omtanke for barnet som ligger bak all denne planleggingen. Påstanden din er litt drøy, for det ene utelukker ikke det andre, men det fikk meg til å tenke over et fremtidsscenario hvor det kan oppstå lojalitetskonflikter mellom et bloggerbarns ønsker og samarbeidspartnerens ønsker. Hva da? Hva hvis avtalen er promotering av prinsesserekvisitter og barnet ombestemmer seg og vil ha Kaptein Sabeltann
Gjest Kaktuspotte Skrevet 30. september 2017 #40172 Skrevet 30. september 2017 9 minutter siden, På besøk skrev: Og der var ballongene sponsa! (Snap) Det er så kvalmt at jeg har ikke ord for det.
Gjest formula Skrevet 30. september 2017 #40173 Skrevet 30. september 2017 (endret) 16 minutter siden, CecilieX skrev: Påstanden din er litt drøy, for det ene utelukker ikke det andre, men det fikk meg til å tenke over et fremtidsscenario hvor det kan oppstå lojalitetskonflikter mellom et bloggerbarns ønsker og samarbeidspartnerens ønsker. Hva da? Hva hvis avtalen er promotering av prinsesserekvisitter og barnet ombestemmer seg og vil ha Kaptein Sabeltann Synes ikke påstanden min er spesielt drøy. Selvfølgelig har hun omtanke for barnet sitt, men det er ikke for å glede ettåringen alt dette stelles istand. Kan jo også spørre seg om hvor dypt omtanken stikker, når himmel og jord settes i bevegelse for å selge barnets bursdag på mest mulig innbringende måte. Ekte omtanke ville jo vært å skåne barnet fra denne hensynsløse eksponeringen disse to små må leve i. Endret 30. september 2017 av formula
Gjest Xstrella Skrevet 30. september 2017 #40174 Skrevet 30. september 2017 Begynt med juleglamouren allerede ja. Typisk ukeblad, ligger 2-3 mnd før tiden.
Gjest justcurious Skrevet 30. september 2017 #40176 Skrevet 30. september 2017 (endret) 15 timer siden, Ultiva skrev: Jeg er enig i at det er forfriskende å se noen gode, gamle DIY-prosjekt på bloggen. Dette har jeg savnet. Man kan jo bli overveldet av hvor "over the top" hun velger å gjøre det, og man kan jo lure på om de små ikke er flotte nok i seg selv der de druknes i tyll og falske blomster, men godt å se at hun bruker kreativiteten sin til andre ting enn å fritolke diverse lovverk. Hun kunne imidlertid ha droppet litt av blomsterbonanzaen og prioritert å lage en bursdagskake til sin lilles første bursdag. Hun lager mye god mat til oppskrift-onsdagene så hun klarer fint å lage en god kake også. Det handlet om prioriteringer, og om å ikke legge hver eneste begivenhet i familien ut på anbud til annonsørene. Ja, er merkelig det der. Oppskrift-onsdag legger hun virkelig sjela si i (hver uke), men å bake en kake til ungene en gang i året har hun ikke tid til? Endret 30. september 2017 av justcurious
Gjest CecilieX Skrevet 30. september 2017 #40177 Skrevet 30. september 2017 38 minutter siden, formula skrev: Synes ikke påstanden min er spesielt drøy. Selvfølgelig har hun omtanke for barnet sitt, men det er ikke for å glede ettåringen alt dette stelles istand. Kan jo også spørre seg om hvor dypt omtanken stikker, når himmel og jord settes i bevegelse for å selge barnets bursdag på mest mulig innbringende måte. Ekte omtanke ville jo vært å skåne barnet fra denne hensynsløse eksponeringen disse to små må leve i. Vi er i grunnen veldig enige om det.
Innestengt Bruker Skrevet 30. september 2017 #40178 Skrevet 30. september 2017 19 minutter siden, Anna Nas skrev: Det blir for dumt å dra inn dette i denne diskusjonen. Ingen sier noe negativt om barnet, det det reageres på er hva foreldrene (les: mor) velger å ikle barnet sitt og for derigjennom å sende et uheldig signal til andre. 14
Mynona Skrevet 30. september 2017 #40179 Skrevet 30. september 2017 Tråden er ryddet for persondebatt og svar til dette. Mynona, mod.
Kleenex Skrevet 30. september 2017 #40180 Skrevet 30. september 2017 Litt morsomt at frua har begynt å handle hos Aliexpress. Lavpris fra Kina gir et litt annet inntrykk av frua når hun skal betale noe selv? 15
Fremhevede innlegg