Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

I innlegget "Nelias julekjole: i boks" er det bokser med skriften "Angel's Face" på. Jeg kunne ikke tenke meg at boksene var tilfeldig plassert, så jeg fant kjapt frem til denne siden https://www.angels-face.co.uk/ Hun har skrevet at minsten skal ha et tutu-skjørt (friday is for party planning). På siden står det "Our baby tutu skirts come delivered in delightful Angel’s Face hat boxes to create an ideal first present for the little princess" og det er også bilder av boksene som ligner dem som er på bloggen.

ocean-lace-baby-tutu.jpg

Er det et annonse-innlegg på vei?

Endret av Crash
  • Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
42 minutter siden, Crash skrev:

I innlegget "Nelias julekjole: i boks" er det bokser med skriften "Angel's Face" på. Jeg kunne ikke tenke meg at boksene var tilfeldig plassert, så jeg fant kjapt frem til denne siden https://www.angels-face.co.uk/ Hun har skrevet at minsten skal ha et tutu-skjørt (friday is for party planning). På siden står det "Our baby tutu skirts come delivered in delightful Angel’s Face hat boxes to create an ideal first present for the little princess" og det er også bilder av boksene som ligner dem som er på bloggen.

ocean-lace-baby-tutu.jpg

Er det et annonse-innlegg på vei?

De boksene tror jeg er gamle.

Skrevet (endret)
12 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Litt på siden: Har hørt om barnebursdager hvor foreldrene til den/de som inviterer ønsker at det heller kan vippses 20-30 kr, så kjøper de heller én gave fra alle som kommer, i stedet for at bursdagsbarnet/a får 12-15 pakker med dyrest mulig ræl. 

I tillegg vet jeg om flere kull som avtaler at barnebursdagene kommer når ungene vet hva det handler om, som regel siste året i barnehagen. Før det er det i alle fall bortkastet å bruke så mye tid og energi på glitterbokstaver og blomstervegger. 

Endret av PecanPie
  • Liker 5
Gjest formula
Skrevet (endret)
39 minutter siden, PecanPie skrev:

Litt på siden: Har hørt om barnebursdager hvor foreldrene til den/de som inviterer ønsker at det heller kan vippses 20-30 kr, så kjøper de heller én gave fra alle som kommer, i stedet for at bursdagsbarnet/a får 12-15 pakker med dyrest mulig ræl. 

I tillegg vet jeg om flere kull som avtaler at barnebursdagene kommer når ungene vet hva det handler om, som regel siste året i barnehagen. Før det er det i alle fall bortkastet å bruke så mye tid og energi på glitterbokstaver og blomstervegger. 

Altså, ettåringen aner jo selvsagt ikke hva det handler om. Og det må jo være helt klart at dette IKKE  blir stelt istand for ettåringen. Hvem lager en vegg(!) som skal pyntes, maler barnestol som skal dekoreres med blomster, fuglebur og jeg vetikkehva for en ettåring?  Ingen gjør det. Men det CBE her gjør er å lage en ramme for produkter det skal reklameres for, og da har nok barnebursdag stort potensiale. Her skal det tjenes penger. Og den lille har en jo forsåvidt en rolle her, men desverre bare som rekvisitt.

Endret av formula
Skrevet
57 minutter siden, LilleSnupp skrev:

De boksene tror jeg er gamle.

Isåfall er det enda rarere at de er på bloggen nå.

• Liker 1
Gjest Xstrella
Skrevet
13 minutter siden, formula skrev:

Altså, ettåringen aner jo selvsagt ikke hva det handler om. Og det må jo være helt klart at dette IKKE  blir stelt istand for ettåringen. Hvem lager en vegg(!) som skal pyntes, maler barnestol som skal dekoreres med blomster, fuglebur og jeg vetikkehva for en ettåring?  Ingen gjør det. Men det CBE her gjør er å lage en ramme for produkter det skal reklameres for, og da har nok barnebursdag stort potensiale. Her skal det tjenes penger. Og den lille har en jo forsåvidt en rolle her, men desverre bare som rekvisitt.

Hvis dette er standarden til en 1 åring, hvordan blir da konfirmasjonen? Og ellers andre runde dager. Håper lesere med vanlig lønn ikke blir påvirket. Dette er jo sponset fra A til Å.

Skrevet
1 time siden, PecanPie skrev:

det virker jo rasjonelt og greit, men de fjerner jo fullstendig det elementet som handler om at  et barn skal oppleve at det er hyggelig å GI noe til en venn. Med vipsing og delegering av shoppingen til bursdagsbarnets foreldre blir det hele en fornuftig og forretningsmessig transaksjon som ikke lenger har noe sammenheng med giverglede eller relasjonen mellom de to barna.

• Liker 25
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt og svar til dette. 

Mynona, mod.

Skrevet
2 minutter siden, Amafalathiel skrev:

det virker jo rasjonelt og greit, men de fjerner jo fullstendig det elementet som handler om at  et barn skal oppleve at det er hyggelig å GI noe til en venn. Med vipsing og delegering av shoppingen til bursdagsbarnets foreldre blir det hele en fornuftig og forretningsmessig transaksjon som ikke lenger har noe sammenheng med giverglede eller relasjonen mellom de to barna.

Nå vet jeg ikke helt hvordan det fungerer, siden jeg ikke har barn i aktuell alder selv. Mye mulig de spleiser på gave, også gir barna et kort e.l som de har laget selv. Da får man også inn gi noe til en venn-aspektet, samtidig som man ikke potensielt velter økonomien til familier som allerede sliter med å få endene til å møtes. 

Uansett blir det vel mer fokus på å være tilstede og å være sammen, uten "konkurransen" om å ha gitt bort gaven som er mest stas hos mottakeren. 

Dette er en avsporing, som jeg selv var med å starte, så jeg foreslår å stoppe der. :)

• Liker 1
Skrevet

Ikke for å være konservativ moralist-feminist her, men er man ikke litt gammel for tutu-tyllskjørt når man er 30?

• Liker 10
Skrevet

Tyllskjørt er fint det, men jeg hadde valgt en annen topp, disse slo hverandre i hjel. En vanlig t-skjorte er kult til tyllskjørt. 

• Liker 10
Skrevet
22 minutter siden, fina skrev:

Ikke for å være konservativ moralist-feminist her, men er man ikke litt gammel for tutu-tyllskjørt når man er 30?

Neida. 

Men kombinasjonen mellom det "barnslige" tutu-skjørtet og den bestemorblusen var jo helt grusom. Skulle til å si at hun sikkert er inspirert av Sex and the city, men så så jeg blusen.

• Liker 9
Skrevet

Hun har vel tidligere sagt at hun inspireres av Olivia Palermo, som nettopp dro frem tyllskjørtet da hun giftet seg for noen år siden, da i kombo med en enkel genser. Kikke mer på henne, er lurt. 

• Liker 5
Gjest Sirkustjukk
Skrevet

Det tyllskjørtet var sponsa sist det vist fram:dry:

Skrevet

Tror også det er matchymatch som slo til igjen.. med blomsterveggen/temafargene.

• Liker 7
Skrevet
58 minutter siden, fina skrev:

Jeg har tyllskjørtet (tutu) fra Cathrine Hammel i sort og jeg er 46 :) 
Synes det er superfint og ønsker meg i grått også.
Kombinerer gjerne med enkel hvit t-skjorte eller skjorte og sorte pumps jeg da...

• Liker 5
Gjest Zeitgeist
Skrevet
32 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Det tyllskjørtet var sponsa sist det vist fram:dry:

Jepp.

Og like fullt av rynker og skrukker den gang som nå. Synd at ingen har sponset cbe.no med et strykejern eller to - det trengs tydeligvis. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...