fina Skrevet 27. september 2017 #39961 Skrevet 27. september 2017 28 minutter siden, Ellepelle skrev: Fordi jeg mener at en bedrift ikke kan være en feminist, det er for meg et personlig anliggende. Ser poenget ditt. Men dette er jo en form for skuespill, en fiktiv CBE-karakter hun har skapt, og (bør) opptrer som i alle profesjonelle sammenhenger. De kritiske kommentarene rundt feminisme retter seg altså til denne karakteren, ikke til privatpersonen Caroline Berg Eriksen. 3
lenebu Skrevet 27. september 2017 #39962 Skrevet 27. september 2017 1 hour ago, LFNemi said: Hvor fornøyde barna kommer til å være med det hele, gjenstår å se. Selv om Anna Rasmussen bedyrer at det er henne selv hun blogger om, så er det få andre blogger i Norge hvor barna figurerer like hyppig. Michelle og småbrødrene har i stor grad bidratt til å tjene henne rik og er et av de tydeligste eksemplene på at det er på tide med en større diskusjon om barns personvern på nett. Hentet fra kk-artikkelen det ble linket til tidligere. Er det lov å håpe at det endelig kommer en skikkelig debatt (i media) om temaet? -Hentet fra tråden om MtM- Jeg poster den her fordi, CBE har tjent seg rike på sine barn. Jeg håper virkelig at barns personvern kommer opp på medias agenda. Vi alle vet jo at CBE leser her inne. Hvis du leser dette CBE, ...slutt å utlevere barna dine for å tjene penger. Hvis hun ønsker å utlvere døtrene sine for å tjene penger, så gjør hun det. Å gjøre noe annet enn akkurat det man vil er antifeminisme, må vite. Girl power! 10
pøbelsara Skrevet 27. september 2017 #39963 Skrevet 27. september 2017 1 minutt siden, lenebu skrev: Hvis hun ønsker å utlvere døtrene sine for å tjene penger, så gjør hun det. Å gjøre noe annet enn akkurat det man vil er antifeminisme, må vite. Girl power! Jepp. Hvis noen sier at hun bør roe ned prinsessefaktoren - antifeminist! Eller la væ@re å posere i undertøyet på barsel - antifeminist! For feminisme betyr at alle jenter skal få lov til å gjøre akkurat det de har lyst til. Antifeminismen overtar der janteloven kommer til kort. 17
Gjest Sirkustjukk Skrevet 27. september 2017 #39964 Skrevet 27. september 2017 Nytt armbånd på trappene; "F*** antifeministene"? Hun dedikerer ihvertfall finger'n til de "konsvervative, moralistfeministene" som stiller seg kritiske til at kart og terreng ikke matcher i dag🙄 https://imgur.com/a/0aP2p
Gjest formula Skrevet 27. september 2017 #39965 Skrevet 27. september 2017 Her kunne jo CBE svart at, jeg gjør en jobb for Desenio, og viser et utvalg av deres produkter. Dette har ingenting med meg som person å gjøre. Istedet får hun masse reaksjoner og en debatt hun selv deltar i. Og selvsagt settes sinnene i kok her inne, noe hun også var klar over. Noe som tilsammen gir bloggen en liten boost, noe som selvsagt er velkomment. Så jeg tenker dette er et nøye planlagt stunt.
pøbelsara Skrevet 27. september 2017 #39966 Skrevet 27. september 2017 5 minutter siden, Sirkustjukk skrev: Nytt armbånd på trappene; "F*** antifeministene"? Hun dedikerer ihvertfall finger'n til de "konsvervative, moralistfeministene" som stiller seg kritiske til at kart og terreng ikke matcher i dag🙄 https://imgur.com/a/0aP2p Så nusselig. Hun er sånn passe ydmyk og klok, den dama der. 11
Gjest Zeitgeist Skrevet 27. september 2017 #39967 Skrevet 27. september 2017 4 minutter siden, Sirkustjukk skrev: Nytt armbånd på trappene; "F*** antifeministene"? Hun dedikerer ihvertfall finger'n til de "konsvervative, moralistfeministene" som stiller seg kritiske til at kart og terreng ikke matcher i dag🙄 https://imgur.com/a/0aP2p Nei og nei, det var bedriften sin det - vise finger'n til alle som ikke kommer med bifall og nesegrus beundring. Man trenger ikke en mastergrad i bedriftsledelse for å skjønne at det ikke var noe sjakktrekk. Men så skal jo ikke bedriften CBE beskyldes for å være den mest intelligente heller da.
Aricia Skrevet 27. september 2017 #39968 Skrevet 27. september 2017 (endret) 15 minutter siden, formula skrev: Her kunne jo CBE svart at, jeg gjør en jobb for Desenio, og viser et utvalg av deres produkter. Dette har ingenting med meg som person å gjøre. Istedet får hun masse reaksjoner og en debatt hun selv deltar i. Og selvsagt settes sinnene i kok her inne, noe hun også var klar over. Noe som tilsammen gir bloggen en liten boost, noe som selvsagt er velkomment. Så jeg tenker dette er et nøye planlagt stunt. Det tror jeg du har helt rett i. Få opp temperaturen i kommentarfeltet, i en slags dialog/vekselvirkning med tråden og diskusjonen her inne, slik at alle følelsene hos leserne som knytter dem tettere til bloggen fyres litt opp, og holdes varme. God dag på jobben! Og merk: Jeg sier ikke at dette er intensjonelt fra Carolines side, at hun har tenkt akkurat sånn, eller noe i den retning. Jeg leser bare den teksten bloggen er, med alle sine cues, med konteksten den opptrer i, og det uttalte siktemålet den har. Endret 27. september 2017 av Aricia 9
j23 Skrevet 27. september 2017 #39969 Skrevet 27. september 2017 Innlegget 5 fine strikkegensere denne høsten er merket med reklamelinker øverst. Også i denne videoen ser man tydelig at merkelappen fortsatt sitter på, i alle fall på en av genserne. Så da er det ikke veldig lett å vite om de er kjøpt av egen lomme for å beholdes og brukes, kjøpt av egen lomme for så å returneres, eller tilsendt gratis for retur... 9
pøbelsara Skrevet 27. september 2017 #39970 Skrevet 27. september 2017 Jeg tror ikke det er gjort med overlegg fra hennes side. Hun virker jo ekte indignert. Hun ville forøvrig tjent på å ta bittelitt avstand fra de heiteste innleggene. Det er et reklameinnlegg for søren. Selv om mange tror de har fått et lite glimt inn i det aller helligste, selveste residensen til bloggdronningen, så har de altså blitt utsatt for et betalt reklameinnlegg. Men jeg må innrømme at jeg ikke skjønner de indignerte "dere vet ikke hvem jeg er"-argumentene hennes. Det er jo hun og bare hun som bestemmer hva folk får se av henne i bloggen. skjønner hun ikke det? Hun har spilt kortene sine utrolig riktig, da - hun poster et reklameinnlegg i bloggen, og får utstrakt leirbålfølelse og kumbayah-synging fra fansen, samtidig som hun kan fakturere et sikkert ganske fett beløp fra desenio. 16
pøbelsara Skrevet 27. september 2017 #39971 Skrevet 27. september 2017 4 minutter siden, j23 skrev: Innlegget 5 fine strikkegensere denne høsten er merket med reklamelinker øverst. Også i denne videoen ser man tydelig at merkelappen fortsatt sitter på, i alle fall på en av genserne. Så da er det ikke veldig lett å vite om de er kjøpt av egen lomme for å beholdes og brukes, kjøpt av egen lomme for så å returneres, eller tilsendt gratis for retur... Hun hevder jo at genseren i eplehageinnlegget ble kjøpt til eget bruk, men at responsen var så voldsom at hun av sitt gode hjerte ville lage et antrekksinnlegg med annonselenker. Hun har hatt litt lemfeldig omgang med sannheten før, så hvem vet? 17
Keaton Skrevet 27. september 2017 #39972 Skrevet 27. september 2017 "Konservative moralist-feminister." Jøss, skikkelig sjarmis. 17
pøbelsara Skrevet 27. september 2017 #39973 Skrevet 27. september 2017 6 minutter siden, Kollontaj skrev: "Konservative moralist-feminister." Jøss, skikkelig sjarmis. Jeg vet. Jeg føler meg truffet - meg i et nøtteskall. 8
Gjest Sirkustjukk Skrevet 27. september 2017 #39974 Skrevet 27. september 2017 6 minutter siden, Kollontaj skrev: "Konservative moralist-feminister." Jøss, skikkelig sjarmis. Jeg tror det er feminist-Åge som styrer sjappa i dag🙄
fina Skrevet 27. september 2017 #39975 Skrevet 27. september 2017 Hm, dette kommentarforsøket ble slettet i løpet av få minutter. Alt for å fremstå mest mulig angrepet av "konservative moralist-feminister" i kommentarfeltet og tydeliggjøre at alle som er uenige med henne åpenbart er fæle, forkastelige mennesker? Virker som hun bare har sluppet gjennom den verste, enklest motbeviselige dritten, og latt saklige kommentarer gå i søplekassa. 25
Keaton Skrevet 27. september 2017 #39976 Skrevet 27. september 2017 Er jo ganske kult at hun nå skriver at hun ER feminist. I 2013 var tonen en annen. Hun bør kanskje sette seg mer inn i hva begrepet feminisme rommer, hun har jo en veldig klisjeaktig og snever oppfattelse av det, synes jeg. 7
pøbelsara Skrevet 27. september 2017 #39977 Skrevet 27. september 2017 6 minutter siden, fina skrev: Hm, dette kommentarforsøket ble slettet i løpet av få minutter. Alt for å fremstå mest mulig angrepet av "konservative moralist-feminister" i kommentarfeltet og tydeliggjøre at alle som er uenige med henne åpenbart er fæle, forkastelige mennesker? Virker som hun bare har sluppet gjennom den verste, enklest motbeviselige dritten, og latt saklige kommentarer gå i søplekassa. Det er helt vanlig strategi fra henne - hun lar vær å publisere saklig kritikk eller betimelige spørsmål, og poster kun den heftigste skitten - for å skape en illusjon av at alle kritikerne er halt totalt loco banana. 22
Aricia Skrevet 27. september 2017 #39978 Skrevet 27. september 2017 (endret) @Kollontaj: I det intervjuet fra 2013 er oppfatningen av feminisme klisjéaktig, ja, enig i det. Men det hun har skrevet i kommentarfeltet i dag er jo derimot helt postmoderne, i en slags negativ, "alt flyter"-betydning av begrepet. Feminist er å gjøre akkurat som man vil, gjerne i motstrid til det begrepet historisk har betydd, vise fingeren til verden mens man gjør det, og så hylles for det. Anti-feminister er de som ikke hyller. For de er kvinner verst. Endret 27. september 2017 av Aricia 10
Gjest Sirkustjukk Skrevet 27. september 2017 #39979 Skrevet 27. september 2017 8 minutter siden, fina skrev: Hm, dette kommentarforsøket ble slettet i løpet av få minutter. Alt for å fremstå mest mulig angrepet av "konservative moralist-feminister" i kommentarfeltet og tydeliggjøre at alle som er uenige med henne åpenbart er fæle, forkastelige mennesker? Virker som hun bare har sluppet gjennom den verste, enklest motbeviselige dritten, og latt saklige kommentarer gå i søplekassa. Blir for saklig vet du, kan ikke gi inntrykk av at fienden har noen gode argumenter for sitt syn.
fina Skrevet 27. september 2017 #39980 Skrevet 27. september 2017 Akkurat nå, Sirkustjukk skrev: Blir for saklig vet du, kan ikke gi inntrykk av at fienden har noen gode argumenter for sitt syn. Sjukt. 4
Fremhevede innlegg