Pikachuchu Skrevet 27. september 2017 #39901 Skrevet 27. september 2017 Fra ordboka: feminist person som arbeider for kvinners likestilling og frigjøring At hun anser seg som feminist?? Det var jammen dagens... Som lever av å fronte et 50-talls ideal med perfekt iscenesatt tilværelse, en mann som svarer for seg når ting blir litt vanskelig og som lever av å vise seg frem, uten annet innhold enn akkurat det. Vel har hun skapt sin egen arbeidsplass, men den er tuftet på så mange etiske, moralske og ulovlige problemstillinger at det ikke fortjener applaus en gang. Det nærmeste hun kommer å ha gjort et slag i retning av feminisme, må vel være denne barnslige genseren med grl pwr. Det er syltynt altså. Og teller ikke i det hele tatt, spesielt ikke i den konteksten. 32
mikrobe Skrevet 27. september 2017 #39902 Skrevet 27. september 2017 23 minutter siden, formula skrev: Hun svarer faktisk at hun anser seg som feminist Det må være en spøk. @Pikachuchu, vel, ordboken er åpen for tolkning. Det er retningslinjer, ikke Norges lover. 18
owley Skrevet 27. september 2017 #39903 Skrevet 27. september 2017 (endret) 1 time siden, Anne B skrev: Hun representerer det motsatte ja, dette er bare reklame og totalt latterlig. Her har du en rabattkode, liksom. Hun er så kjøpt så at det er latterlig. Spiser masse melkesjokolade (når Freia sponsrer), er feminist (når Desenio sponsrer), synes Adams matkasse er så lettvint og den beste (fordi de sponsrer) hører masse på lydbøker og det er jo så genialt (fordi Storytel sponsrer). Det kunne ha vært litt mer troverdig hvis hun delte noe annet innimellom, slik som hun gjorde for 3-4 år siden. Men det gjør hun neppe nå, i sin iscenesatte verden. Troverdig much? Endret 27. september 2017 av owley Manglet en ) 17
Blondinbolla Skrevet 27. september 2017 #39904 Skrevet 27. september 2017 @LilleSnupp ENIG i alt! Og det er derfor jeg trakk inn Blondinbella som parallell. Forrige uke lagde en annen svensk kjendis (Skäringer) en parodi på Blondinbella - helt fullstendig harmløs - men bloggeren spilte ut offerkortet på SoMe og kalte vedkommende illojal og lite feministisk som hang ut en annen kvinne offentlig. "Hvorfor heier vi ikke på hverandre?!" Se for øvrig imgur av Skäringers svar her: https://imgur.com/a/ySGQF Dette kan appliseres direkte på vår egen frue. Og det at hun kaller seg selv feminist gjør at jeg synes hennes egen evne til refleksjon og selvinnsikt er nærmest komisk. Feminisme handler vel aller minst om å drive en blogg så gjennomsyret av kapitalisme at ditt hovedfokus er å selge produkter som gjør deg vakrere, mer velkledd, mer hårløs osv., og da tjene penger på andre kvinner usikkerhet. Dette er Fotballfrues levebrød. Selv om både hun og andre bloggere gjerne vil sees på som entreprenører og ønsker å inspirere så er det ingenting empowering eller feministisk over bloggens budskap. 25
Pikachuchu Skrevet 27. september 2017 #39905 Skrevet 27. september 2017 7 minutter siden, mikrobe skrev: Det må være en spøk. @Pikachuchu, vel, ordboken er åpen for tolkning. Det er retningslinjer, ikke Norges lover. Kan ikke se jeg påstår det er noen lovtekst heller, det står der mest som en enkel definisjon på hva en feminist er. Det holder for meg, og er i det store og det hele hva jeg anser en feminist å være. Da blir det for dumt når CBE, som ikke en gang klarer å svare for seg selv når ting blir "vanskelig", og sette dagsorden i eget kommentarfelt påberoper seg å være feminist! 4
mikrobe Skrevet 27. september 2017 #39906 Skrevet 27. september 2017 5 minutter siden, Pikachuchu skrev: Kan ikke se jeg påstår det er noen lovtekst heller, det står der mest som en enkel definisjon på hva en feminist er. Det holder for meg, og er i det store og det hele hva jeg anser en feminist å være. Da blir det for dumt når CBE, som ikke en gang klarer å svare for seg selv når ting blir "vanskelig", og sette dagsorden i eget kommentarfelt påberoper seg å være feminist! Psst, ironi. 4
Pikachuchu Skrevet 27. september 2017 #39907 Skrevet 27. september 2017 10 minutter siden, mikrobe skrev: Psst, ironi. Det er mottatt 😜
pøbelsara Skrevet 27. september 2017 #39908 Skrevet 27. september 2017 (endret) FInt hvis hun har ombstemt seg, da - hun har ikke akkurat vært utpreget opptatt av feminisme tidligere. Jfr. http://stellamagasinet.no/karriere/fotballfrue-forteller Og dette fra 2016 - kvinnedagen: https://www.nrk.no/ytring/jeg-kvier-meg-for-a-kalle-meg-feminist-1.12841702 Og debatten etterpå: http://gjest.blogg.no/1457629880_caroline_berg_eriksen.html Helt supert hvis hun har fått en mer reflektert holdning til dette - hun er jo en influencer som påvirker mange. Så jeg håper det ikke bare et betalingen for reklameinnlegget og de kule plakatene som motiverer henne. Endret 27. september 2017 av pøbelsara 18
filifjonka Skrevet 27. september 2017 #39909 Skrevet 27. september 2017 1 hour ago, formula said: Hun svarer faktisk at hun anser seg som feminist Feminisme er noen småborgelige greier, og det er jo frua, så det kan sikkert stemme...
fina Skrevet 27. september 2017 #39910 Skrevet 27. september 2017 (endret) Gannistrikk- og beksømstøvelsesongen er visst over nå som annonsekronene er på vei inn på konto. Bare legger og lår igjen på bloggen i dag. Fins det ingen mellomting? Og hva slags ekstremvær har de egentlig i Sarpsborg? Endret 27. september 2017 av fina 25
Pikachuchu Skrevet 27. september 2017 #39911 Skrevet 27. september 2017 5 minutter siden, fina skrev: Gannistrikk- og beksømstøvelsesongen er visst over nå som annonsekronene er på vei inn på konto. Bare legger og lår igjen på bloggen i dag. Fins det ingen mellomting? Og hva slags ekstremvær har de egentlig i Sarpsborg? Sikkert fønvind i dag da... Må være et spennende område rent meteorologisk! 10
SusieDerkins Skrevet 27. september 2017 #39912 Skrevet 27. september 2017 Hva betyr ordet feminist for deg? - Når jeg hører ordet feminist så har det nesten blitt et negativt ladet ord - jeg føler at vi har kommet så langt i Norge i 2013. Det føles nesten noen ganger som om feminister her hjemme vil at kvinner skal ha flere fordeler enn menn. Vi er ikke helt i mål, men for meg føles feminist som et ekstremt begrep. Kvinner anno 2013 i Norge er veldig sterke, jeg føler ikke at vi trenger mer drahjelp. sitat CBE i Stella 2. desemer 2013 18
Gjest Sirkustjukk Skrevet 27. september 2017 #39913 Skrevet 27. september 2017 Kommentarfeltet under Feminizzzmslogans-innlegget er popcorn-verdig! #bjeffbjeff
Pikachuchu Skrevet 27. september 2017 #39914 Skrevet 27. september 2017 https://imgur.com/a/hXOVb Dette strengt sensurerte kommentarfeltet hun ber folk lese gjennom før de klager på at kritiske kommentarer ikke blir publisert, kan vel neppe sies å være noen fullverdig og troverdig kilde til hva slags kommentarer som publiseres på bloggen hennes. Det er vel etterhvert nokså mange skjermdumper som bekrefter at helt legitime, men dog kritiske kommentarer ikke publiseres. 13
Gjest formula Skrevet 27. september 2017 #39915 Skrevet 27. september 2017 (endret) Caroline Berg Eriksen feminist. Ja man skal høre mye liksom...tenker hun overhodet ikke på at med forbruket sitt av først og fremst klær, er hun med på å holde igang utnyttelsen av fattige kvinner og barn som jobber 12 timer på fabrikker i bla Bangladesh for luselønn? Er det nok å ha sin egen bedrift for å kalle seg feminist? Hva med å se litt lenger enn til egen nesetipp, og faktisk gjøre noe? Hun har faktisk muligheten og ressursene til å stå fram som et eksempel som IKKE vil utnytte fattige medsøstre. Skrev en kommentar lik denne, ble slettet umiddelbart. Rart hvordan hun kjapt kommer med nytt innlegg, som om hun håper at dette "feminist" innlegget fort blir oversett. Hun gjør det jo ofte sånn. Endret 27. september 2017 av formula
Irja Skrevet 27. september 2017 #39916 Skrevet 27. september 2017 Skal si temperaturene varierer i Sarpsborg! Den ene dagen er hun kledd for minus 10 grader, og neste + 15. Yr.no har hvertfall fortalt meg noe annet. 12
Gjest Anne B Skrevet 27. september 2017 #39917 Skrevet 27. september 2017 Hun driver en blogg med et så stort fokus på klær og utseende at det er latterlig å kalle seg feminist. Det plasserer kvinnen i en bås som sier at dette er det kvinner skal bruke tiden sin på. Det er det hun bruker tiden sin på. Fremmer det likestilling å gjøre kvinnen til et objekt?
pøbelsara Skrevet 27. september 2017 #39918 Skrevet 27. september 2017 Nå drar hun "dere kjenner ikke meg, likevel dømmer dere meg"-kortet i kommetarfeltet. Er det helt kul umulig å være bittelitt proff. Sånn ca 3 mill/år-proff? Hun er virkelig helt spektakulært dårlig på å ta kritikk. Men hun tar jo debatten nå, hun skal ha for det. Men hun kan virkelig ikke kjøre "derekjennerikkemeg"-kortet. Hun har 100% regi på hvordan hun fremstiller seg selv i bloggen. Ergo har hun 100 % ansvar for hvordan hun fremstår. Hun kunne jo late som om hun var ørlite grann bevisst om dette skillet. :dåne: 48
Gjest Kaktuspotte Skrevet 27. september 2017 #39919 Skrevet 27. september 2017 (endret) Det er nok meg, jeg skjønner det, men de skoene hun har på seg i siste innlegg..... hvorfor ikke dempe ned alle rutene i topp og skjørt med enkle svarte sko. Jeg synes alltid det blir sååå mye. Endret 27. september 2017 av Kaktuspotte
pøbelsara Skrevet 27. september 2017 #39920 Skrevet 27. september 2017 27 minutter siden, formula skrev: Caroline Berg Eriksen feminist. Ja man skal høre mye liksom...tenker hun overhodet ikke på at med forbruket sitt av først og fremst klær, er hun med på å holde igang utnyttelsen av fattige kvinner og barn som jobber 12 timer på fabrikker i bla Bangladesh for luselønn? Er det nok å ha sin egen bedrift for å kalle seg feminist? Hva med å se litt lenger enn til egen nesetipp, og faktisk gjøre noe? Hun har faktisk muligheten og ressursene til å stå fram som et eksempel som IKKE vil utnytte fattige medsøstre. Jepp - hun har en helt unik mulighet der. Hun kunne for eksempel startet en serie blogginnlegg om jentebarns levekår rundt i verden. Da kunne hun brukt sine egne unger som eksempler - da kunne eksponeringen brukes til noe bra i bloggen også - de eksponeres jo uansett. Tenk om jentene kunne fronte rent drikkevann til jenter i andre deler av verden - istedet for å selge Reimadresser som koster en arm og et ben? Hun er jo i en helt unik posisjon til å vise sine 30-50 000 lesere at det å være feminist handler om ekte girl power - å gjøre en forskjell for flere enn seg selv -i stedet for å henge en rosa plakat på veggen. 22
Fremhevede innlegg