Gjest Kaktuspotte Skrevet 24. september 2017 #39801 Skrevet 24. september 2017 1 time siden, Anne B skrev: Hehe, forskjellen er at de var på jobb og det var ikke du😊 Hehe, hun starter innlegget med å si at hun har en fridag.....hva det betyr i hennes verden.
J.. Skrevet 24. september 2017 #39802 Skrevet 24. september 2017 2 timer siden, Xstrella skrev: Stiller de gratis opp i kjendisrestauranten, eller får de lønn? De får betalt,det er jo en jobb,så hvorfor skulle de ikke det? 3
Gjest Xstrella Skrevet 24. september 2017 #39803 Skrevet 24. september 2017 46 minutter siden, J.. skrev: De får betalt,det er jo en jobb,så hvorfor skulle de ikke det? Joda, pluss de får inn penger på veldedighet. Det er jo bra. Uansett ser man tydelig forskjell på en avslappet V og en superstresset C, der V ser mye yngre ut. Ikke at dette har noe å bety da.
J.. Skrevet 24. september 2017 #39804 Skrevet 24. september 2017 4 minutter siden, Xstrella skrev: Joda, pluss de får inn penger på veldedighet. Det er jo bra. Uansett ser man tydelig forskjell på en avslappet V og en superstresset C, der V ser mye yngre ut. Ikke at dette har noe å bety da. Jeg ser egentlig ingen grunn til å sammenligne V og C.. Folk takler stress forskjellig. Forøvrig synes jeg de så/ser fine ut begge to. 10
Gjest Xstrella Skrevet 24. september 2017 #39805 Skrevet 24. september 2017 30 minutter siden, J.. skrev: Jeg ser egentlig ingen grunn til å sammenligne V og C.. Folk takler stress forskjellig. Forøvrig synes jeg de så/ser fine ut begge to. Ja det er jeg enig i. Selv før forandringene var C helt flott.
Lana01 Skrevet 24. september 2017 #39806 Skrevet 24. september 2017 5 timer siden, formula skrev: CBE har null utstråling i forhold til Vendela. Dette la jeg også merke til - påfallende. Vendela var vakker og naturlig i alt hun gjorde, mens CBE framstod flat, kjedelig og selvbevisst. Skulle vært utrolig morsomt å se henne i "Bloggerne". Men det kommer nok aldri til å skje. Jeg synes det er smålig og sammenligne de to. Vendela har jobbet som internasjonal topp modell og holder seg utrolig bra. De fleste ville falle dårligere ut i en sånn sammenligning. For øvrig synes jeg begge er to flotte damer, som fremsto bra i programmet. 12
caskerette Skrevet 24. september 2017 #39807 Skrevet 24. september 2017 1 time siden, Lana01 skrev: Jeg synes det er smålig og sammenligne de to. Vendela har jobbet som internasjonal topp modell og holder seg utrolig bra. De fleste ville falle dårligere ut i en sånn sammenligning. For øvrig synes jeg begge er to flotte damer, som fremsto bra i programmet. Enig i det. Og om Caroline ikke er så selvsikker, så er ikke det noen forbrytelse heller. 12
Inocybe Skrevet 24. september 2017 #39808 Skrevet 24. september 2017 Syns i all hovedsak CBE gjorde det bra på kjendisrestauranten. De andre på teamet også for den saks skyld Skjønte ikke helt hva Fatimas hånd gjorde som en del av Thai-interiøret, men for alt jeg vet kan det symbolet også være populært i Thailand 6
SusieDerkins Skrevet 24. september 2017 #39809 Skrevet 24. september 2017 8 timer siden, Kaktuspotte skrev: Hehe, hun starter innlegget med å si at hun har en fridag.....hva det betyr i hennes verden. det betyr at hun har fri fordi noen betaler henne for å gjøre rent for henne jf reklameinnlegget som kom i hælene på fridagsinnlegget 11
Speedmaster Skrevet 24. september 2017 #39810 Skrevet 24. september 2017 17 hours ago, MorUgle said: Å høre på en statssekretær? Da hørere jeg heller på en vegg. Du skal høre mye før ørene faller av... 1
Aricia Skrevet 24. september 2017 #39811 Skrevet 24. september 2017 9 minutter siden, Amafalathiel skrev: det betyr at hun har fri fordi noen betaler henne for å gjøre rent for henne jf reklameinnlegget som kom i hælene på fridagsinnlegget Fiffig. Eplehage-prinsippet all over again. 11
Gjest Asti Skrevet 24. september 2017 #39812 Skrevet 24. september 2017 2 timer siden, Inocybe skrev: Syns i all hovedsak CBE gjorde det bra på kjendisrestauranten. De andre på teamet også for den saks skyld ... Enig.
Nobile Skrevet 24. september 2017 #39813 Skrevet 24. september 2017 Vaskefirmaet hun reklamerer for brukte samme klut først i toalettet og deretter tørket de støv med den. http://www.tv2.no/a/9361212/ 21
SusieDerkins Skrevet 24. september 2017 #39814 Skrevet 24. september 2017 13 minutter siden, Nobile skrev: Vaskefirmaet hun reklamerer for brukte samme klut først i toalettet og deretter tørket de støv med den. http://www.tv2.no/a/9361212/ Å fytti katta så vemmelig. Og det gjelder tydeligvis de fleste byråene 😱 Da har jeg via CBE blitt overbevist en gang for alle om at jeg aldri skal ha vaskehjelp. Til nå har jeg sett på det å vaske selv som hverdagsaktivitet og kaloriforbrenning, men det er altså nødvendig for å få det rent 😜 11
lilletrilleline Skrevet 24. september 2017 #39815 Skrevet 24. september 2017 Blir de ikke slitne? Alt de gjør skal fremstilles som idyll og et eventyr. Jeg hadde gått på veggen om jeg alltid måtte være sminket, barnas klær skulle matche, jeg skulle tenke over hva det var som skulle vises frem (spons) på bildet og jeg skulle se ut som verdens lykkeligste mens jeg plukker epler i hagen. 26
Populært innlegg Ultiva Skrevet 25. september 2017 Forfatter Populært innlegg #39816 Skrevet 25. september 2017 (endret) 11 timer siden, lilletrilleline skrev: Blir de ikke slitne? Alt de gjør skal fremstilles som idyll og et eventyr. Jeg hadde gått på veggen om jeg alltid måtte være sminket, barnas klær skulle matche, jeg skulle tenke over hva det var som skulle vises frem (spons) på bildet og jeg skulle se ut som verdens lykkeligste mens jeg plukker epler i hagen. Husk at denne reklamebedriften er tuftet på illusjonen om komplett idyll. Jeg kan forstå at CBE føler seg stresset da hun daglig ønsker å presentere "den perfekte hverdag" på sin reklamekanal, for det er jo ingen tvil om at det bekymringsfrie og perfekte selger best. Det er sikkert som banken at rosabloggere elsker oppmerksomhet og hyllester, og CBE har helt siden oppstart kun fokusert på det som i hennes hode er perfekt. Imidlertid så blir CBEs bekymringsfrie familie"hverdag" ofte svulstig og iscenesatt/kunstig; de sponsede produktene skal fremvises på best mulig måte mens CBE kun skal avbildes fra venstre mens hun ser mest mulig henført og vakker ut. Bildene skal deretter gjennom en heftig redigerings- og retusjeringsmølle hos styreleder LKE før den suppleres med lettbeint, rosa "hverdags"pludring. Hvor CBE av og til velger å følger markedsføringsloven og av og til ikke. Hvor CBE av og til følger etiske retningslinjer og av og til ikke. For CBE så består arbeidsdagene av å tilrettelegge for, samt videreformidle denne iscenesatte idyllen. Å matche rosa kaffekopper med rosa gensere, kjøpe inn en shabby chic sinkbøtte for å illustrere oppgavene til sin sponsede vaskehjelp på en delikat men troverdig måte, snu den lilles sponsede lue så merkelappen syns på reklamebildene, hyppige besøk på diverse skjønnhetssalonger for å fikse løshår, løsvipper, løsnegler, restylane, tannbleking osv slik at hun føler seg "on fleek" på bilder etc. Jeg forstår dette indre stresset som CBE ikke klarer å skjule fra sin idylliske reklamekanal. Det evige jaget etter å prestere, etter å opprettholde fasaden om det idylliske liv. Men dette er også noe hun har pålagt seg selv. Veteranbloggeren kan fint tone dette veldig ned og likevel eie en veldig populær, kommersiell kanal. For av og til så blir CBE en parodi på seg selv og dersom hun hadde hatt litt mer humor og selvinnsikt så hadde hun også vært langt mer likandes OG troverdig. Endret 25. september 2017 av Ultiva 52
Gjest Newroz Skrevet 25. september 2017 #39817 Skrevet 25. september 2017 (endret) 10 timer siden, lilletrilleline skrev: Blir de ikke slitne? Alt de gjør skal fremstilles som idyll og et eventyr. Jeg hadde gått på veggen om jeg alltid måtte være sminket, barnas klær skulle matche, jeg skulle tenke over hva det var som skulle vises frem (spons) på bildet og jeg skulle se ut som verdens lykkeligste mens jeg plukker epler i hagen. Det er jo jobben deres, så sånn sett syns jeg ikke dette blir noe annerledes enn a jeg går til min 8-17 jobb hver dag. Jeg kunne ikke tenkt meg en slik jobb og har ingen drøm om å være selvstendig næringsdrivende, men for dem fungerer det tydeligvis bra å ha denne formen for familiebedrift. Endret 25. september 2017 av Newroz
Gjest Newroz Skrevet 25. september 2017 #39818 Skrevet 25. september 2017 11 timer siden, Nobile skrev: Vaskefirmaet hun reklamerer for brukte samme klut først i toalettet og deretter tørket de støv med den. http://www.tv2.no/a/9361212/ Du får ikke dårligere reklame enn det der altså!
lilletrilleline Skrevet 25. september 2017 #39819 Skrevet 25. september 2017 1 time siden, Ultiva skrev: Husk at denne reklamebedriften er tuftet på illusjonen om komplett idyll. Jeg kan forstå at CBE føler seg stresset da hun daglig ønsker å presentere "den perfekte hverdag" på sin reklamekanal, for det er jo ingen tvil om at det bekymringsfrie og perfekte selger best. Det er sikkert som banken at rosabloggere elsker oppmerksomhet og hyllester, og CBE har helt siden oppstart kun fokusert på det som i hennes hode er perfekt. Imidlertid så blir CBEs bekymringsfrie familie"hverdag" ofte svulstig og iscenesatt/kunstig; de sponsede produktene skal fremvises på best mulig måte mens CBE kun skal avbildes fra venstre mens hun ser mest mulig henført og vakker ut. Bildene skal deretter gjennom en heftig redigerings- og retusjeringsmølle hos styreleder LKE før den suppleres med lettbeint, rosa "hverdags"pludring. Hvor CBE av og til velger å følger markedsføringsloven og av og til ikke. Hvor CBE av og til følger etiske retningslinjer og av og til ikke. For CBE så består arbeidsdagene av å tilrettelegge for, samt videreformidle denne iscenesatte idyllen. Å matche rosa kaffekopper med rosa gensere, kjøpe inn en shabby chic sinkbøtte for å illustrere oppgavene til sin sponsede vaskehjelp på en delikat men troverdig måte, snu den lilles sponsede lue så merkelappen syns på reklamebildene, hyppige besøk på diverse skjønnhetssalonger for å fikse løshår, løsvipper, løsnegler, restylane, tannbleking osv slik at hun føler seg "on fleek" på bilder etc. Jeg forstår dette indre stresset som CBE ikke klarer å skjule fra sin idylliske reklamekanal. Det evige jaget etter å prestere, etter å opprettholde fasaden om det idylliske liv. Men dette er også noe hun har pålagt seg selv. Veteranbloggeren kan fint tone dette veldig ned og likevel eie en veldig populær, kommersiell kanal. Jeg er helt enig. Jeg skjønner konseptet og at det selger. Men jeg blir kvalm. Jeg tror også hun kunne ha tonet det godt med uten at folk hadde reagert. For min del ble jeg både lei av samme bilder av pulsklokke og kaffe, og nå eventyrlige bilder av 3.personer. Det blir rett og slett ikke troverdig på sikt. 6
BellaSwan Skrevet 25. september 2017 #39820 Skrevet 25. september 2017 10 timer siden, lilletrilleline skrev: Blir de ikke slitne? Alt de gjør skal fremstilles som idyll og et eventyr. Jeg hadde gått på veggen om jeg alltid måtte være sminket, barnas klær skulle matche, jeg skulle tenke over hva det var som skulle vises frem (spons) på bildet og jeg skulle se ut som verdens lykkeligste mens jeg plukker epler i hagen. Det går på autopilot der i gården. De vet ikke om noe annet, det går av seg selv. Nesten så jeg kan høre Aqua sin låt i bakgrunnen når CBE og co rigger til photoshoots; I`m a barbie girl, in a barbie world, life in plastic, it`s fantastic...etc. 19
Fremhevede innlegg