Gjest Sirkustjukk Skrevet 22. september 2017 #39701 Skrevet 22. september 2017 (endret) 4 timer siden, Cissacissa skrev: Endret 22. september 2017 av Sirkustjukk Kom på bedre tanker.
Rubella Skrevet 22. september 2017 #39702 Skrevet 22. september 2017 3 minutter siden, Cissacissa skrev: CBE virker veldig opptatt av å fremstå som flawless. Uttalelser som "aldri en kvise", smatt tilbake i pre-graviditetsform, naturlig slank (jupp...men løper en mil hver dag), perfekte sovebarn, aldri en krangel, etc, etc, etc... Hvis man absolutt skal "ta" henne på noe (eventuelt gjøre hun litt mer menneskelig) er det bare å høre når hun snakker på kjendisrestauranten. Hun har det velkjente problemet med skj- og sj-lyder. Hun uttaler det "skjendis" eller "schendis". Ripe i lakken, much??? Jepp, hun lesper også litt, og sier n/l med tunga "foran" tennene. Så er ganske heftige talefeil ute og går. Litt rart at hun som er så perfeksjonist ikke tar tak i det (eller er det ikke mulig når man har blitt såpass "gammel"?) 11
Gjest boblebrist Skrevet 22. september 2017 #39703 Skrevet 22. september 2017 (endret) 2 timer siden, Ultiva skrev: Det er fordi enkelte lesere faktisk tror at de er CBEs venner, på grunn av CBEs måte å skrive på. "Søte lesere", "kjære dere", "personlige" innlegg om seg selv og utleverende innlegg om de små for å samle leserne tettere rundt leirbålet osv. Dette er jo selve oppskriften fra Unites Influencers for å få reklamen til å virke enda bedre. "Bli som oss ved å bruke produkt x denne uken, deretter produkt y uken etter". Derav "naaw våre døtre er like gamle, hvilken klesstørrelse bruker din for det gjør sikkert min og!" Samme type fans som sender hjemmestrikkede gaver til de små i posten og som ringer på døra og føler seg berettiget til å se den nyfødte. De som tror bloggen fremdeles er personlig, og ikke at det er en registrert markedsføringskanal for (delvis skjult) reklameformidling. Edit: angående "da spør man vel ikke på Instagram i full offentlighet" så har jo nettopp bloggere gått i front når det gjelder å utlevere personlig og privat informasjon til mengder av vilt fremmede folk. Vi vet jo til og med (og dessverre) hvilke sexstillinger denne veteranbloggeren foretrekker. Det er akkurat det som blir så absurd. Jeg hadde blitt redd om fremmede var så interessert i barna mine. Endret 22. september 2017 av boblebrist
Irja Skrevet 22. september 2017 #39704 Skrevet 22. september 2017 Tror rett og slett hun ikke klarer å "ta seg sammen" når det gjelder sj og skj-lyder. Grunnen til tungen som stadig er altfor langt fremme i munnen, er nok for å snakke penest mulig.. uten dialekt osv. 12
Ultiva Skrevet 22. september 2017 Forfatter #39705 Skrevet 22. september 2017 13 timer siden, CecilieX skrev: Skape en illusjon ved å gjøre noe helt gjennomsnittlig til noe eksklusivt gjennom selvskryt og påstand om hardt arbeid. Pretty Flower Box anyone? 21
Gjest Zeitgeist Skrevet 22. september 2017 #39706 Skrevet 22. september 2017 Kan vi kanskje legge død praten om eventuelle talefeiler? Det har ingenting med bedriften CBE å gjøre, men går på henne som person, som menneske - og det kan vi vel holde oss for gode til å kritisere.
Aricia Skrevet 22. september 2017 #39707 Skrevet 22. september 2017 11 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Kan vi kanskje legge død praten om eventuelle talefeiler? Det har ingenting med bedriften CBE å gjøre, men går på henne som person, som menneske - og det kan vi vel holde oss for gode til å kritisere. Enig. 11
Rubella Skrevet 22. september 2017 #39708 Skrevet 22. september 2017 (endret) 17 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Kan vi kanskje legge død praten om eventuelle talefeiler? Det har ingenting med bedriften CBE å gjøre, men går på henne som person, som menneske - og det kan vi vel holde oss for gode til å kritisere. Enig. Tar selvkritikk på den! Er dog enig med @Cissacissa om at det er i ganske skarp kontrast til det perfekte, high-class'e imaget hun prøver å formidle på bloggen. Man forventer liksom at en "fin frue" skal snakke korrekt norsk, og ikke si "schøpesenter" som en rebelsk ungdomsskoleelev. Endret 22. september 2017 av Rubella 13
Aricia Skrevet 22. september 2017 #39709 Skrevet 22. september 2017 4 minutter siden, Rubella skrev: Enig. Tar selvkritikk på den! Er dog enig med @Cissacissa om at det er i ganske skarp kontrast til det perfekte, high-class'e imaget hun prøver å formidle på bloggen. Man forventer liksom at en "fin frue" skal snakke korrekt norsk, og ikke si "schøpesenter" som en rebelsk ungdomsskoleelev. En hel generasjon (minst) snakker sånn, det er ikke noe rebelsk eller uvanlig med det i det hele tatt. 5
Rubella Skrevet 22. september 2017 #39710 Skrevet 22. september 2017 1 minutt siden, Aricia skrev: En hel generasjon (minst) snakker sånn, det er ikke noe rebelsk eller uvanlig med det i det hele tatt. Joda, men jeg og frua er av samme generasjon og vil ikke si det er normalt for folk på vår alder å snakke slik. 14
Tørst Skrevet 22. september 2017 #39711 Skrevet 22. september 2017 1 minutt siden, Rubella skrev: Joda, men jeg og frua er av samme generasjon og vil ikke si det er normalt for folk på vår alder å snakke slik. Nei, det er ikke normalt å snakke slik. Ikke om man ønsker å bli tatt seriøst, og har passert tyve år. Det vitner dessuten bittelitt om manglende selvinnsikt, jeg tror nemlig ikke hun selv forstår at hun har noen talefeil. Eller skrivefeil. Når disse blir påpekt, skylder hun fort på dialekt. 11
Gjest Kaktuspotte Skrevet 22. september 2017 #39712 Skrevet 22. september 2017 1 time siden, Rubella skrev: Uheldige valg av navn mtp. talefeilene hennes ja, kanskje Prøvde jeg og X) Kjære kirkefolk.... det er da noe å henge seg opp i, og har ingenting med bedriften å gjøre.
Keaton Skrevet 22. september 2017 #39713 Skrevet 22. september 2017 Da kom reklameinnlegget på genseren. Selvsagt kom det fordi så mange har spurt etter den, det første innlegget der genseren er omringet av epletrær er derfor ikke reklame. 🤣 21
BlendaSensitive Skrevet 22. september 2017 #39714 Skrevet 22. september 2017 Jeg er selv født med talefeil, så vet at det er fryktelig sårt å få kommentarer på dette så drop det, synes jeg. Irriterer meg mer over at hun med vilje legger til seg babystemme - litt sånn infantilsk "se så liten, søt og uskyldig jeg er" - stemme. DET kan man gjøre noe med. Alle over 6 år bør ha lagt av seg sånt. 24
Aricia Skrevet 22. september 2017 #39715 Skrevet 22. september 2017 5 minutter siden, Kollontaj skrev: Da kom reklameinnlegget på genseren. Selvsagt kom det fordi så mange har spurt etter den, det første innlegget der genseren er omringet av epletrær er derfor ikke reklame. 🤣 Jeg synes det er helt fascinerende hvordan leserne responderer på slike cues, slik at hun får det akkurat slik hun vil, men kan unnlate en merking, samt "skylde" på leserne for at det kommer nok et reklameinnlegg. Ser det overalt på Instagram også - fok spør og graver om hvor hvert eneste lite produkt kommer fra under bilder fra store kommersielle brukere - alt fra katteskåler til babysmokker må de bare kjøpe akkurat maken av. Det er som om venninneprat og forbrukeratferd har smeltet sammen til en uatskillelig enhet - måten å respondere hyggelig på som bloggleser, eller bekreftelsen på sin nære relasjon til bloggeren, er å spørre hvor produkter er kjøpt. I seg selv en ganske slående indikasjon på at denne snåle markedsføringen faktisk går hjem som bare det, uansett hvor mange som måtte bedyre at akkurat de bare leser for kosens og underholdningens skyld og ikke blir påvirket. 22
miagunda Skrevet 22. september 2017 #39716 Skrevet 22. september 2017 11 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Jeg er selv født med talefeil, så vet at det er fryktelig sårt å få kommentarer på dette så drop det, synes jeg. Irriterer meg mer over at hun med vilje legger til seg babystemme - litt sånn infantilsk "se så liten, søt og uskyldig jeg er" - stemme. DET kan man gjøre noe med. Alle over 6 år bør ha lagt av seg sånt. Den stemmen forsvant når hun ble intervjuet angående den nålrulle tingen jeg ikke husker navnet på 😂 25
Keaton Skrevet 22. september 2017 #39717 Skrevet 22. september 2017 Ja, helt vilt hvor mange mennesker som ikke vet hva man bruker google til. 2017-brødet i "brød og sirkus" er reklamelenker. 3
Keaton Skrevet 22. september 2017 #39718 Skrevet 22. september 2017 2 minutter siden, miagunda skrev: Den stemmen forsvant når hun ble intervjuet angående den nålrulle tingen jeg ikke husker navnet på 😂 Hehe, ja. Hadde muligens fått lite kaffe. (Hun har flere ganger bedyret at hun ikke er i humør uten kaffe.) 10
Gjest Sirkustjukk Skrevet 22. september 2017 #39719 Skrevet 22. september 2017 Blæh, selvsagt ikke reklame i epleskrottinnlegget for at var genseren kjøpt via Ganni, affiliatelinken i det nye innlegget er fra Boozt. Så i teorien har hun bare lagt til genserlinken fra dem for å tjene penger. For hennes genser er kjøpt i en annen butikk.
pøbelsara Skrevet 22. september 2017 #39720 Skrevet 22. september 2017 (endret) Fy fillern. Så uredelig. Det er helt utrolig at det går an å ikke gjennomskue dn gråsonejuksingen de holder på med. Eplehageromantikken var selvsagt nok et godt planlagt forberedende reklameinnlegg. og vær så snill å ikke skriv om hvordan hun snakker. Det ødelegger hele seriøsiteten i tråden og gir cbe.no argumenter for at kritikken hun mottar er slem og personlig. Endret 22. september 2017 av pøbelsara 43
Fremhevede innlegg