Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, owley skrev:

Beklager, men jeg nekter å tro at det er tilfeldig at hun har på seg en genser for over 4000 kr, når hun i tillegg har gjort reklame for Ganni før. I tillegg har Eirin K hatt akkurat disse genserene i bloggen sin, og oppgitt at de kan kjøpes på boozt.com.

Men joda, hun handler bare mye på boozt.com

IMG_0434.PNG

Du er neppe alene om å ikke kjøpe den der...

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 timer siden, owley skrev:

Beklager, men jeg nekter å tro at det er tilfeldig at hun har på seg en genser for over 4000 kr, når hun i tillegg har gjort reklame for Ganni før. I tillegg har Eirin K hatt akkurat disse genserene i bloggen sin, og oppgitt at de kan kjøpes på boozt.com.

Jeg tror ikke eieren av agenturet og gannibutikkene Norge har gitt den dyre genseren til alle bloggerne som viser den frem på bloggen. (Ganni DK sponser ikke.) CBE f.eks, er ikke med i den lille klikken bloggere og kjendiser ("it-jenter" i mangel av et bedre uttrykk) som kan feie rundt og låne/få omtrent hva de ønsker av hvem de vil, uten å betale en krone.

At CBE (og EK) fremfor å bli sponset av ganniagentureier i Norge, får fordeler hos Boozt kan godt hende. Markedsfører ikke begge Boozt? Det er jo mange måter å ta betalt på, for eksenpel. Presiserer til mod at det kun er et eksempel og ikke spekulasjon eller påstander.

Edit: Det er bare spons av genseren jeg mener noe om her.

Edit 2: EKs forhold til Ganni og Boozt burde jeg egentlig ikke blandet inn da det både avsporer og ikke er vesentlig her. Så glem gjerne den biten.

Endret av Anna Nas
Skrevet
1 minutt siden, Anna Nas skrev:

Det kan godt hende at eieren av agenturet i Norge ikke gir bort gannigensrene til alle bloggere som viser frem ganniklærne sine på bloggen. (Ganni DK sponser ikke.) CBE er ikke med i den lille klikken bloggere og kjendiser ("it-jenter" i mangel av et bedre uttrykk) som kan feie rundt og låne/få omtrent hva de ønsker av hvem de vil, uten å betale en krone.

At CBE (og EK) fremfor å bli sponset av ganniagentureier i Norge, får fordeler hos Boozt kan jo godt hende. Markedsfører ikke disse to Boozt på sine blogger?  Det er jo mange måter å ta betalt på, for eksenpel. Presiserer til mod at det kun er et eksempel og ikke spekulasjon eller påstander.

Eirin Kristiansen blir sponset av Ganni og har merket det som sponset. Det startet ganske umiddelbart etter at Ganni åpnet butikk i Bergen. 

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, Femilie skrev:

Eirin Kristiansen blir sponset av Ganni og har merket det som sponset. Det startet ganske umiddelbart etter at Ganni åpnet butikk i Bergen. 

Beklager, da misforsto jeg @owley Jeg trodde at EK på samme måte som CBE hadde opplyst at genseren ikke er sponset, men kjøpt via Boozt. 

Skrevet (endret)

Siden hun får prosenter av kjøp via affilatelenkene, kan hun raskt tjene inn 4000. Regner med at hun i tillegg har en avtale med Boozt som gjør at hun handler billigere. 

(4000 siden hver genser koster det.)

Endret av Kollontaj
  • Liker 8
Skrevet
11 minutter siden, Anna Nas skrev:

Beklager, da misforsto jeg @owley Jeg trodde at EK på samme måte som CBE hadde opplyst at genseren ikke er sponset, men kjøpt via Boozt. 

Hun kan selvfølgelig ha kjøpt noe fra Boozt også. Hun merker ikke alt fra Ganni som sponset. Om det er fordi hun har kjøpt det selv eller "glemmer" å merke vites ikke. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Femilie skrev:

Hun kan selvfølgelig ha kjøpt noe fra Boozt også. Hun merker ikke alt fra Ganni som sponset. Om det er fordi hun har kjøpt det selv eller "glemmer" å merke vites ikke. 

Jeg så det. Googlet kjapt og fant to innlegg med 4000 kronersgenseren som ikke er merket. Jeg burde ikke trukket inn EK i mitt opprinnelige innlegg, som egentlig er en kommentar til at CBE har kjøpt dem på Boozt. 

Gjest Sirkustjukk
Skrevet
2 timer siden, Sirkustjukk skrev:

Hun svarer at barneklærne er fra Gullkorn. 

Hun hadde vel på seg "f*** markedsføringsloven"-armbåndet i dag🙄

#bestiklassen #gråsoneproblematikkish

Og nå er svaret endret til at den er fra Name It... 

Gjest justcurious
Skrevet
2 timer siden, owley skrev:

IMG_0434.PNG

Er jo bare lommerusk det for henne.

Skrevet

Caroline bør være forsiktig med å gjøre mat til belønninger. Dette ble vi advart mot allerede da jeg gikk på ungdomsskolen, selv om det nå er noen år siden. Hun bør ikke si sånt foran barna, de oppfatter og får med seg enormt mye, selv om de ikke tenker over det nå så kan dette slå ut litt senere når de feks står ved kakefatet eller pizzaen i en bursdag og føler seg usikre osv.

• Liker 19
Skrevet

Ekstremt travel hverdag som blogger, idag har hun lagt ut en hel bloggpost, med mat hun lagde og bilder hun tok her om dagen. I tillegg har hun tross alt kjørt bil! 

Altså, jeg er midlertidig arbeidsledig nå, og til og med jeg har gjort mer enn det idag...

• Liker 23
Skrevet
30 minutter siden, justcurious skrev:

Er jo bare lommerusk det for henne.

Det bør det være, når de knapt betaler shit for oppussing av villa (eller herping, alt etter som), barneklær, diverse ferier, behandlinger osv osv - at de i ny og ne må betale for noen plagg tenker jeg de knapt merker på lommeboka... særlig hvis det medfører ytterligere fordeler.

Skrevet
1 time siden, Kollontaj skrev:

Siden hun får prosenter av kjøp via affilatelenkene, kan hun raskt tjene inn 4000. Regner med at hun i tillegg har en avtale med Boozt som gjør at hun handler billigere. 

(4000 siden hver genser koster det.)

Edit: genseren er kjøpt i Gannis nettbutikk. Åkkei. 

• Liker 4
Skrevet

Hvor mange nøster til 69,- trenger man for å strikke den rosa genseren til Line Sleipmo? Alle disse Ganni-genserne, Skappel-genserne og nå genserne til Langmo er fryktelig identiske etter mitt syn...og sorry, jeg syns de Ganni-genserne ser såpass ufikse ut, at nærmeste strikke-entusiast ville fått til både finere og billigere varianter man stolt kunne skrytt av var hjemmestrikka og ikke ferdigkjøpt. På pinne nr.6-8 går det fort også.

Det er rart hvis ikke CBE har en deal med eieren av Ganni-agenturet (som jeg ikke husker navnet på akkurat nå) når hun nå har vist frem så mange som visstnok er kjøpt på Boozt. Slår eventuelt et slag for 30-dagers angrefristen, jeg.

• Liker 12
Skrevet

Kristianes bølgegensere (oppskrift) selger i hvertfall som bare det på Finn under "Ganni-inspirerte gensere". 1200 kr for en genser fremfor 4000 som Ganni skal ha. En venninne av meg strikker på bestilling, og har allerede tjent 15 000 kroner på det. Bloggernes påvirkning 

• Liker 8
Skrevet

Tror egentlig jeg har lignende, selvstrikkede gensere i skapet ved ettertanke. Det har kanskje flere her?

Det er jo tross alt ikke Ganni-genserne i seg selv som er poenget, men trenden med de hjemmestrikkede "mohairgenserne" i enkel blonde-/perle-/flettestrikk som var så populært på 80-tallet? 4000,- aldri i verden.

• Liker 16
Skrevet
30 minutter siden, Cavatina skrev:

Hvor mange nøster til 69,- trenger man for å strikke den rosa genseren til Line Sleipmo? Alle disse Ganni-genserne, Skappel-genserne og nå genserne til Langmo er fryktelig identiske etter mitt syn...og sorry, jeg syns de Ganni-genserne ser såpass ufikse ut, at nærmeste strikke-entusiast ville fått til både finere og billigere varianter man stolt kunne skrytt av var hjemmestrikka og ikke ferdigkjøpt. På pinne nr.6-8 går det fort også.

Det er rart hvis ikke CBE har en deal med eieren av Ganni-agenturet (som jeg ikke husker navnet på akkurat nå) når hun nå har vist frem så mange som visstnok er kjøpt på Boozt. Slår eventuelt et slag for 30-dagers angrefristen, jeg.

5-6-7 nøster tipper jeg. En hjemmestrikket gannikopi ville helt sikket blitt mye finere, med bedre kvalitet på garnet, enormt mye billgere, og tar ikke lang tid heller. Verden vil bedras...

• Liker 10
Skrevet (endret)

Så flott for Anett Ringstad Jalland (eier av klesagenturet Colina - http://www.minmote.no/#!/artikkel/23820172/dette-er-mote-norges-ukjente-suksesspar) at Caroline Berg Eriksen  gir så mye gratis reklame for Ganni. :ironi:

Verdt å merke seg er at Camilla Pihl (Friendly Entertainment, managementet til CBE)  omgås privat både Caroline Berg Eriksen og Anett Ringstad Jalland.  Søker man på Camilla Pihl og Ganni, så kommer det opp mange treff. På bloggen har hun skrevet at hun har hatt tilgang til Ganni sitt showrom  Erfaringsmessig er denne bloggeren dårlig på merking, jfr.  http://forum.kvinneguiden.no/topic/1047770-camilla-phil/?page=8. Hun har bl.a. vist frem antrekk fra Ganni på bloggen (som vi vet hun har lånt) uten å merke det som reklame, sponset e.l. øverst, jfr. http://www.camillapihl.no/2017/08/20/mitt-elle-antrekk/.

Jeg sier ikke at dette er tilfelle hos Caroline Berg Eriksen, men samtidig har bloggeren en historikk med manglende merking av reklame. Det virker iallefall spesielt å vise frem så mange dyre Ganni-gensere uten at det er reklame, når jobben til CBE er å selge reklameplass. Og enda mer spesielt er det når man er klar over forbindelsen som er mellom blogger og eier av klesagenturet. 

Tilføyelse:

Fra http://www.minmote.no/#!/artikkel/23820172/dette-er-mote-norges-ukjente-suksesspar : "Det at norske it-jenter og profilerte nøkkelpersoner i motebransjen har brukt klærne har hjulpet slik at merket har fått et solid fotfeste i Norge." 

Høres det kjent ut?  De som står bak klokkemekert Daniel Wellington (som CBE har jobbet med i 5 år), brukte også sosiale medier (bloggere, instagrammere) for å påvirke, jfr. https://www.dn.no/d2/2015/11/05/2128/Design/klokkemerket-daniel-wellington-ble-milliardbedrift-p-rekordtid . Mye av det var umerket/skjult reklame. 

Endret av Asti
Skrevet

Supert @Asti!

Altså kan man godt la seg påvirke av hjemmestrikke-looken samtidig som det er det enkelt å strikke sin egen variant på kort tid uten at pengene går til shady firmaer med skjulte bindinger. Men ville da droppet de upraktiske klokke-ermene. Prøv å få skinnjakka på skikkelig, uten at den bare henger og dingler på skuldrene og ser Oslo Fashion Week-aktig ut med slike ermer :vetikke:

• Liker 16
Skrevet

Hvis noen gidder å søke det opp så skal hun ha avbildet flere Ganniposer i et gammelt innlegg fra da de bodde i Skien.

hjemmelvering fra Colina Agency, ja.... nei.... kanskje.. kvittering, null problem

• Liker 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...