Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hun ser så innmari mye bedre ut i kjendisrestauranten enn på bloggen. Friskere, mer naturlig. Ligner litt på Mariann Hole. Interessant hva "lys, kontraster og vinkler" kan gjøre ;)

Endret av fina
  • Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 17.9.2017 den 10.14, Pigaloppen skrev:

CBE som refererer til Wikipedia. Vi fikk ikke lov til å bruke det som troverdig kilde på ungdomsskolen for 10 år siden, fordi alle kan gå inn å redigere på den siden.

Det er en sekundærkilde, og da kan det oppstå mye rom for mistolking av primærkildene hvis det er mange som går inn og redigerer. Dette burde hun vel fått med seg på journalistutdannelsen sin?!?!

Det står masse fint der, for all del! Men hvis man skal ha i tankene hvordan Wikipedia er laget for at alle kan redigere, og drite i å ta med kilder, så bør en annen kilde velges når man skal diskutere i kommentarfeltet og være #bestiklassen

Wikipedia for 10 år siden er ikke det samme som i dag. Som sagt så har Wikipedia vist seg å være til dels mer troverdig enn tradisjonelle oppslagsverk. At hvem som helst kan redigere betyr ikke at hvem som helst faktisk kan redigere. Mange artikler blir overvåket, og er til og med sperret for redigering fra hvem som helst.

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, Xstrella skrev:

Ser noen kjendisrestauranten denne uken? Kjenner ikke damen igjen fra bildene som blir lagt ut.

Måtte bråkikke, og hu hei så forskjell det er på de to blondinene i programmet. Vendela er 20 år eldre, med et naturlig fjes og mimikken er fortsatt myk og levende. Begge damene lever av utseendet sitt og selger hudkremer, så her er det ikke meningen å diskutere utseendet, men lerretet som brukes til markedsføringen.

• Liker 16
Skrevet
1 minute ago, Cavatina said:

Måtte bråkikke, og hu hei så forskjell det er på de to blondinene i programmet. Vendela er 20 år eldre, med et naturlig fjes og mimikken er fortsatt myk og levende. Begge damene lever av utseendet sitt og selger hudkremer, så her er det ikke meningen å diskutere utseendet, men lerretet som brukes til markedsføringen.

Hvor ser man dette, og når? Må få det med meg. 

Gjest justcurious
Skrevet
2 minutter siden, Priyanka skrev:

Hvor ser man dette, og når? Må få det med meg. 

Det går nå, på tv2.

Skrevet
12 minutes ago, justcurious said:

Det går nå, på tv2.

Takk :)

Skrevet

Og Jan Thomas ser snart ut som om han er 25! :laugh: 

Synes Caroline gjør en god figur i kjendisrestauranten, og hun ser veldig annerledes ut enn på bloggen ja.

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, loffen skrev:

Og Jan Thomas ser snart ut som om han er 25! :laugh: 

Synes Caroline gjør en god figur i kjendisrestauranten, og hun ser veldig annerledes ut enn på bloggen ja.

OT, men er det ikke JT som hardnakket har nektet for å fikse på utseendet? 

• Liker 1
Gjest Kaktuspotte
Skrevet

Jeg synes hun er kjempeflink. Og mini er bare kjempemorsom. 

Gjest boblebrist
Skrevet
3 minutter siden, elisaday skrev:

OT, men er det ikke JT som hardnakket har nektet for å fikse på utseendet? 

Det kan ikke gå an. Ansiktet hans ser ut som en oppblåst ballong.

Gjest Kaktuspotte
Skrevet
13 minutter siden, boblebrist skrev:

Det kan ikke gå an. Ansiktet hans ser ut som en oppblåst ballong.

Det så sånn ut før, men nå var han veldig fin. Han er jo egentlig en flott fyr.

Skrevet (endret)

apropos Gannigensere, rosasløyfegensere og hjemmestrikk:

http://www.minmote.no/#!/artikkel/24140114/hjemmestrikk-av-populaer-genser-tar-av

Ganni mener de har brukt mye tid og ressurser på designet, og vil passe på rettighetene sine.

Som en over gjennomsnittet interessert strikker ser jeg en nokså generisk genser med et tradisjonelt shetlands lace mønster, som det virker litt rart å hevde at man har rettigheter på? blir det ikke som å prøve å få rettigheter på en setesdalskofte eller beltestakken?

Man tar en vanlig genseroppskrift, slår opp i en bok med shetlandsmønster, velger ett, og strikker. Det tar svært lite tid og svært lite ressurser vil jeg si.

Endret av Amafalathiel
  • Liker 15
Skrevet
34 minutter siden, Amafalathiel skrev:

apropos Gannigensere, rosasløyfegensere og hjemmestrikk:

http://www.minmote.no/#!/artikkel/24140114/hjemmestrikk-av-populaer-genser-tar-av

Ganni mener de har brukt mye tid og ressurser på designet, og vil passe på rettighetene sine.

Som en over gjennomsnittet interessert strikker ser jeg en nokså generisk genser med et tradisjonelt shetlands lace mønster, som det virker litt rart å hevde at man har rettigheter på? blir det ikke som å prøve å få rettigheter på en setesdalskofte eller beltestakken?

Man tar en vanlig genseroppskrift, slår opp i en bok med shetlandsmønster, velger ett, og strikker. Det tar svært lite tid og svært lite ressurser vil jeg si.

Skape en illusjon ved å gjøre noe helt gjennomsnittlig til noe eksklusivt gjennom selvskryt og påstand om hardt arbeid. 

Hehe. De parallellene, de parallellene. 

Skrevet
4 minutter siden, CecilieX skrev:

Skape en illusjon ved å gjøre noe helt gjennomsnittlig til noe eksklusivt gjennom selvskryt og påstand om hardt arbeid. 

Hehe. De parallellene, de parallellene. 

Gannis kunststykke er ikke designet, for det har de lånt fra shetland, men det at de klarer å lage en kjempehit ved å forsimple et egentlig ganske komplisert mønster rett og slett ved å forstørre det, og gjøre det litt slapt og uformelig.

For mange år siden strikket jeg en genser som rent teknisk er nesten lik Gannis, bortsett fra at den er strikket med tynt garn på tynne pinner, og selve plagget er presist og har normale proporsjoner.  Fordi det er laget av en profesjonell strikkedesigner som kan jobben sin. Den genseren ligger bakerst i skapet, for den er jo så ut som den kan få blitt. Det er et sørgelig paradoks :grine:

• Liker 8
Skrevet
21 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Gannis kunststykke er ikke designet, for det har de lånt fra shetland, men det at de klarer å lage en kjempehit ved å forsimple et egentlig ganske komplisert mønster rett og slett ved å forstørre det, og gjøre det litt slapt og uformelig.

For mange år siden strikket jeg en genser som rent teknisk er nesten lik Gannis, bortsett fra at den er strikket med tynt garn på tynne pinner, og selve plagget er presist og har normale proporsjoner.  Fordi det er laget av en profesjonell strikkedesigner som kan jobben sin. Den genseren ligger bakerst i skapet, for den er jo så ut som den kan få blitt. Det er et sørgelig paradoks :grine:

Takk for at du er så konstruktiv til den pretensiøse uttalelsen fra Ganni. Selv vil jeg helst  :fart2:, men lar det være. Neida. 

• Liker 4
Gjest boblebrist
Skrevet

Det er så mange som lurer på rare ting i kommentarfeltene... På Instagram er det noen som spør hvilken størrelse et av barna bruker i en utedress frua reklamerer for (eller størrelse generelt, jeg er ikke helt sikker). Jeg klarer ikke å se for meg hvorfor den informasjonen skulle være relevant for noen, med mindre det er slekt eller venner som skal gi gaver e.l., men da spør man vel gjerne ikke på Instagram i full offentlighet.

Skrevet (endret)
9 timer siden, boblebrist skrev:

Det er så mange som lurer på rare ting i kommentarfeltene... På Instagram er det noen som spør hvilken størrelse et av barna bruker i en utedress frua reklamerer for (eller størrelse generelt, jeg er ikke helt sikker). Jeg klarer ikke å se for meg hvorfor den informasjonen skulle være relevant for noen, med mindre det er slekt eller venner som skal gi gaver e.l., men da spør man vel gjerne ikke på Instagram i full offentlighet.

Det er fordi enkelte lesere faktisk tror at de er CBEs venner, på grunn av CBEs måte å skrive på. "Søte lesere", "kjære dere", "personlige" innlegg om seg selv og utleverende innlegg om de små for å samle leserne tettere rundt leirbålet osv. Dette er jo selve oppskriften fra Unites Influencers for å få reklamen til å virke enda bedre. "Bli som oss ved å bruke produkt x denne uken, deretter produkt y uken etter". Derav "naaw våre døtre er like gamle, hvilken klesstørrelse bruker din for det gjør sikkert min og!" Samme type fans som sender hjemmestrikkede gaver til de små i posten og som ringer på døra og føler seg berettiget til å se den nyfødte. De som tror bloggen fremdeles er personlig, og ikke at det er en registrert markedsføringskanal for (delvis skjult) reklameformidling.

Edit: angående "da spør man vel ikke på Instagram i full offentlighet" så har jo nettopp bloggere gått i front når det gjelder å utlevere personlig og privat informasjon til mengder av vilt fremmede folk. Vi vet jo til og med (og dessverre) hvilke sexstillinger denne veteranbloggeren foretrekker.

Endret av Ultiva
  • Liker 24
Skrevet

CBE virker veldig opptatt av å fremstå som flawless. Uttalelser som "aldri en kvise", smatt tilbake i pre-graviditetsform, naturlig slank (jupp...men løper en mil hver dag), perfekte sovebarn, aldri en krangel, etc, etc, etc... Hvis man absolutt skal "ta" henne på noe (eventuelt gjøre hun litt mer menneskelig) er det bare å høre når hun snakker på kjendisrestauranten. Hun har det velkjente problemet med skj- og sj-lyder. Hun uttaler det "skjendis" eller "schendis". Ripe i lakken, much???

• Liker 29
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...