Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er ikke dette samme mekanisme som argumentene omkring janteloven? Den personlige retten til frihet tipper over til å bli egoisme, men all kritikk mot egoismen blir avvist og satt på kontoen for janteloven? Det er samme type argumentasjon. 

Feminisme handler jo ikke om retten til å være navlebeskuende og selvsentrert.

Synes dette er en gjengs trend i samfunnet, å argumentere for individuell frihet som viktigere enn ansvaret for fellesskapet. 

Den viktige diskusjonen om tidsklemme endte med brakseier til selvrealisering og carte blanche til egenpleie. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Med hensyn til tidligere uttalelser og innleggets overliggende mål, så er vel dette streng tatt ikke noe annet enn en kjøpt og betalt feminist. 

Nå er det jo forøvrig også en kjensgjerning at cbe.no gjerne engasjerer seg for sosiale mål - så lenge det gir klirrende mynt i egen kasse. 

Da blir det spennende å se hvor lenge firmaet Treasures orker/må ha  feminist-bildene på veggen og kan en blogg egentlig være feminist uten å fronter feminisme? Jeg bare spør.

• Liker 2
Gjest Kaktuspotte
Skrevet

Jeg tror forsyne meg at mannen hennes har sprayet henne med sprayflaske for at hun skal se svett ut på løpebildene. Tørr og «nymalt» i fjeset, svetter så det holder på ermer og skuldre . 

Skrevet
11 minutter siden, Kaktuspotte skrev:

Jeg tror forsyne meg at mannen hennes har sprayet henne med sprayflaske for at hun skal se svett ut på løpebildene. Tørr og «nymalt» i fjeset, svetter så det holder på ermer og skuldre . 

Det tror jeg også. Har aldri sett noen som svetter så fine dråper riktig plassert på kroppen. 

• Liker 7
Gjest Sirkustjukk
Skrevet

Fru "Best i klassen" har glemt å merke siste blogginnlegg; den sminkevesken er fra hennes samarbeid med Adax

#fuckmarkedsføringsloven

Gjest Kaktuspotte
Skrevet (endret)
1 minutt siden, Sirkustjukk skrev:

Fru "Best i klassen" har glemt å merke siste blogginnlegg; den sminkevesken er fra hennes samarbeid med Adax

#fuckmarkedsføringsloven

Den er da merket, er den ikke.

Endret av Kaktuspotte
Skrevet
1 minutt siden, Sirkustjukk skrev:

#fuckmarkedsføringsloven

Og de elsker det. Skadefryden gir gjenlyd i villaen og på kontoen fordi bl.a. FO ikke har muligheten til å følge opp alt. 

Gjest Zeitgeist
Skrevet
33 minutter siden, Kleenex skrev:

Da blir det spennende å se hvor lenge firmaet Treasures orker/må ha  feminist-bildene på veggen og kan en blogg egentlig være feminist uten å fronter feminisme? Jeg bare spør.

Frem til neste Desenio-oppdrag, formoder jeg. 

Utifra argumentene til bedriftseieren i kommentarfeltet, så er det tydelig at bedr.eieren er like kunnskapsløs om feminisme som om en rekke andre fagfelt. Det hun fronter er i beste fall en form for likestilling. Men feminisme er det ikke. Heller en pervertert og bortskjemt oppfatning av hva feminisme er. 

Skrevet (endret)
16 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Den var ikke det det i sted:

https://imgur.com/a/bqpwA

Blogginnlegget er ettermerket, men de har kun brukt merkingen "– toalettveske fra egen kolleksjon med adax – ". 

Jfr. svar fra Forbrukerombudet til CBE&Co: "Å kun basere seg på at merkenavn skal gjøre det tydelig nok for leserne at det er snakk om reklame på en blogg som også har ikke-kommersielt innhold, er nok ikke tilstrekkelig".    http://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet/?page=457&tab=comments#comment-20364623

På side 5 kan man finne informasjon om hvordan merke reklame tydelig:  https://forbrukerombudet.no/content/2017/05/Forbrukerombudets-veileder-om-merking-av-reklame-i-sosiale-medier.pdf  . 

Jeg som trodde de endelig ville begynne å merke tydelig slik reklame. Jfr. de kan hvis de vil:  http://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet/?page=489&tab=comments#comment-20414775

Endret av Asti
Skrevet

Nå har ikke jeg vært innom verken bloggen eller tråden på laaaang, lang tid, men endte i dag opp på begge deler for å se på dette løpebildet. Definitivt sprayet på btw, men det jeg syntes er morsomt er headerbildet hennes. Herregud så dårlig og komisk! 

• Liker 11
Skrevet

Til og med svetten er fake. :fnise:

• Liker 23
Skrevet
16 minutter siden, Lopploella skrev:

Ja, det er fake alt du ser.. Eventyret fortsetter.

• Liker 6
Gjest xx girl xx
Skrevet
37 minutter siden, Nutz skrev:

Nå har ikke jeg vært innom verken bloggen eller tråden på laaaang, lang tid, men endte i dag opp på begge deler for å se på dette løpebildet. Definitivt sprayet på btw, men det jeg syntes er morsomt er headerbildet hennes. Herregud så dårlig og komisk! 

Jeg forstår ikke hvorfor hun bruker det headerbildet! Det er grusomt. Det er jo så mange andre flotte bilder å bruke! 

Skrevet

Jeg tenker at den glemsomheten hos en tredveåring er litt bekymringsfull. Hun lever av kommersiell blogging, likevel glemmer hun ganske  ofte, så  det ettermerkes til stadighet. Det er bekymringsfullt. Eller sp har hun vondt i viljen.

• Liker 18
Skrevet
29 minutter siden, Lopploella skrev:

Appropå fake. Når jeg leser formuleringene til mange av støttekommentarene på desensio-innlegget så slår det meg at det hadde vært interessant hvis det fortsatt gikk å se hvem som står bak enhver kommentar.

Fordi alle støtte-formuleringene er så like.... :link:

• Liker 25
Gjest Sirkustjukk
Skrevet
7 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg tenker at den glemsomheten hos en tredveåring er litt bekymringsfull. Hun lever av kommersiell blogging, likevel glemmer hun ganske  ofte, så  det ettermerkes til stadighet. Det er bekymringsfullt. Eller sp har hun vondt i viljen.

Facebookinnlegget som linker til blogginnlegget med feminizzzmslogansplakatene er ikke (etter)merket, selv etter tre dager🙄

#bestiklassen 

Skrevet

Hun burde sjekke ut Pilotfrue sin blogg. Der merkes det etter boka i så stor grad at leserne klager over at det er så mye reklame. Pilotfrue svarer at hun må merke, fordi det er etter reglene. Det blir ganske åpenbart hvor mye som er reklame på en blogg hvis bloggeren skal følge reglene. Bekrefter inntrykket av at mange blogglesere ikke skjønner at det er mye reklame og hvor bevisstgjørende det er når det merkes. 

Hallo Kicks igjen, btw. Hyggelig av cbe.no å nok en gang reklamere gratis for dem.

Skrevet (endret)

Jeg spekulerer i at de spekulerer i å la være å merke for å se hvor langt de kan dra den før FO sier noe. 

Makan. Det er jo å føre leserne bak lyset. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 14
Skrevet
46 minutter siden, xx girl xx skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor hun bruker det headerbildet! Det er grusomt. Det er jo så mange andre flotte bilder å bruke! 

Dette. 

Men jeg synes generelt at hun velger dårlige headerbilder. Hun har så mange å velge i, men enten så ser hun 10-15 år eldre ut, ser ut som hun har mageknip eller det med den grusomme hatten. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...