Keaton Skrevet 9. september 2017 #39021 Skrevet 9. september 2017 Klart hun klarer det, fysisk er det helt innafor med hennes treningsgrunnlag over flere år. Hvis hun mangler motivasjonen, kan det stille seg annerledes. 6
Kleenex Skrevet 9. september 2017 #39022 Skrevet 9. september 2017 Greit nok at folk er ulike og kan kle seg i hva man vil, men de røde plaststøvlettene Frua hadde på da hun brukte kort kort olaskjørt...det var ikke akkurat pent? 5
Inocybe Skrevet 9. september 2017 #39023 Skrevet 9. september 2017 (endret) 1 time siden, Vitulina skrev: Folkens, nå må dere sette dere inn i flinpike-syndromet. Man skal ALLTID nedgradere seg selv på forhånd, for det første er det en sikkerhetsmargin i tilfelle det går dårlig, da sanker man sympati og forståelse. I tillegg er det ekstra overraskende om det går bra: klarte DU det selv med SÅ dårlige forberedelser? Det er helt lættis. Enhver person som er godt trent og med endel løping i bena (FF) klarer dette helt uten problemer, man løper på adrenalin lenge. Klart det. Med et lite "jeg er så lite klar"-innlegg først vil en hvilken som helst tid rose jubel og heder. Enten blir det fantastisk hun klarte det sååå bra til tross for dårlig opplading eller også blir det sååå bra hun gjennomførte til tross for dårlig opplading. I tillegg er det slik @caskerette skriver en fin måte å framstille seg menneskelig og "relaterbar" på og samle fansen rundt leirbålet. Endret 9. september 2017 av Inocybe Manglet et ord 11
Fatima Skrevet 9. september 2017 #39024 Skrevet 9. september 2017 37 minutter siden, Kleenex skrev: Greit nok at folk er ulike og kan kle seg i hva man vil, men de røde plaststøvlettene Frua hadde på da hun brukte kort kort olaskjørt...det var ikke akkurat pent? Slike "sokkesko" er veldig trendy, og blir nok å se på mange etterhvert Heldigvis må man ikke følge trender slavisk, for jeg er litt enig med deg... 5
Inocybe Skrevet 9. september 2017 #39025 Skrevet 9. september 2017 Jeg syns CBE har bommet skikkelig på å bruke dette halvmaratonet til bra innhold på bloggen. Jeg hadde tidligere forhåpninger om at PT-studiet skulle gi litt mer variert og spennende treningsinnhold, men det ble droppet så snart #sponse-perioden var over. Bortsett fra noen bilder av briller og bøker så var det rett tilbake til mølleløping, pulsklokke og rosa kettlebell. Så håpet jeg at oppkjøringen til halvmaraton kunne gi litt mer variert innhold på bloggen, men det skjedde heller ikke. Hva ble det av innlegg som "slik kommer du igang med løping", "do's and don'ts når man øker løpemengden", "intervaller, en rask vei til superform", "naturen, din gratis treningspartner" eller lignende? Jeg syns stort sett det har holdt seg i de samme maniske mølleløpingene illustrert av pulsklokke og de innleggene som har handlet om halvmaratonet har generelt vært veldig negative. Det var for kalt eller vått eller varmt for langkjøring, langkjøring er kjedelig, jeg har lite motivasjon, jeg tror ikke jeg rekker det etc. Hvorfor har han ikke funnet andre steder å løpe i Sarpsborgområdet enn på møllen og den ene lysløypen (som visst nok er så utrolig kjedelige hun ikke orker å løpe den) på de 6 (?) måneder hun har ladet opp til løpet? Jeg driter i om hun gjennomfører halvmaratonet og til hvilken tid, men jeg syns hun som professjonell blogger har utnyttet denne muligheten veldig veldig dårlig. Når til og meg jeg som elsker å løpe syns løpeinspirasjonens hennes er kjedelig og deprimerende å lese, kan jeg tenke meg hvor "inspirerende" de som i utgangspunktet ikke er så glad i å løpe syns den er. Helt greit hun kanskje ikke liker lengre distanser. Man kan leve et fint liv og trives med 5 km. Det er ikke det jeg kritiserer. Som professjonell blogger med og yrkestillet "jeg skriver fint og positivt om hva som helst jeg får penger for" og selverklært treningsinspirator syns jeg hun har fått veldig lite ut av dette her. 32
SusieDerkins Skrevet 9. september 2017 #39026 Skrevet 9. september 2017 33 minutter siden, Inocybe skrev: Klart det. Med et lite "jeg er så lite klar"-innlegg først vil en hvilken som helst tid rose jubel og heder. Enten blir det fantastisk hun klarte det sååå bra til tross for dårlig opplading eller også blir det sååå bra hun gjennomførte til tross for dårlig opplading. I tillegg er det slik @caskerette skriver en fin måte å framstille seg menneskelig og "relaterbar" på og samle fansen rundt leirbålet. Minner enormt om alle jentene i 9. Klasse før en prøve - en konkurranse i hvem som er dårligst forberedt 29
Inocybe Skrevet 9. september 2017 #39027 Skrevet 9. september 2017 2 minutter siden, Amafalathiel skrev: Minner enormt om alle jentene i 9. Klasse før en prøve - en konkurranse i hvem som er dårligst forberedt Ikke sant 7
Jobbermedbarn Skrevet 9. september 2017 #39028 Skrevet 9. september 2017 12 minutter siden, Inocybe skrev: Jeg syns CBE har bommet skikkelig på å bruke dette halvmaratonet til bra innhold på bloggen. Jeg hadde tidligere forhåpninger om at PT-studiet skulle gi litt mer variert og spennende treningsinnhold, men det ble droppet så snart #sponse-perioden var over. Bortsett fra noen bilder av briller og bøker så var det rett tilbake til mølleløping, pulsklokke og rosa kettlebell. Så håpet jeg at oppkjøringen til halvmaraton kunne gi litt mer variert innhold på bloggen, men det skjedde heller ikke. Hva ble det av innlegg som "slik kommer du igang med løping", "do's and don'ts når man øker løpemengden", "intervaller, en rask vei til superform", "naturen, din gratis treningspartner" eller lignende? Jeg syns stort sett det har holdt seg i de samme maniske mølleløpingene illustrert av pulsklokke og de innleggene som har handlet om halvmaratonet har generelt vært veldig negative. Det var for kalt eller vått eller varmt for langkjøring, langkjøring er kjedelig, jeg har lite motivasjon, jeg tror ikke jeg rekker det etc. Hvorfor har han ikke funnet andre steder å løpe i Sarpsborgområdet enn på møllen og den ene lysløypen (som visst nok er så utrolig kjedelige hun ikke orker å løpe den) på de 6 (?) måneder hun har ladet opp til løpet? Jeg driter i om hun gjennomfører halvmaratonet og til hvilken tid, men jeg syns hun som professjonell blogger har utnyttet denne muligheten veldig veldig dårlig. Når til og meg jeg som elsker å løpe syns løpeinspirasjonens hennes er kjedelig og deprimerende å lese, kan jeg tenke meg hvor "inspirerende" de som i utgangspunktet ikke er så glad i å løpe syns den er. Helt greit hun kanskje ikke liker lengre distanser. Man kan leve et fint liv og trives med 5 km. Det er ikke det jeg kritiserer. Som professjonell blogger med og yrkestillet "jeg skriver fint og positivt om hva som helst jeg får penger for" og selverklært treningsinspirator syns jeg hun har fått veldig lite ut av dette her. Helt enig, hadde akkurat tenkt å skrive noe i samme gate. Jeg synes i det hele tatt bloggen er blitt mye mindre inspirerende. Før følte jeg at det ble bygget mye rundt det hun likte selv og det smittet over på tekstene. Nå synes jeg det virker som om alt er bygget rundt det hun/de får penger for uansett interesse, og det påvirker bloggen/inspirasjonen. Når det gjaldt dette halvmaraton løpet hadde de jo et strålende utgangspunkt for å vise hva de kan innen trening, inspirere og motivere, men det er jo totalt motsatt! Vi har en haug i vennegjengen som er utrolig sporty, det er fjellturer, maraton og andre løp når de forteller får jeg også lyst! Veldig merkelig valg de har gjort rundt dette. Egentlig virker det som om de ikke kan så mye rundt trening, evt at inspirasjonen/motivasjonen er å holde seg slank og lite annet. 18
Gjest CecilieX Skrevet 9. september 2017 #39029 Skrevet 9. september 2017 24 minutter siden, Inocybe skrev: Jeg syns CBE har bommet skikkelig på å bruke dette halvmaratonet til bra innhold på bloggen. Jeg hadde tidligere forhåpninger om at PT-studiet skulle gi litt mer variert og spennende treningsinnhold, men det ble droppet så snart #sponse-perioden var over. Bortsett fra noen bilder av briller og bøker så var det rett tilbake til mølleløping, pulsklokke og rosa kettlebell. Så håpet jeg at oppkjøringen til halvmaraton kunne gi litt mer variert innhold på bloggen, men det skjedde heller ikke. Hva ble det av innlegg som "slik kommer du igang med løping", "do's and don'ts når man øker løpemengden", "intervaller, en rask vei til superform", "naturen, din gratis treningspartner" eller lignende? Jeg syns stort sett det har holdt seg i de samme maniske mølleløpingene illustrert av pulsklokke og de innleggene som har handlet om halvmaratonet har generelt vært veldig negative. Det var for kalt eller vått eller varmt for langkjøring, langkjøring er kjedelig, jeg har lite motivasjon, jeg tror ikke jeg rekker det etc. Hvorfor har han ikke funnet andre steder å løpe i Sarpsborgområdet enn på møllen og den ene lysløypen (som visst nok er så utrolig kjedelige hun ikke orker å løpe den) på de 6 (?) måneder hun har ladet opp til løpet? Jeg driter i om hun gjennomfører halvmaratonet og til hvilken tid, men jeg syns hun som professjonell blogger har utnyttet denne muligheten veldig veldig dårlig. Når til og meg jeg som elsker å løpe syns løpeinspirasjonens hennes er kjedelig og deprimerende å lese, kan jeg tenke meg hvor "inspirerende" de som i utgangspunktet ikke er så glad i å løpe syns den er. Helt greit hun kanskje ikke liker lengre distanser. Man kan leve et fint liv og trives med 5 km. Det er ikke det jeg kritiserer. Som professjonell blogger med og yrkestillet "jeg skriver fint og positivt om hva som helst jeg får penger for" og selverklært treningsinspirator syns jeg hun har fått veldig lite ut av dette her. Det er et interessant tema du bringer til torgs. Hvilket fokus har bloggeren når innlegg skrives? Min påstand er at de mest omdiskuterte bloggere har et snevert fokus og det er eget behov. De ser ikke på seg selv som leverandør av innhold som leseren kan ha behov for. CBE er ikke verst i så måte, men hun henger igjen i forhold til blogging ut fra eget behov for skryt, likes og dess like. Så har jo de økonomiske bindingene til annonsører også kvalt det lille som kunne vært av leserperspektiv. Innlegget ditt bekrefter det jeg har tenkt i lengre tid, hvilket leder meg til spørsmålet om hvorvidt man kan overleve som blogger når man ikke leverer innhold som leseren opplever som relevant eller relaterbart. Hundre nesten identiske bilder av bloggeren er et typisk eksempel på manglende leserperspektiv. Motsatsen er oppskrifter med fremgangsmåte. Ja, ja, den som lever får se.
Stjernekikkeren Skrevet 9. september 2017 #39030 Skrevet 9. september 2017 Har CBE et samarbeid eller avtale med ITunes? I et av de nyeste blogginnleggene så skriver hun om Skjønnheten og udyret filmen, og legger spesielt trykk på at hun nesten ikke har holdt ut å vente til denne filmen kom ut fordi hun hadde så lyst til å se den og ikke fikk sett den på kino. Hun er helt over seg og skryter veldig over at den endelig er ute å iTunes, og det er vel å bra, jeg er enig med henne i hvor sykt bra den filmen er. Det er bare det at den filmen har vært ute på Bluray og dvd i hvertfall en måned om ikke mer... 14
Inocybe Skrevet 9. september 2017 #39031 Skrevet 9. september 2017 30 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Helt enig, hadde akkurat tenkt å skrive noe i samme gate. Jeg synes i det hele tatt bloggen er blitt mye mindre inspirerende. Før følte jeg at det ble bygget mye rundt det hun likte selv og det smittet over på tekstene. Nå synes jeg det virker som om alt er bygget rundt det hun/de får penger for uansett interesse, og det påvirker bloggen/inspirasjonen. Når det gjaldt dette halvmaraton løpet hadde de jo et strålende utgangspunkt for å vise hva de kan innen trening, inspirere og motivere, men det er jo totalt motsatt! Vi har en haug i vennegjengen som er utrolig sporty, det er fjellturer, maraton og andre løp når de forteller får jeg også lyst! Veldig merkelig valg de har gjort rundt dette. Egentlig virker det som om de ikke kan så mye rundt trening, evt at inspirasjonen/motivasjonen er å holde seg slank og lite annet. Jeg har tenkt noen av de samme tankene. CBE er jo åben om at hun bruker mat som premie etter trening blant annet. For eksempel her (direktelink) http://www.carolinebergeriksen.no/2017/06/30/den-verste-langkjoring-ever-og-pizzapremie/ Det er kanskje fordi CBEs motivasjon til å trene er et helt annet sted enn treningsglede at hun ikke klarer å inspirere selv med alt lagt til rette på et sølvfat. Som @CecilieX skriver så har bloggere ofte mer fokus på seg selv og egne behov (og til nøds annonsørene) enn på leserene. 19
Gjest Skribent Skrevet 9. september 2017 #39032 Skrevet 9. september 2017 (endret) 58 minutter siden, CecilieX skrev: Det er et interessant tema du bringer til torgs. Hvilket fokus har bloggeren når innlegg skrives? Min påstand er at de mest omdiskuterte bloggere har et snevert fokus og det er eget behov. De ser ikke på seg selv som leverandør av innhold som leseren kan ha behov for. CBE er ikke verst i så måte, men hun henger igjen i forhold til blogging ut fra eget behov for skryt, likes og dess like. Så har jo de økonomiske bindingene til annonsører også kvalt det lille som kunne vært av leserperspektiv. Innlegget ditt bekrefter det jeg har tenkt i lengre tid, hvilket leder meg til spørsmålet om hvorvidt man kan overleve som blogger når man ikke leverer innhold som leseren opplever som relevant eller relaterbart. Hundre nesten identiske bilder av bloggeren er et typisk eksempel på manglende leserperspektiv. Motsatsen er oppskrifter med fremgangsmåte. Ja, ja, den som lever får se. Enig i dette, det mangler noe og har gjort det lenge nå. Mener det skjedde noen måneder i forkant av at hun ble UI'er. Kanskje det mest tydelige tegnet på at det gikk fra å være en hobby som hadde tatt litt av til å bli levebrød med fokus på mest mulig inntjening? Husker det var en del lesere som klagde over mer reklame og uttrykte skepsis til overgangen, mens hun lovte at hun skulle skrive akkurat som før og ikke miste seg selv (løst gjengitt). Oh well! I tre innlegg på rad nå, i tillegg til det sedvanlig dårlige språket, har hun (noen år etter de fleste) flittig brukt uttrykket "ei litta...". De trenger en PR-rådgiver når de er så til de grader sprikende og lite bevisste på hvilket image de egentlig skal gå for - unge og kule eller voksne og vellykkede osv. Identitetsproblemet begynner å bli påfallende, og jeg lurer veldig på, ikke for første gang, hvordan (antatt) seriøse aktører kan ta henne på alvor som samarbeidspartner. Bloggen som produkt, kombinert med hvordan eierne fremstår, er ikke av spesielt høy kvalitet slik det er nå. Endret 9. september 2017 av Skribent
Ultiva Skrevet 9. september 2017 Forfatter #39033 Skrevet 9. september 2017 (endret) 17 minutter siden, Skribent skrev: Enig i dette, det mangler noe og har gjort det lenge nå. Mener det skjedde noen måneder i forkant av at hun ble UI'er. Kanskje det mest tydelige tegnet på at det gikk fra å være en hobby som hadde tatt litt av til å bli levebrød med fokus på mest mulig inntjening? Husker det var en del lesere som klagde over mer reklame og uttrykte skepsis til overgangen, mens hun lovte at hun skulle skrive akkurat som før og ikke miste seg selv (løst gjengitt). Oh well! I tre innlegg på rad nå, i tillegg til det sedvanlig dårlige språket, har hun (noen år etter de fleste) flittig brukt uttrykket "ei litta...". De trenger en PR-rådgiver når de er så til de grader sprikende og lite bevisste på hvilket image de egentlig skal gå for - unge og kule eller voksne og vellykkede osv. Identitetsproblemet begynner å bli påfallende, og jeg lurer veldig på, ikke for første gang, hvordan (antatt) seriøse aktører kan ta henne på alvor som samarbeidspartner. Bloggen som produkt, kombinert med hvordan eierne fremstår, er ikke av spesielt høy kvalitet slik det er nå. Annonsørene bryr seg fint lite da de kun fokuserer på eksponeringsflate (lesertall) og nedslagsfelt (mammablogg/treningsblogg/moteblogg eller lignende). CBE samarbeider uansett ikke direkte med annonsørene. Denne jobben er det Viola, agenten deres i United Influencers, som gjør. United Influencers tilbyr gjerne pakkeløsninger slik at annonsørene ikke alltid vet hvilke blogger de eksponeres på heller. Dersom de kjøper en pakke hos "treningsbloggere" f eks så dukker produktet opp på ulike treningsblogger som er under UI. Dette virker med andre ord som en kynisk bransje, hvor annonsørene utnytter kommersielle bloggeres griskhet og uavhengighet av Vær Varsom-plakaten. Her skal hver eneste krone skvises ut frem til lovverket og sanksjonene omsider kommer på plass. Endret 9. september 2017 av Ultiva 17
penny_ Skrevet 9. september 2017 #39034 Skrevet 9. september 2017 (endret) 1 time siden, Stjernekikkeren skrev: Har CBE et samarbeid eller avtale med ITunes? I et av de nyeste blogginnleggene så skriver hun om Skjønnheten og udyret filmen, og legger spesielt trykk på at hun nesten ikke har holdt ut å vente til denne filmen kom ut fordi hun hadde så lyst til å se den og ikke fikk sett den på kino. Hun er helt over seg og skryter veldig over at den endelig er ute å iTunes, og det er vel å bra, jeg er enig med henne i hvor sykt bra den filmen er. Det er bare det at den filmen har vært ute på Bluray og dvd i hvertfall en måned om ikke mer... Om hun har et samarbeid med Apple? Det er de som eier iTunes. Nei, det tviler jeg veldig sterkt på. Enten har hun ikke tenkt at det finnes DVD og blu ray lenger eller så har hun ikke noe å spille dem av på. Er det i hele tatt DVD spiller på dagens Macbooks? Endret 9. september 2017 av penny_ 5
Lopploella Skrevet 9. september 2017 #39035 Skrevet 9. september 2017 "Ei litta" ... Der kom den også, ja. 9
Stjernekikkeren Skrevet 9. september 2017 #39036 Skrevet 9. september 2017 1 time siden, penny_ skrev: Om hun har et samarbeid med Apple? Det er de som eier iTunes. Nei, det tviler jeg veldig sterkt på. Enten har hun ikke tenkt at det finnes DVD og blu ray lenger eller så har hun ikke noe å spille dem av på. Er det i hele tatt DVD spiller på dagens Macbooks? Takk for oppklarende svar, da er det nok sikkert ikke samarbeid, men kanskje heller manglende dvd spiller. Dog, så dyre som Macbooks er, burde det i allefall være cd-rom.. 5
Gjest Skribent Skrevet 9. september 2017 #39037 Skrevet 9. september 2017 3 timer siden, Ultiva skrev: Annonsørene bryr seg fint lite da de kun fokuserer på eksponeringsflate (lesertall) og nedslagsfelt (mammablogg/treningsblogg/moteblogg eller lignende). CBE samarbeider uansett ikke direkte med annonsørene. Denne jobben er det Viola, agenten deres i United Influencers, som gjør. United Influencers tilbyr gjerne pakkeløsninger slik at annonsørene ikke alltid vet hvilke blogger de eksponeres på heller. Dersom de kjøper en pakke hos "treningsbloggere" f eks så dukker produktet opp på ulike treningsblogger som er under UI. Dette virker med andre ord som en kynisk bransje, hvor annonsørene utnytter kommersielle bloggeres griskhet og uavhengighet av Vær Varsom-plakaten. Her skal hver eneste krone skvises ut frem til lovverket og sanksjonene omsider kommer på plass. Men før eller siden må vel kundene se sine annonser i ulike sammenhenger og gjøre seg opp en mening om hva de assosieres med? Om det er via mellomleddet UI eller ei? At mediebransjen og alt relatert er som en kynisk boble lukket for innsikt viser seg for øvrig tydelig når samme personer, uavhengig av omdømme, resirkuleres gang på gang i stillinger man ellers skulle tro var mer avhengig av troverdighet (jf bl.a den pågående farsen med frk Rudjord). Norge er kanskje for lite, så alle som vil noe må "bend over" med et smil om munnen hvis de ikke vil fryses ut? Jeg bare forundres over at shady greier bare får holde på, men innser det er jeg som er naiv
Pearl2.0 Skrevet 9. september 2017 #39038 Skrevet 9. september 2017 Jeg ble inspirert av treningen hennes er par år i bloggens spede begynnelse, vi var på ca samme nivå løpsmessig. Etter den tid har jeg forbedret meg såpass på løpefronten at jeg faktisk må si jeg er overrasket over at hun ikke har hatt store fremgangen til sammenlikning. Jeg har barn, mann, jobb, hund, forpliktelser og alt det der som alle andre. Likevel har jeg klart å løpe halvmaraton på under 1.27 timer. 17
Tørst Skrevet 9. september 2017 #39039 Skrevet 9. september 2017 5 minutter siden, Pearl2.0 skrev: Jeg ble inspirert av treningen hennes er par år i bloggens spede begynnelse, vi var på ca samme nivå løpsmessig. Etter den tid har jeg forbedret meg såpass på løpefronten at jeg faktisk må si jeg er overrasket over at hun ikke har hatt store fremgangen til sammenlikning. Jeg har barn, mann, jobb, hund, forpliktelser og alt det der som alle andre. Likevel har jeg klart å løpe halvmaraton på under 1.27 timer. Der sa du det! Cbe inspirerte meg til å løpe på mølle (!), jeg skjønte ikke hvordan folk løp på mølle i det hele tatt. Hun inspirerte faktisk, jeg tenkte sånn: kan HUN løpe, jåledokka, liksom, så kan jeg. Riktignok trent hele livet ute, løping og ballidrett, uten klokker og gadgets, men trening fordi jeg likte det, liksom. Så fikk jeg noen skikkelige mål med treninga, forbedret meg gradvis, og lurer nå på hvorfor i alle dager cbe, som trener mye mer og eeeelsker å trene, har stagnert fullstendig? Hvis man ser bort fra barnefødslene, hun stagnerte lenge før. Hvorfor? Jeg tror det må være fordi hennes eneste mål med treninga er å se bra ut. Hun som liksom er så ambisiøs ellers, er jo ikke det spor ambisiøs med løpinga iallfall. 26
Keaton Skrevet 10. september 2017 #39040 Skrevet 10. september 2017 Muligens ferdig med kleskodediskusjonen nå og godt er det, men overstashing er vanlig på bloggen. Å nekte for det, blir bare tull, bare se på pyntenivået når det er barnebursdager, bloggeierne ligger noen nivå over det folk flest gjør og det er nok det de aller fleste ser: et noe mindre folkelig nivå på stash, sminke, pynting osv og det gjør at bloggeierne ikke virker helt i takt med lesergruppa si. 22
Fremhevede innlegg