Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
51 minutter siden, Cocosa skrev:

Har hun godkjent og svart på kommentarene om heliumballong i hundeinnlegget?

Nei. Heller ikke i barnefotograferingsinnlegget. Hun har øyensynlig vært ekstremt selektiv med hva som har sluppet gjennom sensuren, for jeg kan ikke finne en eneste kritisk eller undrende kommentar i disse innleggene. 

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaja, så ble en sponsor blandet inn i bursdagen til veslejenta også ja. Ligger bilde på instagram av kake og en takk til de som sponser den. Skal vi si at det er en tilfeldighet at den kaka kom fra de samme folkene som leverer Pretty flowerbox? Må høres jeg ut som en stalker, men jeg må smile litt når hun skriver på bloggen at de hadde invitert bare de nærmeste i familien til å feire, som om det skulle gi folk følelsen av at det var en privatsak. Hadde det ikke vært for at hun har brukt det som hovedtema i det siste og faktisk valgt å motta en sponset kake, så hadde det neeeesten fungert. Kanskje det bare er meg og min vennekrets som er rare, men de mødrene jeg kjenner har lagt veldig mye følelser i det å lage kaken selv, i allefall til en 1-årsdag. 

• Liker 22
Skrevet

Fra artikkel fra 2013 skrevet av research fellow in Social Policy ved UNSW, Australia:

Sitat

Are children not owed some privacy as they learn to navigate the world? Can they not expect their most intimate moments, when they are at their most vulnerable or raw, to be shared only amongst those closest to them?

Should they not have the choice, when they are old enough to exercise it, about which of the moments catalogued by their loved ones are made more public?

In addition to expecting their privacy as children to be protected, there’s also the issue of their privacy as future adults. What about when the child grows up? If the information is available on social media when the child reaches adolescence and adulthood, there’s a reserve of fodder for potential bullies at school, for potential employers, and for the media if they become prominent.

If a child whose every intimate moment has been photographed, described and posted online develops a public profile, or enters political office, her parents will have created the ultimate “dirt file”.

https://theconversation.com/posting-a-childs-life-for-the-world-to-see-is-a-privacy-issue-20887

• Liker 13
Skrevet (endret)
13 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Jaja, så ble en sponsor blandet inn i bursdagen til veslejenta også ja. Ligger bilde på instagram av kake og en takk til de som sponser den. Skal vi si at det er en tilfeldighet at den kaka kom fra de samme folkene som leverer Pretty flowerbox? Må høres jeg ut som en stalker, men jeg må smile litt når hun skriver på bloggen at de hadde invitert bare de nærmeste i familien til å feire, som om det skulle gi folk følelsen av at det var en privatsak. Hadde det ikke vært for at hun har brukt det som hovedtema i det siste og faktisk valgt å motta en sponset kake, så hadde det neeeesten fungert. Kanskje det bare er meg og min vennekrets som er rare, men de mødrene jeg kjenner har lagt veldig mye følelser i det å lage kaken selv, i allefall til en 1-årsdag. 

Det varvdet jeg trodde ja. At bursdagen ble sponsa.

Endret av MorUgle
  • Liker 7
Skrevet

Selve feiringen skal være senere, vel? Er bare markering av selve dagen som var nå (tror jeg).

• Liker 1
Skrevet

Synes det er rart at en person med journalistbakgrunn bruker Wikipedia som en opplysende og troverdig kilde. Elevene på u-skolen kan vel bedre kildekritikk enn dette.

• Liker 12
Skrevet

Update: Heliumkommentaren er godkjent, men ubesvart. 

• Liker 3
Skrevet
16 minutes ago, fina said:

Min heliumkommentar er ikke godkjent.

• Liker 3
Skrevet
22 minutter siden, fina skrev:

Godkjenner vel kritikk sent, slik at de fleste har kommet seg videre og leser ikke kommentarer så lenge etter et innlegg?

Skrevet
23 minutter siden, fina skrev:

Gidder ikke inn å sjekke om det er min kommentar, regner med det er flere som er kritisk til helium-bruken. Det var ikke jeg som gjorde henne oppmerksom på det i utgangspunktet.

Skrevet (endret)
46 minutter siden, Cocosa skrev:

Godkjenner vel kritikk sent, slik at de fleste har kommet seg videre og leser ikke kommentarer så lenge etter et innlegg?

Regner med det. Er jo to dager, tre innlegg og hundrevis av (godkjente) kommentarer siden. 

Endret av fina
  • Liker 5
Skrevet
51 minutter siden, Cocosa skrev:

Dette er jo en kjent taktikk. Kritiske kommenterer blir godkjent sent, slik at de fleste går glipp av den. 

Vanskelig å dokumentere og vanskelig å kritisere. 

Skrevet (endret)
1 time siden, Cocosa skrev:

CBE har ofte samme taktikken når det gjelder reklamemerking. Dvs hun merker reklamen en dag eller to etter at innlegget er publisert. Det mest famøse eksempelet hennes på ettermerking er vel Freia-reklamen, som ble ettermerket hele 7 dager i etterkant.

#bestiklassen

Endret av Ultiva
  • Liker 17
Skrevet
3 timer siden, Kollontaj skrev:

Selve feiringen skal være senere, vel? Er bare markering av selve dagen som var nå (tror jeg).

Hun skriver at bursdagsbarnet ble sykt på dagen sin så feiringen blir utsatt til senere

Skrevet

Klart en må få bruke heliumballonger når det virkelig trengs. Hva er vel en hundebursdag uten? 

• Liker 14
Skrevet (endret)
6 timer siden, Stjernekikkeren skrev:

Hun har det jo mer travelt enn oss andre mht til jobben sin, så ikke så rart at hun ikke rakk å bake...

Endret av Undreguri
  • Liker 4
Skrevet (endret)
27 minutter siden, Undreguri skrev:

Hun har det jo mer travelt enn oss andre mht til jobben sin, så ikke så rart at hun ikke rakk å bake...

Sliter genuint med å forstå om dette er sarkasme eller ei. :a034:

Endret av fina
  • Liker 2
Skrevet

Nå er jeg litt slem, men godt hun prioriterte å bake til hundene..

Jeg hadde som tenåring blitt oppriktig lei meg om jeg hadde lest på internett at mamma tok seg tid å bake til hundene, mens jeg fikk "kjøpkake".

• Liker 31
Skrevet
3 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Nå er jeg litt slem, men godt hun prioriterte å bake til hundene..

Jeg hadde som tenåring blitt oppriktig lei meg om jeg hadde lest på internett at mamma tok seg tid å bake til hundene, mens jeg fikk "kjøpkake".

Dette blir litt urimelig, synes jeg. Utfra det vi leser på bloggen lager CBE masse mat fra bunnen av, og involverer ofte den største av barna i matlagingen. Det er helheten som teller - barn tåler da en kjøpekake i ny og ne?

• Liker 8
Skrevet

Joda. Barn tåler en kjøpekake hver bursdag. Når de blir tenåringer kan de ha kåring av fineste kjøpekakeinnlegg. 

• Liker 18
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...