Gjest Skribent Skrevet 13. september 2017 #39161 Skrevet 13. september 2017 (endret) 6 timer siden, Shopgirl2014 skrev: Dette blir litt urimelig, synes jeg. Utfra det vi leser på bloggen lager CBE masse mat fra bunnen av, og involverer ofte den største av barna i matlagingen. Det er helheten som teller - barn tåler da en kjøpekake i ny og ne? "Ut fra det vi leser på bloggen" ja. Ofte? Nei. Jeg skal være litt gæærn nå. Jeg skal komme med den sikkert kontroversielle uttalelsen om at en baby på ett år faktisk ikke nødvendigvis setter pris på designerkake med gulldekor. Vil til og med påstå ettåringen gir flatt f... i hele den dagen og skjønner nokså lite. Det handler utelukkende om de voksnes behov for å være det de tror er gode foreldre. Nei, ingen har dødd av kjøpekake såvidt meg bekjent, men de fleste av oss har vel heller ikke mødre som av helt fritt valg kan si "selfies, sminke, posering, reklame" er viktigere enn å smelle sammen en enkel kake... eller er Toro langpannekake for lite classy for en baby? 5 timer siden, Lin10 skrev: På snap var kaken merket med sponset. Kaken er også merket med sponset på Instagram. Har dere så lite å " ta " henne for, at man må konstruere her inne... Har du så lite å vise til at du må vise til dette? Det er mer enn nok dokumentasjon i denne tråden du kan lese deg opp på. Ingenting er konstruert. For øvrig, du har (minst) et innlegg å svare på fra tidligere i tråden. Endret 13. september 2017 av Skribent
Stjernekikkeren Skrevet 13. september 2017 #39162 Skrevet 13. september 2017 Synes selv sen kaken var temmelig overdådig når det er til en 1årsdag. Lurte på hva den koster så jeg googla litt, fant ingen pris, men kom til innlegget om Carolines 30 årsdagsfeiring. Kakene der var sponset av samme folk som leverte 1åringens kake, pynten ble ikke bare gitt, men også satt opp og ordnet av den samme gjengen som donerte til utdrikningslaget, og til og med bordkortene var en spons. Da vet vi met eller mindre hvem hennes "go to" gjeng er på de diverse områdene. Skjønner ikke hvorfor hun må selge seg selv og sitt sånn på den bloggen, har du råd til å leie hele andre etasje på Bølgen og Moi så har du vel råd til en kake og noen ballonger.... 18
Gjest Zeitgeist Skrevet 13. september 2017 #39163 Skrevet 13. september 2017 Er det ikke slik at merke-taggen #reklame hhv. #sponsor skal være det første som ses, og ikke skrives helt til slutt?
Stjernekikkeren Skrevet 13. september 2017 #39164 Skrevet 13. september 2017 (endret) 7 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Er det ikke slik at merke-taggen #reklame hhv. #sponsor skal være det første som ses, og ikke skrives helt til slutt? Jo da, du har helt rett. Fant dette på forbrukerombudets sider her, og kort oppsummert så skal du i følge denne linken se at det er reklame med en eneste gang du ser bildet eller innlegget.. følger til og med en artig liste over måter å gjøre det på. Hvis forbrukerombudet sier at du skal rope ut at det er reklame, så hvisker CBE den så fort og lavt at du først er usikker på hva du egentlig hørte. Om du hører det... "Det klareste er å merke selve bildet på Instagram. Du kan også merke bildet med #reklame eller skrive «reklame» først i selve bildeteksten. Det er ikke godt nok å skrive reklame helt til slutt i en lang rekke hashtags eller til slutt i en lang tekst." https://forbrukerombudet.no/veiledning-reklame-some#chapter-3-1 Endret 13. september 2017 av Stjernekikkeren La til sitat 11
LilleSnupp Skrevet 13. september 2017 #39165 Skrevet 13. september 2017 For meg blir forlover-innlegget veldig gråsoneland. All den sponsingen og nada merking. 10
Gjest boblebrist Skrevet 13. september 2017 #39166 Skrevet 13. september 2017 Slik blir du en god forlover: pkt. 1: Skaff deg minst én sponsor.
Keaton Skrevet 14. september 2017 #39167 Skrevet 14. september 2017 6 timer siden, boblebrist skrev: Slik blir du en god forlover: pkt. 1: Skaff deg minst én sponsor. ☺️ 3
Irja Skrevet 14. september 2017 #39168 Skrevet 14. september 2017 16 timer siden, LilleSnupp skrev: Nå er jeg litt slem, men godt hun prioriterte å bake til hundene.. Jeg hadde som tenåring blitt oppriktig lei meg om jeg hadde lest på internett at mamma tok seg tid å bake til hundene, mens jeg fikk "kjøpkake". Vil tro det er lettere å få sponset en kake til barnebursdag.. Også var det vel viktigere for C at kaka til datteren var perfekt enn kala til hundene. 3
Ultiva Skrevet 14. september 2017 Forfatter #39169 Skrevet 14. september 2017 (endret) Jeg syns CBE kommer med mange gode tips i dette siste forloverinnlegget. Det virker gjennomtenkt og her kan nok mange forlovere hente inspirasjon. Jeg syns det var bra skrevet og at det viser en omtenksom forlover. Hun burde imidlertid ha understreket at hennes eget opplegg som forlover ble såpass staselig fordi hun er den hun er; det vil si fordi hun fikk veldig mye sponset mot eksponering på bloggen. Det vi vet er sponset er eventstudioet samt alle tepper/pledd og dekorasjoner på utefrokosten. https://imgur.com/6uYV3Hj Disse tingene alene har en verdi på opp mot 20 000 kr, noe som alene hadde utgjort betalingen til 20 deltakere. Så kommer eventuelt skjulte reklameavtaler i tillegg; jeg syns f eks at Baker Hansen fikk mistenkelig mye gratisomtale. Historikken til CBE viser tross alt at det hun selv må betale for ikke gis publisitet. Eksempler er gartnerarbeidet de fikk utført i Siljan før salg, firmaet som pusset opp hjemme hos dem ble heller ikke omtalt med et ord (det var riktignok to firmaer som pusset opp; det som var sponset fikk rikelig omtale i flere innlegg). Det var også mange umerkede snapper under utdrikningslaget, noe som er med på understreke CBEs vane for skjult reklame. Endret 14. september 2017 av Ultiva 19
MorUgle Skrevet 14. september 2017 #39170 Skrevet 14. september 2017 10 timer siden, boblebrist skrev: Hun er så arrogant også. Fra kommentarfeltet: miillaajo#reklame ? carolinebergeriksenno@miillaajo det kommer rimelig tydelig frem at dette er reklame, jeg skriver at den er fra egen kolleksjon. miillaajo@carolinebergeriksenno men det er vel strengt talt ikke godt nok. Ifølge FO skal det stå reklame.. Trodde dere påberopte dere å være best i klassen? carolinebergeriksenno@miillaajo takk for innspillet, men vi tar den dialogen med FO 👍🏼 miillaajo@carolinebergeriksen Lykke til 😄 Edit: Legger til kilde https://www.instagram.com/p/BY-OLK4nV-T/?taken-by=carolinebergeriksenno Synes CBE svarer med en frekk tone. Hever seg over regler som er satt.. kjenner jeg er kvalm av frua.. 18
Hege899 Skrevet 14. september 2017 #39171 Skrevet 14. september 2017 42 minutter siden, Ultiva skrev: Jeg syns CBE kommer med mange gode tips i dette siste forloverinnlegget. Det virker gjennomtenkt og her kan nok mange forlovere hente inspirasjon. Jeg syns det var bra skrevet og at det viser en omtenksom forlover. Hun burde imidlertid ha understreket at hennes eget opplegg som forlover ble såpass staselig fordi hun er den hun er; det vil si fordi hun fikk veldig mye sponset mot eksponering på bloggen. Det vi vet er sponset er eventstudioet samt alle tepper/pledd og dekorasjoner på utefrokosten. https://imgur.com/6uYV3Hj Disse tingene alene har en verdi på opp mot 20 000 kr, noe som alene hadde utgjort betalingen til 20 deltakere. Så kommer eventuelt skjulte reklameavtaler i tillegg; jeg syns f eks at Baker Hansen fikk mistenkelig mye gratisomtale. Historikken til CBE viser tross alt at det hun selv må betale for ikke gis publisitet. Eksempler er gartnerarbeidet de fikk utført i Siljan før salg, firmaet som pusset opp hjemme hos dem ble heller ikke omtalt med et ord (det var riktignok to firmaer som pusset opp; det som var sponset fikk rikelig omtale i flere innlegg). Det var også mange umerkede snapper under utdrikningslaget, noe som er med på understreke CBEs vane for skjult reklame. Haha,det ser så dumt ut med de bøttene i midten! 17
Stjernekikkeren Skrevet 14. september 2017 #39172 Skrevet 14. september 2017 14 minutter siden, Hege899 skrev: Haha,det ser så dumt ut med de bøttene i midten! Det bildet minner meg om da jeg var med for å pynte til en stor feiring, blomstene vi skulle bruke var lagret i svarte bøtter. På CBE sitt bilde ser det ut som de har glemt å ta blomstene ut av bøtta... 11
Gjest boblebrist Skrevet 14. september 2017 #39173 Skrevet 14. september 2017 45 minutter siden, MorUgle skrev: Synes CBE svarer med en frekk tone. Hever seg over regler som er satt.. kjenner jeg er kvalm av frua.. Ja. Det er tydelig at hun vet at de kommer til å slippe unna, og at hun har null respekt for regeverket. Som om de noen gang har hatt en "dialog" med FO. En dialog krever at begge sider forsøker å lytte og forstå. Det verste er imidlertid at hun har helt rett. De kommer til å slippe unna med det.
Gjest Zeitgeist Skrevet 14. september 2017 #39174 Skrevet 14. september 2017 10 timer siden, Stjernekikkeren skrev: Jo da, du har helt rett. Fant dette på forbrukerombudets sider her, og kort oppsummert så skal du i følge denne linken se at det er reklame med en eneste gang du ser bildet eller innlegget.. følger til og med en artig liste over måter å gjøre det på. Hvis forbrukerombudet sier at du skal rope ut at det er reklame, så hvisker CBE den så fort og lavt at du først er usikker på hva du egentlig hørte. Om du hører det... "Det klareste er å merke selve bildet på Instagram. Du kan også merke bildet med #reklame eller skrive «reklame» først i selve bildeteksten. Det er ikke godt nok å skrive reklame helt til slutt i en lang rekke hashtags eller til slutt i en lang tekst." https://forbrukerombudet.no/veiledning-reklame-some#chapter-3-1 Takk for at du fant frem lenken. Da er det tydeligvis store kommunikasjonsproblemer i dialogen mellom FO og CBE. Ikke at det overrasker meg. Regelverket og veiledningen er jo ikke gitt ut på lydbok, og man kan vel heller ikke så mye å forvente av en blogger som tror man blir smart bare man har et par briller på.
Stjernekikkeren Skrevet 14. september 2017 #39175 Skrevet 14. september 2017 44 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Takk for at du fant frem lenken. Da er det tydeligvis store kommunikasjonsproblemer i dialogen mellom FO og CBE. Ikke at det overrasker meg. Regelverket og veiledningen er jo ikke gitt ut på lydbok, og man kan vel heller ikke så mye å forvente av en blogger som tror man blir smart bare man har et par briller på. Jeg ser for meg at hennes dialog med forbrukerombudet går som noe ala "God dag mann! Økseskaft" 5
lalaz Skrevet 14. september 2017 #39176 Skrevet 14. september 2017 1 time siden, Hege899 skrev: Haha,det ser så dumt ut med de bøttene i midten! Enig. Arrangementet foregår i en nydelig park med bugnende rosebusker. Hva i all verden skal de med avskårne blomster, omgivelsene er langt penere. 8
Stjernekikkeren Skrevet 14. september 2017 #39177 Skrevet 14. september 2017 Forøvrig ser det utdrikningslaget ekstremt dyrt ut, og det bare med pynt og ballonger, en sånn flowerbox greie koster vel svimlende 1200-1300? Må jo ha blitt nærmere 10.000 bare for blomstene, ballongene og den andre papprøkla? Ikke at det betyr noe i og med at hun fikk dette gratis, men bare litt artig å se hva venninnens utdrikningslag gikk for... 12
Gjest tidevann Skrevet 14. september 2017 #39178 Skrevet 14. september 2017 Ser samme vaskebyrå CBE reklamerer for får hard medfart på tv2 sine nettsider. Ikke veldig imponert må eg si. http://www.tv2.no/nyheter/9361212/ hadde blitt rimelig forbanna om jeg leide inn vaskebyrå ( og i tillegg reklamerte) også komme dette frem. Kansje lurt og ikke reklamere for absolutt ALT.
Gjest xx girl xx Skrevet 14. september 2017 #39179 Skrevet 14. september 2017 1 time siden, tidevann skrev: Ser samme vaskebyrå CBE reklamerer for får hard medfart på tv2 sine nettsider. Ikke veldig imponert må eg si. http://www.tv2.no/nyheter/9361212/ hadde blitt rimelig forbanna om jeg leide inn vaskebyrå ( og i tillegg reklamerte) også komme dette frem. Kansje lurt og ikke reklamere for absolutt ALT. Det er ikke første gang de tabber seg ut på reklame. sånn går det når man er ukritisk. Og den kommentaren til CBE på IG var bare kvalmende! Glad jeg ikke leser bloggen.
Gjest tidevann Skrevet 14. september 2017 #39180 Skrevet 14. september 2017 44 minutter siden, xx girl xx skrev: Det er ikke første gang de tabber seg ut på reklame. sånn går det når man er ukritisk. Og den kommentaren til CBE på IG var bare kvalmende! Glad jeg ikke leser bloggen. Hvilken kommentar?
Fremhevede innlegg