Emilie112 Skrevet 14. september 2017 #39181 Skrevet 14. september 2017 Jeg lurer faktisk på om CBE.no vil fremstå som uintelligent, lite samfunnsengasjert,ignorant , egoistisk og uten evne til refleksjon? Hvorfor bruker cbe fortsatt heliumballonger i innleggene sine når hun vet hvilke edelgass det er og hva det brukes til? Ser CBE har publisert et par spørsmål om hvorfor de fortsetter å bruke helium uten at det har kommet svart. Cbe burde i allefall kunne svare for seg.. 18
Lopploella Skrevet 14. september 2017 #39182 Skrevet 14. september 2017 Æsj, så ekkel vasking! Og enig, totalt nedsnødd hvordan de forholder seg til de heliumballongene. 6
Gjest Vestdama Skrevet 14. september 2017 #39183 Skrevet 14. september 2017 Og vipps så var ammestolen som tidligere i år ikke var merket som sponset plutselig sponset likevel.
Gjest Zeitgeist Skrevet 14. september 2017 #39184 Skrevet 14. september 2017 20 minutter siden, Emilie112 skrev: Jeg lurer faktisk på om CBE.no vil fremstå som uintelligent, lite samfunnsengasjert,ignorant , egoistisk og uten evne til refleksjon? Hvorfor bruker cbe fortsatt heliumballonger i innleggene sine når hun vet hvilke edelgass det er og hva det brukes til? Ser CBE har publisert et par spørsmål om hvorfor de fortsetter å bruke helium uten at det har kommet svart. Cbe burde i allefall kunne svare for seg.. Tar man enkeltstående uttalelser fra CBE, så ser det ut som hun vil fremstå som uintelligent, lite samfunnsengasjert, ignorant, egoistisk, og uten evne til refleksjon. Settes disse uttalelsene derimot i system, samt ses i sammenheng med gjerninger, så er det åpenbart at hun er uintelligent, lite samfunnsengasjert, ignorant, egoistisk, og uten evne til refleksjon. De eneste gangene det har kommet noe halvveis vettugt fra den kanten, så har det alltid vært en sponsor e.l. bak.
Konvall Skrevet 14. september 2017 #39185 Skrevet 14. september 2017 7 timer siden, Ultiva skrev: Jeg syns CBE kommer med mange gode tips i dette siste forloverinnlegget. Det virker gjennomtenkt og her kan nok mange forlovere hente inspirasjon. Jeg syns det var bra skrevet og at det viser en omtenksom forlover. Hun burde imidlertid ha understreket at hennes eget opplegg som forlover ble såpass staselig fordi hun er den hun er; det vil si fordi hun fikk veldig mye sponset mot eksponering på bloggen. Det vi vet er sponset er eventstudioet samt alle tepper/pledd og dekorasjoner på utefrokosten. https://imgur.com/6uYV3Hj Disse tingene alene har en verdi på opp mot 20 000 kr, noe som alene hadde utgjort betalingen til 20 deltakere. Så kommer eventuelt skjulte reklameavtaler i tillegg; jeg syns f eks at Baker Hansen fikk mistenkelig mye gratisomtale. Historikken til CBE viser tross alt at det hun selv må betale for ikke gis publisitet. Eksempler er gartnerarbeidet de fikk utført i Siljan før salg, firmaet som pusset opp hjemme hos dem ble heller ikke omtalt med et ord (det var riktignok to firmaer som pusset opp; det som var sponset fikk rikelig omtale i flere innlegg). Det var også mange umerkede snapper under utdrikningslaget, noe som er med på understreke CBEs vane for skjult reklame. Jeg synes at det innlegget med å være forlover setter et enormt press på andre som skal være forlovere i fremtiden. Det enkle er ofte det beste er visstnok helt ut når det gjelder ff. Man kan gjøre mye koselig på en slik dag uten at det skal koste vilt mye penger. I tillegg kommer jo ofte dyr gave og ny kjole til et bryllup. De unge i dag har vel ikke akkurat supergod økonomi med sine studielån, og det å etablere seg i bolig....for en venninnegjeng må det jo føles ille når man skal ut med alle beløpene i stadig nye bryllup. Synes synd på de unge jeg... Ellers så må jo dette innlegget være det letteste som er lagt ut på lenge. Bruke bilder omigjen, og tekst som er omskrevet litegranne . Når det i tillegg legges ut i dag at ammestol er blitt til lesestol, ja da har hun virkelig hatt mye "avspasering" i det siste. Stakkar hun er jo så sliten etter syke barn periode. Innimellom alle "fridagene", som hun har vært på reise uten barn... 19
Gjest Sirkustjukk Skrevet 14. september 2017 #39186 Skrevet 14. september 2017 (endret) 10 minutter siden, Vestdama skrev: Og vipps så var ammestolen som tidligere i år ikke var merket som sponset plutselig sponset likevel. Den var merket sponset da også. http://www.carolinebergeriksen.no/2017/04/27/du-ma-stoppe-tiden-selv/comment-page-1/ Men det var en instagrampost hvor stolen var vist fram uten merking og bildet er fortsatt uten merking. https://instagram.com/p/BTZ0-OiFxQZ/ #bestiklassen 😒 Endret 14. september 2017 av Sirkustjukk
Gjest Anne B Skrevet 14. september 2017 #39187 Skrevet 14. september 2017 9 minutter siden, Konvall skrev: Jeg synes at det innlegget med å være forlover setter et enormt press på andre som skal være forlovere i fremtiden. Det enkle er ofte det beste er visstnok helt ut når det gjelder ff. Man kan gjøre mye koselig på en slik dag uten at det skal koste vilt mye penger. I tillegg kommer jo ofte dyr gave og ny kjole til et bryllup. De unge i dag har vel ikke akkurat supergod økonomi med sine studielån, og det å etablere seg i bolig....for en venninnegjeng må det jo føles ille når man skal ut med alle beløpene i stadig nye bryllup. Synes synd på de unge jeg... Ellers så må jo dette innlegget være det letteste som er lagt ut på lenge. Bruke bilder omigjen, og tekst som er omskrevet litegranne . Når det i tillegg legges ut i dag at ammestol er blitt til lesestol, ja da har hun virkelig hatt mye "avspasering" i det siste. Stakkar hun er jo så sliten etter syke barn periode. Innimellom alle "fridagene", som hun har vært på reise uten barn... Jeg er helt enig. Hun fronter et enormt forbruk og bruk og kast. Man kan være en like god forlover uten at det må koste skjorta. Men alt var vel sponsa så hun betalte vel ikke noe. Og vær så snill, en leser er på jakt etter ammestol og spør hvor den er kjøpt. Man må ikke kjøpe en koloss av en stol for at det skal bli bedre å amme.
miagunda Skrevet 14. september 2017 #39188 Skrevet 14. september 2017 2 minutter siden, Anne B skrev: Jeg er helt enig. Hun fronter et enormt forbruk og bruk og kast. Man kan være en like god forlover uten at det må koste skjorta. Men alt var vel sponsa så hun betalte vel ikke noe. Og vær så snill, en leser er på jakt etter ammestol og spør hvor den er kjøpt. Man må ikke kjøpe en koloss av en stol for at det skal bli bedre å amme. Hadde ikke ammepute en gang Jeg, så fæl mor var jeg 7
SusieDerkins Skrevet 14. september 2017 #39189 Skrevet 14. september 2017 5 minutter siden, miagunda skrev: Hadde ikke ammepute en gang Jeg, så fæl mor var jeg Jeg hadde alle mulige slags ammemøbler, jeg - ammesofa, ammeseng, ammestoler i alle rom. Noen ganger ammet jeg i ammebilen min og. Jeg har alle tingene fremdeles, selv om det er mange år siden jeg ammet, men nå kaller jeg dem bare sofa, seng, stoler og bil. Det gjorde jeg før de ble brukt til amming og. Det som er så fint med slike kunstige, oppkonstruerte behov er at man kan bruke dem til å begrunne et sinnsykt forbruk. 46
miagunda Skrevet 14. september 2017 #39190 Skrevet 14. september 2017 3 minutter siden, Amafalathiel skrev: Jeg hadde alle mulige slags ammemøbler, jeg - ammesofa, ammeseng, ammestoler i alle rom. Noen ganger ammet jeg i ammebilen min og. Jeg har alle tingene fremdeles, selv om det er mange år siden jeg ammet, men nå kaller jeg dem bare sofa, seng, stoler og bil. Det gjorde jeg før de ble brukt til amming og. Det som er så fint med slike kunstige, oppkonstruerte behov er at man kan bruke dem til å begrunne et sinnsykt forbruk. Ha Ha, sant 🤣 5
elisaday Skrevet 14. september 2017 #39191 Skrevet 14. september 2017 1 time siden, Emilie112 skrev: Jeg lurer faktisk på om CBE.no vil fremstå som uintelligent, lite samfunnsengasjert,ignorant , egoistisk og uten evne til refleksjon? Hvorfor bruker cbe fortsatt heliumballonger i innleggene sine når hun vet hvilke edelgass det er og hva det brukes til? Ser CBE har publisert et par spørsmål om hvorfor de fortsetter å bruke helium uten at det har kommet svart. Cbe burde i allefall kunne svare for seg.. Det passer ihvertfall inn i mannens drømmebilde av hva en kvinne er.... Siden han alltid forsvarer alt det dumme "hun" gjør så kunne hun jo ikke uttalt seg som individ om hun ville engang. 13
Stjernekikkeren Skrevet 14. september 2017 #39192 Skrevet 14. september 2017 46 minutter siden, Sirkustjukk skrev: Den var merket sponset da også. http://www.carolinebergeriksen.no/2017/04/27/du-ma-stoppe-tiden-selv/comment-page-1/ Men det var en instagrampost hvor stolen var vist fram uten merking og bildet er fortsatt uten merking. https://instagram.com/p/BTZ0-OiFxQZ/ #bestiklassen 😒 For ikke å nevne kommentarfeltet under bildet, hvor sponsoren selv kommer inn og kommenterer produktet. Selv når en leser etterspør merking så er det bare spørsmål om en bluse som blir besvart. carolinebergeriksennoSometimes the smallest things take the most room in your heart 🌸✨#carolinebergeriksen Vis alle 26 kommentarene ninapanduroskarkerudSå herlig vakkert bilde💖 lenas_hverdagsliv❤️❤️❤️ bettivaular💛 henne e den flotte blusen fra? @carolinebergeriksenno gretadaileyI love this photo!! Melts my heart 💖💖 frkglennaÅåå, så fine❤️ snowwhite.norgeBabys 👶🏻 are the cutest ones in the world ❤️ jeanetteengebakkHerlig 😍 kertukekeThis is a really lovely picture if you. malin_sjursheimSå enig ❤️ stylechild_no❤️ adeliamarques😘 wallebeckbabyandchildOoh helt nydelig💕👩🏼👶🏻Så fint å se at dere koser dere max i BORDEAUX GYNGESTOLEN 😊👌🏻 Ønsker deg en riktig fin dag miillaajoBurde ikke dette merkes som reklame? All den tid det kommer tydelig frem på bloggen at stolen er sponset. gallerihellum💕💕 stinegag💝 sasane.hasaniiLovely akm_012@lia.811 carolinebergeriksenno@bettivaular gina tricot 12
Gjest Skribent Skrevet 14. september 2017 #39193 Skrevet 14. september 2017 Noen dager etter at denne tråden debatterte heftig rundt de veldig lite troverdige lesevanene i heimen, samt stilte spørsmål ved hvorvidt ungene noensinne blir lest for, så kommer det altså et (sponseinnlegg seff) hvor ammestolen er blitt lesestol. Illustrert med masse bilder av babyen, selvsagt, som er med på å selge hele pakka. "Vi tar til oss kritikk som går på hvordan vi ser ut når det får oss til å virke dumme, men ikke kritikk som potesielt kan redusere inntektene vi har på barn, familie og venner." "Fint skarre værra om så hele r*** henger på utsia," eller hva?
MorUgle Skrevet 14. september 2017 #39194 Skrevet 14. september 2017 1 time siden, Emilie112 skrev: Jeg lurer faktisk på om CBE.no vil fremstå som uintelligent, lite samfunnsengasjert,ignorant , egoistisk og uten evne til refleksjon? Hvorfor bruker cbe fortsatt heliumballonger i innleggene sine når hun vet hvilke edelgass det er og hva det brukes til? Ser CBE har publisert et par spørsmål om hvorfor de fortsetter å bruke helium uten at det har kommet svart. Cbe burde i allefall kunne svare for seg.. Fruen svarer ikke for seg, får hun kritikk kommer mannen på banen. 6
MorUgle Skrevet 14. september 2017 #39195 Skrevet 14. september 2017 53 minutter siden, Amafalathiel skrev: Jeg hadde alle mulige slags ammemøbler, jeg - ammesofa, ammeseng, ammestoler i alle rom. Noen ganger ammet jeg i ammebilen min og. Jeg har alle tingene fremdeles, selv om det er mange år siden jeg ammet, men nå kaller jeg dem bare sofa, seng, stoler og bil. Det gjorde jeg før de ble brukt til amming og. Det som er så fint med slike kunstige, oppkonstruerte behov er at man kan bruke dem til å begrunne et sinnsykt forbruk. 🤣😂 1
Keaton Skrevet 14. september 2017 #39196 Skrevet 14. september 2017 Bra at stolen kan brukes til noe annet enn amming, da. Hvem skulle trodd det? Kommer nok et innlegg om en eller annen bokklubb for barn snart. 9
loffen Skrevet 14. september 2017 #39197 Skrevet 14. september 2017 Om det blir Bokklubben, så melder jeg meg ut med en gang selv om jeg har vært medlem i 20 år. 13
owley Skrevet 14. september 2017 #39198 Skrevet 14. september 2017 15 minutter siden, Kollontaj skrev: Bra at stolen kan brukes til noe annet enn amming, da. Hvem skulle trodd det? Kommer nok et innlegg om en eller annen bokklubb for barn snart. Når jeg leste siste innlegg, så bemerket jeg meg at alle bøker (som syntes veldig godt på bildet) var fra Go'boken. CBE As har jo tidligere reklamert for disse, men at akkurat de to bøkene ble trukket frem var sikkert bare en tilfeldighet 16
Gjest Asti Skrevet 14. september 2017 #39199 Skrevet 14. september 2017 (endret) På 13.9.2017 den 23.53, boblebrist skrev: Hun er så arrogant også. Fra kommentarfeltet: miillaajo#reklame ? carolinebergeriksenno@miillaajo det kommer rimelig tydelig frem at dette er reklame, jeg skriver at den er fra egen kolleksjon. miillaajo@carolinebergeriksenno men det er vel strengt talt ikke godt nok. Ifølge FO skal det stå reklame.. Trodde dere påberopte dere å være best i klassen? carolinebergeriksenno@miillaajo takk for innspillet, men vi tar den dialogen med FO 👍🏼 miillaajo@carolinebergeriksen Lykke til 😄 Edit: Legger til kilde https://www.instagram.com/p/BY-OLK4nV-T/?taken-by=carolinebergeriksenno Tusen takk for at du legger ut dette. CBE bør spørre tidligere leder i bloggfirmaet, Lars-Kristian Eriksen hva Forbrukerombudet svarte på spørsmålet deres i juli/august 2015. Jeg kan godt legge ved svaret her: https://imgur.com/a/bDUvM . Der står det at å kun basere seg på at merkenavn skal gjøre det tydelig nok for leserne at det er snakk om reklame på en blogg som også har ikke-kommersielt innhold, er nok ikke tilstrekkelig. "Adaxbycarolinebergeriksen" er navn på serien: https://adax.dk/story/caroline-berg-eriksen/ Håper CBE tar denne dialogen med FO en gang til, for det virker ikke ut som de forstod det første gangen. ------------ Tilføyelse: Sjekket nå blogginnlegget der bildet er hentet fra: http://www.carolinebergeriksen.no/2017/09/10/perfect-burgundy-boots/ , og det er kun merket med "reklamelinker" øverst. Reklamelinker betyr det samme som "annonselenker" og "affiliatelenker", men Forbrukerombudet har ikke brukt det ordet som eksempel i sin veiledning, så da kan det se ut som CBE&Co tror at her har de en "gråsone". Helt utrolig egentlig hvordan de klarer (velger?) å feiltolke veiledningen, bare for å slippe å merke tydelig. Fra https://forbrukerombudet.no/veiledning-reklame-some#chapter-3-2 "Hvis du legger ut annonselenker må du merke disse i tillegg til selve innlegget. Ord som er tydelige Det er viktig at du bruker tydelige formuleringer som alle kan forstå. Disse ordene er tydelige nok: reklame annonse Andre ord og fraser, som for eksempel «i samarbeid med», «konkurranse», «anbefaling for», og «affiliatelenker» forklarer ikke at innlegget er reklame. Ved å bruke slike eller andre ord som ikke er like tydelige som «annonse» eller «reklame» som merking risikerer du å bryte loven. Det samme gjelder dersom du merker selve innlegget med «annonselenker». Det du legger ut sammen med annonselenker er også reklame, og derfor må følgerne skjønne at hele innlegget er reklame. Inneholder innlegget annonselenker kan du merke med «reklame» eller «annonse» i starten av innlegget, og heller bruke ordet «annonselenke» når du skal merke selve annonselenkene underveis i et innlegg....". Endret 14. september 2017 av Asti
Stjernekikkeren Skrevet 14. september 2017 #39200 Skrevet 14. september 2017 For å være helt ærlig så trodde jeg at den taggen deres #bestiklassen eller noe, var ment på produktet, at det er top liksom. Ikke at de selv er best i klassen på noe som helst, kan ikke tro at det er plass til et så sykt stort oppblåst ego i det paret. 7
Fremhevede innlegg