Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Clementina
Skrevet (endret)
18 minutter siden, mikrobe skrev:

Små barn leker gjerne med det som er synlig og innen rekkevidde, det er først når de blir eldre at de "husker" å finne frem ting i skuffer og skap. 

Jeg har mange gode minner fra lesestunder fra jeg selv var barn, det var nok derfor tanken på at bøkene gjemmes bort gjorde meg trist. Det stikker ikke dypere enn som så, jeg anklager dem ikke for å være dårlige foreldre av den grunn. :) 

Ungene mine leker med det som står framme hvert fall. Det som er gjemt bort i skap kan stå urørt i månedsvis. Caroline skrev at det de små brukte mest står framme på rommet. Da forstår jeg det som at de ikke leser bøker særlig mye. Men det var egentlig bare en bisetning til det at Caroline bruker briller uten styrke fra gina tricot for å fremstå smart når hun reklamerer for lydbokklubben sin med lettlest chick lit. Var ikke meningen å starte en diskusjon om de små så kan jo sette strek her for den ☺

Endret av Clementina
Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 minutter siden, Clementina skrev:

Ungene mine leker med det som står framme hvert fall. Det som er gjemt bort i skap kan stå urørt i månedsvis. Caroline skrev at det de små brukte mest står framme på rommet. Da forstår jeg det som at de ikke leser bøker særlig mye. Men det var egentlig bare en bisetning til det at Caroline bruker briller uten styrke fra gina tricot for å fremstå smart når hun reklamerer for lydbokklubben sin med lettlest chick lit. Var ikke meningen å starte en diskusjon om de små så kan jo sette strek her for den ☺

Men du hadde sikkert ryddet bort detmeste om du skulle postet et interiørbilde av rommet?

Det blir hele tiden poengtert at CBE gir et glanset bilde av hverdagen sin, da blir det veldig feil å tro at vi vet noe som helst om hvordan den virkelig er. 

Man kan godt være belest selv om huset ikke bugner av bøker, og hvorfor er det opplest og vedtatt at lydbok er værre enn bøker?

Skrevet
11 minutter siden, Topptur skrev:

Men du hadde sikkert ryddet bort detmeste om du skulle postet et interiørbilde av rommet?

Det blir hele tiden poengtert at CBE gir et glanset bilde av hverdagen sin, da blir det veldig feil å tro at vi vet noe som helst om hvordan den virkelig er. 

Man kan godt være belest selv om huset ikke bugner av bøker, og hvorfor er det opplest og vedtatt at lydbok er værre enn bøker?

Lydbok er ikke verre enn bøker. Narrativet til cbe, derimot, med liksombriller og liksombibliotek og liksomeeeelskerålese #haralltidlestmasse og #alledeandreifamiliensynsjegvarsårarsomlestesåmasse . Det er ille. Eller nei, ikke ille, men komisk.

• Liker 19
Skrevet (endret)
2 timer siden, Topptur skrev:

Endret av Emilie112
Sitert igjen lenger nes i tråden
  • Liker 5
Gjest Clementina
Skrevet
23 minutter siden, Topptur skrev:

Ungene mine har flotte bokhyller med lyslenker rundt så nei de hadde jeg ikke gjemt bort ☺ Og Caroline skrev at det de leker mest med står framme. 

Lydbøker er ikke verre enn bøker men det er jo komisk at Caroline som "ikke har tid til å lese" har eget bibliotek. Det er jo det samme som at en person som ikke trener har sitt eget treningsrom. Og morsomt at hun insisterer på at hun leser og pløyer gjennom bøker når det hun gjør er å lytte til lydbøker. Jeg sier jo ikke at jeg har lest en podcast for eksempel, eller at jeg leser radioen. Jeg hører på radioen ☺

Og at hun setter på seg briller uten styrke fra gina tricot når hun skal være smart :fnise:Hadde vært kjempemorsomt om hun køddet, kunne jo blitt litt supporterfrue over det hele med masse selvironi. Men Caroline tar seg selv altfor høytidelig til det. Synd!

Skrevet
2 timer siden, Topptur skrev:

Overtramp å hevde at de gir barna sine kjærlighet? Det var det eneste du kunne ta meg på her altså? 

Jaja. Deg om det. 

Du misforstår totalt @Topptur

Du hevder noe mener de ikke gir barna sine kjærlighet, og det er det ingen som har skrevet. 

• Liker 13
Skrevet
2 timer siden, Clementina skrev:

Og hvor ofte postes det bilder av barnerommene? Akkurat som med alt annet så styles nok også de før bilder til SoMe tas, slik at vi kun ser en glanset versjon av virkeligheten.

Skrevet
2 hours ago, Tørst said:

Lydbok er ikke verre enn bøker. Narrativet til cbe, derimot, med liksombriller og liksombibliotek og liksomeeeelskerålese #haralltidlestmasse og #alledeandreifamiliensynsjegvarsårarsomlestesåmasse . Det er ille. Eller nei, ikke ille, men komisk.

Jeg leste flere bøker i uka som barn.  Nå leser jeg kanskje en bok i året..

Utover det er jeg enig med deg.

Skrevet
3 minutter siden, gjest:) skrev:

Jeg leste flere bøker i uka som barn.  Nå leser jeg kanskje en bok i året..

Utover det er jeg enig med deg.

Det er også helt greit. Så lenge du ikke påstår noe annet, kanskje? Eller later som noe annet. Ergo, narrativet. Selvhøytideligheten. Selvinnsikten. 

• Liker 5
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring og brukerdebatt.

Mynona, mod. 

• Liker 2
Skrevet

Ha ha, de brillene😂 De gjør virkelig hva som helst for penger.

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, lenemor1 skrev:

Ha ha, de brillene😂 De gjør virkelig hva som helst for penger.

Imgur?

Gjest xx girl xx
Skrevet
På 5.9.2017 den 1.17, CoolSistah skrev:

Hadde de det, egentlig? Jeg ser for meg at KG hjelper på businessen mer enn noe annet. For å ta meg selv som eksempel; jeg hadde sluttet å lese bloggen i 2010, om det ikke var for trådene her inne. Det er min guilty pleasure. Den gangen var det først og fremst sladring og baksnakking det gikk i (såvidt jeg kan huske), mens det nå blir kastet lys over lovbrudd, det blir reflektert rundt de etiske sidene ved blogging som yrke og eksponering av mennesker som ikke kan samtykke, korrekt merking, osv. Jeg har lært veldig mye av bidragsyterne i tråden her, og den har fått meg til å bry meg om ting jeg tidligere trodde var uviktige. "Hvorfor er det så viktig", liksom. Men tråden hadde jo ikke vært interessant uten bloggen, og motsatt. 

Tenk så mange av kvinneguidens brukere som sikkert har sett disse trådene gang på gang, uten å vite hvem FF er. Før de bestemte seg for å sjekke hvem som engasjerer sånn- "what all the fuzz is about". Så fortsetter de å lese den, fordi den jo kan være et ok tidsfordriv/pauseunderholdning. 

Jeg har sluttet å lese bloggen pga KG. Er innom kanskje en eller to ganger i måneden. Så det er nok både og.

Uansett om hun får flere lesere, så burde det bety litt hvorfor bloggen leses. 

Skrevet

På snap i dag hadde hun vært hos optiker og opplyste om at synet var blitt svakere. Sikkert derfor det er så vanskelig å skrive annonse, reklame og sponset... :ironi:

• Liker 16
Skrevet
3 timer siden, Viking-girl skrev:

På snap i dag hadde hun vært hos optiker og opplyste om at synet var blitt svakere. Sikkert derfor det er så vanskelig å skrive annonse, reklame og sponset... :ironi:

Det forklarer fortsatt ikke hvorfor man trenger fake briller og striglet hår for å høre på lydbøker :fnise:

Vi får se om Fru Bestiklassen også vil utnytte denne anledningen til litt umerket reklame. 

• Liker 15
Skrevet

Nå er det en i kommentarfeltet som syns det er så flott at bloggen nå viser en mer upolert side av henne og omgivelsene. Upolert?! Hvor?!

• Liker 12
Skrevet
23 minutter siden, Lopploella skrev:

Nå er det en i kommentarfeltet som syns det er så flott at bloggen nå viser en mer upolert side av henne og omgivelsene. Upolert?! Hvor?!

Det må være et klassisk eksempel på at man ser det man vil se...

• Liker 15
Skrevet
36 minutter siden, Lopploella skrev:

Var det PT-Åge som skrev det kanskje?

• Liker 19
Skrevet
26 minutter siden, Shopaholic skrev:

Var det PT-Åge som skrev det kanskje?

Mulig det var Dr. Banan :alice:

• Liker 6
Skrevet

Mulig jeg er litt sent ute her. Men det bildet hvor hun er forlover - altså, hun er så oversminket at bruden blekner helt i forhold. Hvem gjør sånt a? :fart2:

• Liker 24
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...