Mme Blavatsky Skrevet 8. september 2017 #39001 Skrevet 8. september 2017 (endret) Nå har artikkelen om Rudjords fotojuks fått en oppfølger, og artikkelen linker til CBEs fotojuks i tillegg. http://www.minmote.no/#!/artikkel/24136926/podkastlytter-slaar-tilbake-mot-vanessa-rudjord Jeg er glad sakene sees i sammenheng, og for at denne viktige diskusjonen forsetter. La oss håpe det vil føre til en økt bevisstgjøring både hos de som legger ut slike bilder og de som følger disse personene som ofte titulerer seg som "influencers". Endret 8. september 2017 av Ovnsbakt Paprika 25
Louiah Skrevet 8. september 2017 #39002 Skrevet 8. september 2017 17 minutter siden, Ovnsbakt Paprika skrev: Nå har artikkelen om Rudjords fotojuks fått en oppfølger, og artikkelen linker til CBEs fotojuks i tillegg. http://www.minmote.no/#!/artikkel/24136926/podkastlytter-slaar-tilbake-mot-vanessa-rudjord Jeg er glad sakene sees i sammenheng, og for at denne viktige diskusjonen forsetter. La oss håpe det vil føre til en økt bevisstgjøring både hos de som legger ut slike bilder og de som følger disse personene som ofte titulerer seg som "influencers". Herlig. Vanessa sa jo også i podcasten at hun ikke ville det skulle bli en mediesak som Fotballfrue-saken, men det er jo akkurat det det blir når en farer med løgn. 20
mikrobe Skrevet 8. september 2017 #39003 Skrevet 8. september 2017 På 18.7.2017 den 1.25, Ultiva skrev: Aner jeg at CBE her prøver å stable på beina en unnskyldning for å avlyse halvmaratonet i september? At hun skylder på at hun har ofret seg for huset, i stedet for å innrømme at oppkjøringen til løpet har vært fullstendig feil? Hun har jo brukt rikelig med tid på trening, men har f eks prioritert daglige crossfit-økter fremfor langkjøringer. Ikke rart at man ikke kommer i skikkelig maraton-form når man trener helt feil. Du så det komme alt i sommer. 14
Gjest Asti Skrevet 8. september 2017 #39004 Skrevet 8. september 2017 Halv-maratonløpet er slik jeg har forstått det reklame for Imsdal(-teamet). Skal ikke CBE merke alle blogginnlegg, der hun skriver om det? Det jeg ikke forstår er hvordan det hun legger ut, jfr. manglende motivasjon kan være god reklame for dem?
Gjest Skribent Skrevet 8. september 2017 #39005 Skrevet 8. september 2017 6 minutter siden, Asti skrev: Halv-maratonløpet er slik jeg har forstått det reklame for Imsdal(-teamet). Skal ikke CBE merke alle blogginnlegg, der hun skriver om det? Det jeg ikke forstår er hvordan det hun legger ut, jfr. manglende motivasjon kan være god reklame for dem? Lite snakk om og fokus på det produktet generelt, har det vært noen vannflasker å se på en stund? Noen som vet hvordan de andre på Team Imsdal forholder seg? Tenker at hun ikke kan tape på å gjennomføre, om hun så må spasere - tvert i mot, det ville ha vært en positiv ting å formidle. "Det har rett og slett blitt for mye for meg siste året. Jeg har høye forventninger til meg selv, og er skuffet over mangelen på motivasjon, men jeg vil ikke trekke meg bare fordi jeg ikke får det til slik jeg ønsker. Jeg kommer til å løpe så mye jeg orker, men gå når jeg trenger det. Eneste mål er å gjennomføre, uavhengig av tid, for jeg vil ikke gi opp, om jeg så må krabbe!" - eller noe liknende... Relatable, jordnær, menneskelig. Det er en person man kan respektere.
Inocybe Skrevet 8. september 2017 #39006 Skrevet 8. september 2017 12 minutter siden, Asti skrev: Halv-maratonløpet er slik jeg har forstått det reklame for Imsdal(-teamet). Skal ikke CBE merke alle blogginnlegg, der hun skriver om det? Det jeg ikke forstår er hvordan det hun legger ut, jfr. manglende motivasjon kan være god reklame for dem? Ja halvmaratonet er reklame og burde merkes. Det burde også de Imsdalflaskene hun "tilfeldigvis" har fra tid til annen. Manglende motivasjon er dårlig reklame ja. Jeg tenker hun bryr seg mer om å bortforklare dårlig gjennomførelse av løpet enn hva annonsøren syns. 16
Gjest Skribent Skrevet 8. september 2017 #39007 Skrevet 8. september 2017 26 minutter siden, Inocybe skrev: Ja halvmaratonet er reklame og burde merkes. Det burde også de Imsdalflaskene hun "tilfeldigvis" har fra tid til annen. Manglende motivasjon er dårlig reklame ja. Jeg tenker hun bryr seg mer om å bortforklare dårlig gjennomførelse av løpet enn hva annonsøren syns. Ja, det virker svært uprofesjonelt i så fall, og er en veldig dårlig strategi. Upålitelig samarbeidspartner. Eller poster hun dette som avledning, er i kjempeform og skal imponere alle dobbelt? Type, "Jeg som bare er i SÅ dårlig form, og så klarte jeg det på [fyll inn rekordtid]!"
Dark Angelina Skrevet 8. september 2017 #39008 Skrevet 8. september 2017 Tråden er ryddet for krenkende innlegg og spekulasjoner, samt svar til dette. Dark Angelina, mod.
Lopploella Skrevet 8. september 2017 #39009 Skrevet 8. september 2017 Hva er forresten greia med å skrive palett som intetkjønnsord? Har sett både CBE og andre bloggere skrive om "et palett" og "palettet". Har de bare diktet sitt eget ord? Tror de at det bare betyr sminke i forskjellige farger? 4
Vitulina Skrevet 8. september 2017 #39010 Skrevet 8. september 2017 11 timer siden, neiognei skrev: Det rimer jo ikke helt med den godt fortalte historien om at hun omtrent ikke hadde annet enn seksere på skolen. Går helt fint å få mange seksere om man er frøken smiskflinkis og dropper realfag! 5
Populært innlegg Ultiva Skrevet 8. september 2017 Forfatter Populært innlegg #39011 Skrevet 8. september 2017 (endret) CBE har jo all verdens forutsetninger for å gjøre det skarpt på halvmaraton så jeg forstår hvorfor Imsdal valgte å få henne med på laget. Hun har hjemmeværende ektemann som tar seg av foreldrepermisjonen, hun har i tillegg både barnehage og tallrike barnevakter til de små. Hun trener i arbeidstiden, har eget, fullsponset treningsrom i huset samt gode løpemuligheter rett utenfor dørterskelen. Hun mottar sponsede løpesko og optimalt treningstøy i posten så ofte hun ønsker. Alt er sponset; fra pulsklokker til drikkeflasker og sports-bh'er, akkurat som hos profesjonelle atleter. Hun "elsker å løpe" og trener vel i snitt 5 økter i uka som hun deretter håver inn titusenvis av kroner på å pludre om på bloggen. Videre så sponser Adams matkasse henne med sunn og deilig mat. CBE har muligheter og privilegier som 95 % av oss andre bare kan drømme om der vi halser hjemmefra i 07-tiden om morgenen med ungene på slep. Jeg regner med at CBE gjennomfører det særdeles godt betalte halvmaratonet sitt men med tallrike unnskyldninger på lur i tilfelle hun ikke får en god tid. "Så sliten og stresset av å være tobarnsmor med hjemmeværende ektemann som har tatt hele permisjonen, beintøft å være forlover, helt utslitt av å se på at håndverkerne pusser opp millionvillaen vår" osv. Endret 9. september 2017 av Ultiva 63
Gjest Anne B Skrevet 8. september 2017 #39012 Skrevet 8. september 2017 Hun kommer nok til å fullføre på grei tid. Men hun burde ta en langkjøring på asfalt for å få en pekepinn på hva som venter. Mølle og lysløype er jo ikke akkurat det.
loffen Skrevet 8. september 2017 #39013 Skrevet 8. september 2017 2 timer siden, Ultiva skrev: CBE har jo all verdens forutsetninger for å gjøre det skarpt på halvmaraton så jeg forstår hvorfor Imsdal valgte å få henne med på laget. Hun har hjemmeværende ektemann som tar seg av foreldrepermisjonen, hun har i tillegg både barnehage og tallrike barnevakter til de små. Hun trener i arbeidstiden, har eget, fullsponset treningsrom i kjelleren samt gode løpemuligheter rett utenfor dørterskelen. Hun mottar sponsede løpesko og optimalt treningstøy i posten så ofte hun ønsker. Alt er sponset; fra pulsklokker til drikkeflasker og pannebånd, akkurat som hos profesjonelle atleter. Hun "elsker å løpe" og trener vel i snitt 5 økter i uka som hun deretter håver inn titusenvis av kroner på å pludre om på bloggen. Videre så sponser Adams matkasse henne med sunn og deilig mat. CBE har muligheter og privilegier som 95 % av oss andre bare kan drømme om der vi halser hjemmefra i 07-tiden om morgenen med ungene på slep. Jeg regner med at CBE gjennomfører det sponsede halvmaratonet sitt men med tallrike unnskyldninger på lur i tilfelle hun ikke får en god tid. "Så sliten og stresset av å være tobarnsmor med hjemmeværende ektemann som har tatt hele permisjonen, beintøft å være forlover, helt utslitt av å se på at håndverkerne pusser opp millionvillaen vår" osv. Dette! Andre med normale liv, kan jo bare glemme å stille. Eller? 16
BlendaSensitive Skrevet 9. september 2017 #39014 Skrevet 9. september 2017 6 timer siden, loffen skrev: Dette! Andre med normale liv, kan jo bare glemme å stille. Eller? Skal si det til mann og svigesøster som skal springe idag. De jobber begge to mer enn fulltid, har barn (og ingen barnevakt), lang reisevei till jobb, ingen som sponser de med noe som helst. 7
Luka_S Skrevet 9. september 2017 #39015 Skrevet 9. september 2017 Var det ikke hun som uttalte at "alle har tid til å trene, det er bare å prioritere"? Så hvorfor har hun ikke prioritert det selv, jfr "langkjøring"-innlegget fra 7. sept? Sitat: "Det hadde vært så deilig å kjenne seg klar, og jeg trodde virkelig at jeg kom til å bli det, men jeg er ikke klar. Jeg er bare ikke det. Jeg har ikke hatt tid til å dyrke trening på samme måte som jeg gjorde for noen år siden, det siste året har rett og slett vært for hektisk." Jeg bare: What? 41
Gjest Anne B Skrevet 9. september 2017 #39016 Skrevet 9. september 2017 56 minutter siden, Luka_S skrev: Var det ikke hun som uttalte at "alle har tid til å trene, det er bare å prioritere"? Så hvorfor har hun ikke prioritert det selv, jfr "langkjøring"-innlegget fra 7. sept? Sitat: "Det hadde vært så deilig å kjenne seg klar, og jeg trodde virkelig at jeg kom til å bli det, men jeg er ikke klar. Jeg er bare ikke det. Jeg har ikke hatt tid til å dyrke trening på samme måte som jeg gjorde for noen år siden, det siste året har rett og slett vært for hektisk." Jeg bare: What? Døgnet har bare 24 timer, selv for henne.
Jenki Skrevet 9. september 2017 #39017 Skrevet 9. september 2017 1 time siden, Luka_S skrev: Var det ikke hun som uttalte at "alle har tid til å trene, det er bare å prioritere"? Så hvorfor har hun ikke prioritert det selv, jfr "langkjøring"-innlegget fra 7. sept? Sitat: "Det hadde vært så deilig å kjenne seg klar, og jeg trodde virkelig at jeg kom til å bli det, men jeg er ikke klar. Jeg er bare ikke det. Jeg har ikke hatt tid til å dyrke trening på samme måte som jeg gjorde for noen år siden, det siste året har rett og slett vært for hektisk." Jeg bare: What? Alle kan sikkert ha tid til å trene hvis de prioriterer det høyt nok, men jeg tror også de fleste vil ha perioder i livet hvor trening av ulike årsaker ikke kan ha førsteprioritet og derfor må trene mindre enn de egentlig ønsker. 1
Inocybe Skrevet 9. september 2017 #39018 Skrevet 9. september 2017 58 minutter siden, Luka_S skrev: Var det ikke hun som uttalte at "alle har tid til å trene, det er bare å prioritere"? Så hvorfor har hun ikke prioritert det selv, jfr "langkjøring"-innlegget fra 7. sept? Sitat: "Det hadde vært så deilig å kjenne seg klar, og jeg trodde virkelig at jeg kom til å bli det, men jeg er ikke klar. Jeg er bare ikke det. Jeg har ikke hatt tid til å dyrke trening på samme måte som jeg gjorde for noen år siden, det siste året har rett og slett vært for hektisk." Jeg bare: What? Hmmm ja. CBE er jo ganske bastant på at de som synses det er vanskelig å rekke trening mellom jobb, pendling, matlaging, ordne hus og barnas aktiviteter bare prioriterer feil (les er late). Det er ingen som har så lett som CBE for å tilrettelegge for trening i hverdagen. Hun får til og med penger for det. Kanskje en liten flik av det virkelige livet har innhentet CBE? 26
caskerette Skrevet 9. september 2017 #39019 Skrevet 9. september 2017 3 minutter siden, Inocybe skrev: Hmmm ja. CBE er jo ganske bastant på at de som synses det er vanskelig å rekke trening mellom jobb, pendling, matlaging, ordne hus og barnas aktiviteter bare prioriterer feil (les er late). Det er ingen som har så lett som CBE for å tilrettelegge for trening i hverdagen. Hun får til og med penger for det. Kanskje en liten flik av det virkelige livet har innhentet CBE? I så fall er det jo fint at hun innrømmer det. Nå tror jeg mest hun kommer med alt dette stress-pratet for å senke forventningene (våre) før halvmaraton, men uansett synes jeg det gjør henne mer menneskelig. Selv om hun ikke er i nærheten av vanlige folks hverdag, tar hun opp problemet med å kjenne på å ikke ha tid, være stressa, ikke motivert...det kan samle flere folk rundt leirbålet enn hun tror! Og slik som hun har trent i minst ti år, jeg hadde også gått lei. Man kan plutselig kjenne at det ikke gir glede lenger. 7
Vitulina Skrevet 9. september 2017 #39020 Skrevet 9. september 2017 Folkens, nå må dere sette dere inn i flinpike-syndromet. Man skal ALLTID nedgradere seg selv på forhånd, for det første er det en sikkerhetsmargin i tilfelle det går dårlig, da sanker man sympati og forståelse. I tillegg er det ekstra overraskende om det går bra: klarte DU det selv med SÅ dårlige forberedelser? Det er helt lættis. Enhver person som er godt trent og med endel løping i bena (FF) klarer dette helt uten problemer, man løper på adrenalin lenge. 38
Fremhevede innlegg