Gjest Cocosa Skrevet 7. september 2017 #38981 Skrevet 7. september 2017 3 minutter siden, Inocybe skrev: Lektor-Åge, PT-Åges bror kommer snart på banen Endret: Se der ja Hæ? Jeg er skikkelig nysgjerrig!
MorUgle Skrevet 7. september 2017 #38982 Skrevet 7. september 2017 37 minutter siden, Inocybe skrev: Fotosyntese er avhengig av lys så når det er mørkt er det ingen fotosyntese. Uten lys så forbruker plantene oksygen for å få energi på samme måte som oss (enkelt forklart). Kan selvfølgelig hende at CBE fortrinnsvis sover på dagen hvor plantene har netto overskudd av oksygen men jeg tviler 👍🏽👍🏽😂 4
MorUgle Skrevet 7. september 2017 #38983 Skrevet 7. september 2017 31 minutter siden, Stjernekikkeren skrev: Kommer nok snart en "naturfaglærer" og gir CBE rett og alle andre feil Dagens😂😂😂 4
Populært innlegg mamsi Skrevet 7. september 2017 Populært innlegg #38984 Skrevet 7. september 2017 Husk at alle har rett til å tolke fotosyntese akkurat slik man vil, da. 56
mikrobe Skrevet 7. september 2017 #38985 Skrevet 7. september 2017 Hjelper ikke med flere lærere i skolen om elevene bare lytter med et halvt øre. 9
Gjest Skribent Skrevet 7. september 2017 #38987 Skrevet 7. september 2017 1 time siden, Inocybe skrev: Fotosyntese er avhengig av lys så når det er mørkt er det ingen fotosyntese. Uten lys så forbruker plantene oksygen for å få energi på samme måte som oss (enkelt forklart). Kan selvfølgelig hende at CBE fortrinnsvis sover på dagen hvor plantene har netto overskudd av oksygen men jeg tviler Ja, jeg er da klar over hvordan fotosyntesen fungerer, men med mindre det rommet er fritt for lys og luft døgnet rundt så blir det ikke helt noen schwung over å ta henne på akkurat det etter min mening. Så mye annet å velge mellom... At hun derimot svarer slik hun gjør er jo verre - men ikke akkurat noe nytt. Mer helt forventet. Jeg må ha blitt herdet
Emilie112 Skrevet 7. september 2017 #38988 Skrevet 7. september 2017 6 minutter siden, Skribent skrev: Ja, jeg er da klar over hvordan fotosyntesen fungerer, men med mindre det rommet er fritt for lys og luft døgnet rundt så blir det ikke helt noen schwung over å ta henne på akkurat det etter min mening. Så mye annet å velge mellom... At hun derimot svarer slik hun gjør er jo verre - men ikke akkurat noe nytt. Mer helt forventet. Jeg må ha blitt herdet Det har ikke noe med at det er mangelkunnskap om fotosyntesen, det er det helt sikkert mange som har, problemet er når hun svarer så bastant og i tillegg begynner å hevde ting. Du har nok blitt godt herdet! 😜 For å være så bastant er ikke innenfor når man har passert 30.. 10
Gjest Skribent Skrevet 7. september 2017 #38989 Skrevet 7. september 2017 6 minutter siden, Emilie112 skrev: Det har ikke noe med at det er mangelkunnskap om fotosyntesen, det er det helt sikkert mange som har, problemet er når hun svarer så bastant og i tillegg begynner å hevde ting. Du har nok blitt godt herdet! 😜 For å være så bastant er ikke innenfor når man har passert 30.. Det blir litt i overkant fra fruen ja Uttrykket "å skyte spurv med kanon" comes to mind...
chupachupa Skrevet 7. september 2017 #38990 Skrevet 7. september 2017 Altså, jeg mener å ha lest at sålenge man ikke er allergisk eller noe, så er det helt ok med grønne planter på soverommet, sålenge man ikke har en hel jungel da såklart Og nei, jeg er ikke en av CBE sine minions, heller tvert imot 4
Inocybe Skrevet 7. september 2017 #38991 Skrevet 7. september 2017 1 time siden, Skribent skrev: Ja, jeg er da klar over hvordan fotosyntesen fungerer, men med mindre det rommet er fritt for lys og luft døgnet rundt så blir det ikke helt noen schwung over å ta henne på akkurat det etter min mening. Så mye annet å velge mellom... At hun derimot svarer slik hun gjør er jo verre - men ikke akkurat noe nytt. Mer helt forventet. Jeg må ha blitt herdet Beklager men det var ikke helt åpenbart for meg om du var ironisk eller ikke i det første innlegget Enig i at ikke nødvendigvis er noen stor krise at CBE ikke hørte etter på skolen. Hun er neppe den første eller den siste til å gå ut av skole uten å ha fått med seg slike ellers så grunnleggende ting. Der hvor det går fra bare pinlig til ille er at hun er så overlegen og bastant når hun svarer på ting som hun tydeligvis ikke vet noe om. Akkurat dette er vel ikke det værste eksemplet. Om noen fans skulle flytte noen planter inn på soverommet etter CBEs oppfordring går det nok veldig bra Det som er MYE værre er alle de gangene hun uttaler seg om for eksempel medisin og helse. Som @Ultiva nevner tidligere er Natural Cycles et godt eksempel på noe som kan gå helt galt - hvis ikke det da allerede har det. PS for å nerde litt så tror jeg det er alt for lite av de nødvendige bølgelengdene til å eksistere klorofyllene i et gjennomsnitts-soverom på nattestid (kanskje unntatt om sommeren). Så jeg er ganske overbevist om at det er minimalt fotosyntese på natten. Nå holder det vist med biologinerdingen fra meg i kveld 11
Mme Blavatsky Skrevet 8. september 2017 #38992 Skrevet 8. september 2017 (endret) Denne artikkelen kom etter at det ble kjent at Vanessa Rudjord nylig hadde publisert redigerte bilder. http://www.vg.no/rampelys/mote/la-ut-retusjert-bilde-paa-instagram-fikk-panikk-og-slettet/a/24136426/ Redaktør i Vixen, "Einarsdottir synes det bare er en positiv ting at folk følger med og er «på» og leter etter retusjering og fiksing på bilder. -Det blir reagert umiddelbart, og det er fordi dette er noe folk synes er viktig. Noe helt annet er det å kommentere utseende, det er viktig å skille dette." Jeg bet meg merke i dette utsagnet, og siden problematikken rundt kritikk av redigerte bilder vs kritikk av utseende er så relevant for CBE.no så tillater jeg meg å kopiere linken fra tråden om Rudjord og dele den her. Det er fint å se at denne diskusjonen også taes utenfor Kvinneguidens Rampelysforum. La oss håpe at økt bevissthet rundt dette vil føre til at alle holdes ansvarlige for de signalene de selv sender ut når de skjuler utstrakt bilderedigering av utseende. Endret 8. september 2017 av Ovnsbakt Paprika 32
Stjernekikkeren Skrevet 8. september 2017 #38993 Skrevet 8. september 2017 4 timer siden, Ovnsbakt Paprika skrev: Denne artikkelen kom etter at det ble kjent at Vanessa Rudjord nylig hadde publisert redigerte bilder. http://www.vg.no/rampelys/mote/la-ut-retusjert-bilde-paa-instagram-fikk-panikk-og-slettet/a/24136426/ Redaktør i Vixen, "Einarsdottir synes det bare er en positiv ting at folk følger med og er «på» og leter etter retusjering og fiksing på bilder. -Det blir reagert umiddelbart, og det er fordi dette er noe folk synes er viktig. Noe helt annet er det å kommentere utseende, det er viktig å skille dette." Jeg bet meg merke i dette utsagnet, og siden problematikken rundt kritikk av redigerte bilder vs kritikk av utseende er så relevant for CBE.no så tillater jeg meg å kopiere linken fra tråden om Rudjord og dele den her. Det er fint å se at denne diskusjonen også taes utenfor Kvinneguidens Rampelysforum. La oss håpe at økt bevissthet rundt dette vil føre til at alle holdes ansvarlige for de signalene de selv sender ut når de skjuler utstrakt bilderedigering av utseende. Nå kan i allefall ikke fotballfrueparet si at det bare er "stygge, sjalu, drittkjerringer og troll", eller hva de kaller oss, på nettet som tar opp dette. Men LKE skal vel snart ut og diskutere på dette her også hvis det når frem dit, som alt annet han ikke liker og er enig med, som feks norsk lov... 17
neiognei Skrevet 8. september 2017 #38994 Skrevet 8. september 2017 12 timer siden, Inocybe skrev: Beklager men det var ikke helt åpenbart for meg om du var ironisk eller ikke i det første innlegget Enig i at ikke nødvendigvis er noen stor krise at CBE ikke hørte etter på skolen. Hun er neppe den første eller den siste til å gå ut av skole uten å ha fått med seg slike ellers så grunnleggende ting. Der hvor det går fra bare pinlig til ille er at hun er så overlegen og bastant når hun svarer på ting som hun tydeligvis ikke vet noe om. Akkurat dette er vel ikke det værste eksemplet. Om noen fans skulle flytte noen planter inn på soverommet etter CBEs oppfordring går det nok veldig bra Det som er MYE værre er alle de gangene hun uttaler seg om for eksempel medisin og helse. Som @Ultiva nevner tidligere er Natural Cycles et godt eksempel på noe som kan gå helt galt - hvis ikke det da allerede har det. PS for å nerde litt så tror jeg det er alt for lite av de nødvendige bølgelengdene til å eksistere klorofyllene i et gjennomsnitts-soverom på nattestid (kanskje unntatt om sommeren). Så jeg er ganske overbevist om at det er minimalt fotosyntese på natten. Nå holder det vist med biologinerdingen fra meg i kveld Det rimer jo ikke helt med den godt fortalte historien om at hun omtrent ikke hadde annet enn seksere på skolen. 11
Gjest Zeitgeist Skrevet 8. september 2017 #38995 Skrevet 8. september 2017 15 minutter siden, neiognei skrev: Det rimer jo ikke helt med den godt fortalte historien om at hun omtrent ikke hadde annet enn seksere på skolen. Tror man kan være glad for at det verken ble advokat eller lege av fotballfrua. Det skorter ganske kraftig på beherskelsen av elementær juss-forståelse og biologi.
Hebbbbbe Skrevet 8. september 2017 #38996 Skrevet 8. september 2017 1 time siden, Lafemmemauvaise skrev: Tror man kan være glad for at det verken ble advokat eller lege av fotballfrua. Det skorter ganske kraftig på beherskelsen av elementær juss-forståelse og biologi. ... og selvinnsikt! 11
Hebbbbbe Skrevet 8. september 2017 #38997 Skrevet 8. september 2017 Jeg synes det er litt merkelig at hun ikke kjenner til turterrenget rundt omkring i Sarpsborg når hun er født og oppvokst der. Man blir vanligvis veldig godt kjent i "egen" by... Å skulle løpe runde på runde (4 runder) for å få til 15 km. er i min verden helt latterlig! Turen blir jo mye finere hvis du tar en langtur som er en runde, og kanskje hun da til og med kunne fått til 20 km, som er nærmere et halvmaraton... 24
Tørst Skrevet 8. september 2017 #38998 Skrevet 8. september 2017 39 minutter siden, Hebbbbbe skrev: Jeg synes det er litt merkelig at hun ikke kjenner til turterrenget rundt omkring i Sarpsborg når hun er født og oppvokst der. Man blir vanligvis veldig godt kjent i "egen" by... Å skulle løpe runde på runde (4 runder) for å få til 15 km. er i min verden helt latterlig! Turen blir jo mye finere hvis du tar en langtur som er en runde, og kanskje hun da til og med kunne fått til 20 km, som er nærmere et halvmaraton... Ja! Jeg kjenner INGEN som løper på den måten der. Enten manisk på mølle, eller manisk runde på runde i skogen. Kjenner mange som løper manisk runde på runde på idrettsbanen, da :D Det går vel an å ta noen avstikkere fra lysløypa også, så lenge det ikke er midt på svarte natta? Hun hevder å være kreativ, men jeg vet ikke, jeg altså. 25
Gjest Topptur Skrevet 8. september 2017 #38999 Skrevet 8. september 2017 Jeg postet følgende kommentar på bloggen, så får vi se om den blir godkjent 🙈 "Det høres jo litt rart ut at en som elsker å løpe ikke finner andre alternativer enn å løpe samme 5 km løypa om og om igjen i hjembyen din? Jeg løper en del selv, og nyter når det er lyst nok til at jeg kan holde meg unna lysløypen når jeg trener etter jobb. Vinterstid hvor det er mørkt kl 17 må jeg jo løpe der og derfor varierer jeg hele vår, sommer og høst. Å løpe rundt og rundt er jo som du sier drepen for motivasjonen!"
Stjernekikkeren Skrevet 8. september 2017 #39000 Skrevet 8. september 2017 Hvis noen hadde spurt meg hva jeg forbinder med CBE som person, så hadde jeg med en gang svart trening og da spesielt løping fordi det er det eneste jeg husker at går igjen på den bloggen. Så jeg blir overrasket hvis hun gir opp den halvmaratonen der..... 11
Fremhevede innlegg