fina Skrevet 16. august 2017 #37781 Skrevet 16. august 2017 36 minutter siden, Lin10 skrev: Jeg synes du kan slutte med brukerdebatt. Tar selvkritikk på den, og skal gi meg Håper dog at du også tar til deg tilbakemeldingene du har fått - disse er ikke irrelevante. 11
fina Skrevet 16. august 2017 #37782 Skrevet 16. august 2017 8 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Helt enig!! Og, som jeg har skrevet mange ganger før: Nesten alle er anonyme her på forumet (unntakene inkluderer gjerne de som ønsker å promotere egen blogg, virksomhet etc.), det betyr at OM LKE/CBE har lyst til å diskutere her i tråden anonymt har de like mye lov til det som alle andre. Når det gjelder kommentarer som "det beviser at de leser her inne bla bla bla" er det helt vanlig at bedrifter følger med på hva som blir skrevet om dem i media og på sosiale medier. Det ville faktisk vært unormalt om CBE/LKE ikke fulgte nøye med på et forum som diskuterer deres liv og virke såpass inngående som det blir gjort her. Angående jobb og arbeidsoppgaver. Hvis noen her jobber i kreative yrker regner jeg med at dere vet hvor mye planlegging dette innebærer. Prosessen er gjerne slik: idé - planlegging - utføring - etterarbeid - ferdig produkt. En kampanje som Storytel-kampanjen kan de ha jobbet med i ukesvis, inkludert tidkrevende møter og andre ting. Kunsten er å få det til å se lett ut! Så ja, jeg tviler ikke på at det er mye vi ikke ser. At hun tenker på at frisørtimer og andre ting som jobb, er helt naturlig fordi hun tross alt delvis lever av utseendet sitt. Mange har jobber hvor det sosiale og forretningsmessige går inn i hverandre under mingling og kundepleie, CBEs egenpleie blir nok litt på samme måte. Mange fine poenger her! Men, om de bruker så mye ressurser på en reklamekampanje som du skisserer her (og jeg tror nok du har rett i påstanden om tids- og ressursbruk, for ja, det er alltid veldig gjennomført og velregissert) kunne de jo også tatt seg bryet med å merke disse reklamene korrekt 18
Tudaisies Skrevet 16. august 2017 #37783 Skrevet 16. august 2017 2 minutter siden, fina skrev: Mange fine poenger her! Men, om de bruker så mye ressurser på en reklamekampanje som du skisserer her (og jeg tror nok du har rett i påstanden om tids- og ressursbruk, for ja, det er alltid veldig gjennomført og velregissert) kunne de jo også tatt seg bryet med å merke disse reklamene korrekt Tipper grunnen til at det tar litt tid, er at hun må høre, unnskyld, LESE boka først... 6
Lin10 Skrevet 16. august 2017 #37784 Skrevet 16. august 2017 1 minutt siden, Inocybe skrev: @Lin10 Dette er ikke et forsøk på brukerdebatt men er forsøk på å forklare noen elementer i debattering som virker til å være litt uklare for deg Det er mange som debatterer her i tråden. Uttrykk som "dere" blir feil å bruke om andre debattanter. Alle uttaler seg bare for seg selv og å sette folk i unaturlig båser bare fordi de er enige i enkeltsaker blir teit og ødelegger debattklimaet. Hvis du vil svare noen så svar på innleggene deres eller tag dem. Så er det tydelig hvem du henvender deg til. Det er mange som synser om både det ene og det andre i denne tråden (inklusiv meg selv fra tid til annen), men når det synses er det viktig det kommer tydelig fram at det bare er en personlig synsing og ikke objektivt. Min magefølelse, mine følelser og hva jeg tror er bare det det er så lenge det ikke dokumenteres. Det jeg prøver å komme fram til er at det er et viktig skille mellom personlige følelser og det som er dokumenterbart. Det er foreksempel en stor forskjell på hva jeg personlig mener et bilde/tekst uttrykker og hva det uttrykker om man analyserer det med anerkjente analyseverktøy. Det er også forskjell mellom å diskutere bedriften Treasures og privatpersonen Caroline. Den siste vet vi strengt tatt veldig lite om. Jeg har full forståelse for at dette skillet kan være vanskelig å se i og med CBE.no gjør sitt beste for å viske ut dette skillet og operere på begge arenaer samtidig. Man skal ikke se bort i fra at veldig mange av dere har de samme oppfatningene her inne. CBE har tusenvis av kvinnelige lesere av bloggen som også har høyere utdannelse. Tar tar alle disse personene feil i deres oppfatning av bedriften? Jeg er ikke noen naiv, "venninne blendet" leser. Mange av dere må også prøve å se dere litt "utenfra" og se noen flere nyanser. Det er veldig vanskelig å diskutere bedriften uten å diskutere personen Caroline, de henger jo sammen. Jeg er selvfølgelig for at man skal kunne ha et kritisk blikk på virksomheten, f.eks denne skandalen som skjedde for noen år siden. Men, hvor lenge skal dette henge ved de, når kan man gå videre... 1
Inocybe Skrevet 16. august 2017 #37785 Skrevet 16. august 2017 21 minutter siden, skruf skrev: Selvfølgelig blir barna brukt som inntektskilde, så si noe annet er for dumt. CBE tjener grovt på barna, og hun bruker de i reklame. Kan nevne: Barneromsutstyr, seng, vogn, dyre vognposer fra ris&rosa, tripptrappstol, bæremeis, pulk, klær, sko, stelleprodukter, barneselskap (siste var eldste sin bursdag der hele bursdagsselskapet var en sponsefest med mange, mange bilder på bloggen), leker (f.eks den med dukker som ligner barna), barnedåpene (kaker og pynt), mat (siste nå var stabburet leverpostei), bilseter, ryggsekker til barnehagebruk..... Alt med barna er et sponseeldorado, så selvfølgelig må hun legge ut bilder av barna for å reklamere for de sponsede produktene/begivenhetene. Var ikke også et av de første (om ikke det var det første) bilder som ble lagt ut av det minste barnet en reklame for Babyshop? Her var det med andre lite deling av hyggelige familiebegivenheter med venninnefansen men der i mot rett på inntjening Har googlet med har ikke klart å finne bildet jeg tenker på. Mener det ble publisert på Babyshops Facebook og viste faren som kysser foten til barnet. Skal lete litt mer. 14
skruf Skrevet 16. august 2017 #37786 Skrevet 16. august 2017 Akkurat nå, Inocybe skrev: Var ikke også et av de første (om ikke det var det første) bilder som ble lagt ut av det minste barnet en reklame for Babyshop? Her var det med andre lite deling av hyggelige familiebegivenheter med venninnefansen men der i mot rett på inntjening Har googlet med har ikke klart å finne bildet jeg tenker på. Mener det ble publisert på Babyshops Facebook og viste faren som kysser foten til barnet. Skal lete litt mer. Ja, det ble vel brukt på Babyshop sin fb-side. Likedan var også et av de første bildene av minsten reklame for stokke-vognen; mor og barn oppstilt ved siden av barnevognen. T.o.m kveldsstellet ble brukt for å tjene penger, reklamesamarbeid med Natusan. 20
Stjernekikkeren Skrevet 16. august 2017 #37787 Skrevet 16. august 2017 1 time siden, Lin10 skrev: Hvis CBE ikke gjør jobben sin når det gjelder merking av reklame, så regner jeg med at de riktige instansene hører fra seg. Det er jo påfallende hvis det er slik at FO og markedsrådet er fornøyd med hennes merking ut fra gitte regler og veiledninger, mens flere av dere her inne roper ut om feilmerking eller ikke-merking. Som jeg har forstått så er det noe rom for tolkning og det er greit tydligvis. Jeg synes overhode ikke skjult reklame og ikke- merking av reklame er greit, men det er ikke er riktig å spekulere om hvorvidt CBE prøver å unngå å merke reklame bevisst. Jeg og du har diskutert dette her for en del sider tilbake, og du fikk svar og linker fra meg, og du fikk det fra flere brukere her inne, men la meg bryte dette her opp for deg. De riktige instansene klarer ikke å utvikle seg i det sinnsyke tempoet bloggerene har gjort. Det idielle for alle sammen, med Caroline godt plassert blant de første, hadde vært gigantbøter, men det krever tid og resurser, og dyptgående etterforskning. Så forbrukerrådet har sendt ut brev og trusler, og det hjalp litt det, men skal si de glemmer fort her, for etter en stund går alt tilbake til det gamle. @Asti, jeg tror det var denne brukeren som posta konkrete krav fra forbrukerrådet til merking av reklame. Det var en liste over ord som ikke var tydelig nok til å bruke som merking, men som fotballfrueparet likevel har brukt i.mange av sine nyere innlegg. Så nei, forbrukerrådet kan ikke være det minste fornøyde, men de har ikke en hel egen avdeling til å få bukt med det dette her, dessverre. Du sier at du ikke synes skjult reklame er ok, og heller ikke umerket reklame, men vi skal ikke spekulere i hvorfor de ikke merker den? Nei vel, merkelig utsagn fra deg som spekulerer i alt fra jobbdagen hennes til om hun er en god mor, og det uten ett eneste bevis eller fakta. 19
Gjest Sirkustjukk Skrevet 16. august 2017 #37788 Skrevet 16. august 2017 7 minutter siden, Inocybe skrev: Var ikke også et av de første (om ikke det var det første) bilder som ble lagt ut av det minste barnet en reklame for Babyshop? Her var det med andre lite deling av hyggelige familiebegivenheter med venninnefansen men der i mot rett på inntjening Har googlet med har ikke klart å finne bildet jeg tenker på. Mener det ble publisert på Babyshops Facebook og viste faren som kysser foten til barnet. Skal lete litt mer. https://instagram.com/p/BKTbR03gBdP/
Lin10 Skrevet 16. august 2017 #37789 Skrevet 16. august 2017 (endret) 29 minutter siden, perplexed skrev: For det første: hun skriver ikke om familielivet, hun selger familielivet sitt som reklame. Hun jobber ikke "blant annet" som blogger. Hele virksomheten hennes er basert på å bruke sosiale medier på å selge reklame. For det andre: Jeg leser ikke bloggen lenger, jeg leser her inne, og ser noen ganger bilder poppe opp på instagram. Jeg ser de barna ofte, og jeg oppsøker det ikke mer enn at jeg har venner som følger henne på instagram og facebook. Diskusjonen om hvilke konsekvenser det har for barn å vokse opp i rampelyset har gått på repeat, og du vet helt sikkert hva det går ut på. Det er nok ikke bare meg som følger med i denne tråden som bevisst ikke følger henne på SoMe lenger. Det er fremdeles veldig lett å få med seg hva som skjer. Jeg trenger ikke lese reklameinnleggene hennes for å forstå at de barna blir eksponert så til de grader. Hun har også designet og lansert veske-/ sko kolleksjon, satt navnet sitt på is, hun gjør TV, er i magasiner, skrevet bok. Så hun er ikke bare blogger. Endret 16. august 2017 av Lin10 1
Gjest Varma Skrevet 16. august 2017 #37790 Skrevet 16. august 2017 (endret) 10 minutter siden, Lin10 skrev: Man skal ikke se bort i fra at veldig mange av dere har de samme oppfatningene her inne. CBE har tusenvis av kvinnelige lesere av bloggen som også har høyere utdannelse. Tar tar alle disse personene feil i deres oppfatning av bedriften? Jeg er ikke noen naiv, "venninne blendet" leser. Mange av dere må også prøve å se dere litt "utenfra" og se noen flere nyanser. Det er veldig vanskelig å diskutere bedriften uten å diskutere personen Caroline, de henger jo sammen. Jeg er selvfølgelig for at man skal kunne ha et kritisk blikk på virksomheten, f.eks denne skandalen som skjedde for noen år siden. Men, hvor lenge skal dette henge ved de, når kan man gå videre... Hvis du mener at personen Caroline henger samme med bloggen CBE, så har du misforstått totalt. Det er som at jeg skulle sagt at jeg har et forhold til all reklame jeg ser (altså sagt noe som at dama på Vita reklamen er en god mor, selv om jeg ikke aner noe om henne). Bloggen til CBE er en reklame kanal, på lik linje med all annen reklame. Det er slik de generer penger, og som gjør at de oppfattes som useriøse når de ikke merker riktig, jeg har nevnt det før men kan gjenta: når man ikke merker reklame, så gjør man seg selv til kjeltring. De har forresten fått refs for ulovlig alkoholrelatert reklame, hvor umoralskt er det da å sutre etterpå om at "noen er bare ute etter å ta de". Nei mer kynisk og utspekulert måte å drifte en bedrift på skal man lete lenger etter. Den dagen lover og regler som regulere ulovlig reklame og barns personvern er rosa bloggere som konsept ute, det vil jo ødelegge grunnlaget for bloggere. Må tilføye at hun ikke har designet sko , men brukt varemerket sitt på det. Hun ante ikke hvor mange cm hælen på designet sitt var engang. Endret 16. august 2017 av Varma
Aida_01 Skrevet 16. august 2017 #37791 Skrevet 16. august 2017 8 minutter siden, Lin10 skrev: Man skal ikke se bort i fra at veldig mange av dere har de samme oppfatningene her inne. CBE har tusenvis av kvinnelige lesere av bloggen som også har høyere utdannelse. Tar tar alle disse personene feil i deres oppfatning av bedriften? Jeg er ikke noen naiv, "venninne blendet" leser. Mange av dere må også prøve å se dere litt "utenfra" og se noen flere nyanser. Det er veldig vanskelig å diskutere bedriften uten å diskutere personen Caroline, de henger jo sammen. Jeg er selvfølgelig for at man skal kunne ha et kritisk blikk på virksomheten, f.eks denne skandalen som skjedde for noen år siden. Men, hvor lenge skal dette henge ved de, når kan man gå videre... Men når du sier at CBE er flink, og underbygger dette med det er morsrollen hun virker til å være god på. Mener du at når man er flink mor så lager man automatisk en god blogg? Er det slik at når hun fremstiller seg selv som en god mor så er hun automatisk i stand til å merke all reklame korrekt, ikke redigere egen kropp på bilder, ikke utlevere barna, ikke bedrive kommentarjuks? Ser frem til en konstruktiv begrunnelse. Det er ikke enkelt å diskutere hvis man skal underbygge påstander med at "det virker som"... 17
Stjernekikkeren Skrevet 16. august 2017 #37792 Skrevet 16. august 2017 7 minutter siden, Sirkustjukk skrev: https://instagram.com/p/BKTbR03gBdP/ Legg merke til hvordan alle kommentarene er kritiske bortsett fra carolinebergeriksen som skriver "babyshop <3" det er flaut å se på. 22
perplexed Skrevet 16. august 2017 #37793 Skrevet 16. august 2017 12 minutter siden, Lin10 skrev: Man skal ikke se bort i fra at veldig mange av dere har de samme oppfatningene her inne. CBE har tusenvis av kvinnelige lesere av bloggen som også har høyere utdannelse. Tar tar alle disse personene feil i deres oppfatning av bedriften? Jeg er ikke noen naiv, "venninne blendet" leser. Mange av dere må også prøve å se dere litt "utenfra" og se noen flere nyanser. Det er veldig vanskelig å diskutere bedriften uten å diskutere personen Caroline, de henger jo sammen. Jeg er selvfølgelig for at man skal kunne ha et kritisk blikk på virksomheten, f.eks denne skandalen som skjedde for noen år siden. Men, hvor lenge skal dette henge ved de, når kan man gå videre... Nå kan verken du eller jeg finne på statistikk som sier noe om utdanningsnivået til de som leser bloggen hennes, men enhver leser som velger å se det litt "utenfra" og se flere nyanser (altså se på det som en koselig blogg om familieliv) burde også prøve å se den andre nyansen. Nyansen som viser hvordan barn blir utnyttet for å tjene penger. Jeg sier ikke at disse barna har det vondt nå, men som har blitt diskutert utallige ganger før - hvordan blir det for disse bloggerbarna å vokse opp? Hvordan blir det å begynne på ungdomskolen med masse mennesker som vet at du er kjent fra at mamma reklamerte med hvilke produkter hun brukte for at du ikke skulle få bleieutslett? 3 minutter siden, Lin10 skrev: Hun har også designet og lansert veske-/ sko kolleksjon, satt navnet sitt på is, hun gjør TV, er i magasiner, skrevet bok. Så hun er ikke bare blogger. Ja, hun har satt navnet sitt på mye i reklamen og inntjeningens ånd. 17
Gjest Zeitgeist Skrevet 16. august 2017 #37794 Skrevet 16. august 2017 20 minutter siden, Lin10 skrev: Man skal ikke se bort i fra at veldig mange av dere har de samme oppfatningene her inne. CBE har tusenvis av kvinnelige lesere av bloggen som også har høyere utdannelse. Tar tar alle disse personene feil i deres oppfatning av bedriften? Jeg er ikke noen naiv, "venninne blendet" leser. Mange av dere må også prøve å se dere litt "utenfra" og se noen flere nyanser. Det er veldig vanskelig å diskutere bedriften uten å diskutere personen Caroline, de henger jo sammen. Jeg er selvfølgelig for at man skal kunne ha et kritisk blikk på virksomheten, f.eks denne skandalen som skjedde for noen år siden. Men, hvor lenge skal dette henge ved de, når kan man gå videre... 1. Utheving: Har du dokumentasjon på dette fra en uhildet og seriøs kilde? 2. Utheving: Avsløringen av utstrakt manipulering av kommentarfelt, samt redigering av bilder ble "avslørt" i 2015 hhv. slutten av 2014 - altså for litt over to år siden. Samtidig som du mener at det nå er på tide å gå videre, så velger du i samme håndvending å bruke eksempler som er adskillig eldre når det gagner deg. Det er ikke annet enn cherrypicking av argumenter - og som @Varma nevnte, så visste jo ikke "designeren" CBE selv høyden på skoene hun angivelig hadde designet. 11 minutter siden, Lin10 skrev: Hun har også designet og lansert veske-/ sko kolleksjon, satt navnet sitt på is, hun gjør TV, er i magasiner, skrevet bok. Så hun er ikke bare blogger.
Inocybe Skrevet 16. august 2017 #37795 Skrevet 16. august 2017 19 minutter siden, Lin10 skrev: Man skal ikke se bort i fra at veldig mange av dere har de samme oppfatningene her inne. CBE har tusenvis av kvinnelige lesere av bloggen som også har høyere utdannelse. Tar tar alle disse personene feil i deres oppfatning av bedriften? Jeg er ikke noen naiv, "venninne blendet" leser. Mange av dere må også prøve å se dere litt "utenfra" og se noen flere nyanser. Det er veldig vanskelig å diskutere bedriften uten å diskutere personen Caroline, de henger jo sammen. Jeg er selvfølgelig for at man skal kunne ha et kritisk blikk på virksomheten, f.eks denne skandalen som skjedde for noen år siden. Men, hvor lenge skal dette henge ved de, når kan man gå videre... Takk for svar Ja mange her har er enige i enkelte saker. Det tror (bemerk jeg skriver tror for jeg har ikke dokumentasjon for påstanden min) for en stor del skyldes at kommentarfeltet på CBE.no er så regissert. Mange har nok lurt på ting men aldri fått svar på bloggen så da har de etterhvert havnet på KG. Men å sette mange i bås ved bruk av "dere" er fortsatt en skikkelig uting! Jeg lurer veldig på hva de som ikke er kritiske til CBE.no ser som positivt. Personlig ser jeg så mange graverende ting med bloggdriften at jeg sliter med å skjønne at noen med litt vet i hodet kan synes det er greit (ikke ment som en slem bemerkning til deg @Lin10 ). De gangene jeg leser kommentarfeltet på bloggen ser jeg lite til de høytutdannede leserne. Kanskje de ikke kommenterer der for alt jeg vet? Her på KG er det der i mot mange med høy utdannelse og mye kunnskap. Det lyser av KG-debatten når den er som best Angående hvor lenge gamle synder skal henge ved CBE.no så er det helt opp til leserne. Så lenge lesere mener det er aktuelt så er det det. Det er en ulempe med å leve av andre mennesker - man kan ikke bestemme hva de skal mene. Personlig så hadde jeg hatt vesentlig lettere for å glemme saken hvis de etter de ble tatt faktisk hadde lagt seg flate og unnskyldt oppriktig. Syting om lesernes feil, kjefting og unnlate å svare på spørsmålene som oppstod i ettertid virker ikke overbevisende på meg. Jeg er heller ikke overbevist om at de faktisk har sluttet med de tingene. PS Takk for at du deltar i diskusjonen Jeg syns det er veldig interessant å lese hva du mener selv om jeg syns meningene dine er naive og helt på jordet 27
Lin10 Skrevet 16. august 2017 #37796 Skrevet 16. august 2017 9 minutter siden, perplexed skrev: Nå kan verken du eller jeg finne på statistikk som sier noe om utdanningsnivået til de som leser bloggen hennes, men enhver leser som velger å se det litt "utenfra" og se flere nyanser (altså se på det som en koselig blogg om familieliv) burde også prøve å se den andre nyansen. Nyansen som viser hvordan barn blir utnyttet for å tjene penger. Jeg sier ikke at disse barna har det vondt nå, men som har blitt diskutert utallige ganger før - hvordan blir det for disse bloggerbarna å vokse opp? Hvordan blir det å begynne på ungdomskolen med masse mennesker som vet at du er kjent fra at mamma reklamerte med hvilke produkter hun brukte for at du ikke skulle få bleieutslett? Ja, hun har satt navnet sitt på mye i reklamen og inntjeningens ånd. Selvfølgelig vet hun mye om hvordan og hvilke som er hennes primærlesere. Det er jo viktig både i forhold til innlegg på bloggen og hva slaks type reklame hun ønsker å ha der. Caroline nå blitt kjendis og det må barna vokse opp med så lenge hun er i sosiale medier. Jeg kan ikke tro noe annet at CBE vil snakke med barna sine om hva det innebærer å ha en jobb som hun har med sine fordeler og ulemper. Jeg tror faktisk barna er stolte av sin mor når de begynner på skolen og vet hva hun har fått til. Det er mange som har det som et lyspunkt i hverdagen og klikke seg inn på bloggen, og mange lar seg inspirere og motivere av både tekster og bilder. Det vil helt sikkert komme også negative tilbakemeldinger, men får håper at barna er såpass trygge at de takler det. Som småbarns mor selv, har jeg ingen tvil at hun ønsker det beste for barna sine og er ei god mor. Bare det at man har en egen tråd her inne på kvinneguiden hvor Caroline som person og hennes virksomhet blir kritisert måned etter måned, kan jo også være tøft for et barn å lese... 7 minutter siden, perplexed skrev:
minimymlen Skrevet 16. august 2017 #37797 Skrevet 16. august 2017 12 timer siden, Asti skrev: Da kommentaren ble lagt ut hadde ikke kommentarfeltet avatar/bilde. Senere endret de på det, og da dukket det opp. Nå er det fjernet: http://www.carolinebergeriksen.no/2012/01/21/hjemover/#comment-62086 . De var ikke klar over "gravatar" og kobling til bilde/konto - https://en.wikipedia.org/wiki/Gravatar . Takk for svar, da lærte jeg et nytt ord 😀 Så utrolig pinlig for dem 🙈 Var det noe lignende som skjedde da hun/de kritiserte Blondinbella? http://stoppapressarna.se/svenskabloggare/Norsk bloggare på spotlife dissar Blondinbella 11
minimymlen Skrevet 16. august 2017 #37798 Skrevet 16. august 2017 2 minutter siden, Lin10 skrev: Selvfølgelig vet hun mye om hvordan og hvilke som er hennes primærlesere. Det er jo viktig både i forhold til innlegg på bloggen og hva slaks type reklame hun ønsker å ha der. Caroline nå blitt kjendis og det må barna vokse opp med så lenge hun er i sosiale medier. Jeg kan ikke tro noe annet at CBE vil snakke med barna sine om hva det innebærer å ha en jobb som hun har med sine fordeler og ulemper. Jeg tror faktisk barna er stolte av sin mor når de begynner på skolen og vet hva hun har fått til. Det er mange som har det som et lyspunkt i hverdagen og klikke seg inn på bloggen, og mange lar seg inspirere og motivere av både tekster og bilder. Det vil helt sikkert komme også negative tilbakemeldinger, men får håper at barna er såpass trygge at de takler det. Som småbarns mor selv, har jeg ingen tvil at hun ønsker det beste for barna sine og er ei god mor. Bare det at man har en egen tråd her inne på kvinneguiden hvor Caroline som person og hennes virksomhet blir kritisert måned etter måned, kan jo også være tøft for et barn å lese... Du tror du vet hva Caroline vet? Kan du ikke dokumentere eller i det minste gi gode argumenter for hvorfor du mener påstanden din om blogglesernes utdanningsnivå holder vann blir det dessverre ikke et verdig argument i debatten og du vil ikke oppleve å bli tatt seriøst. 23
Inocybe Skrevet 16. august 2017 #37799 Skrevet 16. august 2017 43 minutter siden, Sirkustjukk skrev: https://instagram.com/p/BKTbR03gBdP/ Takk 3
perplexed Skrevet 16. august 2017 #37800 Skrevet 16. august 2017 2 minutter siden, Lin10 skrev: Selvfølgelig vet hun mye om hvordan og hvilke som er hennes primærlesere. Det er jo viktig både i forhold til innlegg på bloggen og hva slaks type reklame hun ønsker å ha der. Caroline nå blitt kjendis og det må barna vokse opp med så lenge hun er i sosiale medier. Jeg kan ikke tro noe annet at CBE vil snakke med barna sine om hva det innebærer å ha en jobb som hun har med sine fordeler og ulemper. Jeg tror faktisk barna er stolte av sin mor når de begynner på skolen og vet hva hun har fått til. Det er mange som har det som et lyspunkt i hverdagen og klikke seg inn på bloggen, og mange lar seg inspirere og motivere av både tekster og bilder. Det vil helt sikkert komme også negative tilbakemeldinger, men får håper at barna er såpass trygge at de takler det. Som småbarns mor selv, har jeg ingen tvil at hun ønsker det beste for barna sine og er ei god mor. Bare det at man har en egen tråd her inne på kvinneguiden hvor Caroline som person og hennes virksomhet blir kritisert måned etter måned, kan jo også være tøft for et barn å lese... Hun vet nok mer om det enn oss ja, men det betyr jo ikke at det hun sier stemmer. Med mindre du kan vise meg dokumentasjon på dette, så velger jeg å tro at det er nok en sannhet som er pyntet på. Det er dette med troverdighet igjen. Jeg har mine sterkeste tvil om at tyngden av hennes lesere er høyt utdannende kvinner som elsker spontanshopping. Selvfølgelig er det en god måte å tiltrekke annonsører, men jeg tror ikke det er helt reelt. Jeg tror ihvertfall de er veldig usynlige. Som "høyt utdannet" (som forøvrig er så diffust at man kan tolke det som man vil) - kvinnelig ingeniør, så er jeg i miljøer hvor det er mange andre høyt utdannede kvinner, og jeg er helt sikker på at ingen av dem ukritisk leser en eneste blogg, og ihvertfall ikke en blogg som CBE. De er nok tildels representert i lesergruppen ja, men da heller fordi det er mange som engasjerer seg i debatten rundt bloggere, ikke fordi de synes det er så fint og koselig å se bilder av barna hennes. Å vokse opp meg kjendisforeldre er ikke problemet, men de fleste kjendiser prøver å skjerme barna sine så ikke hvert eneste menneske i Norges land skal trenge å kjenne dem igjen på gata. Men de fleste kjendiser lever jo ikke av å selge privatlivet sitt heller. 26
Fremhevede innlegg