Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
7 minutter siden, J.. skrev:

Hvorfor er hennes klessmak vs vennindene hennes i det hele tattt en snakkis?

Må man ha samme smak i klær for å omgås?

Ærlig talt.. :P

Enig - mye tullete og smålig som diskuteres her. Hun kan pynte seg og sminke seg så mye og så lenge hver dag som hun bare ønsker 

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Fredrik29 skrev:

Enig - mye tullete og smålig som diskuteres her. Hun kan pynte seg og sminke seg så mye og så lenge hver dag som hun bare ønsker 

For all del. Bryter med bildet av at hun som travel tobarnsmor ikke har tid til egenpleie, da (jf swiss clinic-reklamen), just sayin'. ;)

• Liker 22
Skrevet
5 timer siden, Asti skrev:

I 2012 var det diskusjon om det her http://www.carolinebergeriksen.no/2012/01/21/hjemover/#comment-62086 . Så viktig var det å ha rett at LKE utga seg for å være Pia to ganger:  http://imgur.com/a/1wFoj   

(Hentet fra http://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet/?page=353#comment-20172948 ).

2 timer siden, FruJohansen skrev:

Hva, det der er jo meg! 😂 Så det var LK som var Pia? Haha! 

Jeg skjønner ikke helt, er kommentaren til "Pia" skrevet med innloggingen til CBE/LKE og viser navnet "Pia" og avataren/bildet til CBE? Hvis ja, hvor stokk dum går det an å bli? 

• Liker 19
Skrevet
8 timer siden, Sobril skrev:

Argh.

Kjenner jeg blir provosert. Ved kommentar om at ungene likner faren, så kommer en lang utgreiing om hvem ungene likner på, og på slutten «det er klart at begge barna har likheter med begge oss, noe annet ville vært rart». Javel, Fru Bedreviter. Jeg kjenner opptil flere unger hvor man kun finner likhetstrekk fra enten far eller mor, og søsken som er totalt forskjellige. Tenk det!

7 timer siden, gjest:) skrev:

Jeg vet også om babyer som jeg syns er prikk like sin mor, men som har fått høre av andre at de ikke ligner i det hele tatt. Jeg vet også at endel av disse mødrene syns det er ganske leit når folk insisterer på at barna deres ikke ligner på dem selv.

Det er dessuten ikke noe som er bedrevitersk med svaret hennes - hun svarer da vitterlig på et spørsmål.

7 timer siden, Sobril skrev:

"Noe annet ville vært rart" synes jeg er en påstand som er bedrevitersk.

Med fare for å bli slettet for brukerdebatt, spekulasjon og/eller diskusjon av barn...

Jeg har alltid syntes at eldste var kliss lik sin far til jeg så bildet hun la ut på instagram og svarte på samme spørsmål der https://www.instagram.com/p/BXGi1Tylxqe/?hl=nb&taken-by=carolinebergeriksenno 

På akkurat dette bildet er det ikke tvil om hvem som er lik hvem. Eldste ligner veldig på en "ung Caroline" fra bilder jeg har sett fra den tiden før hun var "Fotballfrue". 

Vi ser kun bilder de publiserer, som viser et snap shot av trekk fra den ene eller andre der og da. Vi ser ikke de daglige glimtene som viser likhet med mor, far, søster, tante, onkel, bestemor osv som de er vant til å se. Kanskje er eldste veldig lik Caroline 98 prosent av dagen, mens på bildene som legges ut vises mest LK. Kanskje er de vant til å høre at eldste er så lik Caroline, så derfor reagerer hun/de når noen sier noe annet. 

Selv er jeg så vant til å høre at min eldste er så lik sin far, at jeg blir satt ut når noen kommenterer at han ligner andre slektninger på min side. Det er liksom opplest og vedtatt at han ligner sin far. :)

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, minimymlen skrev:

Jeg skjønner ikke helt, er kommentaren til "Pia" skrevet med innloggingen til CBE/LKE og viser navnet "Pia" og avataren/bildet til CBE? Hvis ja, hvor stokk dum går det an å bli? 

Da kommentaren ble lagt ut hadde ikke kommentarfeltet avatar/bilde. Senere endret de på det, og da dukket det opp. Nå er det fjernet: http://www.carolinebergeriksen.no/2012/01/21/hjemover/#comment-62086 . 

De var ikke klar over "gravatar" og kobling til bilde/konto - https://en.wikipedia.org/wiki/Gravatar .

Skrevet

Hvem bryr seg om hvem ungene ligner på? Og hvorfor gidde å diskutere det med barnas mor? 

Det har vel fint lite å gjøre med "debatt rundt CBE's virksomhet"

• Liker 23
Skrevet
2 timer siden, fina skrev:

Jeg stusser særlig over at de velger å godkjenne kritiske kommentarer uten å besvare disse. Kommentaren er jo sett ifm godkjenning, så det er jo ikke slik at den er blitt oversett. Lurer fælt på hva slags signaler de ønsker å sende ved å la mer kritiske kommentarer offentliggjøres og stå ubesvart. Helt ærlig, jeg lurer. Enlighten me, den som kan, dog helst uten spekulasjoner :)

Ingen av oss er Caroline og man kan derfor ikke vite hvorfor hun publiserer noen kritiske kommentarer og ikke besvarer de, men  kan tenkes at: 

1. Hun ønsker å sile ut de verste kritiske kommentarene som innholdet hets eller annet upassende. 

2. Tar med kritiske kommentarer fordi du ønsker en balanse i kommentarfeltet og har derfor ikke bare med positive      kommentarer. 

3. Hun velger å svare på de som hun mener " fortjener" et svar. Noen burde ikke få stå der umotsagt og direkte misforståelse prøver hun å oppklare. Noen spørsmål eller bemerkninger prøver hun vel å overse. 

Jeg tror de fleste bør forstå at selv om hun er delaktig i kommenterfeltet, så kan hun ikke svare på alle spørsmål i en hektisk hverdag. 

Jeg synes hun har blitt veldig dyktig på hvordan hun svarer på kritiske spørsmål/ bemerkninger. 

• Liker 2
Skrevet

Nå renner ikke det kommentarfeltet akkurat over av kommentarer, så tror ikke det er en uoverkommelig jobb å besvare samtlige... 

• Liker 27
Skrevet
10 minutter siden, Lin10 skrev:

Ingen av oss er Caroline og man kan derfor ikke vite hvorfor hun publiserer noen kritiske kommentarer og ikke besvarer de, men  kan tenkes at: 

1. Hun ønsker å sile ut de verste kritiske kommentarene som innholdet hets eller annet upassende. 

2. Tar med kritiske kommentarer fordi du ønsker en balanse i kommentarfeltet og har derfor ikke bare med positive      kommentarer. 

3. Hun velger å svare på de som hun mener " fortjener" et svar. Noen burde ikke få stå der umotsagt og direkte misforståelse prøver hun å oppklare. Noen spørsmål eller bemerkninger prøver hun vel å overse. 

Jeg tror de fleste bør forstå at selv om hun er delaktig i kommenterfeltet, så kan hun ikke svare på alle spørsmål i en hektisk hverdag. 

Jeg synes hun har blitt veldig dyktig på hvordan hun svarer på kritiske spørsmål/ bemerkninger. 

Ja, de svarer hun stort sett ikke på. (Må ikke forveksles med ufine eller negative kommentarer fra lesere.)

• Liker 21
Skrevet (endret)

Jeg har iallfall lest at hun har svart på b.l.a dette med merking av reklame og hvorfor hun har valgt å publisere bilder av barna sine. Hun har svart på hvorfor hun la ut de berømte magebildene like etter fødsel. Svaret hun ga på det ble senest vist her på forumet under magebildet fra siste fødsel. Hun har informert om redigering/ etterbehandling av bilder. 

Endret av Lin10
  • Liker 3
Gjest Ine Trikat
Skrevet
27 minutter siden, Lin10 skrev:

Det vet du ikke da! De folka er glad i å skrive anonymt for å forsvare seg, så hvem vet hvem som lurer i skyggene her... :sulosi:

Skrevet
23 minutter siden, Pikachuchu skrev:

Nå renner ikke det kommentarfeltet akkurat over av kommentarer, så tror ikke det er en uoverkommelig jobb å besvare samtlige... 

Nei, fordi det er jo kun det hun har å gjøre...

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, Pikachuchu skrev:

Riktig, bloggen er jobben hennes, minste en kan forvente er svar når man spør om bedriften man støtter ved å lese den. 

• Liker 16
Skrevet
3 minutter siden, Lin10 skrev:

Hehe, du vet like godt som alle andre her at en enormt stor del av det fotballfrue gjør om dagen handler om den bloggen, så ja, ganske ofte er det faktisk kun det hun har å gjøre. 

• Liker 10
Skrevet (endret)

6 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Hehe, du vet like godt som alle andre her at en enormt stor del av det fotballfrue gjør om dagen handler om den bloggen, så ja, ganske ofte er det faktisk kun det hun har å gjøre. 

Det handler da ikke bare å svare på spørsmål. Hun driver en bedrift, og hennes hverdag består da ikke bare å skrive på bloggen og kle seg opp til fotografering. 

Endret av Lin10
  • Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, Lin10 skrev:

Hun er riktignok sin egen arbeidsgiver og har følgelig ingen stillingsbeskrivelse, men jeg tror neppe at min sjef hadde latt meg komme unna med bare halvgjort jobb. Kommentarfeltet er en del av jobben hennes.

Hun selger altså et produkt, og kommentarfeltet (/feltene - dette gjelder jo i alle sosiale medier der hun fremmer bedriften) er kundenes hovedkanal for tilbakemelding. Kundene/leserne er grunnpilaren i jobben hennes - uten lesere hadde bedriften aldri gått rundt, langt mindre tjent så godt som de gjør, og jeg syns følgelig hun bør vise leserne (hvis klikk og kjøp sørger for brød på bordet og designerkjoler i klesskapet) såpass respekt at hun besvarer spørsmål om produktet/bloggen/bedriften/den delen av livet hun velger å offentliggjøre og tjene penger på. 

Viser også til min kommentar tidligere i kveld vedrørende kommentaren fra en Stine: Var der tidligere i sommer m barna. Kjempegøy! Abra havn er helt supert. Spørsmål ang snap’en fra sabeltann båten. Når du filmer så ser jeg du får med mange andre gjester, både voksne og barn. Spør du alle de om det er greit at de blir lagt ut på snap? Til eksempel fant jeg et bilde på instagram av min stedatter fra en skoleavslutning, noen andre hadde lagt det ut og min stedatter kom med på bildet. Vi spurte om å få fjernet bildet, som selvfølgelig ble gjort. 

Denne kommentaren er verken direkte kritisk eller fortjener "å stå ubesvart", i mine øyne (ref ditt innlegg tidligere i kveld). Jeg er enig i at det er en undertone av potensiell kritikk, men leseren har altså valgt å tone dette ned og fokusere på det positive/hvor gøy Sabeltann og Abra havn er for unga osv. Fortjener ikke denne Stine et svar (når hun til og med forsøker så villig å spille på lag)?

Jeg vet det er påpekt utallige ganger før, men her hører det med å nevne at CBE er veldig rask med å dra privatperson-kortet når spørsmål er (om så konstruktivt) kritiske, eller for den saks skyld bare berører emner hun ikke vil utdype, til tross for at hun nettopp har tjent både fem- og sekssifrede beløper på fortelle en akkurat passe velkonstruert historie om f.eks. produktet eller samarbeidet det stilles spørsmål ved. Eksempelvis ser jeg at flertallet av spørsmål om sponsen og prisene i utdrikningslaget besvart med noe a la "jeg gjorde bare mitt beste for at Elise skulle få en fantastisk dag". At hun, som daglig leder i en middels stor mediebedrift, ikke greier å ta ansvar for og å besvare spørsmål om bedriftens virke, er bare pinlig.

• Liker 20
Gjest Kaktuspotte
Skrevet

Masse reklame for flotte barneklær på bloggen. Gratis klær til barna og masse penger til mor og far, 

Skrevet (endret)

Svar til fina :

Selv om hun har en blogg, så er det ingen steder at det står at man må svare på kommentarer. Det er t.o.m flere topp- bloggere som har stengt kommentarfeltet sitt.

Jeg synes hun er flink til å ha en dialog men leserne sine, en av de beste, og så er det jo helt sikkert mer hyggelig å svare på positive kommentarer enn negative.  Hun har jo ofte gitt uttrykk for at bloggen skal være et sted med positiv vinkling. Jeg vet ikke hvorfor hun ikke svarte på Stines kommentar. Kanskje hun rett og slett ikke hadde tid eller ønsket å gå inn i noen diskusjon, eller det kan være at den Stine ofte kommer med kommentarer som er noe negative og det blir hun lei av, uten at jeg vet om dette er tilfellet her. Men enig i at spørsmålet ikke var ufint. 

Endret av Lin10
  • Liker 4
Skrevet (endret)
40 minutter siden, Lin10 skrev:

Det handler da ikke bare å svare på spørsmål. Hun driver en bedrift, og hennes hverdag består da ikke bare å skrive på bloggen og kle seg opp til fotografering. 

Sikkert en del å gjøre, men de er to som jobber "hjemmefra" og de har et helt management og et salgsselskap bak seg. 

Annonsering og kommersielle innlegg:

United Influencers er mitt salgsselskap for annonser og kommersielle innlegg. Ta kontakt med dem for å høre om mulighetene som finnes for å promotere nettopp din merkevare. Klikk her for kontaktinfo eller ring .......

Management:

Friendly Entertainment er mitt management. For strategiske samarbeid og/eller konseptutvikling ta kontakt med: [email protected].

(kilde: bloggen til CBE)

Endret av Kollontaj
  • Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, Kollontaj skrev:

Sikkert en del å gjøre, men de er to som jobber "hjemmefra" og de har et helt management bak seg. 

Annonsering og kommersielle innlegg:

United Influencers er mitt salgsselskap for annonser og kommersielle innlegg. Ta kontakt med dem for å høre om mulighetene som finnes for å promotere nettopp din merkevare. Klikk her for kontaktinfo eller ring +47 952 03 421.

Management:

Friendly Entertainment er mitt management. For strategiske samarbeid og/eller konseptutvikling ta kontakt med: [email protected].

Man må ikke glemme at hun også er tobarns mor og de har fortsatt den minste hjemme. Det har jo ikke vært noen ordinært mammapermisjon på henne. Jeg blir ihvertfall imponert over hennes arbeidskapasitet og hvor flink hun er som mor. 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...