Bakepulver Skrevet 14. august 2017 #37601 Skrevet 14. august 2017 1 minutt siden, Lin10 skrev: Helt enig i alt dette, men ikke enig at Caroline fremstiller det sånn at man kan ha flat mage 4 dager etter en fødsel. Det er ytterst få som ser slik ut og det er selvfølgelig er greit! Men slik så altså Carolines mage ut. Du kommer med ytringer som du ikke kan gå god for! Du lager støy i debatten da du ikke kan dokumentere påstandene dine. Hvorfor tar du ikke innover deg at dama har blitt kritisert?? 31
Lin10 Skrevet 14. august 2017 #37602 Skrevet 14. august 2017 3 minutter siden, Sophia_08 skrev: En ting jeg regarte på ved den siste graviditeten var den merkelige poseringen ved "magebilder". Hvorfor vri magen bort i fra kamera? Hva ønsker man å oppnå ved en slik posering? Svaret er selvsagt å gjøre magen mindre! Jeg prøvde selv i speilet (var gravid samtidig med CBE) og så jo med en gang forskjell! En annen ting jeg synes var rart, var at VEKTEN til den nyfødte skulle være hemmelig for resten av verden? Er ikke dette vanlig å opplyse om? (Ikke at infoen er så megainteressant, men likevel...) En baby er jo perfekt uansett! Hun har opplyst om at hun ikke ønsket å gi ut opplysninger om vekt/ høyde på det siste barnet, nettopp p.g.a spekulasjoner fra den første barnefødselen. Hun har vel aldri opplyst om vekt og høyde på barna i ettertid, fordi hun tydeligvis ikke ønsker fokus på det. Begge barna ser sunne og friske ut og hun eldste får kose seg med både is og spise brødmat. 2
Aricia Skrevet 14. august 2017 #37603 Skrevet 14. august 2017 (endret) 8 minutter siden, Lin10 skrev: Helt enig i alt dette, men ikke enig at Caroline fremstiller det sånn at man kan ha flat mage 4 dager etter en fødsel. Det er ytterst få som ser slik ut og det er selvfølgelig er greit! Men slik så altså Carolines mage ut. Hun uttaler jo helt tydelig i intervjuet som er sitert over at hun anså den flate magen fire dager etter fødsel som resultat av sitt harde arbeid som hadde virket, og postpartum-bildet som et klapp på skulderen til seg selv for det. Hvis hardt arbeid for å "få kroppen tilbake" (!) fire dager etter fødsel er alt som skal til, og dette er så sterkt fokus to (!) ganger på bloggen ifb med fødsel gjennom postpartum-bildene, hvordan er budskapet IKKE at dette er et ideal å etterstrebe/oppnå for andre som klarer å jobbe like hardt? Endret 14. august 2017 av Aricia 36
Lin10 Skrevet 14. august 2017 #37604 Skrevet 14. august 2017 (endret) 9 minutter siden, Aricia skrev: Hun uttaler jo helt tydelig i intervjuet som er sitert over at hun anså den flate magen fire dager etter fødsel som resultat av sitt harde arbeidet som hadde virket, og postpartum-bildet som et klapp på skulderen til seg selv for det. Hvis hardt arbeid for å "få kroppen tilbake" (!) fire dager etter fødsel er alt som skal til, og dette er så sterkt fokus to (!) ganger på bloggen ifb med fødsel gjennom postpartum-bildene, hvordan er budskapet IKKE at dette er et ideal å etterstrebe/oppnå for andre som klarer å jobbe like hardt? Hun har vel prøvd å komme med en forklaring på hvorfor magen ble slik etter en fødsel og hun har uttalt at hun ble overrasket selv. Det er mange som trener både før og i svangeskapet som aldri vil se slik ut etter 4 dager. Jeg tror uansett at de fleste kvinner som er gravide ikke tror at magen er helt flat etter en fødsel, og det burdte faktisk ikke være hovedfokuset heller. Men nå er der jo slik at Caroline har en blogg hvor hun legger ut hendelser fra sitt liv og så ønsket hun å vise hvordan hun så ut. Endret 14. august 2017 av Lin10 3
Emilie112 Skrevet 14. august 2017 #37605 Skrevet 14. august 2017 3 minutter siden, Lin10 skrev: Hun har vel prøvd å komme med en forklaring på hvorfor magen ble slik etter en fødsel og hun har uttalt at hun ble overrasket selv. Det er mange som trener både før og i svangeskapet som aldri vil se slik ut etter 4 dager. Jeg tror uansett at de fleste kvinner som er gravide ikke tror at magen er helt flat etter en fødsel, og det burdte faktisk ikke være hovedfokuset heller. Men nå er der jo slik at Caroline har en blogg hvor hun legger ut hendelser fra sitt liv og så ønsket hun å vise hvordan hun så ut. Helt enig i det du skriver: om magen er flat eller ei bør ikke være hovedfokuset. Veldig synd CBE synes det er det. 25
BlendaSensitive Skrevet 14. august 2017 #37606 Skrevet 14. august 2017 57 minutter siden, Lin10 skrev: Jordmorforeningen har overhode ikke tatt noe avstand fra noe som helst som har med Carolines graviditet å gjøre. Det er klart de ikke går ut spesifikt på cbe.no sine graviditeter. Jordmorforeningen/jordmødre skal være profesjonelle. Men de har gått ut, på samme tid som det første "4 dager etter fødsel" bildet ble publisert og det ble stor debatt, selv gått ut i media og snakket generellt om dette. Et lite knippe: http://www.nettavisen.no/livsstil/jordmorforeningen---gravide-slanker-seg-for-a-fa-sma-barn/3423310717.html http://www.tv2.no/a/8912109/ https://www.aftenposten.no/norge/i/Xwk2b/Bekymret-for-gravides-onske-om-a-fode-sma-barn Jeg tok feil, her har en forklart seg om en av årsakene til at cbe sin mage var liten (2013): http://www.kk.no/trening/dette-er-magen-alle-snakker-om-25041 15
Gjest CecilieX Skrevet 14. august 2017 #37607 Skrevet 14. august 2017 Det kan synes som om man diskuterer dette med helt diamentralt ulike utgangspunker. Da er det utopi at man kan greie å se hva den andre mener. Jeg har aldri lagt skjul på hva som er mitt utgangspunkt og kan ikke med min beste vilje greie å være enig med noen som velger å se på dette fra personen CBE sitt ståsted. Dersom hun skrev sin dagbok hver kveld og la den i skuffen, dersom hun sendte firedagersbildet til noen få i nær familie, null problem. Men CBE.no nådde på dette tidspunktet ut til et stort antall mennesker, der hun utvilsomt påvirket mange, influencere gjør gjerne det. Hun fikk massiv kritikk fra flere hold, nettopp på grunn av dette. Henne målsetning var å vise alle hvordan dette kunne gjøres uten å ødelegge kroppen. Gjennom hele graviditeten var fokuset på hvordan det kunne gjøres og hun klasket i bordet med firedagersbildet. Hun fikk massiv kritikk og sa deretter at hun ikke kom til å gjøre det igjen. Neste runde gjør hun det akkurat på samme måte helt ned til å oppdatere ukentlig med magebilder. Begrunnelser om hva hun måtte ønske og ha behov for er helt uinteressant når du har valgt en jobb der det å påvirke folk er det du tjener pengene dine på. Hun kan ikke påberope seg å være en influencer i et øyeblikk og ikke i det neste. Det er skremmende hvordan hun og en del av hennes lesere fraskriver en slik influencer det ansvaret som følger med jobben.
SusieDerkins Skrevet 14. august 2017 #37608 Skrevet 14. august 2017 6 minutter siden, CecilieX skrev: Det kan synes som om man diskuterer dette med helt diamentralt ulike utgangspunker. Da er det utopi at man kan greie å se hva den andre mener. Jeg har aldri lagt skjul på hva som er mitt utgangspunkt og kan ikke med min beste vilje greie å være enig med noen som velger å se på dette fra personen CBE sitt ståsted. Dersom hun skrev sin dagbok hver kveld og la den i skuffen, dersom hun sendte firedagersbildet til noen få i nær familie, null problem. Men CBE.no nådde på dette tidspunktet ut til et stort antall mennesker, der hun utvilsomt påvirket mange, influencere gjør gjerne det. Hun fikk massiv kritikk fra flere hold, nettopp på grunn av dette. Henne målsetning var å vise alle hvordan dette kunne gjøres uten å ødelegge kroppen. Gjennom hele graviditeten var fokuset på hvordan det kunne gjøres og hun klasket i bordet med firedagersbildet. Hun fikk massiv kritikk og sa deretter at hun ikke kom til å gjøre det igjen. Neste runde gjør hun det akkurat på samme måte helt ned til å oppdatere ukentlig med magebilder. Begrunnelser om hva hun måtte ønske og ha behov for er helt uinteressant når du har valgt en jobb der det å påvirke folk er det du tjener pengene dine på. Hun kan ikke påberope seg å være en influencer i et øyeblikk og ikke i det neste. Det er skremmende hvordan hun og en del av hennes lesere fraskriver en slik influencer det ansvaret som følger med jobben. Amen! 14
Pås Skrevet 14. august 2017 #37609 Skrevet 14. august 2017 1 time siden, Lin10 skrev: Helt enig i alt dette, men ikke enig at Caroline fremstiller det sånn at man kan ha flat mage 4 dager etter en fødsel. Det er ytterst få som ser slik ut og det er selvfølgelig er greit! Men slik så altså Carolines mage ut. Fortell meg ett eneste menneske som følte seg bedre med sin egen kropp etter å ha sett Carolines bilde?? Og HVA var Carolines motiv for å legge ut bildet? 42
Gjest Zeitgeist Skrevet 14. august 2017 #37610 Skrevet 14. august 2017 Til @Lin10: Her er bildebeviset som viser at CBE redigerte sin gravide mage mindre: Og her er et innlegg som tydeliggjør at magen er blitt redigert: http://forum.kvinneguiden.no/topic/768329-fotballfrue/?do=findComment&comment=13094074 Supplerer forøvrig @BlendaSensitives lenke til KK-artikkelen med diskusjonsfeltet: https://disqus.com/home/discussion/kk-no/dette_er_magen_alle_snakker_om/
Bakepulver Skrevet 14. august 2017 #37611 Skrevet 14. august 2017 (endret) 1 time siden, Lin10 skrev: Hun har vel prøvd å komme med en forklaring på hvorfor magen ble slik etter en fødsel og hun har uttalt at hun ble overrasket selv. Det er mange som trener både før og i svangeskapet som aldri vil se slik ut etter 4 dager. Jeg tror uansett at de fleste kvinner som er gravide ikke tror at magen er helt flat etter en fødsel, og det burdte faktisk ikke være hovedfokuset heller. Men nå er der jo slik at Caroline har en blogg hvor hun legger ut hendelser fra sitt liv og så ønsket hun å vise hvordan hun så ut. Igjen kommer du med synsinger og tillegger henne en mening bak hennes ytring basert på dine enge subjektive antakelser. Hvorfor gjør du det? Nå er ikke KG et seriøst politisk debattforum men litt seriøs forventer jeg at du skal være når andre brukere kan dokumentere og vise til kilder! Da forventer jeg at du møter dem på samme måte men du velger å snakke det bort med "følerier" og antakelser. Jeg synes faktisk at du er respektløs når du oppfører deg på den måten! Endret 14. august 2017 av Bakepulver 31
minimymlen Skrevet 14. august 2017 #37612 Skrevet 14. august 2017 Frokostmøte: "En baby er ingen chihuahua" med blant annet jordmødre og Finn Skårderud. Fullt program her: https://www.eventsoja.com/no/oslo/e3161526 Møtet ble dessverre avlyst pga av flere samtidige arrangenment, men med planer om å sette det opp på et senere tidspunkt. https://www.facebook.com/events/1412440528766975/ Norske Kvinners Sanitetsforening og Villa SULT inviterer til frokostseminar i Vinterhagen på Sentralen.”En baby er ingen Chihuahua”- Om svangerskap, kroppen og morsrollenFlere leger, jordmødre og helsesøstre bekymrer seg over at det i visse kretser nå har blitt ”trendy” å få små barn. For personer som strever med sitt kroppsbilde, vil svangerskap og tiden etterpå kunne bli ekstra krevende. Vi ønsker nå å skape diskusjon samt formidle kunnskap om gravide og mødre som har et anstrengt forhold til mat og kropp.. Økt kunnskap og dialog kan forhåpentligvis bidra til å begrense og forebygge slike fenomener. Ikke minst vil økt bevissthet hos helsesøstre og jordmødre kunne bidra til at de som trenger hjelp, får dette så tidlig som mulig.Frokostseminaret vil presentere, illustrere og diskutere:1. Sammenhenger mellom graviditet, foreldreskap og spiseforstyrrelser.2. Morsrollen, rollemodeller og kroppen.3. Hvordan hjelpe helsearbeidere til å hjelpe mødre med alvorlige problemer med mat, kropp og vekt? 17
minimymlen Skrevet 14. august 2017 #37613 Skrevet 14. august 2017 - Barn har i langt større grad blitt et objekt og statussymbol for mange, der et pent og perfekt barn passer godt inn i det øvrige bildet mange ønsker å fremstå i. Men barn er ikke en chihuahua, skriver Kari L. Mogstad i bloggen Jeg er selv opptatt av å snakke om både et sunt kosthold, trening og mosjon med mine gravide pasienter, og når de kommer til barselkontroll. Men den trenden vi nå ser er ikke det jeg forbinder med en sunn tilnærming til verken trening, vekt eller en kvinnekropp som er i barsel. Det normale er IKKE at kroppen etter tre dager ser ut som om den verken har vært gravid eller har født. Det er IKKE anbefalt å begynne å trene en uke etter fødsel, og man skal IKKE slanke seg eller prøve å unngå å legge på seg under svangerskapet. http://tidsskriftet.no/2014/08/slanket-fodt-og-klar-til-fotoshoot 16
Bakepulver Skrevet 14. august 2017 #37614 Skrevet 14. august 2017 52 minutter siden, CecilieX skrev: Det kan synes som om man diskuterer dette med helt diamentralt ulike utgangspunker. Da er det utopi at man kan greie å se hva den andre mener. Jeg har aldri lagt skjul på hva som er mitt utgangspunkt og kan ikke med min beste vilje greie å være enig med noen som velger å se på dette fra personen CBE sitt ståsted. Dersom hun skrev sin dagbok hver kveld og la den i skuffen, dersom hun sendte firedagersbildet til noen få i nær familie, null problem. Men CBE.no nådde på dette tidspunktet ut til et stort antall mennesker, der hun utvilsomt påvirket mange, influencere gjør gjerne det. Hun fikk massiv kritikk fra flere hold, nettopp på grunn av dette. Henne målsetning var å vise alle hvordan dette kunne gjøres uten å ødelegge kroppen. Gjennom hele graviditeten var fokuset på hvordan det kunne gjøres og hun klasket i bordet med firedagersbildet. Hun fikk massiv kritikk og sa deretter at hun ikke kom til å gjøre det igjen. Neste runde gjør hun det akkurat på samme måte helt ned til å oppdatere ukentlig med magebilder. Begrunnelser om hva hun måtte ønske og ha behov for er helt uinteressant når du har valgt en jobb der det å påvirke folk er det du tjener pengene dine på. Hun kan ikke påberope seg å være en influencer i et øyeblikk og ikke i det neste. Det er skremmende hvordan hun og en del av hennes lesere fraskriver en slik influencer det ansvaret som følger med jobben. Det nytter ikke å være leder for bedriften AS for så gå i offerposisjon og trekke "jeg er en privatperson" kortet når kritikken hagler som mest. 27
Aricia Skrevet 14. august 2017 #37615 Skrevet 14. august 2017 (endret) 2 timer siden, Lin10 skrev: Hun har vel prøvd å komme med en forklaring på hvorfor magen ble slik etter en fødsel og hun har uttalt at hun ble overrasket selv. Det er mange som trener både før og i svangeskapet som aldri vil se slik ut etter 4 dager. Jeg tror uansett at de fleste kvinner som er gravide ikke tror at magen er helt flat etter en fødsel, og det burdte faktisk ikke være hovedfokuset heller. Men nå er der jo slik at Caroline har en blogg hvor hun legger ut hendelser fra sitt liv og så ønsket hun å vise hvordan hun så ut. Hvor? Kan vi ikke enn så lenge holde oss til uttalelsen hennes som faktisk står sitert tidligere i tråden, der hun helt utvetydig snakker om magen som resultat av hardt arbeid som hadde virket? Hvordan i alle dager får du det til å bli at hun er overrasket og prøver å finne en forklaring?? Hun er jo helt klar på og overbevist om årsakssammenhengen her, og vifter triumferende med den. Og det andre: Du mener hun ikke hadde noe valg fordi hun nå engang har en blogg som handler om livet hennes, og hun nå engang så slik ut fire dager etter fødsel? Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne. Bloggen er selvsagt sterkt iscenesatt både i bilder og tekst, og Caroline understreker når det passer sånn at vi ikke kan vite noe som helst om det virkelige livet hennes selv om vi leser bloggen. Det er valg på valg, nøye overveide (stort sett av profitthensyn) i alle ledd her, og vi må ta bloggeren såpass på alvor at vi ikke tror hun bare ble litt spontan og grepet av øyeblikket, og så var det ingenting å gjøre med det, lzm. Særlig ikke når hun prøvde seg første gang på at hun aldri skulle poste postpartum-bilde igjen pga reaksjonene, og så andre gang... gjorde akkurat det samme en gang til, bare med mer sexy undertøy. Endret 14. august 2017 av Aricia 31
minimymlen Skrevet 14. august 2017 #37616 Skrevet 14. august 2017 5 minutter siden, Aricia skrev: Hvor? Kan vi ikke enn så lenge holde oss til uttalelsen hennes som faktisk står sitert tidligere i tråden, der hun helt utvetydig snakker om magen som resultat av hardt arbeid som hadde virket? Hvordan i alle dager får du det til å bli at hun er overrasket og prøver å finne en forklaring?? Hun er jo helt klar på og overbevist om årsakssammenhengen her, og vifter triumferende med den. Og det andre: Du mener hun ikke hadde noe valg fordi hun nå engang har en blogg som handler om livet hennes, og hun nå engang så slik ut fire dager etter fødsel? Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne. Bloggen er selvsagt sterkt iscenesatt både i bilder og tekst, og Caroline understreker når det passer sånn at vi ikke kan vite noe som helst om det virkelige livet hennes selv om vi leser bloggen. Det er valg på valg, nøye overveide (stort sett av profitthensyn) i alle ledd her, og vi må ta bloggeren såpass på alvor at vi ikke tror hun bare ble litt spontan og grepet av øyeblikket, og så var det ingenting å gjøre med det, lzm. Særlig ikke når hun prøvde seg første gang på at hun aldri skulle poste postpartum-bilde igjen pga reaksjonene, og så andre gang... gjorde akkurat det samme en gang til, bare med mer sexy undertøy. "Men, da kan det være en stor fordel med en trent kropp. Drømmer om at magen bare skal sprette tilbake på plass igjen." http://www.carolinebergeriksen.no/2010/08/29/søndag/ 11
Stjernekikkeren Skrevet 14. august 2017 #37617 Skrevet 14. august 2017 1 time siden, Lafemmemauvaise skrev: Til @Lin10: Her er bildebeviset som viser at CBE redigerte sin gravide mage mindre: Og her er et innlegg som tydeliggjør at magen er blitt redigert: http://forum.kvinneguiden.no/topic/768329-fotballfrue/?do=findComment&comment=13094074 Supplerer forøvrig @BlendaSensitives lenke til KK-artikkelen med diskusjonsfeltet: https://disqus.com/home/discussion/kk-no/dette_er_magen_alle_snakker_om/ Trykket på bildet ditt og la merke til at det er en gif av to bilder, den lyktestolpen i bakgrunnen danser jo rene chacha, hun må tro leserene er idioter som ikke legger merke til redigering. Fortell meg hvilken normal person der ute redigerer gravidmagen sin mindre? Det hadde aldri slått meg at noen en gang kunne tenke i de baner, langt mindre gjøre det for hele norge/verden/hvem enn som vil se, dette vil ligge ute til evig tid. 17
Gjest Tekola Skrevet 14. august 2017 #37618 Skrevet 14. august 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner, persondebatt, latterliggjøring, hetsende utsagn, kommentarer om kropp og svar til dette. Tekola, teamleder.
Gjest Anne B Skrevet 14. august 2017 #37619 Skrevet 14. august 2017 Dersom de redigerte magen mindre under svangerskapet kan magen også være redigert på 4-dagersbildet. Bildet kan også være tatt før hun ble gravid.
filifjonka Skrevet 14. august 2017 #37620 Skrevet 14. august 2017 (endret) 6 timer siden, Pås skrev: Fortell meg ett eneste menneske som følte seg bedre med sin egen kropp etter å ha sett Carolines bilde?? Og HVA var Carolines motiv for å legge ut bildet? Jeg driter da i hvordan andres kropper ser ut, og det synes jeg faktisk at flere skulle. Endret 14. august 2017 av filifjonka 1
Fremhevede innlegg