Shopgirl2014 Skrevet 12. august 2017 #37521 Skrevet 12. august 2017 31 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Hva har har alderen på bilden med noe som helst å gjøre? Sier vel mer om toppmodellen Tyra at dette er en av de første som dukker opp når jeg googler "sexy, edgy photo". Altså temmelig like aktuell idag som den gang det ble tatt. Og ja, det er photosoppet - men nå er jo Tyra Banks (og andre proffe modeller) klare på at de faktisk IKKE ser sånn ut i det daglige - men ved hjelp av en god fotograf, profesjonell sminkning og etterbearbeiding DA først kommer Vouge-materialet opp. De later der i mot ikke som at de "bare bruker filter". Tyra Banks har derimot nettopp kritisert de som påstår at ingen filter/redigering er brukt på foto. http://fox2now.com/2015/06/18/tyra-banks-calls-out-people-posting-fake-nofilter-photos/ Jeg henviste til andre i tråden som også skriver om at merkevaren halter. Resten av samfunnet har forstått for lenge siden att rosablogging er harry. Og hvorfor jeg mener at merkevaren halter har jeg allerede skrevet om, i innlegget du siterte. Eller forstår du ikke hvordan merkevare bygges? (google it) Sorry, jeg bor ikke i Norge lengere så er litt distansert fra de mindre tettstedene. I mine øyner ER Sarpsborg landet, at den henger sammen med en annen by gjør ikke byen større . (Jeg bor også på landet, selv om storbyen har over 2,2 mill) Og nei, hun lever ikke som andre småbarnsmødre, selv om hun tar dårlig ivare på mulighetene hun har fått/får. Se på Polliani for eksempel, hun er på motemesser, blir invitert på events i inn og utland, er aktiv og i mine øyner, mye mer profesjonell. (selv om hennes merking også kunne vært bedre - eller så skriver hun mye som faktisk ikke er spons) At du får opp et eldgammelt bilde av en fallert supermodell når du googler "sexy edgy photo", betyr ikke at det er et "sexy, edgy (!)" uttrykk i 2017. Og du, hva som er by og land er ikke en subjektiv oppfatning. Sarpsborg er hverken et mindre tettsted eller landet, det er en mellomstor by i Norge, uavhengig av hvor du bor. 7
RompeRusk Skrevet 12. august 2017 #37522 Skrevet 12. august 2017 6 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: At du får opp et eldgammelt bilde av en fallert supermodell når du googler "sexy edgy photo", betyr ikke at det er et "sexy, edgy (!)" uttrykk i 2017. Og du, hva som er by og land er ikke en subjektiv oppfatning. Sarpsborg er hverken et mindre tettsted eller landet, det er en mellomstor by i Norge, uavhengig av hvor du bor. Cbe har jo forsøkt seg på samme uttrykk som TB.. bare lagt pp litt tannflekking 8
Gjest New Girl Skrevet 12. august 2017 #37523 Skrevet 12. august 2017 (endret) Jeg syns også det var et merkelig valg av bilde til headeren. Ikke fordi hun trenger å se ut som en typisk småbarnsmor i 30-årene, for det er hun jo ikke. Men uttrykket i resten av bloggen er lyst, lett og ledig. Bildet er mørkt og dystert. Det blir derfor litt kræsj i mine øyne. Endret 12. august 2017 av New Girl La til noe
Gjest New Girl Skrevet 12. august 2017 #37524 Skrevet 12. august 2017 3 timer siden, Emilie112 skrev: Jeg mener hun godt kan publisere slike kommentarer,men hun ble også publisere kommentarer som stiller spørsmålstegn ved ulike etiske dilemmaer og verdisyn. Kommentarer hun sletter. Er det ikke vel overfladisk og bare ha kommentarer " så pen du er" ? De velger selv, men det sier litt om hvor innholdsløs CBE er. Men bloggen ER jo overfladisk? Den handler ikke om så mye mer enn kosthold, trening, interiør og kosmetikk. Den legger ikke opp til samfunnsdebatt og seriøse diskusjoner. Det må vel være greit det? Jeg syns ikke det virker som hun prøver å fremstille det som noe annet enn det det er heller. Dersom man skal diskutere bloggen, så må man jo ta utganspunktet i hva bloggen faktisk er, ikke hva man syns den skulle være.
Miranda16 Skrevet 12. august 2017 #37525 Skrevet 12. august 2017 Når man ser tilbake før all den redigeringen, vinkler etc, så ser hun ut som en helt vanlig norsk jente, verken mer eller mindre 10
Gjest gjestvest Skrevet 12. august 2017 #37526 Skrevet 12. august 2017 Det første som slo meg da så forsidebildet, eller det bildet minnet om var ikoniske uttrykket: " What you talkin bout, Willis ".
Gjest Zeitgeist Skrevet 12. august 2017 #37527 Skrevet 12. august 2017 Tror ikke det er behov for å sende ei reisegruppe til Sarpsborg for å se hvordan CBE egentlig ser ut. Bildene i denne artikkelen viser - i min mening - et særs naturlig og vakker CBE: http://www.linnisaksen.no/wp-content/uploads/2016/02/Fotballfrue_Caroline-Berg-Eriksen_portrett_Det-Nye.pdf
Gjest Tekola Skrevet 12. august 2017 #37528 Skrevet 12. august 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner, hetsende utsagn, latterliggjøring og svar til dette. Tekola, teamleder.
Emilie112 Skrevet 12. august 2017 #37529 Skrevet 12. august 2017 16 minutter siden, New Girl skrev: Men bloggen ER jo overfladisk? Den handler ikke om så mye mer enn kosthold, trening, interiør og kosmetikk. Den legger ikke opp til samfunnsdebatt og seriøse diskusjoner. Det må vel være greit det? Jeg syns ikke det virker som hun prøver å fremstille det som noe annet enn det det er heller. Dersom man skal diskutere bloggen, så må man jo ta utganspunktet i hva bloggen faktisk er, ikke hva man syns den skulle være. Det var CBE som selv har uttalt at det skulle menes mer og jeg mener virkelig at når man betegner seg selv som en som har påvirkningskraft i samfunnet bør andre kunne få stille krav, (og det minste er nå at man forholdet seg til lover og regler) til dem.. og skulle bloggen ønske og fremstå litt ærlig hadde kommentarer av begge deler blitt publisert. Men bloggen skal så absolutt få være overflatiske og grunn, at det gir noen mening i å leve på et slikt vis er en annen ting. 12
Keaton Skrevet 12. august 2017 #37530 Skrevet 12. august 2017 46 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Tror ikke det er behov for å sende ei reisegruppe til Sarpsborg for å se hvordan CBE egentlig ser ut. Bildene i denne artikkelen viser - i min mening - et særs naturlig og vakker CBE: http://www.linnisaksen.no/wp-content/uploads/2016/02/Fotballfrue_Caroline-Berg-Eriksen_portrett_Det-Nye.pdf Enig. Noen år eldre, men det er jo slik hun ser ut. Og det er bra nok, en vakker kvinne! 17
Keaton Skrevet 12. august 2017 #37531 Skrevet 12. august 2017 5 timer siden, Shopgirl2014 skrev: OK? Skal hun ikke publisere slike kommentarer, er det det du sier? På hvilket grunnlag skal de sensureres, i så fall? Sensureres? Har andre lesere glede eller nytte av "søte du, du er så pen-osv"-kommentarer? Nei, de er kun for å pleie eget ego (og venninnekonseptet), men det virker kunstig og latterlig. Hvis hun begynner å publisere og svare på skikkelige spørsmål feks om bruk av barn i reklame, da vil kommentarfeltet ha en funksjon. En funksjon som er mer konstruktiv enn klisjefylte komplimenter som virker som de er formulert av 13-åringer. 26
Ultiva Skrevet 12. august 2017 Forfatter #37532 Skrevet 12. august 2017 (endret) 1 time siden, New Girl skrev: Men bloggen ER jo overfladisk? Den handler ikke om så mye mer enn kosthold, trening, interiør og kosmetikk. Den legger ikke opp til samfunnsdebatt og seriøse diskusjoner. Det må vel være greit det? Jeg syns ikke det virker som hun prøver å fremstille det som noe annet enn det det er heller. Dersom man skal diskutere bloggen, så må man jo ta utganspunktet i hva bloggen faktisk er, ikke hva man syns den skulle være. Poenget er jo at bedriften nekter å diskutere det den er. Den er registrert som en reklamekanal som selger annonseplass, og omtaler seg som best i klassen på merking. Bedriften nekter imidlertid å innrømme eller å forbedre det åpenlyse reklamefusket som skjer omtrent på daglig basis (jamfør omfattende dokumentasjon fra @Astigjentatte ganger i denne tråden). Bedriftens mindreårige er også reklameplakater til salgs, og bedriften stenger ute all kritikk fra fagpersoner og instanser som fraråder slik utlevering på det sterkeste. Denne bedriften kommuniserer rett og slett ikke med leserne i det hele tatt. Ikke på annet enn "hvor har du kjøpt frokosten" eller "du er så vakker at jeg gråter". De stiller aldri til intervjuer og de siler og dirigerer kommentatfeltene sine. De lever i en boble hvor de overraskes av bilkø ut av Oslo kl 15 og opplever hverdagen som hektisk og unormalt stressende til tross for rikelig med barnevakt til barna og god tid til både pedikyrer, tung sminkekonturering av ansiktet og tallrike restaurantbesøk. Vi kan selvfølgelig ikke forvente samfunnsnyttige eller intellektuelle bidrag fra CBE. Bedriftens profil utstråler jo alt annet enn det. Men de burde kunne forsvare/begrunne grove etiske overtramp som utlevering av mindreårige (3-åringen alene har over 10 000 googletreff) samt sine gjentatte brudd på markedsføringsloven. Senest i helgen var det store mengder umerkede snapper fra et nesten fullsponset utdrikningslag. Endret 12. august 2017 av Ultiva 35
Fotballfluen Skrevet 12. august 2017 #37533 Skrevet 12. august 2017 1 time siden, Lafemmemauvaise skrev: Tror ikke det er behov for å sende ei reisegruppe til Sarpsborg for å se hvordan CBE egentlig ser ut. Bildene i denne artikkelen viser - i min mening - et særs naturlig og vakker CBE: http://www.linnisaksen.no/wp-content/uploads/2016/02/Fotballfrue_Caroline-Berg-Eriksen_portrett_Det-Nye.pdf Enig i at hun var vakker på de bildene, men forundrer meg over at hun allerede der, som 27-åring så ut som om hun var nærmere 40-årene en 20-årene. 18
Gjest Sirkustjukk Skrevet 12. august 2017 #37534 Skrevet 12. august 2017 Jeg kan fortsatt ikke tro noen spurte "Hvor er frokosten fra?"
penny_ Skrevet 12. august 2017 #37535 Skrevet 12. august 2017 (endret) 32 minutter siden, Kollontaj skrev: Sensureres? Har andre lesere glede eller nytte av "søte du, du er så pen-osv"-kommentarer? Nei, de er kun for å pleie eget ego (og venninnekonseptet), men det virker kunstig og latterlig. Hvis hun begynner å publisere og svare på skikkelige spørsmål feks om bruk av barn i reklame, da vil kommentarfeltet ha en funksjon. En funksjon som er mer konstruktiv enn klisjefylte komplimenter som virker som de er formulert av 13-åringer. Dette tror jeg forblir i drømmene dine Og hallo i luken? Blogg er kunstig! Endret 12. august 2017 av penny_ 2
Pikachuchu Skrevet 12. august 2017 #37536 Skrevet 12. august 2017 9 minutter siden, Sirkustjukk skrev: Jeg kan fortsatt ikke tro noen spurte "Hvor er frokosten fra?" Nei, det virker bare veldig merkelig. Da ville jo standarden, for enhver familie, vært å ha en komplett frokostlevering fra en eller annen leverandør. Det ville vært mer naturlig å spørre om hvor makronene er fra, eller syltetøyet, eller shots eller hva som helst. De kunne i svaret på det uansett flettet inn at enkeltdelene var komponenter i en hel levering. Så, et gratis tips til kreative Caroline der... Kommer aldri til å tro noe annet enn at de fabrikerte det spørsmålet selv. 29
Gjest Anne B Skrevet 12. august 2017 #37537 Skrevet 12. august 2017 1 time siden, penny_ skrev: Dette tror jeg forblir i drømmene dine Og hallo i luken? Blogg er kunstig! Ja, det er jo derfor hele dama er kunstig. Et stort ego og dårlig forbilde.
vea Skrevet 12. august 2017 #37538 Skrevet 12. august 2017 Jeg lurer nå litt på hvorfor ikke LKE bruker Lightroom til etterarbeidet sitt fremfor Photoshop om han ikke trenger å redigere bildene som de selv sier. Der kan en justere lys, kontrast osv. Uten de heftigste mulighetene for redigering. Lightroom er jo det desidert foretrukne programmet til de fleste "ordentlige/virkelige" fotografene. 17
Jeezebel Skrevet 12. august 2017 #37539 Skrevet 12. august 2017 14 timer siden, miagunda skrev: Lurer på om jeg hadde kjent igjen fruen på butikken Du kan jo se neste uke på 4-stjerners middag på TV-norge om du kjenner henne igjen. Det er reprise på et program fra 2013 hvor hun visstnok var deltager. Jeg så en reklamesnutt fra det kommende program, og hun så nå riktig så søt ut med langt og lyst hår. 2
Keaton Skrevet 12. august 2017 #37540 Skrevet 12. august 2017 LKE bruker lightroom. http://touch.varden.no/sport/odd/fotballfrue-med-fotoshoot-i-skien-sentrum-1.1327664?ref=0xd0b884b346cfa104e71d539d62d3c4386555de9a5e91618a70cc6b6d7dd05a23 I samme intervju siteres CBE: – Grunnen til at jeg har valgt å gå bort fra navnet «Fotballfrue», er at jeg ønsker å gjøre konseptet mitt sterkere og mer personlig. Det handler også om girl power: Jeg har mange jern i ilden og er mye mer enn en fotballfrue, har hun sagt til www.klikk.no. Hvis bloggen skal vise girl power, hvorfor domineres kommentarfeltet av "søte, fiine, pene CBE? (Se gjerne mine tidligere innlegg i kveld om dette.) CBE.no får jo håpe at annonsørene ikke leser denne infantile kommunikasjonen, for mye "voksen kvinne med barn som appellerer til andre kvinner med høyere utdanning" er det ikke over den. 20
Fremhevede innlegg