fina Skrevet 12. august 2017 #37481 Skrevet 12. august 2017 Her syns jeg mange spora av fra saklig debatt. Alle er naturligvis velkomne til å mene hva de vil om det nye headerbildet, være seg at det er kult og edgy eller at det er ekkelt og wannabe-modell, men ingenting av dette er objektive sannheter. At LKE ikke tar gode bilder ble også opplest og vedtatt et par innlegg over her, men jeg syns da, sånn subjektivt, at mange av bildene er teknisk gode og fungerer godt til blogg-formålet - selv om jeg neppe ville hatt noen av dem på stueveggen. Poenget mitt er vel bare at det er svak debattskikk å slå ned andres synsing med din mening. 9
Meadow Skrevet 12. august 2017 #37482 Skrevet 12. august 2017 Variert blogg, det får man si.... fra "sexy" header til maratonløping til familielykke til "same penis forever" - bare på første siden. Litt vel sprikende i alle retninger?! 20
Pikachuchu Skrevet 12. august 2017 #37483 Skrevet 12. august 2017 1 time siden, BlendaSensitive skrev: Merkevaren cbe halter ekstremt for tiden, ser flere har merket seg dette. Enig. Det hele virker litt desperat for tiden. Hvilken merkevare egentlig? Oser ikke eksklusivitet og mulighet til å velge å vrake i annonsører når det frontes leverpostei, munnskyllevann, barberhøvler og Gina Tricot. Det er kanskje også naivt av dem å tro at annonsører/blogglesere ikke bryr seg om den etiske/moralske profilen deres med gjentatte lovbrudd og bruk av egne barn som arbeidskraft? Antall følgere faller, og antallet kommentarer på bloggen gjør det samme. Folk engasjerer seg altså mindre. De få kommentarene som publiseres hvor det stilles spørsmål ved bloggens innhold/meninger/handlinger besvares ofte nedlatende eller spydig og da stikker de seg ekstra negativt ut. Det virker nesten som det er en aldri så liten identitetskrise på gang hvor de ikke helt vet hvor de skal gå, og noen av rollene har de verken kunnskap nok om, eller evne til å spille. 20
Jenki Skrevet 12. august 2017 #37484 Skrevet 12. august 2017 5 minutter siden, Meadow skrev: Variert blogg, det får man si.... fra "sexy" header til maratonløping til familielykke til "same penis forever" - bare på første siden. Litt vel sprikende i alle retninger?! Jeg tror variasjonen i innleggene er noe av årsaken til at så mange leser bloggen mer eller mindre daglig, litt sånn "hva handler det om i dag tro?" Det gjelder i alle fall meg, og det uten at jeg har noen spesiell interesse for noe av det... Når det gjelder den nye headeren så synes jeg bildet er helt greit. Det er moro å se litt forskjellige look`s, men jeg synes det er mange bilder som ville egnet seg bedre som header med tanke på hva bloggen består av. 5
Gjest Tekola Skrevet 12. august 2017 #37485 Skrevet 12. august 2017 Tråden er ryddet i henhold til forumets regelverk, samt for svar til disse innleggene. Sitat Du kan ikke poste innhold med: * Krenkende, hetsende, injurierende utsagn, samt trakassering eller trusler. * Latterliggjøring. Tråder og innlegg som kun opprettes til latterliggjøring av noen tillates ikke, selv om de ellers ikke kan karakteriseres så sterkt som hets eller krenkelser. * Kommentarer og vurderinger angående kropp, både ens egen og andres. Kvinneguiden ønsker ikke å være en arena som trigger sykdom og bidrar til kroppspress, vi tillater derfor ikke referanseverdiene høyde og vekt kombinert. Les mer her. Tekola, teamleder.
Shopgirl2014 Skrevet 12. august 2017 #37486 Skrevet 12. august 2017 1 time siden, BlendaSensitive skrev: DETTE er edgy, sexy, pose. (litt av samme positur som cbe) http://www.marica.bg/f/news/84/640_cd9e0c03858c2b316149836be2602bcf.jpg Selv om Tyra Banks er halvnaken, så er det hennes kraftfulle utstråling man ser først. Men Tyra ser ikke skitten ut. CBE failer mest i at hun er to-barns mor fra Sarpsborg, og lever livet som en 2-barns mor fra Sarpsborg. Dessuten har den som har redigert foto fått henne til å se ut som at hun er rullet i skitt. Håret ser ut som sølevann og henger halvveis ned i striper. Om man ser rundt munnen, så ser man at ansiktet er anstrengt i forsøk på å være noe man ikke er; nemlig cool, edgy, sexy Toppmodell. Det ER en grunn til at et fåtall blir modell/toppmodell - de færreste av oss klarer å få til den enorme utstrålingen uten å se fjern ut. Altså, det er kult når man vil gjøre sin egen greie (nei til janteloven!), men når det blir puteflaut, så er det bare pinlig og ikke et dugg cool, sexy eller edgy. edit: Merkevaren cbe halter ekstremt for tiden, ser flere har merket seg dette. Liksom edgy foto og traurige charterferier, småstadsliv, next door mommy, leverpostei, shady ansiktsmasker - det henger ikke i hop. Og tyder på at cbe.no ikke filterer på hvem de tar inn som sponsor eller reklamerer for - de tar det de får. Penger er penger. JEG tror cbe.no hadde tjent mer på å gå All In som "småbarnsmor fra landet i Norge", som the next door mommy (som voksen utgave av next door girl uttrykk). Det passer bedre inn på de produktene hun fronter og faktisk får inn som sponsorer. Just face it, Luis Vuitton og Dior og lignende er ikke interessert. Altså, det er der er trolig et minst 15 år gammelt bilde av Tyra Banks, og er nesten garantert photoshoppet (som kritikerne er så opptatt av). Kanskje finne et litt mer aktuelt bilde som eksempel på hva som er "cool (!!!), sexy og edgy" som du skriver. Dessuten bor hun ikke på landet. Hun bor i en mellomstor by et par timers kjøring fra hovedstaden. Kan du forresten vise til eksempler på at "merkevaren CBE halter ekstremt for tiden", og gjerne også linke til andre som har merket seg det? 6
Lin10 Skrevet 12. august 2017 #37487 Skrevet 12. august 2017 16 minutter siden, Jenki skrev: Jeg tror variasjonen i innleggene er noe av årsaken til at så mange leser bloggen mer eller mindre daglig, litt sånn "hva handler det om i dag tro?" Det gjelder i alle fall meg, og det uten at jeg har noen spesiell interesse for noe av det... Når det gjelder den nye headeren så synes jeg bildet er helt greit. Det er moro å se litt forskjellige look`s, men jeg synes det er mange bilder som ville egnet seg bedre som header med tanke på hva bloggen består av. Der har du absolutt et poeng. Det er variasjonen i innleggene som appellere. Ja, hun er en småbarns mor som driver en blogg, men det har blitt så mye mer. Hun er jo innvolvert i design, hun er med i TV programmer og hun har også være på forsiden av magasiner. Tror der var i DET NYE hun var intervjuet og avbildet i en sort badedrakt og en mer sexy Caroline. Det er jo veldig godt gjort å ha flere ben å stå på og helt sikkert spennende for henne. I det ene øyeblikket reklamerer hun for leverpostei og noen dager senere er hun i Danmark og blir stylet av både sminkør, frisør og kles- stylist og fotografert av en profesjonell fortograf til et annet oppdrag. Dette mangfoldet er jo på å styrke merkevaren Caroline Berg Eriksen. Hun har flere tusen lesere i utlandet, så interessen for henne går jo lenger enn bare i lille Norge. En blogg av hennes format er ikke bare lenger en " rosablogg". 3
Shopgirl2014 Skrevet 12. august 2017 #37488 Skrevet 12. august 2017 29 minutter siden, Jenki skrev: Jeg tror variasjonen i innleggene er noe av årsaken til at så mange leser bloggen mer eller mindre daglig, litt sånn "hva handler det om i dag tro?" Det gjelder i alle fall meg, og det uten at jeg har noen spesiell interesse for noe av det... Når det gjelder den nye headeren så synes jeg bildet er helt greit. Det er moro å se litt forskjellige look`s, men jeg synes det er mange bilder som ville egnet seg bedre som header med tanke på hva bloggen består av. Enig. Bildet er morsomt og annerledes. Det viser at hun tør å ha det gøy med forskjellige uttrykk, noe som er bra. Og, kritikk av typen: Hun burde bruke bilder som viser det hun faktisk er, en tobarnsmor fra Sarpsborg, oser av jantelov. At man har to barn og bor i Sarpsborg betyr ikke at man ikke kan vise fram flere sider av seg selv! 4
pøbelsara Skrevet 12. august 2017 #37489 Skrevet 12. august 2017 Bildet er mest av alt et utstillingsvindu for fotografen, tenker jeg. Det har jo en klar profil, men jeg hører med til dem som ikke liker det noe særlig. Jeg synes det er litt for gråbrunt og så synes jeg at hun rett og slett ser ut til å ha falt i contour-gryta. På Mange av bildene fra ferien er det alt for synlig at hun bruker heftig contouring, når man ser tydelige brune striper langs neseryggen med en lys stripe i midten er det for mye, rett og slett. Jeg tror man blir litt blind når man bruker det mye. hennes valg av headerbilder sier ganske mye om hvordan hun ønsker å se ut. Mange er nok uenig i at hun er heldigst/penest på de bildene hun velger. 31
Lin10 Skrevet 12. august 2017 #37490 Skrevet 12. august 2017 2 minutter siden, pøbelsara skrev: Bildet er mest av alt et utstillingsvindu for fotografen, tenker jeg. Det har jo en klar profil, men jeg hører med til dem som ikke liker det noe særlig. Jeg synes det er litt for gråbrunt og så synes jeg at hun rett og slett ser ut til å ha falt i contour-gryta. På Mange av bildene fra ferien er det alt for synlig at hun bruker heftig contouring, når man ser tydelige brune striper langs neseryggen med en lys stripe i midten er det for mye, rett og slett. Jeg tror man blir litt blind når man bruker det mye. hennes valg av headerbilder sier ganske mye om hvordan hun ønsker å se ut. Mange er nok uenig i at hun er heldigst/penest på de bildene hun velger. Selv om hun har valgt dette som header bildet, betyr ikke det at hun ønsker å se ut slik " alltid". Det er et utrykk. Hun har jo ofte fått kritkk for å vise bilder av seg selv fra den ene siden. Dette bildet er tatt rett frem og ser deg " rett i øynene". Jeg er helt enig at jeg har sett flottere bilder av henne, men jeg synes dette oser litt mer power, og vi som er kvinner her burdte jo synes det er helt OK. 6
Lopploella Skrevet 12. august 2017 #37491 Skrevet 12. august 2017 Jeg er kvinne, og ser ikke overhodet ikke noe "power" i det bildet. Det ser bare trist ut, både når det gjelder ansiktsuttrykk, overdrevet contouring, hva som er fremhevet ved kroppen, at øynene er "gjengrodd", at det ser ut som en helt annen person osv. Har frua noen gang svart på hvorfor hun aldri tar bilder av den andre siden av fjeset, forresten? 21
Gjest CecilieX Skrevet 12. august 2017 #37492 Skrevet 12. august 2017 Headerbildet burde jo kanskje være representativt for bloggeren slik vedkommende ser ut vanligvis. Jeg har ikke noe problem de at de varierer i uttrykk, men å bruke akkurat dette bildet som ikke likner noe av det hun ellers publiserer blir helt merkelig. Likevel, de gjør lite uten å tenke nøye gjennom det, og når de jo også tidligere har begrunnet mangel på skifte av bilde med at det er et vanskelig valg, så blir det bare enda mer merkelig. For det ligger en mening bak valget, et valg som ikke er til å forstå
Gjest Verrika Skrevet 12. august 2017 #37493 Skrevet 12. august 2017 1 time siden, Pikachuchu skrev: Enig. Det hele virker litt desperat for tiden. Hvilken merkevare egentlig? Oser ikke eksklusivitet og mulighet til å velge å vrake i annonsører når det frontes leverpostei, munnskyllevann, barberhøvler og Gina Tricot. Det er kanskje også naivt av dem å tro at annonsører/blogglesere ikke bryr seg om den etiske/moralske profilen deres med gjentatte lovbrudd og bruk av egne barn som arbeidskraft? Antall følgere faller, og antallet kommentarer på bloggen gjør det samme. Folk engasjerer seg altså mindre. De få kommentarene som publiseres hvor det stilles spørsmål ved bloggens innhold/meninger/handlinger besvares ofte nedlatende eller spydig og da stikker de seg ekstra negativt ut. Det virker nesten som det er en aldri så liten identitetskrise på gang hvor de ikke helt vet hvor de skal gå, og noen av rollene har de verken kunnskap nok om, eller evne til å spille. Kanskje 40 års krisa har kommet litt tidlig?
mamsi Skrevet 12. august 2017 #37494 Skrevet 12. august 2017 Jeg er ikke noen tilhenger av bilder hvor poseringer, lys/skygge og sminke fremkaller mer bein og sener. Mange som bruker slikt som thinspo. Synes de burde avstå fra slike typer bilder når det presiseres av bloggeren at det er fokus på sunn fremfor tynn. 34
caskerette Skrevet 12. august 2017 #37495 Skrevet 12. august 2017 1 time siden, Shopgirl2014 skrev: Enig. Bildet er morsomt og annerledes. Det viser at hun tør å ha det gøy med forskjellige uttrykk, noe som er bra. Og, kritikk av typen: Hun burde bruke bilder som viser det hun faktisk er, en tobarnsmor fra Sarpsborg, oser av jantelov. At man har to barn og bor i Sarpsborg betyr ikke at man ikke kan vise fram flere sider av seg selv! Enig i at det er helt greit bilde. Jeg ser heller ikke den store forskjellen på dette og andre bilder hun bruker, synes hun ser ut som en tobarnsmor fra Sarpsborg på dette også. Hva, med den lyse singleten og alt. Det er jo slik mødre ser ut, går 13 på dusinet i sabeltannland. Eneste som er teit for henne, er at hun ser eldre ut på bildet. Som oftest synes jeg det er overdrevet og unødvendig når folk sier at hun ser så mye eldre ut enn hun er, men her gjør hun det. 5
Gjest Zeitgeist Skrevet 12. august 2017 #37496 Skrevet 12. august 2017 Med tanke på hvilket headerbilde som - i min mening - best har illustrert bloggen og hva den står for, så er det det bildet hvor CBE satt i ei stor herskapelig seng, med sminke og hår i herlig 80-talls stil, omgitt av teddybjørner o.l. På bildet bet hun seg i underleppa, og så utover kaoset med et litt "Hm, hvordan får jeg orden på dette da?"-blikk. Bildet var brukt som header før "skipperlue"-bildet. Bildet viste - for min del - en humoristisk side av CBE. En person som våger å være selvironisk, kan spøke med seg selv, og ikke tar seg selv for høytidelig. De fleste av oss liker slike mennesker - de er folkelige og viser gjerne at de har begge føttene gått plantet i jorda. Det siste header-bildet synes jeg ikke utstråler noe som helst. Det er "dødt" - oppstilt og tilgjort. Og da hjelper det heller ikke å være en teknisk flink fotograf. Bildet formidler ingenting. Det samler ikke bloggen på noen måte, gir den ikke en ramme, og er - som nevnt flere ganger av andre - ikke i samsvar med hva bloggen fronter i all dens mangfold.
Grønt blad Skrevet 12. august 2017 #37497 Skrevet 12. august 2017 3 timer siden, BlendaSensitive skrev: CBE failer mest i at hun er to-barns mor fra Sarpsborg, og lever livet som en 2-barns mor fra Sarpsborg. Dessuten har den som har redigert foto fått henne til å se ut som at hun er rullet i skitt. Håret ser ut som sølevann og henger halvveis ned i striper. JEG tror cbe.no hadde tjent mer på å gå All In som "småbarnsmor fra landet i Norge", som the next door mommy (som voksen utgave av next door girl uttrykk). Det passer bedre inn på de produktene hun fronter og faktisk får inn som sponsorer. Vil bare påpeke at Caroline ikke lever livet som en (hvilken som helst annen) 2-barnsmor fra Sarpsborg. De fleste småbarnsmødre i Sarpsborg har som alle andre småbarnsmødre en vanlig jobb og en hektisk hverdag som ikke består av lunsjmøter i Oslo, planlegging av blogginnlegg, forberedelse og gjennomføring av fotoseanser, samt timesvis med egenpleie som trening, neglpleie og frisørtimer. Sarpsborg regnes heller ikke som på "landet". Ja, det er ingen verdensmetropol, men det er sammen med Fredrikstad (byene har vokst sammen) Norges sjette største byområde. 9
Gjest Anna Nas Skrevet 12. august 2017 #37498 Skrevet 12. august 2017 1 time siden, Lin10 skrev: Der har du absolutt et poeng. Det er variasjonen i innleggene som appellere. Ja, hun er en småbarns mor som driver en blogg, men det har blitt så mye mer. Hun er jo innvolvert i design, hun er med i TV programmer og hun har også være på forsiden av magasiner. Tror der var i DET NYE hun var intervjuet og avbildet i en sort badedrakt og en mer sexy Caroline. Det er jo veldig godt gjort å ha flere ben å stå på og helt sikkert spennende for henne. I det ene øyeblikket reklamerer hun for leverpostei og noen dager senere er hun i Danmark og blir stylet av både sminkør, frisør og kles- stylist og fotografert av en profesjonell fortograf til et annet oppdrag. Dette mangfoldet er jo på å styrke merkevaren Caroline Berg Eriksen. Hun har flere tusen lesere i utlandet, så interessen for henne går jo lenger enn bare i lille Norge. En blogg av hennes format er ikke bare lenger en " rosablogg". At CBE.no engasjerer er det i alle fall ikke tvil om. Det skal sies at jeg ikke har den beste oversikt over CBE og variasjonen i oppdrag, men at hun som du skriver har mange ben å stå på, betyr jo at hun fint kan velge å rendyrke merkevaren bort fra småbarnsmorimaget og holde barna helt utenfor bloggen. Det er mange bloggere som er mødre men ikke nevner det engang, så at det går an å la være er helt klart. Dette skriver jeg ikke for å snakke ned den kommersielle suksessen til CBE. Ei heller tviler jeg på at disse foreldrene elsker barna sine, men likevel mener jeg det er risky business å inkludere dem i det kommersielle produktet (eller merkevaren om du vil). Jeg vet også at mange foreldre og lesere ikke i det hele tatt ser problemet med bloggere som jevnlig identifiserer barna sine. Det virker bare ikke som om de reflekterer over at egen nysgjerrighet og eget behov for å se søte barn er veldig egoistisk og ikke nødvendigvis så bra for dem som identifiseres (altså barna). Hvis det mye omdiskuterte headerbildet er et signal om en ny retning, er det jo supert, uansett hva man ellers måtte mene om kvaliteten.
Gjest Topptur Skrevet 12. august 2017 #37499 Skrevet 12. august 2017 Det eneste jeg klarer å tenke på når jeg se det siste innlegget, er hvor er/hva gjør de andre gjestene mens fotograf og modell gjør sitt? Jeg hadde nærmest krøpet ut av mitt gode skinn i sjenanse om mannen min skulle stilt inn lys og kontrast eller hva man gjør når det skal tas 'profesjonelle' bilder mens resten av gjestene såg på!
Viking-girl Skrevet 12. august 2017 #37500 Skrevet 12. august 2017 16 timer siden, Stjernekikkeren skrev: Hun skriver at det ikke er rart man plukker opp litt farge i syden, nei , det er jo ikke rart, men dette var drøyt, se på hendene.. nekter å tro at dette ikke er bra gjennomgått i redigeringsprogram. Med tanke på at hun er like bleik etter ikke mindre enn 2 turer kjapt etter hverandre til syden, så er det meget betenkelig! Selvsagt er dette bildet ihjel photoshoppa! Hun ser ikke sånn ut til vanlig 🙄 Selv om hun liker å tro det. 9
Fremhevede innlegg