Gjest Sirkustjukk Skrevet 12. august 2017 #37541 Skrevet 12. august 2017 2 timer siden, Pikachuchu skrev: Nei, det virker bare veldig merkelig. Da ville jo standarden, for enhver familie, vært å ha en komplett frokostlevering fra en eller annen leverandør. Det ville vært mer naturlig å spørre om hvor makronene er fra, eller syltetøyet, eller shots eller hva som helst. De kunne i svaret på det uansett flettet inn at enkeltdelene var komponenter i en hel levering. Så, et gratis tips til kreative Caroline der... Kommer aldri til å tro noe annet enn at de fabrikerte det spørsmålet selv. Man vet fra tidligere at bedrifter har fått svare selv i kommentarfeltet hvor ting er fra og hvor det kan kjøpes, både sponsede produkter og "ikke sponsede" produkter. En overivrig sommervikar som så sitt snitt?😉 (Daglig leder i blomsterbøttefirmaet fikk svare på hvor blomster og kake var fra, damen bak "F*ck markedsfør"...kremt janteloven-armbåndet fikk svare hvor det kunne kjøpes. Flere ganger har også bedriftene dukket opp når lesere har stillt spørsmål om produktet)
Gjest justcurious Skrevet 12. august 2017 #37542 Skrevet 12. august 2017 31 minutter siden, Jeezebel skrev: Du kan jo se neste uke på 4-stjerners middag på TV-norge om du kjenner henne igjen. Det er reprise på et program fra 2013 hvor hun visstnok var deltager. Jeg så en reklamesnutt fra det kommende program, og hun så nå riktig så søt ut med langt og lyst hår. Den episoden ligger på YouTube også
Jenki Skrevet 13. august 2017 #37543 Skrevet 13. august 2017 9 timer siden, Sirkustjukk skrev: Jeg kan fortsatt ikke tro noen spurte "Hvor er frokosten fra?" Jeg synes ikke det er helt utenkelig, det er sikkert mange som har fått med seg at veldig mye av det som vises frem på bloggen er sponset. 2
Emilie112 Skrevet 13. august 2017 #37544 Skrevet 13. august 2017 1 time siden, Jenki skrev: Jeg synes ikke det er helt utenkelig, det er sikkert mange som har fått med seg at veldig mye av det som vises frem på bloggen er sponset. Jo,men " hvor er frokosten dun fra?"!!! Det er ikke så gammelt konsept i norge med frokost levert på døren at man tar dette for gitt. Spørsmålet har aldri kommet før og det er på ingen måte første gang CBE viser frem frokostbord. 22
Shopgirl2014 Skrevet 13. august 2017 #37545 Skrevet 13. august 2017 43 minutter siden, Emilie112 skrev: Jo,men " hvor er frokosten dun fra?"!!! Det er ikke så gammelt konsept i norge med frokost levert på døren at man tar dette for gitt. Spørsmålet har aldri kommet før og det er på ingen måte første gang CBE viser frem frokostbord. Frokost levert på døren er ikke et gammelt konsept nei, men det er heller ikke helt nytt. Jeg og mange her i tråden kjente for eksempel til det, da CBE postet innlegget sitt. Det er derfor ikke helt usannsynlig at noen av CBEs lesere kjenner til Morgenleverering og dermed lurte på hvor frokosten hennes var fra. 4
Gjest Loffeliten Skrevet 13. august 2017 #37546 Skrevet 13. august 2017 (endret) Jo, det er faktisk helt fullstendig usannsynlig at en tilfeldig leser (og da tenker jeg altså ikke på LKE) spør hvor "frokosten er fra". Det gikk nok litt fort i svingene når team CBE skulle flette inn reklamen "sånn helt naturlig" i det reklamefrie () innlegget denne morgenen, gitt. Burde jobbet litt mer med formuleringene sine, et "hvor har du kjøpt croissantene dine, de så gode ut!" hadde kanskje vært hakket mer troverdig. Endret 13. august 2017 av Loffeliten
Emilie112 Skrevet 13. august 2017 #37547 Skrevet 13. august 2017 1 time siden, Shopgirl2014 skrev: Frokost levert på døren er ikke et gammelt konsept nei, men det er heller ikke helt nytt. Jeg og mange her i tråden kjente for eksempel til det, da CBE postet innlegget sitt. Det er derfor ikke helt usannsynlig at noen av CBEs lesere kjenner til Morgenleverering og dermed lurte på hvor frokosten hennes var fra. Men det er nettopp det, hadde de vist at det var fra morgenlevering hadde de jo ikke spurt. Og tviler på at det er andre konsepter som leverer frokost på døren i Sarpsborg. enig med en annen bruker her, her gikk det nok litt for kjapt i svingene for CBE. 34
Shopgirl2014 Skrevet 13. august 2017 #37548 Skrevet 13. august 2017 2 minutter siden, Emilie112 skrev: Men det er nettopp det, hadde de vist at det var fra morgenlevering hadde de jo ikke spurt. Og tviler på at det er andre konsepter som leverer frokost på døren i Sarpsborg. enig med en annen bruker her, her gikk det nok litt for kjapt i svingene for CBE. Hun har jo lesere over hele landet, og ikke bare i Sarpsborg. Hvem eller hva som leverer i Sarpsborg er uinteressant. Morgenlevering leverer, så vidt jeg vet, over hele Østlandet. De har karakteristiske produkter som den ingefærshoten. Noen kan ha kjent igjen produktene og spurt hvor frokosten var fra. (Hun har tross alt mellom 35 - 40 000 lesere, og de spør om alt mulig rart!) Poenget mitt er at denne teorien om at INGEN kan finne på å spørre hvor frokosten er fra, ikke holder mål. Den har en del logiske brister. 4
Gjest eksiltronder Skrevet 13. august 2017 #37549 Skrevet 13. august 2017 1 minutt siden, Shopgirl2014 skrev: Hun har jo lesere over hele landet, og ikke bare i Sarpsborg. Hvem eller hva som leverer i Sarpsborg er uinteressant. Morgenlevering leverer, så vidt jeg vet, over hele Østlandet. De har karakteristiske produkter som den ingefærshoten. Noen kan ha kjent igjen produktene og spurt hvor frokosten var fra. (Hun har tross alt mellom 35 - 40 000 lesere, og de spør om alt mulig rart!) Poenget mitt er at denne teorien om at INGEN kan finne på å spørre hvor frokosten er fra, ikke holder mål. Den har en del logiske brister. Men da hadde de jo heller spurt "er frokosten fra Morgenlevering"? Som innflyttet særping synes jeg forøvrig det er veldig synd at CBE fjerner -enda- et produkt fra listen over tjenester jeg kan bruke med god samvittighet. Grmpf.
Pinkee Skrevet 13. august 2017 #37550 Skrevet 13. august 2017 Eneste logiske med å spørre hvor frokosten kom fra, er at den personen luktet lunten på at det var et reklameinnlegg. 20
pøbelsara Skrevet 13. august 2017 #37551 Skrevet 13. august 2017 Jeg synes også det er helt rart å spørre om hvor frokosten kom fra. Det var en som lurte på om makronene var fra Rema. Hvis jeg hadde bodd i Sarpsborg, hadde jeg kanskje spurt hvor hun hadde kjøpt brødet/croissanten. For meg er det selvsagt at en frokost er satt sammen av ulike ting jeg har i kjøleskap, kjøper i butikker og kanskje tar ut av fryseren. Selv om jeg selv har bestilt fra morgenlevering ville det faktisk ikke falt meg inn at noen hadde bestilt hele greia og fått den levert på døren, for SÅ å spørre om hvem som hadde levert. Så jeg synes også det er en helt merkelig ting å spørre om, ja. Legg til at hun på tross av at hun flere ganger svarte med å oppgi nettadressen til firmaet hun hadde fått frokost av, ikke gadd å svare på gjentatte spørsmål om hvor klærne kom fra. Det lukter (umerket) reklame lang vei. 36
Pikachuchu Skrevet 13. august 2017 #37552 Skrevet 13. august 2017 Uansett hva noen velger å tro, eller finner sannsynlig rundt denne frokosten, så koker det jo ned til et troverdighetsproblem. "Ingen" tror noe på den bloggen er noe annet enn reklame, umerket eller ikke. 41
LilleSnupp Skrevet 13. august 2017 #37553 Skrevet 13. august 2017 Jeg tror det er de selv som har skrevet spørsmålet. Av de x antall frokost-innlegg bloggen har hatt tidligere er spørsmålet ALDRI stilt. Ergo overveiende sannsynlighet at spørsmålet er fabrikert. 22
Fredrik29 Skrevet 13. august 2017 #37554 Skrevet 13. august 2017 27 minutter siden, Pikachuchu skrev: Uansett hva noen velger å tro, eller finner sannsynlig rundt denne frokosten, så koker det jo ned til et troverdighetsproblem. "Ingen" tror noe på den bloggen er noe annet enn reklame, umerket eller ikke. Det er jo godt dokumentert at firmaet CBE har lav troverdighet. Men det gjelder jo hovedsakelig for oss som følger med et mer kritisk blikk bedriften går jo ellers strålende og uansett hva de finner på for sprell så har det ingen konsekvenser. Det er fritt fram å tøye grensene langt i SoMe i Norge 14
Gjest CecilieX Skrevet 13. august 2017 #37555 Skrevet 13. august 2017 3 timer siden, Shopgirl2014 skrev: Frokost levert på døren er ikke et gammelt konsept nei, men det er heller ikke helt nytt. Jeg og mange her i tråden kjente for eksempel til det, da CBE postet innlegget sitt. Det er derfor ikke helt usannsynlig at noen av CBEs lesere kjenner til Morgenleverering og dermed lurte på hvor frokosten hennes var fra. Det er heg ikke enig i. Hun har jo opptil flere innlegg i løpet av en uke det hun deler oppskrifter. Inntrykket som er skapt er at hun er flink til å lage mat og være kreativ. Det er jo faktisk en del av konseptet hennes at hun inspirerer i matveien. Derfor er ikke det sannsynlig at noen spør hvor frokosten som helhet er fra.
Gjest CecilieX Skrevet 13. august 2017 #37556 Skrevet 13. august 2017 Egentlig et det jo litt rart at hun setter bort en del av det som hun har hatt som inspirasjonstemaer og som har kunnet lokke lesere til bloggen. Både oppskrifter og festplanlegging har jo vært noe som mange har tenkt at CBE.no har vært "one to go to" som primærkilde. Ved å sette bort dette går hun jo seg selv i næringen.
Pikachuchu Skrevet 13. august 2017 #37557 Skrevet 13. august 2017 Folk har vel kanskje, som hun selv, oppdaget Pinterest, og finner den samme inspirasjonen der? I tillegg er det jo selvsagt mer penger å hente på å selge bursdager og andre familiesammenkomster til andre. 10
Kleenex Skrevet 13. august 2017 #37558 Skrevet 13. august 2017 Heldigvis ser Frua normal ut på svigerinnens ig konto. Ja det er tydelig hvem som bruker mest filter. 9
Gjest Clementina Skrevet 13. august 2017 #37559 Skrevet 13. august 2017 (endret) Jeg tenker på hunden hun hadde et følelsesladet blogginnlegg om. Den som stikker av hele tiden og ikke vil være hos dem mer. Etter det har de jo vært i Syden i tre uker og i snitt så ser det ut til at familien har 2-3 reisedøgn hver eneste uke. Tror hun virkelig at hunden får det bedre når de farter så mye eller blåser hun bare i det? Til å være så "uendelig glad i" hunden så behandler hun den veldig dårlig.. Hun gir den hverken ro, trygghet eller stabilitet og den har tydeligvis siste prioritet selv om den sliter. Endret 13. august 2017 av Clementina
Jobbermedbarn Skrevet 13. august 2017 #37560 Skrevet 13. august 2017 14 minutter siden, Clementina skrev: Jeg tenker på hunden hun hadde et følelsesladet blogginnlegg om. Den som stikker av hele tiden og ikke vil være hos dem mer. Etter det har de jo vært i Syden i tre uker og i snitt så ser det ut til at familien har 2-3 reisedøgn hver eneste uke. Tror hun virkelig at hunden får det bedre når de farter så mye eller blåser hun bare i det? Til å være så "uendelig glad i" hunden så behandler hun den veldig dårlig.. Hun gir den hverken ro, trygghet eller stabilitet og den har tydeligvis siste prioritet selv om den sliter. Jeg er helt enig i at det virker som de er mye på farten og at det kan påvirke utrygge dyr, men vil bare påpeke at det innlegget ble skrevet etter at de var på sydenferie, ikke før... 6
Fremhevede innlegg